قیمت خرید بهترین دستگاه فشارخون و فشارسنج

با انتخاب و خرید فشارسنج مناسب، امکان بررسی وضعیت سلامت‌تان راحت‌تر خواهد شد.  مثلا اگر دچار فشار خون بالا باشید یا فشارتان معمولا پایین باشد، با داشتن یک عدد دستگاه فشارخون و فشارسنج مناسب در منزل می‌توانید از وضعیت سلامت خود بهتر باخبر باشید و تغییرات فشار خون‌تان را تحت کنترل دربیاورید.اگر تحت رژیم خاصی هستید یا دارویی مخصوص مصرف می‌کنید هم اندازه‌گیری منظم فشار خون‌تان در طول روز می‌تواند باعث بهبود وضعیت و مدیریت بهتر سلامت‌تان شود. اما یک فشارسنج خوب چه ویژگی‌هایی دارد و اگر قرار باشد یک عدد فشارسنج مناسب بخرید باید چه چیزهایی را در نظر بگیرید؟ پس در ادامه با پنداریم همراه باشید .

قیمت خرید بهترین دستگاه فشارخون و فشارسنج

انواع فشارسنج

فشارسنج‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

فشارسنج جیوه ای

جیوه ماده‌ای سمی است و باید دور از دسترس افراد باشد، با توجه به این خصوصیت، فشارسنج‌های جیوه ای فقط در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها دیده می‌شوند و کسی در خانه از آن‌ها استفاده نمی‌کند.

  • این نوع فشارسنج از یک بازوبند موسوم به «کاف» تشکیل شده که با یک منبع هوا تغذیه می‌شود و با تغییرات جیوه روی یک صفحه علامت‌گذاری شده، میزان فشار شما را نشان می‌دهد.
  • دقت بالا و آسیب‌پذیری کمتر از محاسن این نوع فشارسنج محسوب می‌گردد.
  • بااین‌حال سمی بودن جیوه در صورت شکسته شدن دستگاه، سنگین بودن و غیرقابل استفاده بودن برای افراد ناشنوا از معایب این دسته از فشارسنج‌هاست.

فشارسنج عقربه‌ای

این نوع از فشارسنج را در مطب پزشکان، مراکز درمانی و منازل می‌توانید مشاهده کنید.

  • فشارسنج عقربه‌ای یک پمپ شبیه نارنجک دارد، هنگام استفاده قسمتی از دستگاه به دور بازو بسته می‌شود و با فشار دادن نارنجک کوچک که به آن «پوآر» گفته می‌شود، عقربه را می‌خوانند و فشار اندازه‌گیری می‌شود.
  • اگر قصد خرید این نوع فشارسنج را دارید توصیه می‌شود حتماً طرز کار با آن را بیاموزید.

فشارسنج دیجیتالی

دستگاه فشارخون دیجیتال در دو نوع بازویی و مچی طراحی و به بازار عرضه شده است، این دستگاه بیشتر برای افرادی مناسب است که به‌تنهایی زندگی می‌کنند و امکان استفاده از فشارسنج بازویی را نداشته یا این‌که بهره‌گیری از فشارسنج عقربه‌ای برایشان سخت است.

  • کار با آن ساده است، به مانومترهای دیجیتالی مجهز بوده و به گوشی نیاز ندارند.
  • خطاهای انسانی در این فشارسنج نقشی ندارند و همه چیز به‌صورت خودکار انجام می‌پذیرد.
  • گران‌تر از انواع دیگر آن است، گاهی وضعیت و دمای بدن روی اندازه‌گیری آن تأثیر می‌گذارد.

بهترین دستگاه فشارخون

  • در چه موقعیت‌ها و مکان‌هایی قصد استفاده از دستگاه فشارخون را دارید (منزل، سفر و…) لذا متناسب با این موقعیت‌ها اندازه و وزن فشارسنج را در نظر بگیرید.
  • کاف یا بازوبند فشارسنج، اندازه دور بازویتان باشد، کاف فشارسنج‌ها معمولاً بین ۲۲ تا ۴۲ سانتی‌متر هستند، حتماً به قطر بازوی استفاده‌کنندگان توجه شود.
  • نگهداری مناسب از فشارسنج باهدف جلوگیری از خراب شدن و آسیب‌پذیری آن مهم است.
  • منبع تغذیه بعضی از فشارسنج‌ها برق و برخی دیگر باتری است، اگر زیاد از دستگاه استفاده می‌کنید، نوع برقی آن بهتر است.
  • این‌که فشارسنج انتخابی‌تان بازویی یا مچی باشد، بستگی به سلیقه شما دارد.
  • صفحه‌نمایش فشارسنج باید به‌اندازه کافی خوانا و متناسب باقدرت بینایی استفاده‌کننده باشد، برخی از فشارسنج‌ها عدد فشار را از طریق یک گوینده دیجیتالی اعلام می‌کنند.
  • بعضی از فشارسنج‌ها، نوسانات و تغییرات فشارخون را در حافظه خود ذخیره می‌کنند، بنابراین حافظه دستگاه مهم است.
  • بعضی از فشارسنج‌ها امکانات جانبی هم دارند؛ مثل ثبت تعداد ضربان قلب، ترسیم نمودار میانگین فشارخون یا امکان ارتباط از طریق بلوتوث، وایرلس، تبلت و تلفن هوشمند.
  • قیمت دستگاه فشار خون بستگی به مدل و برند تولید کننده آن دارد. مثلا قیمت دستگاه فشار خون دیجیتالی از دیگر مدل ها بالاتر است. 

بهترین مارک دستگاه فشارخون

دستگاه فشار خون omron

به طور متوسط از هر ۳ بزرگسال ۱ نفر دارای فشار خون بالا می باشد. اما می توانید به کمک دستگاه فشار خون آن را زود تشخیص داده و به خود کمک کنید. دستگاه فشار خون Omron یکی از دقیق ترین دستگاه های فشارسنج است که توسط پزشکان و داروسازان نیز تائید شده است. دستگاه فشار خون امرن ویژگی های مختلفی از جمله ظرفیت ذخیره سازی و اتصال به گوشی های هوشمند را داراست.

دستگاه فشار خون beurer

دستگاه فشار خون بیورر نیز یکی از بهترین دستگاه های فشار خون دیجیتالی است که امکاناتی از جمله: انتقال از طریق فن آوری هوشمند بلوتوث و USB را در خود جای داده است. این دستگاه فشار سنج دارای باتری های قلیایی با ظرفیت ۴ برابر بیشتر از بقیه ی فشارسنج ها می باشد.

 

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید دستگاه فشارسنج مناسب و همچنین بهترین مارک فشارسنج دیجیتالی آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ مدل فشارسنج ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. همه این فشارسنج ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.همچنین اگر قصد خرید دستگاه تست قندخون را دارید می توانید سری به مقاله قیمت بهترین و دقیق ترین دستگاه تست قندخون بزنید و محصول مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خرید نمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.