قیمت خرید 20 مدل دستگاه دمنده و مکنده

دمنده و مکنده یکی از دستگاه‌های ضروری برای هر کارگاهی است. این ابزار روی سالم ماندن و دیگر ابزارآلات و ماشین‌آلات تاثیر مستقیم دارد. دستگاه دمنده و مکنده همان‌گونه که از اسم آن پیداست ابزاری است برای دمیدن مقدار مشخصی هوا  با فشار زیاد که معمولاً برای پاک کردن گرد و غبار یا مکش گرد و غبار حاصل از کار، به کار برده می‌شود.دمنده و مکنده هوای ایجاد شده توسط موتور را از مخزن خود با فشار زیاد توسط نازلی به بیرون انتقال می‌دهد یا توسط فشار منفی، مکش پر قدرتی ایجاد می‌کند که پسماند را با آن جمع‌آوری می‌کند.

از این دستگاه در نجاری برای جمع‌آوری گرد و غبار حاصل از برش استفاده می‌شود و در صنایع دیگر از جمله فلزات، سنگ و حتی صنایع سنگین استفاده می‌شود؛ البته از این محصول برای استفاده‌های روزمره‌ مانند پاک کردن انواع سیستم‌های الکتریکی مانند کیس‌های کامپیوتر و سرورها، زدودن گرد و غبار موتور و قطعات خودرو و حتی حیاط و گاراژ منازل استفاده می‌کنند.

در اغلب نقاط کشور ما، گردوخاک عضو جدانشدنی زندگی است. سطوح صاف و در دسترس را می‌توان با پارچه‌های گردگیری و مایعات تمیزکننده پاک کرد؛ اما وسایلی هم در اطراف ما وجود دارند که نه می‌توان از مواد تمیزکننده برای پاک‌کردنشان استفاده کرد و نه دسترسی ساده‌ای برای تمیزکردن دارند. بردها و قطعات ظریف دستگاه‌های الکترونیکی از این دسته وسایل به‌شمار می‌روند که تمیزکردن آن‌ها پروسه‌ای ظریف و البته سخت به‌شمار می‌رود.

نه‌تنها استفاده از مواد تمیزکننده در اغلب اوقات برای آن‌ها توصیه نمی‌شود، بلکه مکنده‌های قوی مثل جاروبرقی ممکن است به قطعات لحیم‌شده‌ی روی این برد‌ها آسیب برساند یا اتصالات آن‌ها را قطع کند. از طرفی گرد و خاک دشمن اصلی این قطعات شناخته شده است و عمر آن‌ها را تا حد قابل‌توجهی پایین می‌آورد. در این موارد استفاده از دمنده‌ها به‌عنوان بهترین راه پاک‌کردن این قطعات از آلودگی و گردوغبار توصیه می‌شود. دمنده‌ها می‌توانند با کمترین آسیب ممکن، گردوغباری را که بر اثر مرور زمان روی قطعات الکترونیکی نشسته از روی آن‌ها بردارند و از فرسوده‌شدن این قطعات در طول زمان جلوگیری کنند

دستگاه دمنده هوا صنعتی

اغلب افراد اصطلاح دمنده صنعتی (blower)  و هواکش صنعتی (fan) را به جای یکدیگر به کار می‌برند، اما آیا این دو واژه معادل یکدیگر هستند؟ همه ما به خوبی می‌دانیم  – در مقالات مجزا نیز این مورد را به خوبی توضیح داده‌ایم – که هم هواکش صنعتی و هم دمنده صنعتی برای جایجایی هوا استفاده می‌شوند. پس تفاوت اصلی این دو در چیست؟ برای دانستن پاسخ این سوال با این مقاله شرکت طاها فن همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم.

گاهی اوقات نیز برخی افراد عبارت “هواکش صنعتی دمنده” را به معنای مترادف بودن این دو واژه می دانند اما بهتر است بدانید که دمنده نام یکی از معتبرترین برندهای موجود در حوزه فن  و هواکش است و عبارت هواکش دمنده به معنای هواکش‌های تولید شده با برند شرکت  دمنده است.

قیمت خرید 20 مدل دستگاه دمنده و مکنده

تفاوت کلیدی بین هواکش صنعتی و دمنده صنعتی

 هر دو دستگاه هواکش صنعتی و دمنده صنعتی دستگاه‌های مکانیکی هستند که برای گردش هوا به کار گرفته می‌شوند. بر این اساس، هوا در اطراف یک اتاق یا فضای اطراف، گردش می‌کند و یک هواکش صنعتی تنها بر روی منطقه خاص یا معین شده تمرکز می‌کند. اغلب از اصطلاحات  مکنده و دمنده استفاده می‌شوند.

در بیشتر وقت‌ها، این دو واژه به عنوان مترادف یکدیگر استفاده می‌شوند.  هر چند هر دو از نظر گردش و تهویه هوا مشابه هستند،  اما از لحاظ فنی کاملا با هم تفاوت دارند. تفاوت اصلی بین  هواکش صنعتی و دمنده صنعتی بر اساس نحوه به گردش درآوردن هوا است.

به طور کلی، هواکش صنعتی نوعی دستگاه الکتریکی است که هوا را به حرکت درمی‌آورد، در حالی که دمنده صنعتی دستگاه مکانیکی است که از یک هواکش تشکیل شده است، و هوا را از طرف هواکش به یک مکان یا نقطه خاص هدایت می‌کند. علاوه بر این، هواکش در اطراف یک اتاق کامل یا منطقه ای بزرگ، هوا را به گردش درمی‌آورد، در حالی که دمنده فقط در یک جهت و یا نقطه خاصی قرار می‌گیرد.

هواکش‌ها و دمنده‌ها در فرآیند صنعتی به طور گسترده‌ای استفاده می شوند تا هوا را برای تهویه محیط فراهم کنند؛ آن‌ها به عنوان یک خنک کننده در صنعت استفاده می‌شوند.  علاوه بر این، هر دو آن‌ها به طور گسترده‌ای در سایر تجهیزات الکتریکی مانند تهویه مطبوع، ماکروویو، کوره و غیره استفاده می‌شوند.  هرچند هردو بر اساس مقدار فشار مورد نیاز برای تولید هوا به کار می‌روند، اما  دمنده‌ها می‌توانند حجم گاز را در یک فشار متوسط حرکت دهند؛ در حالی که  هواکش‌ها مقدار زیادی گاز را در فشار کم حرکت می‌دهند. طبق تعریف،  هواکش صنعتی دستگاهی است که برای ایجاد جریان درون سیال مانند هوا استفاده می‌شود و پره با تیغه‌ای دارد که در هوا فعال بوده و می‌چرخند. این مونتاز چرخشی تیغه‌ای و چرخ‌دار به عنوان یک پروانه و یا روتر شناخته شده است.

دمنده و مکنده شارژی

بی شک دستگاه دمنده و مکنده یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در زمینه نجاری است. این دستگاه که به بلوور نیز معروف است، با گردش موتور خود فشار زیادی را به هوا منتقل کرده تا با دمیدن هوا گرد و غبار و براده‌های چوب را بزداید، یا به صورت ایجاد فشار منفی، مکش پرقدرتی را انجام داده تا پسماند جمع‌آوری شود.

دستگاه‌ها براساس این 3 نوع عملکرد به صورت فقط دمنده، فقط مکنده (جاروبرقی صنعتی) و دمنده و مکنده با هم، تقسیم می‌شوند. این عملکرد‌ در حوزه کامپیوتر نیز جهت پاک‌ سازی کیس‌ها‌ و رک‌های سرور استفاده می‌شود. خرابی‌های چشمگیری از نفوذ گرد و غبار در تجهیزات رایانه ای بوجود می‌آید، لذا نیاز به استفاده دوره‌ای از این دستگاه در مراکز کامپیوتری است که برای این منظور از مکنده (جاروبرقی صنعتی) نیز می‌توان استفاده کرد اما احتمال آسیب رسیدن به قطعات کامپیوتری بوده پس بهتر است در این مورد از دمنده استفاده شود. همچنین ازاین دستگاه برای زدودن گرد و غبار از موتور و قطعات خودرو، تمیز کردن محوطه کارگاه‌ها و منازل، جمع آوری برگ‌های خشک حیاط، تمیز کردن پرده، لوستر و حتی باد کردن وسایل بادی می‌توان بهره برد.

بلوورها در سایز‌، دور موتور و میزان مکش‌های متفاوتی طراحی می‌شوند و حتی در صنایعی مثل: صنعت سیمان، تصفیه‌ی آب و فاضلاب، غذا و دارو، محیط زیست، معادن، فلزات، سنگ و صنایع دیگر نیز انواع صنعتی آن‌ها کاربرد دارد. برای مصارف کارگاهی و خانگی از بلوور‌های سایز متوسط و کوچک از نوع شارژی و برقی استفاده می‌شود که به دلیل استفاده از برق شهر به عنوان منبع تغذیه خود کاربری آسانی دارند.

دستگاه دمنده هوا

این ابزار که به عنوان دمنده هوا و دستگاه مکش نیز شناخته می شود، برای پاکسازی گرد و غبار استفاده می شود. نام دیگر این دستگاه Futek است که از نحوه کار این دستگاه ناشی می شود. در واقع روش کار این دستگاه بدین صورت است که با استفاده از فشار زیاد ناشی از حرکت موتور این دستگاه، هوا را به سمت جسم مورد نظر هدایت کرده و تمام گرد و غبار ایجاد شده روی آن را از بین می برد.

هنگام خرید بلوور به چه نکاتی دقت کنیم؟

به طور کلی اولین نکته، خرید برحسب نیاز است، اما سرعت و قدرت موتور مهمترین نکته در هنگام خرید یک بلوور است. در بعضی دستگاه‌ها کلیدی برای تنظیم سرعت دمندگی و مکندگی نیز تعبیه شده است. وزن دستگاه نیز از خصوصیات مهمی است که بایستی مد نظر قرار گیرد، زیرا اثر زیادی بر سهولت در جابجایی و استفاده از دستگاه توسط کاربر دارد. در بیشتر مدل‌ها نیز کلید قفل ایمنی برای دستگاه طراحی شده تا در استفاده‌های طولانی مدت مشکلی برای کاربر ایجاد نکند. علاوه بر آن‌ها معمولا یک جایگاه نصب کیسه نیز دارند تا گرد و غبار و پسماند مکش شده در آن کیسه جمع شود.

دستگاه دمنده و مکنده رونیکس مدل 1205

مشخصات کلی

  • ابعاد
    46×18.5×18 سانتی‌متر
  • وزن
    1.91 کیلوگرم
  • کاربری
    دمنده , مکنده
  • قدرت موتور
    680 وات
  • سرعت
    16000 دور در دقیقه
  • حجم هوای خروجی
    4.1 متر مکعب در دقیقه
  • تنظیم سرعت
    دارد
  • منبع انرژی
    برق
  • کیسه
    دارد
  • سایر توضیحات
    – مجهز به موتور پر قدرت جهت کاربری مکنده و دمنده با بیشترین اثربخشی عملکرد
  • – مجهز به دیمر تنظیم کننده سرعت
  • – دارای پایه جهت استفاده بصورت ایستاده و بدون دخالت دست
  • – استفاده از پروانه مارپیچی دو طرفه به منظور ایجاد بیشترین جریان هوای خروجی
  • – دارای محفظه غبار گیر
  • – بدنه سبک وارگونومیک
  • اقلام همراه
    -خرطومی
  • – کیسه جمع آوری ذرات
  • – 1 جفت زغال

قیمت خرید 20 مدل دستگاه دمنده و مکنده

دستگاه دمنده و مکنده بوش مدل GBL 800E
محصول فوق از لحاظ توان یکی از محصولات میان‌رده‌ی بازار است. این محصول نوعی دستگاه دمنده و مکنده بوده که توانی برابر 820 وات دارد. با کمک این دستگاه می‌توان باد را با فشاری بالا به‌سمت سطح مورد نظر متمرکز کرد. معمولا از این قدرت باد برای تمیز کردن گرد‌وغبار استفاده می‌شود. برای این کار نازلی پلاستیکی روی دستگاه قرار دارد. با تغییر محل نازل پلاستیکی روی دستگاه می‌توان آن را به یک دستگاه مکنده تبدیل کرد. برای این منظور یک کیسه‌ی جمع‌آوری زباله نیز در نظر گرفته شده است. سرعت چرخش موتور این دستگاه 16000 دور بر دقیقه بوده و قادر است در مدت‌زمان یک دقیقه 4.5 متر مکعب هوا را از نازل خود خارج سازد. از دیگر مزایای این محصول می‌توان به قابلیت تنظیم سرعت باد خروجی آن اشاره کرد. این دستگاه دمنده و مکنده را شرکت معروف «بوش» (Bosch) تحت عنوان مدل « GBL 800E» به بازار عرضه می‌کند.( راهنما و خرید چراغ جلو و عقب سمند )

قیمت خرید 20 مدل دستگاه دمنده و مکنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.