اجاق گاز سفری – اجاق کوهنوردی دیجی کالا

اجاق کوهنوردی ابزاری ضروری برای برنامه های کوهنوردی چند روزه است اما حتی در کوهنوردی های یک روزه نیز این ابزار می تواند لذت سفر را با نوشیدن یک چای یا قهوه گرم دو چندان کند. ولی استفاده این ابزار تنها برای جوشاندن آب نیست و فواید مهمتر دیگری را برای کوهنورد به همراه دارد. بطور کلی نوع تغذیه کوهنورد در کیفیت سفر و توان بدنی او برای ادامه مسیر نقش مهمی دارد. به خصوص آنکه بتواند از مواد غذایی و نوشیدنی گرم استفاده کنید.

هیچ چیز جذاب‌تر از زمانی نیست که به کمپینگ و کوهنوردی می‌‍روید و سپس صبحانه‌ای لذیذ را درست بیرون از چادرتان آماده می‌کنید، یا آب را می‌جوشانید تا بعد از یک روز طولانی از ماجراجویی، چایی دلچسب بنوشید. اگر شما هم بهشت را چنین تجربه‌ای می‌دانید، نیازمند بهترین اجاق کمپینگ هستید تا در زمان مناسب، نیازتان را برطرف کند. اجاق‌های کمپینگ در ابعاد و با برچسب‌های قیمت گوناگون از راه می‌رسند، و گستره عظیمی از ویژگی‌های مختلف را دارند تا هم در برابر باد و بوران از خود مقاومت نشان دهند و هم برای مدت‌های طولانی دچار زنگ‌زدگی نشوند. کوچک‌ترین اجاق‌های کمپینگ و ضد آب، برای استفاده در سفرهای کوتاه‌مدت ایده‌آل هستند هرچه نباشد حین یک پیاده‌روی چند ساعته هم نیاز به خوردن و آشامیدن دارید.

مدلPR

بنابراین به همراه داشتن این وسیله به معنای امکان گرم کردن مواد غذایی کنسروی و تهیه نوشیدنی داغ است. برای کمپینگ نیز با استفاده از این وسیله می توانید به راحتی یک آشپزی ساده و ایمن  را در طبیعت تجربه کنید. بدون آنکه خطر آتش سوزی به همراه داشته باشد.

شاخص های خرید اجاق کوهنوردی

از آنجایی که وزن لوازم کوهنوردی مهمترین عامل در هنگام انتخاب و خرید هستند بنابراین بسیار مهم است اجاقی را انتخاب کنید که در درجه اول سبک باشد و به لحاظ حجم فضای زیادی از کوله شما را اشغال نکند. این مسئله در مورد سوخت اجاق کوهنوردی نیز صدق می کند. اجاق هایی که میزان سوخت کمتری نیاز دارند و یا اینکه سوخت آنها در دسترس است کار را برای شما راحت تر می کند. راندمان بالای اجاق گاز نیز به معنای مصرف کمتر سوخت و عملکرد بهتر در ارتفاعات و هوای طوفانی است. برای مشاهده چادرهای مناسب مسافرتی به این مقاله مراجعه کنید.

انواع اجاق گاز کوهنوردی

به طور کلی ۳ طبقه بندی برای اجاق گازها وجود دارد:

  • اجاق گازهای کنسیتر (Canister stoves): این گازها به راحتی قابل استفاده اند و سرشعله به آسانی به کپسول حاوی ایزوبوتان یا پروپان متصل می شود. برخی از این نوع اجاق گازها بسیار کوچک و البته کم وزن هستند.
  • اجاق گاز با سوخت مایع (Liquid fuel stoves): این اجاق های همه کاره به بطری های سوخت قابل بازیافت متصل می شوند. در حالی که اکثر اجاق گازهای با سوخت مایع با گاز سفید کار می کنند، شما گزینه های دیگری نیز در اختیار دارید که در صورت سفر به خارج از کشور، مزایای خاصی دارد.
  • اجاق گاز با سوخت جایگزین (Alternative-fuel stoves): این نوع اجاق ها توسط سوخت گندله ای یا چوب روشن می شوند.

نکاتی برای انتخاب یک اجاق گاز کوهنوردی مناسب

  • نوع گاز: اجاق گازها به واسطه نوع سوخت مورد استفاده و نحوه ذخیره سوخت طبقه بندی می شوند.
  • مشخصات و ویژگی های اجاق گاز: آگاهی زمان سوزاندن، متوسط زمان جوش، وزن و ویژگی های راحتی گزینه های شما را محدود می کند.
  • نکات استفاده از اجاق گاز: درک برخی از تفاوت های ظریف در مورد این که چگونه اجاق گاز کار می کند، باعث می شود که شما تصمیم گیری آگاهانه داشته باشید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.