قیمت خرید بهترین مودم adsl خانگی

در ادامه به معرفی و توضیح مواردی که در هنگام خرید مودم ADSL باید در نظر بگیرید پرداخته ایم. ادامه مطلب را از دست ندهید!

قیمت خرید بهترین مودم adsl خانگی

محدوده پوشش دهی مودم ADSL

یکی از عوامل مهمی که هنگام تهیه و انتخاب یک مودم ADSL باید به آن توجه کنید محدوده پوشش دهی آن است، این موضوع می تواند به عوامل متفاوتی مثل سری دوم و یا تعداد آنتن های آن بستگی دارد هرچه تعداد آنتن ها بیشتر باشد محدوده پوشش دهی و سرعت انتقال دیتا بیشتر خواهد بود. 

البته در مورد مودم های با سیم محدوده پوشش دهی به طول سیم آنها بر میگردد.کابل‌های LAN یا USB حداکثر سرعت اینترنت مودم را در اختیار ما قرار می‌دهند اما سرعت اینترنت در مودم‌های بی‌سیم بستگی به محدوده پوشش‌دهی آن‌ها دارد. برخی از مودم‌های ADSL این قابلیت را دارند که زمانی که شما به اینترنت نیازی ندارید دسترسی به آن را محدود کنند.

مکان مودم ADSL

اینکه شما چه مودمی ( باسیم؛ بی سیم) و با چه سرعتی می خواهید تهیه کنید، بستگی به نیاز شما و بودجه ای که میتوانید هزینه کنید دارد مثلا اگر یک تالار یا مرکز خرید بزرگ یا مکانی دارید که مساحت زیادی را دارد؛ ولی پیشنهاد ما به شما برای بهترین نمونه برای انتخاب مودم ADSL یک مودم  بی‌سیم است که سرعت انتقال داده بالا و همچنین پوشش دهی بالایی نیز داشته باشد تا بتواند توانایی اتصال چندین کاربر را بطور همزمان داشته باشد.

بهای مودم ADSL

بهایی که باید بابت مودم های ADSL پرداخت شود با توجه به نوع مدل آن، تعداد پورت، و تعداد آنتن متغیر خواهد بود؛ پس هر چه مدل مودم بالاتر برود تعداد پورت و آنتن های آن هم بیشتر باشد قیمت آن هم افزایش می یابد. نکته موثر در تغییر قیمت مودم ADSL می توان به برد، شرکت سازنده و سرعت انتقال دیتا و … اشاره کرد. و برای مثال همانطور که در بالا گفته شد مودم های قدیمی تر از قیمت پایین تری برخوردارند. 

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت مودم ها شرکت های سازنده آن است که از بهترین شرکت‌های سازنده می‌توان به TP-LINK، CISCO، ASUS، D-LINK و TENDA اشاره کرد. لازم به ذکر است که مودم‌های TP-LINK و D-LINK از محبوبیت بیشتری بین کاربران برخوردار بوده و نسبت به سایر مودم‌ها قیمت مناسب‌تری نیز دارند.

امنیت مودم ADSL

امنیت شبکه های بی سیم به دلیل شرایط فیزیکی، پایینتر از شبکه های باسیم است. به همین دلیل شبکه های بیسیم برای ایجاد امنیت از موارد زیر استفاده می کنند:

WPA: این حالت از امنیت بالایی برخوردار است و هک شدن آن فقط توسط حدس رمز با سرعت بالا امکان دارد.

WPA2:  این نسخه همانطور که از نامش هم مشخص است ارتقا یافته از نسخه قبلی است و سرعت و قدرت رمزگذاری بسیار بیشتری از WPA دارد، و در حال حاضر از بهترین حالت امنیتی را داراست.

 WEP: و اما این نسخه که ضعیف ترین حالت امنیتی را دربین نسخه ها دراد به راحتی نیز قابلیت هک شدن را دارد و هر فردی با یک جستجو در اینترنت قادر به باز کردن رمز این نسخه خواهد بود.

OPEN: این نسخه هم که کامل نام مشخصی دارد از هیچ حالت رمزگذاری پشتیبانی نکرده و هر کسی میتواند به شبکه متصل شود. یک قابلیت مهم و کاربردی برای خانواده هایی که فرزند دارند و میخواهند همه امکانات با سهولت در اختیار آنها قرار نگیرد میتوان با کمک Parental Controls سایت های مورد نظرتان را فیلتر کنید تا دیگر به قسمت هایی که صلاح نمی بینید وارد نشوند البته این امکان در شرکت ها و موسسات هم کاربرد بسیاری دارد. 

آنتن مودم ADSL 

آنتن مودم های بی سیم به دو صورت خارجی و داخلی است، مودم های که آنتن داخلی دارند  معمولا برد و پوشش دهی پایین تری نسبت به آنتن های خارجی دارند و از لحاظ هزینه ای هم بهای پایین تری و قابلیت حمل آسان تری را نیز دارند. آنتن های مودم ADSL قابلیت این را دارند که ارتقا یابند یا تعویض شوند؛ پس با افزایش تعداد آنتن ها همانطور که قبلا هم گفته شد محدوده پوشش دهی و سرعت دامنه را افزایش دهید.

 نیز تعداد مودم‌های ADSL زیادی را داریم که میتوان قدرت و سرعت انتقال دیتا آنها را تغییر داد،قدرت ارسال بیشتر به مفهوم افزایش برد شبکه وای فای است، که شما میتوانید با استفاده از تنظیمات TX Power یا قدرت اتصال، برد وای‌فای را ارتقاء دهید.

قیمت مودم adsl

مبلغ و هزینه ای که برای خرید مودم مشخص کرده اید و کنار گذاشته اید میتواند یه راهنمای بزرگ برای شما باشد پس اگر این موضوع برای شما یکی از اولویت ها بحساب می آید باعث سرعت و سهولت بخشیدن برای انتخاب مودم ADSL خواهد بود.

بهترین مودم ADSL 

بهترین مودم adslخانگی قیمت آنها را در ادامه قسمت محصولات شرح داده ایم.مهمترین مسئله ای که در هنگام خرید یک مودم باید به آن دقت نمایید: قابلیت رمزگذاری WPA که امنیت شبکه شما را تضمین کند؛ داشتن برد زیاد آنتن شبکه بی سیم؛ و ساپورت کردن سرعت انتقال بالا 

مودم روتر ADSL2 Plus مدل DSL-2740U

 مودم روتر ADSL2 Plus مدل TD-W8961N_V1

مودم روتر ADSL2 Plus مدل TD-W8901N_V1

مودم روتر ADSL2+ مدل DSL-124

مودم روتر VDSL/ADSL مدل TD-W9960_V1

قیمت خرید بهترین مودم adsl خانگی

خرید مودم مخابرات

فناوری ADSL مخابرات از دو قطعه تجهیزات بهره می‌جوید: یکی در محل مد نظر مشتری و دیگری در مرکز ارائه دهنده

فرستنده گیرنده یا ترنسیور ( Transceive): در محل نصب، یک فرستنده DSL وجود دارد که علاوه بر دریافت اتصالات مشترکین ممکن است خدمات دیگری را نیز ارائه دهد.

دی اسلم (DSL multiplexer Access DSL (DSLAM: ارائه دهنده خدمات DSL دارای DSLAM برای دریافت اتصالات مشتری است.

نحوه کارکرد اینترنت ADSL مخابرات

بیشتر مشتریان فرستنده DSL خود را مودم DSL می‌نامند . مهندسان شرکت تلفن یا ISP آن را ATU-R می‌نامند، که مخفف واحد Transciver ADSL Remote است. صرف نظر از آنچه نامیده می‌شود، این دستگاه  نقطه برقراری ارتباط بين کامپيوتر کاربر و شبکه به خط DSL است. ترنسیور می‌تواند از چندین طریق به تجهیزات مشترکین متصل گردد، اما اتصال از طریق USB و اترنت متدوال ترین روش‌های موجود است.

کاربران مودم‌های کابلی از يک شبکه بسته به صورت اشتراکی استفاده می‌نمايند. در چنين مواردی، همزمان با افزايش تعداد کاربران، کارایی آن ها تنزل پيدا خواهد کرد. اینترنت ADSL مخابرات برای هر يک از کاربران يک ارتباط اختصاصی ايجاد و آن را به DSLAM متصل می‌نمايد. بدين ترتيب همزمان با افزايش کاربران، کارایی مربوطه تغییری نخواهد کرد. وضعيت فوق تا زماني که کاربران از تمام ظرفيت موجود خطوط ارتباطی با اينترنت استفاده نکرده باشند، ادامه خواهد يافت. در صورت استفاده از تمام ظرفيت خط ارتباطی اينترنت، مراکز ارائه دهنده سرويس DSL می‌توانند نسبت به ارتقا خط ارتباطی اينترنت اقدام نمایند تا تمام مشترکين متصل شده به DSLAM از کیفیتی مطلوب بهره‌مند گردند.

قیمت مودم خانگی

قیمت مودم وای فای به عوامل متعددی از جمله نوع، مدل و شرکت سازنده آن بستگی دارد. مودم امروزه در انواع گوناگون و با قیمت‌های متنوعی در بازار موجود است و هر فرد می‌تواند با هر میزان سطح بودجه‌ای که برای خرید این محصول در نظر گرفته باشد، گزینه مناسب خود را بیابد. برای خرید و مشاهده قیمت مودم adsl، قیمت مودم وای فای، قیمت مودم روتر، قیمت مودم تی پی لینک، قیمت مودم تک انتن، قیمت مودم تک آنتن، قیمت مودم دو آنتنه و قیمت مودم وای فای دی لینک می‌توانید از کالاهای موجود در دیجی کالا دیدن فرمائید.

قیمت مودم بی سیم یا wireless

با استفاده از این محصول شما می‌توانید بدون نیاز به هر گونه سیم‌کشی و کابل‌کشی به اینترنت متصل شوید. این محصول امکان اتصال همزمان چندین دستگاه به اینترنت پرسرعت را فراهم می‌کند؛ البته باید حواس‌تان به پهنای باندتان نیز باشد، چون در صورت اتصال هم‌زمان تعداد زیادی دستگاه، سرعت اینترنت نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین امکان اتصال به اینترنت از طریق کابل LAN نیز وجود دارد. این محصول معمولا دارای چندین پورت LAN است که امکان اتصال همزمان چندین دستگاه را فراهم می‌کند. اگر قصد استفاده از اینترنت در منزل و یا محل کار را دارید، این مدل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.قیمت روز این محصول را در قسمت محصولات و در سایت دیجی کالا خواهید دید.(مقایسه و خرید انواع ویدیو پروژکتور معمولی،جیبی و قابل حمل )

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.