خرید عود خوشبو کننده هوا

عود یکی از مواد معطر قابل کاربرد در رایحه درمانی است و در طب سنتی خواص دود کردن عود بر کسی پوشیده نیست. در اصل عود شاخه‌ای باریک و دراز و تکه چوبی بریده شده از درختی خاص بوده که در شرق آسیا علی‌الخصوص هندوچین رویش می‌کند و با آتش زدن آن دودی همراه با بوی خوش بلند می‌شود. البته عود‌هایی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند، از چوب درختی خاص نیستند بلکه حاصل فرآوری گیاهان معطر و صمغ‌های عطری و احیاناً اسانس‌های شیمیایی هستند.

خرید عود خوشبو کننده هوا

عود خوشبو کننده هوا جزو وسایل کاربردی در دکوراسیون خانه و یا محل کار هستند. همیشه بوی محیط تاثیر زیادی در دید افراد نسبت به شما دارد.برای اینکه بتوانید ظاهری جذابتر داشته باشید از ادکلن ها استفاده میکنید در دکوراسیون خانه نیز بوی بد تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون خانه و یا محیط کار دارد.اگر خانه یا محیط کاری شیک داشته باشید اما آن محیط بوی مناسبی نداشته باشد این باعث کاهش زیبایی و جذابیت خانه و یا محل کار میشود.حال بمنظور از بین بردن بوی بد محیط، و خوشبوکردن آن، و همچنین دادن فضایی دلنشین تر میتوانید از عودهای خوشبوکننده هوا و یا اسانس های معطر استفاده نمائید.

انواع عود چیست؟

عود‌ خوشبو در شکل‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف در بازار وجود دارند. بطورکلی عود‌ها اگر طبیعی باشند، از چوب‌های خام، علف‌های خرد یا پودر شده تهیه می‌شوند یا حتی به شکل مایع از روغن‌های گیاهان هستند.

در گذشته بطور سنتی از صمغ و کندر و چوب‌های خوشبو مثل چوب صندل، شاخه‌های ماسالا، چوب خیزران، پوست درختان، دانه‌ها، ریشه‌ها، علف‌ها و گل‌ها عود ساخته می‌شد که مشهورترین آن‌ها همان کندر و صمغ بود.

علاوه بر این تعدادی از گیاهان دارویی نیز برای بوی خوش مورد استفاده قرار می‌گرفتند که در دو دسته جای داشتند؛ دسته اول به طور طبیعی معطر بوده که به عنوان مثال می‌توان گل نرگس، لیمو و مرزنجوش را نام برد. دسته دوم حتماً باید فرآوری می‌شدند و به صورت عود دربیایند که مشک و عنبر از آن دسته بودند.

در حال حاضر عود‌ها انواع بسیار گسترده‌ای دارند. صندل سرخ و سفید، عود صلیب، عود مشک، عنبر، کندر، لیمو، سیب سبز، رز، بابونه، رزماری، اسطوخودوس، نعناع، یاسمین، زنبق و یاس کبود از مشهورترین عود‌های موجود در بازار هستند.

در خرید عود های خوشبو کننده به چه عواملی توجه نمائیم؟

عود نقش درمانی دارد

عود ها انواع مختلفی دارند که هرکدام نیز خاصیت درمانی متفاوتی نیز دارند. پس برای اینکه بتوانید از عود ها هم برای خوشبو کردن فضا و ایجاد فضایی آرام و خوشبو استفاده کنید و هم از خاصیت درمانی آن برای رفع بیماری خود استفاده کنید، از عودهایی استفاده کنید که برای بیماری شما مفید است.عودها با توجه به رایحه ها و یا موادی که از آن ساخته می شوند، می توانند خواص گوناگونی داشته باشند.بعنوان مثال، عود دست ساز لوندر (اسطوخودوس) برای آرامش و ریلکسیشن استفاده می شود. و یا عودهای مدیتیشن با توجه به ساختار و مواد تشکیل دهنده شان، در زمان های انجام مراقبه و مدیتیشن استفاده می گردند.همچنین رایحه عودها با توجه به کاربردهای گوناگونی که دارند، معمولاً یکی از بهترین گزینه ها برای آروماتراپی ( رایحه درمانی ) نیز می باشند.به همین دلیل است که عنوان می شود که استفاده از عود، بسیار فراتر از خوشبو کردن محیط می باشد.

نوع عود

عودها علاوه بر اینکه در رایحه های مختلفی تولید میشوند، در سایز و شکل نیز متفاوت می باشند. بعنوان مثال عود های شاخه ای، عودهای مخروطی، عودهای شاخه ای بلند و … از انواع اشکال مختلف عودهای خوشبو می باشند. پس با توجه به فضایی که میخواهید در آن از عود استفاده کنید و یا نوع جاعودی ای که دارید، حتماً به شکل عود مورد نظر خود توجه داشته باشید.

رایج‌ترین عودها، عود‌های شاخه‌ای هستند. این عود‌ها از خمیر کردن ماده معطر و آغشته کردن چوب با آن درست می‌شوند. در حال حاضر عود‌های موجود در بازار دو دسته هستند. دسته اول عود‌های اصلی که با روش‌های سنتی و بعضاً با دست ساخته می‌شوند و عود دست‌ساز نام دارند. دسته دوم عود‌های اسانس‌دار که با روش‌های شیمیایی فرآوری شده‌اند و به وفور این نوع عود‌ها با اسانس‌ها و عطر‌های مختلف وجود دارند.

هزینه خرید عود

با توجه به اینکه عود یک کالای مصرفی می باشد، و هزینه عود ها با توجه به نوع رایحه، برند عود، دست ساز یا کارخانه ای بودن و موجود بودن در بازار و … متفاوت می باشد. لذا اینکه بابت هر شاخه عود یا هر بسته عود چقدر توان هزینه کردن دارید نیز عامل مهمی در انتخاب عود می باشد.

رایحه ی عود

مواد اولیه معطر سازنده‌ی عطر و ادکلن، از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌گردند.نکته جالب این است که معمولاً افراد در انتخاب عود و یا انتخاب اسانس موردنظر خود دچار شک و تردید می باشند؛ زیرا خیلی از اوقات ممکن است ندانند از چه بو و یا رایحه ای خوششان می آید و به آن احساس خوبی دارند. ضمناً افرادی ممکن است ندانند که تمام عطر و ادکلن های موجود در دنیا، حتی معروف ترین آن ها از رایحه هایی از پایه چوب، ریشه، ساقه، برگ، گل و یا میوه گیاهان و یا درختان و گاهاً از مواد طبیعی دیگر ساخته می شوند.پس یکی از راه های انتخاب رایحه عود خوشبو، این است که ببینید از چه عطر و یا ادکلنی خوشتان می آید. ضمن اینکه عودهایی با رایحه ادکلن وجود دارد که کار شما را در انتخاب عود بر اساس عطر و یا ادکلن موردپسند شما، راحت می کند.در صورتیکه عود خوشبو با رایحه عطر موردنظر شما وجود نداشت، براحتی می توانید از طریق قسمت عود با رایحه ادکلن که در سایت عودآنلاین قرار داده ایم، اسانس های تشکیل دهنده عطر یا ادکلن موردنظر خودتان را دربیاورید، و حال به دنبال عود خوشبو با آن رایحه باشید.

مدت سوختن عود

مدت زمان عودها متفاوت می باشد. این موضوع می تواند مربوط به این باشد که نوع عود شاخه ای است یا مخروطی و یا عود DHOOP.ضمن اینکه معمولا در عودهای شاخه ای دست ساز، بدلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند، مدت زمان سوختن آن ها بیشتر از عودهای پایه طبیعی می باشند.نکته مهمی که باید در خصوص مدت سوختن عود به آن توجه کرد این است که نوع قرار گرفتن عود در جاعودی نیز در مدت زمان سوختن عودها تعیین کننده است. بعنوان مثال استفاده از جاعودی های ایستاده، معمولا چون سبب می شوند که عود در حالت ایستاده یا عمود در آن ها قرار بگیرد، پس عود با سرعت کمتری می سوزد و مدت زمان سوختن آن نسبت به زمانی که همان شاخه در یک جاعودی خط کشی بصورت افقی قرار بگیرد بیشتر است.ضمناً اینکه عود در جریان هوای ملایم و یا ساکن یک اطاق قرار بگیرد نیز در مدت زمان سوختن آن موثرتر است تا زمانیکه همان شاخه عود در جریان شدیدتر هوای محیط قرار بگیرد.

خرید عود خوشبو کننده هوا

چگونه عود روشن کنیم؟

عود‌های موجود در بازار حداکثر طول عمری ۲ ساله دارند و بهتر است قبل از اتمام تاریخ انقضا، آن‌ها را مصرف کرد؛ چون با گذشت زمان، قدرت عطر آن‌ها از بین می‌رود.

*عود را داخل شکاف دیوار و پنجره قرار ندهید، چون خاکستر‌های عود روی زمین می‌ریزند یا پراکنده می‌شوند. از یک جاعودی به همراه بشقاب زیر آن استفاده کنید تا خاکستر عود جمع‌آوری شود. این کار از آتش‌سوزی نیز جلوگیری می‌کند.

*بعد از آنکه عود را داخل جاعودی ثابت قرار دادید، آن را روشن کنید، سپس داخل خانه، در جهت عقربه‌های ساعت، در گوشه‌ها و کناره‌های دیوار‌ها بچرخانید.

*افرادی که این کار را در راستای مراقبه انجام می‌دهند، همزمان با این کار اذکار آرامش‌بخش را تکرار می‌کنند. کسانی که به مراقبه می‌پردازند، بر تمیز و مرتب بودن محل روشن کردن عود تأکید دارند و اینکه در آخر و پس از سوختن کامل عود، خاکستر‌های به دست آمده را با دست راست جمع کرده و داخل ظرفی مخصوص قرار می‌دهند. آنان سعی می‌کنند که در عرض ۳ ساعت خاکستر عود را از جاعودی به ظرف مخصوص منتقل کنند؛ چون اگر بیشتر در محیط بماند، آلوده می‌شود.

*بعد از تماس دستان خودتان را بشویید.

*سوختن کامل هر عود حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه، طول می‌کشد. تأثیر مثبت عود حدود ۳۰ دقیقه بعد از پایان سوختن کامل آن، ادامه دارد.

*خاکستر عود‌ها را بیشتر از ۳ ماه نباید نگهداری کرد؛ پس از این مدت، باید آن‌ها را به آب روان یا دریا سپرد و در صورت در دسترس نبودن این دو آن‌ها را در حیاط خلوت یا باغچه دفن کرد.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید عود خوشبو کننده هوا آشنا شدیم. در ادامه لیستی از انواع عود خوشبو کننده ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. همه این عودها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید .همچنین اگر قصد خرید اسپری خوشبو کننده بدن را دارید میتوانید سری به مقاله های اسپری خوشبو کننده بدن زنانه و اسپری خوشبو کننده بدن مردانه بزنید و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.