سلامت و تندرستی

چرا با کم خوردن باز هم چاق می شویم؟

0
[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]

چرا با کم خوردن باز هم چاق می شویم؟

اگر شما هم جز افرادی هستید که وقتی جلو آینه می روید.

اعتماد به نفس خود را از دست می دهید.

 زیرا با دیدن توده چربی در اطراف شکم و پهلو خود از شکل ظاهری خود ناراضی هستید .

پس همراه ما باشید زیرا امروز برای شما چند راه کار برای خلاصی از شر این چربی ها داریم.

چاقی مشکل بسیاری از افراد است ولی این موضوع برای خانم ها مورد توجه بیشتری است.

پوشیدن لباس دلخواه و یا سبک بودن و یا زیباتر به نظر رسیدن ارزوی ادم های چاق است.

حالا چه کنیم ؟

در اولین مرحله همین طور که می دانید لاغری و یا چاقی ارتباط مستقیم با میزان خوردن افراد دارد.

حالا برخی از افراد می گویند ما با اینکه کم می خوریم باز چاق هستیم.

چرا با کم خوردن باز هم چاق می شویم؟  اگر شما هم جز افرادی هستید که وقتی جلو آینه می روید.  اعتماد به نفس خود را از دست می دهید.

و یا فلانی با اینکه زیاد می خوره اصلا چاق نمیشه پس ارتباطی به خوردن نداره.

این حرف کاملا اشتباه است!

حالا چرا برخی اقراد با اینکه زیاد می خورن چاق نمی شوند؟

دلیل اصلی بر میگرده به میزان کالری دریافتی .

یعنی برخی افراد همیشه در حال خوردن هستند.

ولی در حال خوردن غذا ها با کالری کم مثل میوه های مختلف و یا سبزیجات و غیره .

ولی برخی افراد با اینکه کم غذا می خوردن میزان کالری همان غذای کم خیلی زیاد است.

حالا تصور کنید که برای میان وعده شما  یک تیکه کیک خامه ای و شکلاتی به همراه یک لیوان نوشابه بخورید.

و دوستتان یک ظرف بزرگ اسفناج و آلو به همراه یک کاسه ماست و یک لیوان بزرگ دوغ بخورد.

بعد از یک ساعت هم هر دو ناهار بخورید.

خوب حالا موقع ناهار چه کسی بیشتر گرسنه است ؟

چه کسی بیشتر کالری از میان وعده و ناهار دریافت کرده است؟

چرا با کم خوردن باز هم چاق می شویم؟  اگر شما هم جز افرادی هستید که وقتی جلو آینه می روید.  اعتماد به نفس خود را از دست می دهید.

چرا با کم خوردن باز هم چاق می شویم؟

 

مقدار میان وعده شما حجم کمی دارد ولی میزان کالری و قند بسیار بالایی دارد.

که همین قند بالا در بدن تبدیل به چربی می شود .

و به غیر از آن به خاطر مصرف بالای قند شما در یک ساعت بعد به شدت احساس ضعف به می کنید.

در نتیجه میزان ناهاری که می خورید هم خیلی بیشتر است.

ولی دوست شما با اینکه میان وعده پر حجمی مصرف کرده است .

کالری کمی دریافت کرده است و به خاطر اینکه میزان زیادی از معده خود را پر کرده است.

موقع صرف ناهار از مقدار کمی غذا و کربوهیدرات استفاده می کند.

پس دیدید که چاقی با میزان کالری اضافی دریافتی شما ارتباط مستقیم دارد.

شما برای لاغر شدن حتما نیاز نیست که حجم غذای خود را خیلی کم کنید.

بلکه  باید غذا های پرکالری را از ظرف خود حذف کرده و غذا های کم کالری مصرف کنید.

شما وقتی بتوانید میزان کالری دریافتی خود را در روز مدیریت کنید .

حتما خواهید توانست در مدت کوتاهی از اضافه وزن خود رهایی پیدا کنید.

راه کار ساده

سعی کنید قبل از غذا یک ظرف بزرگ از سالاد و یا سبزیجات و یا میوه مصرف کنید.

تا مقداری از حجم معده شما پر شود و موقع غذا تمایل خاصی به غذا نداشته باشید.

سعی کنید از غذا های قندی استفاده نکنید و یا در حد بسیار کم استفاده کنید.

عدم مصرف قند و شکر بسیار تاثیر گذار  بر روی وزن شما است.

چرا با کم خوردن باز هم چاق می شویم؟  اگر شما هم جز افرادی هستید که وقتی جلو آینه می روید.  اعتماد به نفس خود را از دست می دهید.

چرا با کم خوردن باز هم چاق می شویم؟

می توانید امتحان کنید و به مدت یک ماه فقط مصرف قند و شکر را قطع کنید و بقیه برنامه غذایی خود را داشته باشید..

بعد ببنید که تاثیر آن بر روی وزن شما چگونه است؟خواهید دید که حداقل یک کیلو کم کرده اید.

نکته دیگر کم کردن کربوهیدرات و چربی از برنامه غذایی خود است.

زیرا این دو ماده بسیار پر کالری هستند.

برای کم کردن وزن البته نه به یک باره ، فقط کافی است.

در کنار رعایت این نکات کمی هم فعالیت بدنی مثل پیاده خود روی و یا ورزش های سبک داشته باشید.

خواهید دید که فقط با حذف قند و شکر و کم کردن کربوهیدرات و چربی و کمی فعالیت بدنی می توانید در ماه حداقل ۲ تا ۴ کیلو کم کنید.

رب گوجه فرنگی خانگی مفید یا مضر ؟

کاهش نور چشم | غذاهایی که سبب کاهش نور چشم می شود؟

پیری انسان | امتناع کردن از پنج عملی که انسان را پیر می کند.

دختر دار شدن | چگونه دختر دار شویم ؟

رب گوجه فرنگی خانگی مفید یا مضر ؟

مقاله قبلی

اجتناب های زنانه در ناحیه تناسلی | ممنوعیت استفاده از ژل و صابون

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *