بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار

وقت صحبت از لایه برداری پوست صورت می شود؛ اغلب این سوال مطرح است که چقدر باید در این کار جلو رفت. به زبان ساده تا چه شدتی می توان از پوست لایه برداری کرد؛ و هر چند وقت یکبار مجاز است این کار انجام شود.بیش از هر چیز پاسخ این سوال بستگی به نوع و سن و رنگ پوست شما دارد. این سه عامل و سایر عوامل همگی مشخص می کند که تا چه حد می توانید از روش لایه برداری پوست صورت برای بهبود وضعیت ظاهری پوست خود استفاده کنیم.همه می دانیم که لایه برداری پوست صورت روشی عالی و آسان برای رسیدن به یک پوست زیبا، صاف، سالم و بی عیب و نقص است. اما بسیار مهم است که این کار را در زمان درست و به شکل درست انجام دهید.

کرم لایه بردار مدیلن مدل 10% 50ml AHA

بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار

قانون کلی این است که کار لایه برداری پوست را بیش از 2 الی 3 بار در هفته انجام ندهیم. هرچند پاسخ دقیق آن بنابر آنچه در ابتدای مطلب گفتیم بیش از هرچیز به ویژگی های پوست خود شما بستگی دارد.

درباره لایه برداری پوست های چرب باید گفت به دلیل ترشح بیش از معمول غدد چربی و تراکم بیشتر لایه زخیم سلول های مرده بر سطح پوست، بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار در این نوع از پوست ها را می توان 3 الی 4 بار در هفته قرار داد.

درباره لایه برداری پوست های خشک بهتر است احتیاط بیشتری به خرج دهید. پوست های خشک سلول های مرده کمتری تولید می کنند و راحت تر نیز آنها را دفع می کنند. در نتیجه بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار برای این نوع پوست بهتر است که بیش از 2 بار در هفته نباشد . پوست های خشک حالت مات خود را از دست داده و براق تر و زیباتر به نظر می رسند.

درباره لایه برداری از پوست های حساس، خیلی بیشتر از پوست های خشک باید احتیاط کرد. چراکه یکی از شایع ترین علل حساسیت پوست نازک شدن لایه رویی (محافظ) پوست است. به همین دلیل باید در این زمینه بسیار دقت کنید و از لایه بردارهای ضعیف تر (اسکراب های با ذرات ریز تر) و بدون اسانس های حساسیت زا استفاده کرده و در مورد آن با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

درباره لایه برداری از پوست های معمولی (نرمال) باید گفت قاعده خاص و محدودیت خاصی وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم با هفته ای 2 بار شروع کرد و در صورت احساس نیاز و با بررسی واکنش پوست خود، آن را به هفته ای 3 مرتبه افزایش دهید.

درباره لایه برداری از پوست های پیر باید گفت معیار ثابتی وجود ندارد. چراکه در افراد مختلف با سن یکسان، سن پوست و میزان پیری آن متفاوت است. در این مورد هم روش ساده این است که با 2 بار لایه برداری در هفته شروع کنید و در صورت احساس نیاز آن را به 3 بار در هفته افزایش دهید. فراموش نکنید که لایه برداری برای پوست های پیرتر مهم تر است. چراکه باعث بهبود منظم پوست، افزایش اکسیژن رسانی به پوست و یک دست کردن سطح پوست می شود.مهمترین قاعده تشخیص بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار و تشخیص میزان استفاده از روش لایه برداری پوست صورت بررسی اثرات آن است. به عنوان مثال اگر رنگ های خونی شما از زیر پوست مشخص می شود و بخش هایی از پوست خشک می شود و یا روی سطح پوست احساس کشیدگی بیش از حد، صفتی و خشکی می کنید؛ این علائم نشان دهنده شدت استفاده از لایه بردار است. در نتیجه از اسکراب نرم تر استفاده کنید و یا مراتب استفاده در طول هفته را کاهش دهید.

بهترین زمان استفاده از کرم لایه بردار را نیز می توان فصل های سرد سال مثل پاییز و زمستان دانست که شدت نور آفتاب کم است البته باید حتما با کرم های ضد آفتاب از سلول های پوستی جدید مراقبت کرد. از آنجایی که پوست در هنگام شب و زمانی که شما خواب هستید به ساخت سلول های جدید می پردازد بنابراین بهترین زمان مصرف مواد لایه بردار پوست را می توان صبح زود و پس از بیدار شدن دانست. در این زمان سلول های مرده بسیاری روی پوست شما قرار دارند که می توانید آنها را با کمک اسکراب ها و شوینده های لایه بردار از بین ببرید.

عوارض جانبی لایه برداری بیش از حد پوست صورت

با در نظر گرفتن این واقعیت که یکی از نقش های اصلی سلول های لایه اپیدرم (سطح پوست)، محافظت پوست از خطرات خارجی است؛ اگر ما با لایه برداری بیش از حد به جنگ این لایه برویم، به جای بهبود آن، خطر ابتلا به بیماری پوستی را افزایش می دهیم. استفاده بیش از حد از لایه بردار، منجر به افزایش حساسیت پوست، خشکی، انقباض، تحریک و حتی عفونت آن شود.

توصیه می شود کار لایه برداری را با تعداد دفعات کم آغاز کنید و بسته به واکنش پوست اقدام به افزایش یا کاهش آن نمایید. همچنین این کار را در زمینه شدت مالش پوست با اسکراب نیز انجام دهید.

در نهایت در انتخاب اسکراب مناسب دقت کنید و از اسکراب های کمتر تهاجمی برای مراتب اول و بررسی واکنش پوست استفاده نمایید.

مراقبت باشید که برای نتیجه سریع تر و بهتر به به پوست خود آسیب نزنید. لایه برداری پوست صورت در صورت درست و به میزان کافی انجام شدن، می تواند نتایج شگفت انگیزی برای پوست شما به ارمغان آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.