راهنمای خرید بهترین مارک تلوزیون در سال 2022

در این مطلب به بررسی بهترین مارک تلویزیون ال ای دی خواهیم پرداخت.

شناخت دقیق از تلویزیونی که می خواهید خریداری کنید بسیار مهم است چرا که به واسطه آن انتظارات شما از یک تلویزیون برآورده می شود.

شناخت دقیق از تلویزیون به آگاهی از امکانات، ویژگی ها، برند و شرکت تولیدی مربوط می شود. 

تلویزیون های زیادی در بازار وجود دارد و انتخاب یک تلویزیون ال ای دی خوب و عالی اغلب پیچیده خواهد بود.

در این نوشته ما می خواهیم نحوه انتخاب تلویزیون را بررسی کنیم.

تلویزیون ال ای دی هوشمند تی سی ال مدل 50P65USL سایز 50 اینچ

بهترین برند تلویزیون 

در هنگام خرید تلویزیون جدید، یکی از سخت‌ترین تصمیمات انتخاب مارک تلویزیون است.

امروزه با وجود مدل‌های مختلف تلویزیون در بازار ، خرید تلویزیون جدید می‌تواند چالش برانگیز باشد.

موردی که انتخاب را سخت می‌کند این است که مارک‌های جدید در سال‌های اخیر محبوبیت چشم‌گیری یافته‌اند و برخی از این مارک‌ها مدل‌هایی را عرضه می‌کنند که از لحاظ کیفیت و امکانات در حد مدل‌های بسیار گران قیمت از مارک‌های قدیمی‌تر هستند و قیمت پایین‌تری هم دارند.

از ویژگی‌های هوشمند گرفته تا طراحی، هر مارکی سیاست‌های خاص خود را روی محصولات اجرا می‌کند و حالا سوال این است چگونه بهترین برند را بشناسیم.

ما در این مطلب از پنداریوم، بهترین برند‌ های تلویزیون را که در بازار ایران موجود هستند معرفی می‌کنیم و نقاط قوت و ضعف ان ها را نیز بیان می کنیم و در اخر بهترین مدل های این برندها را معرفی می کنیم، پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تلوزیون

اگر شما می خواهید بهترین انتخاب را برای خرید یک تلویزیون مناسب داشته باشید لازم است تا نیازهای خودتان را در مورد یک تلویزیون دسته بندی کنید و بر روی یک کاغذ بنویسید.

هر کدام از برند ها دارای یک سری خصوصیات می باشند که به اختصار در پایین شرح می دهیم.

البته ما به شما توصیه می کنیم زیاد درگیر جزئیات نشوید چرا که در بیشتر موارد تلویزیون های هم رده تفاوت های زیادی با هم ندارند مگر اینکه شما با دقت زیاد به دنبال ان ها باشید.

  • تعیین میزان بودجه: ابتدا میزان هزینه ای را که صرف  خرید تلویزیون خواهید کرد تعیین کنید.
  • طبقه بندی نیاز ها: ویژگی هایی که در تلویزیون اهمیت بیشتری دارند (مثلا کیفیت تصویر یا کیفیت صدا ، امکانات و …) را بنویسید و سپس برای انتخاب بهترین برند تلویزیون به خواسته هایتان امتیاز بدهید.
  • فضای محیط: با توجه به فضایی که دارید اندازه تلویزیون را انتخاب کنید یعنی مشخص کنید تلویزیون چند اینچ نیاز دارید و این به فضای شما و فاصله تان از تلویزیون بستگی دارد.
  • امکانات تلویزیون: تلویزیون شما چه امکاناتی باید داشته باشد. ایا می خواهید تلویزیونتان اسمارت باشد و از ان برای وبگردی استفاده می کنید. یا گیمر هستید و از آن بیشتر برای بازی استفاده می کنید؟ همه این موارد را در نظر بگیرید و آنها را اولویت بندی کنید.

بهترین مارک تلوزیون

در ادامه بهترین مارکهای تلوزیون را معرفی خواهیم کرد..خرید اینترنتی بهترین و ارزانترین ترازوهای دیجیتال آشپزخانه را در این مقاله به شما پیشنهاد می کنیم.

خرید تلوزیون سامسونگ

سامسونگ یکی از بهترین برند های تلویزیون و همچنین یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیکی مصرفی در جهان است و از تلفن‌های همراه گرفته تا لوازم خانگی و … جزو محصولات تولیدی این شرکت است.

اگرچه آنها در ساخت تلفن‌هایی با صفحه نمایش های OLED عالی شناخته شده اند ، اما مدل های درجه یک سامسونگ، تلویزیون های QLED هستند که برای اولین بار در سال 2017 معرفی شدند.

این تلویزیون‌ها هنوز از پنل‌های VA استفاده می‌کنند اما دارای یک لایه Quantum Dot هستند که باعث افزایش قوت رنگی آن ها می‌شود.

اگرچه پنل‌های VA معمولاً از یک کنتراست باورنکردنی برخوردار هستند ، اما زاویه دید آنها ضعیف است و باعث می‌شود کیفیت تصاویر هنگام تماشا از یک زاویه دید غیر مستقیم پایین بیاید.

در نتیجه ، سامسونگ با معرفی فناوری جدید ‘Ultra View Angle’ در مدل‌های برتر 2019 مانند سامسونگ Q80 / Q80R QLED ، سامسونگ Q90 / Q90R QLED و سامسونگ Q900R که یک تلویزیون 8k است ، این مشکل را برطرف کرد.

معمولاً تلویزیون‌های سامسونگ از کیفیت تصویر بسیار خوب با رنگ‌های بسیار اشباع و رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند.

تأخیر ورودی آنها طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است تا تقریباً برابر با مانیتورها باشند ، و بسیاری از مدل‌ها اکنون نرخ تازه سازی متغیر FreeSync را پشتیبانی می‌کنند که میزان تاری در هنگام بازی را کاهش می‌دهد.

فناوری ارتقاء کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها محتوای با کیفیت پایین را تقریباً در حد کیفیت 4k نمایش می‌دهد و سیستم عامل Tizen آنها کاربر پسند است.

مزیت ها 

  • قابلیت UpScaling بسیار عالی
  • تاخیر ورودی خوب حتی در محتوای HDR که این تلویزیون ها را به گزینه مناسبی برای گیم تبدیل کرده است.
  • داشتن مدل های متنوع که در استفاده های مختلف متوسط هستند.
  • طراحی بسیار زیبا با قیمت های مناسب تر نسبت به دیگر برندها
  • دارای مدل های با طراحی منحنی که بسیار زیبا هستند.
  • دارای تلویزیون های با تکنولوژی QLED و کیفیت عالی
  • دارای پردازنده ی مرکزی قدرتمند و قوی

معایب 

  • کیفیت ساخت متوسط
  • وجود Judder یا پرش تصویر در این تلویزیون ها
  • نداشتن مدل های با صفحه نمایش OLED

قیمت تلوزیون سونی

شرکت سونی در ساخت تلویزیونهای خود اکثرا از فناوریهای منحصر به فردی استفاده کرده است.

تلویزیونهای سونی برای به نمایش در آوردن تصاویر روی صفحه نمایش خود از نور پس زمینه edge LED ، Direct LED و Full Array LED استفاده می کنند.

زاویه دید این تلویزیونها به X-WIDE ANGLE معروف می باشد که علت این نامگذاری این است که از هر زاویه ای به صفحه نمایش تلویزیون نگاه کنید، تصاویر را با یک کیفیت خواهید دید.

به عبارتی کیفیت تصاویر در این تلویزیونها از هر زاویه، با زمانی که از روبرو به تلویزیون نگاه می کنید برابر است.

موتور هوشمند سری های جدید این تلویزیونها ۴K X-Reality™ PRO است که خود به تنهایی تصاویر و محتوا با استناندارد HD را تا کیفیت ۴K ارتقا می دهد.

تصور کنید این موتور هوشمند در کنار پردازنده تصویر Picture Processor X1™ Ultimate و به طور همزمان عملیات پردازش تصویر را انجام بدهند.

ناگفته پیداست که تصاویر خلق شده توسط این دو پردازنده چشمها را از تعجب مملو می کنند.

سیستم عامل اکثر این تلویزیونها اندروید است که شما می توانید اپلیکیشنهای زیادی را در بازار برای این سیستم عامل تهیه و نصب کنید و از آنها بر روی صفحه نمایش تلویزیون لذت ببرید.

همچنین شما می توانید به راحتی برنامه هایی را که روی تلویزیون خود نصب کرده اید، به روز رسانی کنید قیمت روز ال ای دی های سامسونگ را در ادامه خواهید دید.

قیمت تلوزیون الجی

این تلویزیون در شرکت ال‌جی الکترونیکس، (به انگلیسی: LG Electronics) تولید و برای اولین بار در کشور کره و بعد ها به صورت چند ملیتی در چند کشور جهان تولید شد و همچنان تولید تلویزیون این شرکت ادامه دارد تلویزیون های ال جی جزء تلویزیون های برتر در بازار هستند که در سایزهای مختلف و با صفحه های تخت و منحنی و با کیفیت های Full HD و 4K به بازار عرضه می گردد. 

تلویزیون OLED ال جی نسبت به تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی کیفیت بیشتری دارند که این نوع تلویزیون در سال 2013 در بازار جهانی عرضه گردید.

در این بخش قیمت روز تلوزیون الجی مورد بررسی قرار گرفته شده است.

قیمت تلویزیون هایسنس

تلویزیون هایسنس با نام انگلیسی Hisense یکی از شرکت های تولید کننده تلویزیون می باشد.

شرکت چینی هایسنس تمرکز ویژه ای در تولید تلویزیون LED مرقون به صرفه دارد. 

تلویزیون ال ای دی هایسنس با قیمت مناسب و امکانات قابل قبول برای کارهای روزمره بسیار مناسب می باشد.

هایسنس با بهبود برخی از تلویزیون های LED خود تکنولوژی منحصر به فرد خود را ارائه می دهد.

تلویزیون ULED و تلویزیون Laser از جمله تلویزیون های مختص این شرکت می باشند. 

تلویزیون HD هایسنس، تلویزیون Full HD هایسنس و تلویزیون 4K هایسنس که با نام های تلویزیون اچ دی، تلویزیون فول اچ دی و تلویزیون فورکی نیز شناخته می شوند جزو مهم ترین تولیدات این شرکت می باشند.

هایسنس تلویزیون های خود را در سایز های 32 اینچ، 40 اینچ، 43 اینچ، 49 اینچ و 55 اینچ تولید می کند. 

تلویزیون های هوشمند هایسنس از امکانات خوبی برخوردار هستند و برای تماشای برنامه های تلویزیون آنلاین و گشت و گذار در اینترنت مناسب می باشند. 

شما می توانید تلویزیون های هایسنس را با قیمت ارزان تر نسبت به تلویزیون های مشابه خرید نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.