اتصال دوربین فیلمبرداری به ویدئو پروژکتور

برای نمایش تصاویر از طریق ویدئو پروژکتور ابتدا بایستی ویدئو پروژکتور به کامپیوتر ، لپ تاپ،دوربین یا هر منبع دیجیتال دیگر وصل شود . اتصال کامپیوتر از طریق کابل و یا بدون کابل Wireless انجام می پذیرد .

اتصال دوربین فیلمبرداری به ویدئو پروژکتور

برای اتصال ویدئو پروژکتور به لپ تاپ از طریق کابل ابتدا بایستی اتصالات را بررسی کنیم . به خاطر تنوع تولید ویدئو پروژکتور و نوع کاربرد و استفاده از آنها دارای اتصالات ( پورت های ورودی و خروجی ) مختلف می باشند که اصطلاحا پورت ویدئو پروژکتور می نامند.

انواع پورت های ویدئو پروژکتور

1. پورت VGA : از متداول ترین و رایج ترین اتصالات در رایانه می باشد که دارای 15 پین که در 3 ردیف 5 تایی طراحی گردیده است. این ورودی در برخی از ویدئو پروژکتور ها به ورودی COMPUTER نامگذاری می شود .

2. پورت: HDMI با پیشرفت تکنولوژی در تولید محصولات تصویری استفاده از کابل HDMI به خاطر کیفیت و انتقال با رزولوشن بالا دارای اقبال بیشتری در بین کاربران می باشد .امروزه تمامی لپ تاپ ها و حتی مادربردهای کیس کامپیوتر به پورت HDMI تجهیز می شوند.

3. پورت VIDEO : پورت ویدئو برای اتصال کابل AV استفاده می شود که اگر کاربر بخواهد صدا را نیز بر روی ویدیو پروژکتور داشته باشد بایست از یک کابل 3 رشته که یک تصویر و دو صدا می باشد استفاده کند.

4. پورت USB : پورت USB به دو صورت پورت A و B در پروجکشن تعبیه می گردد . پورت A برای اتصال فلش مموری و یا دانگل های USB کابرد دارد و پورت B برای اتصال از طریق شبکه استفاده می شود .

5. پورت S-VIDEO : برای اتصال کابل دوربین های فیلم برداری و یا مدار بسته که کابل انتقال تصویر S- VIDEO می باشد.

6. پورت DVI : این پورت در ویدئو پروژکتور های نسل قدیم مورد استفاده قرارمی گرفته است . پورت DVI به خاطر تعداد اتصالات بیشتر دارای کیفیتی به مراتب بالاتر از پورت RGB می باشد.

7. مانیتور MONITOR :درپاره ای از اوقات احتیاج به این می باشد که کاربر یک تصویر واحد از چند ویدئو پروژکتور به طور همزمان پخش نماید . پورت مانیتور این امکان را به اپراتور می دهد که از طریق کابل VGA از ویدئو پروژکتوری که کامپیوتر به آن وصل است به ویدئو پروژکتور های دیگر نیز تصویر دهد .

نکته : بایستی توجه شود که برای خروجی مانیتور حتما بایستی ورودی ما پورت VGA باشد وگرنه از ورودی HDMI و یا سایر پورت ها نمی توان به پورت Monitor خروجی داد.

8. پورت Audio : برای انتقال صدا استفاده می شود که برای انتقال صدا به ویدئو پروژکتور از Audio in و برای خارج کردن صدا بر روی سیستم صوت خارجی از Audio out استفاده می شود .

9. پورت LAN : برای اتصال از طریق شبکه از این پورت استفاده می شود.( مقاله اتصال تلوزیون به پروژکتور و خرید پرژکتوز و تلوزیون)

اگر میخواهید بدانید بهترین دوربین برای عکاسی از محصول چیست حتما مقاله مرتبط ما را مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.