کرم آبرسان و مرطوب کننده چه تفاوتی با هم دارند؟

بدون شک برای بسیاری از شما پیش امده که در هنگام خرید کرم با عبارات مرطوب کننده و آبرسان بر روی این محصولات روبرو شوید. و ممکن است با نوع و نحوه عملکرد واقعی این محصولات آشنایی لازم را نداشته باشید، و ندانید که تفاوت بین کرم مرطوب کننده و آبرسان در چیست؟

از نظر علمی اگر بر روی یک کرمی هر دو عبارت آبرسان و مرطوب کننده درج شده باشد این درست نیست و در یک کرم هم زمان نمی توان هر دو خاصیت را گنجاند و این دو کاملا با هم متفاوت هستند.

در این مقاله قصد داریم تا تفاوت کرم ابرسان و مرطوب کننده پوست را برای شما توضیح دهیم.همچنین روش های استفاده از کرم های ابرسان و مرطوب کننده را در اختیاراتان قرار دهیم.

کرم آبرسان و مرطوب کننده چه تفاوتی با هم دارند؟

خرید کرم آبرسان پوست

از آنجا که هیدراتورها باعث آبرسانی به پوست می شوند، با کاهش آنها پوست دچار کم آبی می شود. کرم آبرسان با تامین آب لایه اپیدرم پوست، این خشکی را جبران کرده و از دهیدراته شدن آن جلوگیری میکند. عارضه کم آبی پوست بر خلاف خشکی پوست مادرزادی و  ژنتیکی نبوده و با مصرف این دسته از کرم ها درمان می شود.

 

خرید کرم مرطوب کننده پوست

خشکی پوست در پی عوامل متعددی از جمله عوامل ژنتیکی، هورمونی و عوامل محیطی در تولید ناکافی روغن های طبیعی پوست اتفاق می افتد. در این مواقع به دلیل تولید ناکافی لیپیدها، پوست تولید رطوبت را متوقف کرده و در نتیجه پوست دچار خشکی می شود.

کرم مرطوب کننده با رساندن رطوبت و روغن کافی به پوست و ایجاد یک لایه اضافی بر روی آن مانع از تبخیر رطوبت لایه بیرونی پوست شده و پوست را مرطوب نگه می دارند.

 

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

1-عمده ترین و مهم ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در حالت پوست می باشد. یعنی شما باید تشخیص دهید پوست تان دچار کدام یک از حالت های گفته شده در بالا شده است. در واقع پوستی که آب خود را از دست داده به کرم آبرسان و پوستی که خشک شده است به مرطوب کننده نیاز دارد. البته که این دو کرم هر دو مکمل یکدیگر بوده و می توان از هر دوی آن ها به طور همزمان استفاده کرد و اما زمان استفاده آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. یعنی شما ابتدا باید از کرم آبرسان استفاده کرده و برای جلوگیری از تبخیر آب و حفظ آن از کرم مرطوب کننده به عنوان یک لایه محافظ روی پوست استفاده کنید. همچنین می توانید از کرم آبرسان قبل از آرایش نیز استفاده کنید.

2-تفاوت دیگری بین کرم مرطوب کننده و آبرسان در ساختار آنها نهفته است به طوری که کرم های آبرسان از موادی تشکیل شده اند که نه تنها آب مورد نیاز پوست را تا حدودی خودشان تامین می کنند بلکه آب موجود در هوا را هم به خودشان جذب می کنند به این ترتیب ساعات زیادی را می توانند به پوست آبرسانی کنند.

از طرف دیگر کرم های مرطوب کننده از موادی تشکیل شده اند که نه تنها دارای ملکول های چرب هستند بلکه روی پوست لایه ای محافظ را ایجاد می کنند تا مانع از این شوند که رطوبت و آب پوست  از بین برود.

از کرم ابرسان و مرطوب کننده  در چه زمان هایی باید استفاده کنیم؟

  • در بسیاری از موارد در پوست های مختلف خانم ها و آقایان مشاهده شده است که پوست این افراد چربی لازم و کافی را در طول ۲۴ ساعت تولید می کند ولی بخشی یا همه این پوست ها کدر و خسته به نظر می رسند در این حالت آب مورد نیاز پوست کم است و پوست نیاز به آبرسانی دارد. بنابراین بهترین گزینه استفاده از محصولات آبرسان است.کرم های آبرسان متنوعی با مارکهای مختلف در بازار موجود هستند که می توان بسته به نوع پست خود یکی را خریداری کنید.
  • در موارد دیگر ما مشاهده می کنیم که پوست بعضی از افراد، مخصوصا در نواحی که در معرض تابش آفتاب است، مثل دستها و صورت و گردن و پاها )در همه بخشهای آن یا در بعضی از بخشهای پوست) خشک و پوسته پوسته می شود.این نشانه این است که پوست در این نواحی نمی تواند چربی لازم را تولید کند و پوست به دلیل کمبود چربی های لازم دچار خشکی و مرگ شده است. البته دو مورد از نشانه های آن هم خارش و احساس جمع شدگی در پوست است. در چنین مواردی بهترین انتخاب برای شما استفاده ازکرم مرطوب کننده است که با مشخصات مختلف در بازار موجود می باشند.
  • در موارد نادر ممکن است یک شخص هر دو عوامل گفته شده در بالا را تجربه کند یعنی هم دچار خشکی و پوسته پوسته شدن شود و هم در نواحی از پوست بدن خود تیرگی و خستگی پوست را ببیند که در این موارد باید سعی کنید از هردو نوع کرم استفاده کنید و در این حالت اول از کرم آبرسان استفاده نمایید و بعد از ۵ دقیقه از کرم مرطوب کننده. البته اگر ناحیه تیره و پوسته پوسته شده در یک منطقه قرار داشته باشد. جتما مقاله کرم مرطوب کننده برای صورت جوش دار را نیز مطالعه کنید.

 

یک توصیه در زمان خرید کرم آبرسان صورت

اگر پوست صورت تان خشک است ونیاز به کرم های آبرسان دارید سعی کنید از کرم های آبرسانی استفاده کنید که حاویاسید هیالورونیک  هستند. این ماده طبیعی و بسیار مهم تاثیر بسیار خوبی در حفظ حالت طبیعی پوست دارد و پوست شما را شاداب و جوان نگاه می دارد.

درپایان لیستی از کرم های آبرسان و مرطوب کننده بهمراه قیمت و مشخصات را ر اختیارتان قرار داده ایم. امیدواریم با توجه به اطلاعاتی که در بالا به آن اشاره شد، بتوانید مناسب ترین کرم را برای پوست خود انتخاب و خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.