سلامت و تندرستی

خوردنی های لاغر کننده

0
[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]

خوراکی ها و خوردنی های لاغر کننده زیادی وجود دارند که به کاهش وزن ما کمک می کنند.

لاغر شدن در دنیا امروزی با توجه به رشد زیاد چاقی آرزوی خیلی از افراد است.

لاغری راه های زیادی دارد مثل ورزش کردن و اصلاح رژیم غذایی.

در این مقاله می خواهیم به بررسی بعضی از خوردنی های لاغر کننده بپردازیم.

این خوردنی ها معمولا به سوخت و ساز بدن شما کمک می کنند.

مواد غذایی لاغر کننده

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ هیچ گونه چربی  اشباع شده ای ندارد.

و از بهترین خوردنی های لاغر کننده به شمار می رود زیرا سرشار از پروتئین و مواد مورد نیاز بدن است.

شما روزانه تا ۶ عدد سفیده تخم مرغ می توانید میل کنید.

سفیده تخم مرغ مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد.

ادویه دارچین

دارچین سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

و باعث آزاد شدن ذخیره های گلوکز بدن به عنوان انرژی می شود.

خوردنی های لاغر کننده

واین باعث کاهش ذخایر چربی بدن شده و موجب لاغری فرد می شود.

پس حتما برای لاغری از ادویه دارچین چه به صورت دمنوش ،چه به صورات خوراکی به همراه غذا استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن پلی فنول باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و به لاغری شما کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف چای سبز برای کاهش وزن ، ۲ ساعت پس از خوردن غذا است .

در طول روز بیشتر از دو یا سه فنجان از این چای استفاده نکنید .

زیرا زیاده روی در مصرف آن باعث مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی می شوید.

سرکه

از جمله خوردنی های لاغر کننده سرکه است .

در این میان سرکه سیب ارجحیت دارد.

 شما می توانید نوشیدنی هایی با سرکه سیب درست کرده و در طی روز بنوشید.

فلفل

غذا های تند موجب افزایش متابولیسم بدن می شود و سوخت وساز بدن را افزایش می دهد.

خوردنی های لاغر کننده

به  غذا های خود فلفل اضافه کنید تا کالری بیشتری بسوزانید.

آب

آب نوشیدنی جادویی همه کاره است .

قبل از غذا آب بنوشید تا مقداری از فضای معده پر شود و اشتهای کمتری برای غذا داشته باشید.

در طی روز هر موقع احساس گرسنگی کردید ابتدا آب بنوشید سپس اگر باز هم گرسنه بودید به سراغ غذا بروید.

سالاد ها

سالاد ها البته بدون سس یک غذا خوشمزه و لاغر کننده هستند.

سعی کنید سالاد هارا متنوع و رنگی و زیبا از سبزیجات تازه تهیه کنید که میل تان برای خوردن انها زیاد شود.

درون سالاد ها حتما از جوانه ها مثل جوانه پر خاصیت گندوم استفاده کنید .

زیرا این جوانه ها هم مملو از ویتامین های ضروری بدن هستند و هم سیر کننده های خوبی به شمار می روند.

می توانید از حبوبات پخته شده خوب مثل لوبیا، و از مغز ها مثل گردو و بادام هم درون سالاد توان استفاده کنید.

به این صورت هم یک غدای کامل خورید که بسیار لذیذ است وهم  اشتهای شما رو هم کنترل می شود.

لبنیات

لبنیات هم دارای کلسیم و هم دارای مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

لبنیات هم موجب سیری بیشتری برای شما می شود.

در کنار رژیم غذایی خود حتما از ماست و شیر و دوغ استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل درلیست خوردنی های لاغر کننده ما یک روغن بسیار مناسب برای جایگزین شدن برای روغن های مصرفی روزانه است.

زیرا هم باعث سیری م ی شود و هم سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

 تحقیقات اثبات کرده است که این روغن سبب کاهش توده چربی شکمی نیز می شود.

حبوبات

وقتی اسم رژیم و خوردنی های لاغر کننده آورده میشه، نمیشه از حبوبات به خصوص لوبیا حرفی نزد.

تاثیر حبوبات برای کاهش وزن اثبات شده است.

زیرا هم باعث احساس سیری برای طولانی مدت می شود و هم دارای فیبر و پروتئین فراوان است.

 

قاعده آور|معرفی چندین مواد غذایی قاعده آور

از خواب سیر نمی شوم | علل و دلایل که من از خواب سیر نمی شوم

چرایی مصرف زرد چوبه | پنچ دلیل مهم برای چرایی مصرف زردچوبه

برگ سنا | برگ سنا لاغر کننده و ضد یبوست

قاعده آور|معرفی چندین مواد غذایی قاعده آور

مقاله قبلی

استفاده از یخچال فریزر | چگونگی استفاده از یخچال فریزر

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *