سلامت و تندرستی

توصیه هایی برای خانم های باردار

0
[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]

می خواهیم توصیه هایی برای خانم های باردار را مرور  کنیم.

بارداری یک دوره مهم و ویژه برای تمام بانوان است.

این دوره از اهمیت بسیار بالایی هم برای جنین هم برای مادر برخوردار است.

خانم ها بعد از اینکه متوجه می شوند باردار هستند دیگر باید به خیلی از نکات توجه کنند.

چرا که دیگر نه تنها مسئول زندگی خود هستند مسئول زندگی جنیی که درونشان در حال بزرگ شدن است نیز می باشند.

توصیه هایی برای خانم های باردار

به خاطر اهمیت این مسئله امروز پنداریم این مطلب را برای شما تهیه کرده است همراه ما باشید.

توصیه هایی برای خانم های باردار

نکته بسیار مهم در بارداری ابتدا سلامت خود مادر است زیرا اگر او سلامت نباشد نمی تواند به راحتی فرزند سالمی به دنیا بیاورد.

پس اول باید از خودتان شروع کنید.

قبل از بارداری چکاب کامل بدهید.

حتما به دندانپزشک مراجعه کنید و دندان های خود را بررسی و ترمیم کنید.

زیرا درد دندان در بارداری بسیار اذیت کننده است و شما نمی توانید مسکن قوی مصرف کنید.

سعی کنید چه قبل و چه در دوران بارداری استراحت کامل داشته باشید .

از دخانیات و الکل به دور باشید.

در این دوران طلایی از مولتی ویتامین هایی که پزشک برایتان تجویز می کند حتما استفاده کنید.

لباس و کفش مناسب تهیه کنید .

توصیه هایی برای خانم های باردار

لباس شما در بارداری نباید چسبان باشد زیرا در خون و اکسیژن رسانی بدن شما اشکال ایجاد می کند.

کفش راحتی و طبی تهیه کنید تا فشار ناشی از وزن جنین به کمرتان اسیب نزند.

در این دوران شما باید پیاده روی داشته باشید پس کفش خیلی مسئله مهمی است.

در این دوران خیلی بی تحرک نباشید ،شما می توانید از ورزش های سبک استفاده  کنید.

روزانه به طور متوسط نیم ساعت پیاده روی کنید.

از کلاس های ویژه بارداری استفاده کنید مخصوصا اگر بارداری اول تان است.

زیرا این کلاس ها باعث کاهش استرس و بالا رفتن اگاهی شما می شود.

در این کلاس ها اموزش های لازم  برای زایمان را می بینید و همینطور ورزش های مناسب این دوران را یاد می گیرید.

حتما از تمرین کیگل استفاده کنید.این تمرین برای تقویت عضلات تحتانی لگن بسیار مناسب است.

با این تمرین شما زایمان راحتری خواهید داشت .

خوبی این ورزش به این است در هر مکانی قابل اجراست بدون اینکه کسی متوجه بشود.

توصیه هایی برای خانم های باردار

این تمرین اینگونه است که باید فرض کنید در حال ادرار کردن هستید و می خواهید جلوی آن را بگیرید.

پس خودتان را جمع و فشرده کنید بشمارید پنج ثانیه در این حال بمانید سپس خود را رها کنید.

در روز بیست بار اینکار را انجام دهید.

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید کنترل میزان وزن گیری خودتان است که نباید بیش از حد باشد.

از خوراکی و مواد غذایی سرشار از ویتامین  و مواد معدنی استفاده کنید.

 

ماهی ، میوه و سبزیجات را حتما در رزیم غذایی تان بگنجانید.

طبق تحقیقات مادرانی که ماهی بیشتری در دوران بارداری استفاده می کنند فرزندانی با آی کیو بالاتر به دنیا می آورند.

البته برخی ماهی ها دارای جیوه بپرهیزید مثل کوسه ، شاه ماهی ، شمشیر ماهی و کاشی ماهی.

حتما از مغز ها و اجیل حتما استفاده کنید.

 مغز گردو و بادام و پسته بسیار برای شما و جنین سودمند است.

در این دوران به سفر های راه دور نروید .

سعی کنید در این دوران از استرس و فشار روانی به دور باشید .

توصیه هایی برای خانم های باردار

استرس بر روی جنین اثر بسیار مخربی دارد.

هرچه در دوران بارداری آرام تر باشید فرزند شما بعد از به دنیا  امدن کمتر دچار دلدرد و کولیک و گریه های بی امان می شود.

دو ماه قبل از بارداری از اسید فولیک استفاده کنید .

حتما غذاهای دارای اهن را از قبل از بارداری بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهید.

عشق های مجازی

نکات فریزری کردن مواد غذایی

اهمیت خوردن صبحانه | آیا با اهمیت خوردن صبحانه آشنایی دارید؟

درمان های خانگی موثر در درمان اسهال کودکان چیست؟

عشق های مجازی

مقاله قبلی

خواص گل گاو زبان را می شناسید ؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *