قیمت و راهنمای خرید سمپاش موتوری و شارژی

سم ماده ای است که منشاء شیمیایی، گیاهی یا حیوانی دارد و از طریق عملکرد خود باعث تغییر در رشد و فعل و انفعالات انسان، گیاه و غیره می گردد. سمپاش وسیله ای است که با اسپری شدن روی گیاه، آفات آن را از بین برده یا از بروز آفات احتمالی در آینده پیشگیری می کند. سم پاش ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که با کارکرد یکپارچه خود باعث یکنواختی پاشش می شود. به زبان ساده، سمپاش ها به دو دسته دستی و مکانیزه تقسیم می شوند. سم پاش ها در دو نوع موتوری و بنزینی به مشتریان ارائه می گردد.

سمپاش کنزاکس مدل KPS-102 حجم 2 لیتر

راهنمای خرید سمپاش 

سمپاش ها ادوات ارزشمندی در باغبانی هستند که کار سمپاشی در محیط های کوچک و حتی بزرگ را آسان کرده اند. به سمپاش احتیاج داریم زیرا سمپاش ها به فرد اجازه می دهند تا:

  • مقدار دقیق سم مورد نیاز را برای باغبانی در نظر بگیرد.
  • فشار پاشش سم یکسان بوده و بدین صورت می تواند سم را بصورت یکنواخت و با برد بالا تنظیم کند.
  • هرزمان که تمایل داشته باشد می تواند سمپاشی را شروع و متوقف کند.
  • در زیاده روی مصرف سم جلوگیری کند.
  • به کمک سمپاش می تواند تمام قسمت های گیاه و درخت حتی زیر برگ ها را سمپاشی کند (جایی که بیشتر حشرات و بیماری های گیاهی در آن قسمت است ).

قبل از انتخاب سمپاش باید مشکل باغ شناسایی شود زیرا بعضی مناطق و مشکلات با مقادیر کمی از سم قابل درمان هستند و برخی دیگر مانند چمن زارها و باغ های بزرگ به مقدار بیشتری از سم احتیاج دارند. از طرفی نوع سم ها برای هر مشکل متفاوت می باشد. اندازه سمپاش ها از یک لیتر تا 80 لیتر متفاوت است بنابراین پیدا کردن مدلی متناسب با نیاز های مختلف باغبانی کار سختی نخواهد بود.

باغبانان باید حداقل دو سمپاش داشته باشند یکی برای علف کشی و دیگری برای حشره کشی.

حذف کامل بسیاری از علف کش ها از داخل مخزن سمپاش دشوار می باشد و از طرفی باقیمانده آن می تواند به گیاهان آسیب برساند علاوه بر این ترکیب آفت کش ها با یکدیگر ایده خوبی نیست. پس برای هر سمپاش برچسب گذاری جدا انجام دهید.

سمپاشی

بطور کلی سه نوع سمپاش وجود دارد :

– سمپاش پایان شلنگ :

سمپاش های پایان شلنگ ساده ترین و کم هزینه ترین هستند. آن ها به یک شلنگ معمولی در باغ وصل می شوند. سپس شیشه یا مخزن سمپاش را تا حدی که بتوان سمپاش را حمل کرد از مواد پر کرده، در این شرایط نیروی آب از طریق شلنگ مواد را در مخزن مخلوط و رقیق می کند. مواد شیمیایی سیفون شده و سمپاش شروع به کار می کند.

– سمپاش فشرده سازی / مخزنی:

رایج ترین نوع سمپاش می باشند و نحوه کار با آن ها بدین صورت است که مواد شیمیایی غلیظی را به مخزن اضافه می کنند و سپس تا خط نشان از آب پر می کنند. توسط یک اهرم که در کنار سمپاش تعبیه شده پمپاژ می کنیم تا پر از فشارهوا شود. پس از تکمیل این فشار مواد شیمیایی فشرده شده و سمپاشی شروع می شود. سمپاش های مخزنی می توانند یک سمپاش دقیق برای آفت ها و چمن محسوب شوند. ظرفیت مدل های دستی سمپاش مخزنی بطور متوسط از یک لیتر تا 60 لیتر می باشد. مخازن سمپاش از پلاستیک پلی اتیلن ، فولاد گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

– سمپاش کوله پشتی مانند:

سمپاش های دستی مخزنی عمل می کنند و ظرفیت 80 لیتر دارند. حمل آن بر روی شانه ها کار را آسان کرده است. برخی از مدل های سمپاش کوله ای اهرمی سبک دارند که برای تحمیل فشار لازم نیست آن را از شانه های خود پایین آورید.

قیمت و راهنمای خرید سمپاش موتوری و شارژی

دسته بندی سمپاش ها بر اساس نوع فعالیت کشاورزی:

انواع سمپاش موتوری تا دستی را براساس نوع فعالیت کشاورزی دسته بندی می کنند. فعالیت های کشاورزی در دو گروه زراعی و باغی دسته بندی شده است. از این رو برای انواع سمپاش ها داریم:

1. سمپاش های زراعی :

سمپاش پشتی موتوری، سمپاش میکرونر پشتی، سمپاش شارژی، سمپاش توربینی زراعی و…

سمپاش پشتی موتوری

این نوع سمپاش از انواع سمپاش موتوری است که حجم مخزن آن کم و قدرت موتور آن پایین است و حمل و نقل آن شبیه به یک کوله پشتی است . تولید قطرات ریز سموم در این نوع سمپاش موتوری از راه جریان هوا می باشد. تامین جریان هوا در این نوع سمپاش از طریق یک توربین ساده و کوچک ، همراه با یک موتور دو زمانه می باشد. یکی از مزیت های انواع سمپاش موتوری قابلیت حمل آن بر پشت و کنترل و راحت پاسیدن سم است. این نوع سم پاش که مناسب سمپاشی مزارع است، کیفیت خوبی در امر سمپاشی ندارد بنابراین برای علف کشی مناسب نیست و تنها برای گرد پاشی، گرانول پاشی و یا شعله افکن می توان از آن استفاده نمود. حجم مخزن این نوع از سمپاش ها حدود 15 تا 25 لیتر است.ق

سمپاش پشتی موتوری لانس دار

سمپاش کتابی اهرمی از انواع دستی می باشد، که اگر به جای اهرم از نیروی موتوری در آن استفاده شود، به سمپاش پشتی موتوری لانس دار تبدیل می شود. در این سمپاش موتوری از یک موتور کوچک دو زمانه استفاده می شود و حجم مخزن آن 25 لیتر است. جهت قرار گیری بر روی محصولات زراعی می توان بوم و نازل روی آن نصب نمود .این نوع سمپاش قابلیت تغییر در زاویه پاشش و تنظیم قدرت ذرات را دارا می باشد.

2. سمپاش های باغی :

سمپاش دستی (تلمبه ای)، ساده پشتی، سمپاش کتابی اهرمی پشتی، سمپاش فرغونی، سمپاش زنبه ای و…

سمپاش فرغونی Wheel barrow sprayer (سمپاش موتوری چرخدار)

سمپاش فرغونی از انواع سمپاش موتوری است که مناسب سمپاشی باغات می باشد و برای فضا های زراعی مناسب نیست . یک سمپاش موتوری که حجم مخزن آن 100 لیتریا 200 لیترباشد را نمی توان با پشت حمل کرد بنابراین این سمپاش ها را بر یک سیستم متحرک دو یا چهار چرخه مثل یک فرغون سوار می کنند. در این نوع سمپاش ها از موتور های بنزینی قدرتمند چهار زمانه استفاده می کنند و برای سمپاشی از دو خروجی استفاده می شود که هر خروجی قابلیت سمپاشی تا شعاع 25 متر را دارد .قیمت سمپاش موتوری چرخدار را در ادامه در لیست محصولات خواهید دید.

سمپاش موتوری چرخدار

سمپاش زنبه ای

یکی دیگر دیگر از انواع سمپاش های موتوری است که مناسب برای باغات است. سمپاش زنبه ای چرخ و مخزن ثابت ندارد اما می توان آن را بر انواع مخازن با حجم های گوناگون نصب نمود و شیلنگ های مکش در داخل مخزنآن قرار داد.

سمپاش های حمل تراکتوری

انواع سمپاش های حمل تراکتوری متفاوت هستند که انواع سمپاش های سوار شونده و سمپاش های کششی از این نوع سمپاش ها می باشند. سمپاش های حمل تراکتوری در تامین نیروی مولد خود به دو گونه طراحی می شوند. و گونه هایی که نیروی مولد خود را همراه با یک شفت متصل شونده به تراکتور، از طریق موتور تراکتور تامین می کنند و سمپاش های موتوری که پمپ سموم دارند. ( خرید آغوشی نوزاد و کودک ارزان )

خرید سمپاش

شما باید با توجه به ویژگی های فنی که سمپاشها دارند بهترین تصمیم را برای خرید سمپاش بگیرید.

مخزن سمپاش

همه دستگاه های سمپاشی نوع دستی یا نوع موتوری دارای مخزن یا گنجایش هستند. اما حجم و اندازه مخزن در انواع سمپاش متفاوت است و مخزن برخی از آنها کوچک و قابل حمل توسط انسان مخزن برخی دیگر بزرگ است و نمی توان به راحتی آن را حمل نمود.

پمپ سمپاش

پاشش سموم به صورت یکنواخت وظیفه پمپ در سمپاش است. همه سم پاشها دارای پمپ می باشند اما نوع پمپ در آنها متفاوت است . برخی پمپ های دستی و برخی پمپ های موتوری دارند که نیروی محرک پمپ های دستی انسان و نیروی محرک پمپ های موتوری ، موتورهای برقی و بنزینی هستند.

نازل سمپاش

نازل ها کوچکترین جز سمپاشها هستند. که نحوه عملکرد، شکل و نوع مواد ساخته شده در آنها متفاوت است. نازل ها دارای یک یا چند روزنه هستند که محلول پس از عبور از آن، به قطرات کوچکتر تبدیل می شوند. نازل ها بر اساس انرژی که به آنها وارد می شود، دسته بندی می شوند. انتخاب بهترین نوع نازل تاثیر زیادی در کارایی دستگاه دارد.

قیمت سمپاش

قیمت سمپاش موتوری و قیمت سمپاش شارژی و..را در جدول زیر در ماه دی 99 خواهید دید..و قیمت روز این محصولات همراه با مشخصات کامل و تصویر در ادامه و با کلیک بر روی آیتم مورد نظر خواهید دید.

قیمت سمپاش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.