دانستنی ها

خوردنی های مفید بارداری | خوردنی های مفید برای دوران بارداری

0
[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]

خوردنی های مفید بارداری نکته ای است که باید به آن دقت کرد.

بارداری دوران بسیار مهمی در زندگی جنین و مادر است.

تغذیه در این دوران یکی از مهمترین فاکتور های سلامتی برای مادر و جنین است.

پنداریم در این مطلب به خوردنی های مفید در بارداری می پردازد همراه ما باشید.

در طول این دوران بدن  مادر به ویتامین ها و مواد ضروری معدنی و مغذی نیازبیشتری دارد.

اگر مادر به رژیم غذایی خود در این دوران اهمیت ندهد مشکلاتی برای رشد جنین و همچنین سلامت مادر به وجود می اید.

البته این به معنی زیاد روی و پرخوری نیست .

که خود این عامل مادر را مستعد دیابت بارداری و  چاقی می کند.

شما باید از غذا های مفید و مغذی بیشتر استفاده کنید ولی افراط نکنید.

حالا از چه مواد غذایی بیشتر استفاده کنیم.

تخم مرغ یا تخم بلدرچین

تخم مرغ جز غذا های بسیار مقوی و مغذی برای این این دوران به شمار می رد.

زیرا دارای آهن و و یتامین های ضروری برای این دوران است.

تخم مرغ داری کولین است که برای رشد مغز جنین ضروری است.

تخم بلدرچین چند برابر تخم مرغ اهن دارد و دارای کلسیم نیز است.

تخم بلدرچین سیستم دفاعی بدن شما که در دوران بارداری ضعیف می شود را تقویت می کند.

گوشت

شما در این دوران به پروتئین و آهن و اسید فولیک  بیشتری  نیاز دارید.

گوشت گاو و گوسفند و مرغ منابع خوب پروتین هستند .

علاوه براین گوشت سرشار از ویتامین های گروه ب  و آهن و کولین است.

سعی کنید به همراه گوشت از مواد غذایی که دارای ویتامین سی هستند استفاده کنید .

تا جذب آهن آن افزایش یابد.

لبنیات

از دیگر خوردنی های مفید بارداری لبنیات می باشد.

در دوره بارداری تا جایی که می توانید استفاده از انواع لبنیات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

چرا که در این دوران جنین برای تشکیل خود نیاز به کلسیم دارد.

و بدن باید کلیسم مورد نیاز جنین را تامین نماید.

 

از این رو، در دوره بارداری بسیاری از خانم ها با کمبود کلیسم مواجه می شود.

که از جمله نشانه ها و علادم آن به وجود آمدن خرابی در دندان می باشد.

بنابراین برای تامین کلیسم مورد نیاز از لبنیات استفاده نماید.

با این حال، اگر کمبود لبنیات در شما شدید بود. دکتر قرص کلیسم را برای شما تجویز می کند.

مغزها و آجیل

استفاده از انواع آجیل ها و مغزها از دیگر خوردنی های مفید بارداری می باشد.

انواع مغزها بسیار مقوی هستند و از انواع ویتامین ها و مواد معدنی غنی می باشند.

به همین دلیل استفاده از انواع مغزها برای تامین مواد غذایی و ویتامین های مورد نیاز بدن ضروری است.

از جمله این مغزها می توان به استفاده از گردو، بادام و غیره اشاره نمود.

بنابراین در دوران بارداری مصرف مغزها را در منوی غذایی خود داشته باشید.

حبوبات

بهتر است در دوران بارداری انواع حبوبات را در منوی غذایی خود داشته باشید.

حبوبات غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

به همین دلیل مصرف آنها برای حفظ سلامتی و تامین انواع ویتامین های مورد نیاز مادر و کودک ضروری است.

از جمله این حبوبات می توان به انواع لوبیا، نخود، عدس و غیره اشاره نمود.

ولی با این حال، به این نکته دقت کنید که مصرف حبوبات می تواند نفخ ایجاد کند.

جمع بندی

به طور کلی باید گفت که دوران بارداری دورانی خاص و منحصر به فرد در زندگی هر زنی می باشد.

در این دوران خانم ها باید به تغذیه خود توجه ویژه داشته باشند.

تغذیه کامل و خوب می تواند سلامتی مادر و فرزند را در دوران بارداری تامین نماید.

بنابراین برای حفظ سلامتی خود و فرزند خود تغذیه خوب و کاملی داشته باشید.

از مصرف مواد غذایی نامناسب، تاریخ گذشته و فاسد اجتناب کنید.

بوی بدن | آیا می دانید بوی بدن به چه چیزی اشاره می کند؟ | بخش اول

موهای ضخیم و زیبا | برای داشتن موهای ضخیم و زیبا چکار باید کرد؟

درمان بواسیر | چهار وسیله خانگی ساده برای درمان بواسیر

اسمارت فون گلکسی نوت ۱۰ | اسمارت فون قدرتمند با سایز و ابعاد جمع جورتر

راز زنان زیبا از نظر مردان | نکاتی که جذابیت زنان را تضمین می کند

بوی بدن | آیا می دانید بوی بدن به چه چیزی اشاره می کند؟ | بخش اول

مقاله قبلی

بوی بدن | آیا می دانید بوی بدن به چه چیزی اشاره دارد؟ | بخش دوم

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در دانستنی ها