خرید فروش و خرید اینترنتی انواع فرش جدید

فرش یکی از عناصر مهم در دکوراسیون خانه است و باعث جلوه و زیبایی در فضای خانه می‌شود. با رجوع به خاطرات گذشته‌مان متوجه پررنگ بودن نقش فرش در خانه‌ها می‌شویم. در گذشته از فرش دستباف استفاده می‌شد و جنس و طرح فرش مهم بود، بعدها با پیشرفت تکنولوژی فرش‌ ماشینی به بازار آمد که علاوه‌بر قیمت مناسب، تنوع طرح خوبی دارند. دکوراسیون هر خانه از فرهنگ آن ناحیه وام می‌گیرد، ولی در هر نقطه از کشور فرش ایرانی رکن اصلی دکوراسیون خانه‌ها است. خرید فرش مناسب که با دکوراسیون خانه هماهنگ باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد کار دشواری است.

فرش ایرانی تنها پوششی برای کف خانه نیست، بلکه نمادی از هنر ایران است. امروزه فرش ایرانی تنوع زیادی در طرح و رنگ، نوع بافت، جنس و… دارد و می‌توان فرش ایرانی را از چند منظر بررسی کرد.

خرید فروش و خرید اینترنتی انواع فرش جدید

انتخاب فرش مناسب بر اساس جنس

فرش‌ ایرانی علاوه بر طرح فرش، طیف جنس‌های مختلفی را شامل می‌شود. جنس یکی از معیارهای مهم در خرید فرش مناسب است. بعضی از فراد به بعضی از مواد و الیاف حساسیت دارند و باید هنگام انتخاب فرش به آن توجه کنند. دلیل دیگر توجه به جنس هنگام انتخاب فرش مناسب ظرافت نوع بافت و گره است که به تا حدی به جنس فرش مرتبط است، همچنین اطلاع از جنس فرش بعدها شستشو را با مشکل مواجه نمی‌کند، زیرا نوع شستشو در هر فرش متفاوت است. بنابراین هنگام انتخاب فرش مناسب برای منزل‌تان در کنار رنگ و مدل فرش جدید به جنس آن نیز توجه کنید.

انواع فرش (از لحاظ جنس)

تمام پشم

تار و پود این نوع فرش به صورت کامل از پشم بافته شده است. این نوع فرش نرم و انعطاف‌پذیر است، چون نخ به کار رفته در بافت آن طبیعی و از جنس پشم گوسفند است. پشم مانند عایق عمل می‌کند، در سرما گرم و در گرما خنک است که به دلیل طبیعت نخ پشمی است. فرش تمام پشم دوام بالا و عمر طولانی دارد. فرش تمام پشم برای افرادی که به این نوع نخ آلرژی دارند مناسب نیست و باعث تشدید آلرژی در آنها می‌شود. اگر شما از آن دسته افراد هستید که دکوراسیون و فرش خانه‌تان را تغییر نمی‌دهید، فرش تمام پشم برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

چله پشم

چله این فرش از پشم است ولی نخی که در بافت آن به کار رفته از الیاف دیگری است. این نوع فرش نسبت به فرش تمام پشم قیمت پایین‌تری دارد که قیمت آن با توجه الیاف نخ متفاوت خواهد بود.

تمام ابریشم

فرش تمام ابریشم گران‌ترین و در عین حال نفیس‌ترین نوع فرش است. فرش تمام ابریشم به دلیل بافت ریزش ظریف و بسیار زیبا است. نخ به کار رفته در تار و پود این فرش کامل از ابریشم است و به همین دلیل این فرش جز گران‌ترین فرش‌ها است. فرش تمام ابریشم از فرش تمام پشم ظریف‌تر است. فرش تمام ابریشم در مقابل لکه‌ها مقاوم است، اگر انواع مایعات مانند چای، نوشابه و غیره روی آن ریخته شود با دستمال مربوط و یا شامپو فرش به راحتی پاک می‌شود.

کف ابریشم

قالی کف ابریشم ترکیب پشم و ابریشم است. چله این فرش از پشم و نخ بافته آن ابریشم است. این نوع فرش دوام خوبی دارد و زیبا است.

گل‌ابریشم

در فرش گل ابریشم تنها گل‌ و برگ‌های آن از نخ ابریشم و نخ قسمت‌های دیگر فرش از جنس پشم است. فرش گل ابریشم نسبت به فرش تمام ابریشم و کف ابریشم قیمت پایین‎تری دارد. فرش گل‌ابریشم از لحاظ هنری ارزش بالایی دارد.

سوف

در این نوع فرش نخ به کار رفته در گل‌ها و بوته‌ها از نوع پرزدار است و زمینه از پودهای نازک و ضخیم دارد.

به چه نكاتي در خريد فرش دقت كنيم

بررسي فرش از لحاظ طرح و اندازه

براي خريد فرش به اندازه‌هاي آن نيز بايد توجه كرد. از چند سانتي‌متر اختلاف در ابعاد فرش در قسمت‌هاي بالا و پايين كه اصولاً از مشخصات فرش دستباف مي‌باشد مي‌توان چشم‌پوشي كرد ولي بيشتر از اين حدود بالاخص در قاليچه‌هاي كوچك عيب فرش به شمار مي‌رود. با تا كردن فرش از قسمت ميان و روي هم قرار دادن اين دو قسمت مي‌توان تقارن طرح را نسبت به محورهايي كه از مركز فرش مي‌گذرند تشخيص داد. اين عمل را مي‌توان به وسيله متر و يا خط كش مدرج نيز انجام داد و فاصله نقاط مختلف فرش را نسبت به يكديگر سنجيد. تقارن رنگ نيز در اشكال بافته شده در فرش را مورد توجه قرار دهيد و همچنين دقت كنيد كه موتيف‌ها و اشكال طرح در متن فرش ناتمام گذارده نشده باشد و هر خط و شاخه‌اي شكل و امتداد طبيعي خود را داشته باشد و ناگهان در ميان طرح قطع و ناپديد نشده باشد.

بررسي كيفيت پرزهاي فرش

فرش را از نظر كيفيت پرزهاي آن نيز بايد مورد بررسي قرار داد. پرز فرش بايد با دوام، درخشان و انعطاف پذير باشد فرش‌هاي با پرز نرم نسبت به فرش‌هاي با پرز ضخيم دوام كمتري دارند و همچنين تمايل بيشتري به جذب گرد و خاك داشته و مانند فرش‌هاي با پرز خشن نيز تميز نمي‌شوند.

مطالعه پشت فرش از لحاظ نحوة تراكم و كوبيدگي پودها و يكنواختي طرح

شايد مهمترين عاملي كه در انتخاب فرش بايد مورد توجه قرار گيرد بافت آن است. براي بررسي چگونگي بافت فرش بهتر است آن را از قسمت پشت مورد مطالعه قرار دهيد چون در پشت فرش كيفيت بافت مشخص‌تر است. با مطالعه پشت فرش به بسياري از نكات آگاهي خواهيد يافت كه با بررسي رويه فرش امكان آن ميسر نيست از قبيل تعداد گره‌ها، نحوه تراكم و كوبيدگي پودها و همچنين يكنواختي طرح، شمارش دقيق گره‌ها در واحد سطح را به كمك ذره‌بيني كه به يك قاب مدرج به واحدهاي اندازه‌گيري (سانتي‌متر – اينچ) متصل شده است مي‌توان انجام داد. با اين وسيله تعداد گره‌ها را در عرض و طول يك قاب جداگانه بشماريد و در يكديگر ضرب نماييد تا تعداد گره‌هاي موجود در واحد سطح فرش به دست آيد.

ولي در اين كار نهايت دقت بايد معمول شود چه اختلاف شمارش يك و يا دو گره نتايج بسيار غلطي را در محاسبه كلي ارائه خواهد داد. براي صحت بيشتر محاسبه بهتر است شمارش گره‌ها را در چند نقطه مختلف فرش انجام داده و معدل آنها را ملاك محاسبه قرار دهيد (تراكم قسمت‌هاي پايين فرش معمولاً بيشتر از قسمت‌هاي بالايي آن است).در مورد بافت فرش توجه داشته باشيد كه پود فرش‌هاي يك پوده هيچگاه به چشم نمي‌خورد و تنها در فرش‌هاي دو پوده و بيشتر است كه بعضاً در پشت فرش امتداد پودها ديده مي‌شوند و هرگاه رديف‌هاي بافته شده بهتر كوبيده شده باشند پودها كمتر ديده مي‌شوند.

خرید اینترنتی فرش

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید فرش مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از انواع فرش فانتزی و کلاسیک ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری همچون قیمت قالی و عکس فرش را دریافت کنید. (گلیم فرش آشپزخانه فانتزی)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.