قیمت حراج تابلو فرش ماشینی و دستباف ارزان

این روزها خرید تابلو فرش به عنوان یک اکسسوری بسیار زیبا و مجلل رونق بسیاری پیدا کرده است. تا جایی که اگر کسی قصد دارد تزیین فاخر و منحصر به فردی برای دکوراسیون داخلی خود انجام دهد حتماً این آیتم اصیل را در گوشه ای از دکور خود مهمان می کند. اما مسئله اینجاست که بازه کیفیت و قیمت تابلو فرش بسیار وسیع بوده و همین بسط بزرگ اغلب اوقات عامل سردرگمی خریداران در مورد تناسب موزون و مناسب بین کیفیت و قیمت می شود.

[digikala31609945675]

تابلو فرش دستباف جهازبران سی پرشیا کد 901565

انواع تابلوفرش

به طور کلي تابلوفرش ها به دو دسته عمده تابلوفرش ماشيني و تابلوفرش دستبافت تقسيم مي شوند که در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.

1- تابلوفرش ماشيني : تابلوفرش ماشيني همانطور که از نامش پيداست ، به وسيله ماشين آلات صنعتي بافته مي شود. به طور کلي قيمت تابلوفرش ماشینی از تابلوفرش هاي دستبافت کمتر است. زيرا ارزش هنري تابلو فرش هاي دستبافت از تابلوفرش هاي ماشینی بيشتر است.

2- تابلوفرش دستبافت : تابلوفرش دستبافت ، تابلوفرشي است که بر خلاف تابلوفرش ماشيني ( که با استفاده از از ماشين آلات صنعتي بافته مي شود) با دست بافته مي شود. قيمت تابلو فرش دستباف به طور کلي از تابلوفرش هاي ماشینی بيشتر است.

[digikala91609945746]

تابلوفرش های دستباف مینیاتور بر گرفته از آثار هنرمندان کشورمان است که تلفیق بسیار زیبایی از دو هنر اصیل ایرانی فرش و مینیاتور می باشد .تابلو فرش های مینیاتور جز پرفروش ترین تابلو فرش بازار هستند که به علت پیچیدگی طرح بافت بسیار پر زحمتی را دارند. با توجه به پیچیدگی طرح این تابلو فرش ها رجشمار بالایی نیز دارند. قیمت تابلو فرش دستباف مینیاتور تمام ابریشم قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با دیگر تابلو فرش ها دارد و گرانترین تابلو فرش دستباف است اگر محدودیت مالی ندارید خرید این نوع از تابلو فرش ها اکیدا توصیه می شود.

در ادامه لیستی از انواع تابلو فرش به همراه حراج تابلو فرش دستباف و همچنین قیمت تابلو فرش دستباف منظره و قیمت تابلو فرش دستباف وان یکاد قرار داده شده است .

انواع تابلوفرش دست بافت

1- تابلو فرش تمام پشم : تابلوفرش دستبافت تمام پشم تابلوفرشي است که تار، پود و پرز آن از جنس پشم باشد. اين نوع تابلوفرش هابه دليل جنس پرزها درشت بافت هستند. اين نوع تابلوفرش ها معمولا وزن زيادي دارند و از لحاظ قيمت ارزان ‌تر است و کمتر مي ‌توان نوع هنري با ظرافت بالاي بافت را در آن‌ها پيدا کرد.

2- تابلوفرش چله پشم : اين نوع تابلوفرش ها، جنس نخ تار (چله) از جنس پشم است ولي پرزهايش تنها از پشم نيست و ممکن است از مواد ديگر نيز در بافت آن استفاده شود.

[digikala71609945780]

3- تابلوفرش تمام ابريشم : تابلوفرشي که هم تار ، هم پود و هم پرز آن از جنس ابريشم است. اين نوع تابلوفرش ها معمولا بسيار ريزبافت است و ارزش هنري زياد و همچنين قيمت تابلو فرش تمام ابریشم دستباف بالاست .

4- تابلوفرش کف ابريشم : تابلوفرشي که چله آن از جنس نخ تار (چله) آن از پشم است ولي تمام زمينه آن از ابريشم بافته شده است.

5- تابلوفرش گل ابريشم: چله اين تابلوفرش از پشم است ولي گل‌ها و برگ‌ هاي موجود در نقشه از نخ ابريشم و بقيه پرزها از پشم بافته مي‌شود. اين نوع تابلوفرش ها ممکن است قيمت کمتري نسبت به تابلوفرش های تمام ابريشم داشته باشند اما ارزش  هنري بالايي دارند.

جنس نخ هاي پرز ، تار و پود تابلوفرش ماشيني

جنس نخ تار تابلوفرش هاي ماشيني معمولا از پلي ‌استر است. همچنين پود اين تابلوفرش ها معمولا از جنس پلي‌استر و پنبه و جنس نخ خاب آن ها نيز معمولا از پلي‌استر و پنبه است. در ادامه به معرفي اين الياف مي پردازيم.

[digikala41609945882]

1- پشم : نوعي از تابلوفرش ها به طور عمده از پشم بافته مي شوند. تابلو فرش ماشيني پشم عمر بيشتري نسبت به تابلوفرش هاي بافته شده از الياف مصنوعي دارد.

2- الياف اکريليک : الياف اکريليک نوع ديگري از الياف هستند که در بافتن فرش از آن ها استفاده مي شود. الياف مصنوعي اکريليک به دليل شباهت زياد به الياف طبيعي پشم و همچنين کيفيت بالا و قيمت مناسب ‌تر نسبت به پشم از ابتداي دهه 60 ‌به عنوان ماده اوليه‌ توليد فرش‌هاي ماشيني مورد استفاده قرار گرفت. به طور کلي الياف اکريليک از نظر شکل ظاهري و حسي بسيار به الياف پشم نزديک هستند و گاهي تشخيص نوع جنس آن‌ها سخت مي شود. الياف اکريليک نسبت به پشم، رنگ ‌پذيري بهتري دارند و از نظر ظاهر تابلوفرش اکريليک زيباتراست.

3- پلي استر: پلي استر نوعي از الياف مصنوعي است که با عنوان ابريشم مصنوعي نيز شناخته مي شود. پلي‌ استر علاوه بر درخشندگي و زيبايي ، قيمت کمتري در مقايسه با اکريليک و پشم دارد و تابلو فرش ماشینی ارزان قیمتی هستند همچنين قابليت رنگ ‌پذيري ‌بهتري نيز دارد. در نتيجه تنوع رنگ و زيبايي فرش‌هاي بافته شده با الياف پلي‌استر يا ترکيب‌هايي از پلي‌استر و الياف ديگر مانند اکريليک بيشتر است.

یکی از پر آوازه ترین و پر افتخارترین تولید کنندگان نخ و نقشه فرش و تابلو فرش ایرانی، دارکوب است. فرش دارکوب گنجینه ای ارزشمند از صدها و شاید هزاران نقشه تابلو فرش ایرانی ، گلیم ، و فرش های زیبا است که همگی توسط کارشناسان و طراحان خبره و کاربلد طراحی و اجرا شده است و قیمت تابلو فرش دارکوب بسته به نخ و نقشه آ متفاوت است .

اگر قصد خرید مبل راحتی برای منزلتان را داری میتوانید سری به مقاله مبل راحتی جدید و شیک بزنید و مبل راحتی مورد نظرتان را خریداری کنید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.