جدیدترین ابزار تجاری در سال 2022

ابزار تجاری ، ابزاری است که شرکتها برای توسعه و تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. در این زمینه ، کلمه “ابزار” به تکنیکها ، استراتژی ها و مواد اشاره دارد.

اکثریت قریب به اتفاق مشاغل از چندین ابزار مختلف بازاریابی مانند تبلیغات ، پست مستقیم و تحقیقات بازار برای تقویت فروش خود استفاده می کنند.

شرکت ها طیف وسیعی از ابزارهای بازاریابی را در اختیار دارند. برخی از آنها به طور خاص برای افزایش فروش ، و برخی دیگر بر جمع آوری داده های مصرف کننده متمرکز شده اند.

این مهم است که بدانید کدام ابزار برای تجارت شما بهترین گزینه است. به عبارت دیگر ، برای دستیابی به اهداف جانبی و اهداف اصلی خود ، به چه ابزارهایی نیاز دارید. در بیشتر موارد ، مردم همزمان از چندین ابزار بازاریابی استفاده می کنند.

انواع مختلفی از ابزارهای بازاریابی

تبلیغات طبقه بندی شده (Classified Advertisement)

این یک ابزار مفید برای تولید مشتریان بالقوه است. تبلیغات افراد را به یک وب سایت یا صفحه وب مشخص هدایت می کنند. برای افرادی که به دنبال اطلاعات بیشتر هستند ، صفحات برای جذب چنین افرادی طراحی شده اند. در این شناسایی ابزار بازار مورد نیاز باید با دقت انتخاب شود. این ممکن است به افزایش فروش کمک کند.

رسانه های اجتماعی (Social Media)

رسانه های اجتماعی به ایجاد یک رابطه تعاملی و آنلاین با مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه کمک می کنند. اشتراک گذاری ، صدای توئیت کردن ، ارسال پست ، و غیره برخی از ابزارهای معروف بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند. بررسی ، اظهار نظر در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بسیار متداول است .

در صورتی که شرکت در مورد فعالیت خود صادق باشد ، می تواند به افزایش فروش کمک کند. همچنین می توان آن را بازاریابی اینترنتی نامید ، که به صورت آنلاین در شبکه رخ می دهد. سئو و تبلیغات آنلاین برخی از نمونه های بازاریابی اینترنتی هستند. SEO به خودی خود یک فرایند بزرگ است ، به تکنیک هایی که برای افزایش ظاهر وب سایت یک سازمان در موتورهای جستجو استفاده می شود ، اشاره دارد.

بررسی ها و نظر سنجی ها (Surveys)

این یک ابزار عالی برای تعیین نوع محصولی است که باید ایجاد شود و همچنین می تواند در به روزرسانی یا بهسازی محصولات موجود کمک کند. آنها همچنین در رتبه بندی محصولات برای شخص و دیگران مفید هستند. در این نظرسنجی ، می توان از مشتریان خواسته شود تا جوانب مثبت و منفی مربوط به محصول خود و رقبا را مشخص کنند.

این می تواند به بهبود محصول با توجه به سلیقه و ترجیحات مشتری کمک کند. این کار را می توان از طریق پست ، تلفن ، وب سایت و غیره انجام داد. این یکی از رایج ترین ابزارهایی است که توسط سازمانها برای بازاریابی استفاده می شود.

تجارت ایمیلی (E-mail Marketing)

این روش برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه استفاده می شود. ایمیل ها مطابق با سلیقه مشتریان بالقوه برای جذب آنها ایجاد می شوند. با طراحی وب سایت یا صفحه وب متفاوت است. بازاریابی ایمیلی بسیار کارآمد است زیرا به مشتریان کمک می کند تا هر محصول جدید توسط یک سازمان راه‌اندازی یا به روز شده است ، را به اطلاع مشتریان برساند. این نوع بازاریابی امروزه بسیار رایج است.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

در صورتی که سازمان تجارت آنلاین یا وب سایت داشته باشد ، گوگل آنالیتیکس می تواند بسیار مفید باشد. این ایده در مورد اینکه مشتری های هدف از کجا می آید؛ بسیار ضروری است. همچنین اطلاعاتی در مورد نوع افرادی که از وب سایت بازدید می کنند ، ارائه می دهد و اینکه کدام قسمت از وب سایت برای مشتریان عملکرد خوبی دارد و کدام بخش نیاز به بروزرسانی دارد. این امر در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان فعلی سازمان کمک می کند.

ابزار نظارت بر رسانه ها (Media Monitoring Tool)

این ابزار از آنجایی که شبکه را اسکن می کند قابل توجه است و اطلاعاتی را که مربوط به سازمان ، محصول و مارک تجاری آن است ، ارائه می دهد. این ابزار سکوهای رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها ، فیلم ها و غیره را اسکن می کند و به سازمان کمک می کند تا آنچه مردم درباره سازمان می اندیشند را کشف کند ؛ و می تواند با مردم مکالمه کند و همچنین می تواند واکنش هایی را ایجاد کند. این ابزار به کاهش روابط عمومی منفی کمک می کند و می تواند محصول و خدمات سازمان را ارتقا بخشد.

برنامه های وفاداری مشتری (Customer Loyalty Programs)

وفاداری مشتری به شانس بازگشت مشتریان موجود برای استفاده از خدمات و محصول سازمان اشاره دارد. به عبارت ساده ، هر چند وقت یک بار مشتری برای کالاها و خدمات همان سازمان باز می گردد. این وفاداری به برند نیست. مشاغل کوچک از این ابزار چشم پوشی می کنند ، که در واقع در صورت استفاده می تواند به سازمان فوق العاده کمک کند. زمان کمتری می گیرد و نسبتاً ارزانتر است. در مورد افزایش مشتریان جدید ، سرمایه گذاری در تبلیغات محصول انجام می شود ، در حالی که نگه داشتن دوباره مشتریان قدیمی دوباره و دوباره بسیار آسان تر است. این ابزار در صورتی اهمیت دارد که سازمان بخواهد هزینه های بازاریابی محصولات و خدمات را کاهش دهد.

ابزارهای اتوماسیون تجاری ، ابزرای هستند که به صرفه جویی در وقت سازمان کمک می کنند. زمانی که در هنگام ذخیره فایل ها و نامه های الکترونیکی در صفحه گسترده استفاده می شود ، می تواند ذخیره شود. چندین ابزار به بازاریابان اجازه می دهد زنجیره ای از برنامه های عملکردی ایجاد کنند. به زبان ساده ، اینها عبارات مشروط هستند مانند اینکه اگر این اتفاق بیفتد ، باید این کار انجام شود. تقریباً با همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند Twitter ، Facebook ، Google Drive و غیره کار می کند.

ابزارهای فوق فقط برخی از رایج ترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی است که در دنیای شرکت ها رواج دارد. ابزارهای بسیار بیشتری وجود دارد که می توانند در یک سازمان مورد بررسی و استفاده قرار گیرند تا شرایط را برآورده سازند. این ابزارها در صورت استفاده صحیح می توانند باعث افزایش فروش یک سازمان شوند. آنها می توانند به صورت جداگانه یا ترکیبی برای نتایج مؤثرتر مورد استفاده قرار گیرند. این ابزارها باید به صورت خردمندانه مورد استفاده قرار گیرند تا سازمان مجبور نشود از عواقب منفی ناشی از هر رویدادی که ممکن است پیش برود ، بترسد.

در کل ابزارهای بازاریابی مزایا و مضرات زیادی دارد. برخی از آنها در زیر ذکر شده است.

مزایای ابزار تجاری

آگاهی از برند سازمانی در صورتی که از ابزارها به درستی و به طور مؤثر استفاده شود ، افزایش می یابد. این می تواند به افزایش سود سازمان کمک کند.

هنگامی که مشتریان علامت تجاری را که اغلب از آن پیروی می کنند می شنوند یا می بینند ، می تواند به رضایت آنها کمک کند. همچنین بهبود در محصولات و خدمات بر اساس بازخورد و تحقیقات مشتری که انجام می شود.

بسیاری از ابزارهایی که در بازاریابی موجود هستند مقرون به صرفه هستند. تهیه پروفایل فیس بوک هزینه ای ندارد. همچنین ، می تواند در دستیابی بیشتر افراد به شما کمک کند.

اگر ترجیحات ، نیازها و الزامات مشتری برای یک سازمان شناخته شده باشد ، می تواند در به روزرسانی محصولات را بطور چشمگیری کمک کند.

معایب ابزار تجاری

استفاده بیش از حد از ابزارهای تجاری ممکن است استراتژی ها و برنامه های تجاری را در معرض دید رقبا قرار دهد. این کار را باید در نظر داشته باشید تا بتوانید یک تجارت موفق را انجام دهید.

پرسنل واجد شرایط موظف هستند با ابزارهای غیر مفید بازاریابی مقابله کند. این کار هزینه ای را برای تجارت وارد می کند.

سرمایه گذاری های انجام شده در بازاریابی ممکن است نتایج کند داشته باشد. از این رو ، باید منتظر بمانیم تا ابزارها به طور مؤثر و کارآمد کار کنند.

اگر در رسانه های اجتماعی شایعه ای پیش بیاید ، ممکن است حسن نیت سازمان را لکه دار کند. این می تواند خسارات بزرگی به بار آورد.

کل فرایند وقت گیر است و به کار و شکیبایی احتیاج دارد. بنابراین ، سازمان باید با دقت حرکت کند.( خرید اینترنتی بهترین لوازم تزئینی خودرو )

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.