قیمت خرید 25 غذای سگ و توله سگ

سگ حیوان باوفایی است که اگر موفق شوید و شرایط رفاهی زندگی برای او را فراهم کنید، تا آخر عمرش حاضر است به شما خدمت کند! یکی از مهمترین بخش های زندگی سگ ها مربوط به تامین غذای مورد نیاز آنان می شود که صاحبان سگ باید با نهایت دقت و ظرافت به این مورد بخصوص رسیدگی نمایید و بر خلاف حرف رایج مردم که معتقد هستند سگ ها همه چی خوار می باشند، برای سلامت روحی و جسمی سگتان از یک رژیم غذایی مناسب استفاده نمایید. در ادامه این مطلب با پنداریم همراه شوید تا شما را با راهنمای خرید غذاهای مفید برای سگ بیشتر آشنا نماییم.

قیمت خرید 25 غذای سگ و توله سگ

غذای سگ یکی از مهم‌ترین فاکتورها در طول عمر و سلامت سگه و باید توجه ویژه‌ای بهش داشته باشیم. غذاهای تجاری که به دو صورت خشک و کنسروی وجود داره از نظر خیلی از دامپزشکان بهترین و کامل‌ترین غذا برای سگ هاست؛ چون فرمولاسیونش کاملا براساس نیازهای تغذیه‌ای سگ‌ها تهیه شده.

اما به دلایل  مختلف پیش میاد که بخوایم غذای خانگی برای سگ ها تهیه کنیم:

مطمئنا غذایی که خودتون با مواد غذایی تازه و سالم و با عشق برای سگتون می‌پزید طعم و لذت بیشتری برای سگ داره و خوشمزه ترین غذا برای سگ است .

اما، لازمه حتما بدونید که سگتون به چه مواد غذایی نیاز داره و چه غذاهایی رو اجازه دارید بهش بدید. چون خیلی از غذاهایی که ما آدما می‌خوریم برای سگ‌ها سمی و خطرناک هستن!

پس اگه آماده‌اید آستینا رو بالا بزنید تا با هم در مورد غذای خانگی برای سگ ها بیشتر صحبت کنیم و ببینیم چه غذاهایی می‌شه برای سگمون درست کنیم.

در تهیه غذای خانگی برای سگ ها لازمه که بالانس و تنوع مواد مغذی حتما رعایت بشه.بدون بالانس مناسب، غذایی که به سگمون می‌ده نمی‌تونه تمام نیازهای تغذیه‌ای سگ رو تامین کنه و در دراز مدت باعث مشکلات سلامتی جدی برای سگمون می‌شه.

مواد غذایی ضروری که در غذای خانگی برای سگ ها باید وجود داشته باشه عبارتند از:

پروتئین:

انواع گوشت مرغ، گوساله، بوقلمون، اردک، انواع ماهی یا گوشت بره منبع غنی و عالی پروتئین حیوانی برای سگ هستن. همینطور انواع مشتقات گوشتی مثل قلب، دل و جگر هم منابع خوبی برای تامین پروتئین سگها هستن.

علاوه بر گوشت، انواع دانه‌های روغنی مثل سویا، ذرت و گندم، لوبیا و تخم مرغ پخته هم تا حدی پروتئین مورد نیاز سگ رو تامین می‌کنن.

فیبر:

فیبر باعث تعادل در رژیم غذایی سگ می‌شه و به سلامت دستگاه گوارشی سگ کمک زیادی می‌کنه.

سبزیجاتی مثل هویج، لوبیا سبز، اسفناج، بروکلی، کدوحلوایی، سیب حاوی مقادیر بالایی فیبر هستن.

اسیدهای چرب مفید:

مثل امگاه ۳ و امگا ۶ که در غذاهایی مثل سالمون پخته، سبزیجات سبز، تخم کتان، روغن ماهی، تخم مرغ، چربی مرغ، دانه سویا، کانولا و برخی سبزیجات وجود داره.

کلسیم:

فرآورده‌های لبنی مثل پنیر ساده و ماست کامل حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستن. همینطور مواد غذایی دیگه مثل بروکلی،سبزیجات سبز، گوشت و تخم مرغ پخته هم منبع سالم و غنی کلسیم برای سگ هستن.

کربوهیدرات:

برنج سفید یا قهوه‌ای، سیب زمینی، جو، ذرت و برخی میوه‌ها و سبزیجات دارای کربوهیدرات کاملا قابل هضم و گوارش برای سگ ها هستن. سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است و میتونه نقش مهمی در تامین انرژی روزانه سگتون داشته باشه. اما سوال مهمی که وجود داره اینه که آیا اصلا سیب زمینی رو میشه به سگ داد؟؟ پاسخ این سوال بله هست. اما باید یک سری شرط رو هم رعایت کنین.یادتون باشه که سیب زمینی رو فقط به صورت پخته (آب پز یا تنوری) بدون اضافه کردن هیچ گونه روغن، نمک، ادویه و سس رو می‌تونید به سگتون بدید.سیب زمینی سرخ کرده یا چیپس سیب زمینی که پر از نمک و ادویه و روغنه برای سگ‌ها مضره و نباید بهشون داده بشه.

ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها:

سیب (بدون هسته)، بلوبری، توت فرنگی، هویج، کدوحاوایی پخته، سیب زمینی، اسفناج، لوبیا سبز و بروکلی پخته سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن سگ هستن.

هربار که غذای خانگی برای سگ ها درست می‌کنید باید حواستون باشه که تا حد امکان از تمام این موارد در غذا وجود داشته باشه. اینطوری می‌تونید مطمئن باشید که غذایی سالم، خوشمزه و کامل به سگتون می‌دید.

قیمت خرید 25 غذای سگ و توله سگ

غذاهای ممنوعه برای سگ ها!

مراقب باشید که به هیچ وجه مواد غذایی زیر به سگتون ندید؛ حتی در مقادیر کم.

  • شکلات
  • سیر و پیاز
  • انگور و کشمش
  • آووکادو
  • هسته سیب
  • سیب زمینی خام
  • نمک و ادویه
  • قهوه و کافئین

چقدر غذا باید به سگم بدم؟

مقدار غذایی مورد نیاز سگ در روز به عوامل متعددی مثل سن، نژاد، وزن، میزان فعالیت و وضعیت سلامتی بستگی داره و بهترین کار اینه که دقیقا با توجه به وضعیت سگتون بهش غذا بدید.

با این حال دستورالعمل کلی مقدار غذای روزانه بر اساس وزن سگ به شرح زیره:

وزن سگ مقدار غذا
۵ کیلوگرم ۱ فنجان
۱۰ کیلوگرم ۲ فنجان
۲۰ کیلوگرم ۴ فنجان
۴۵ کیلوگرم ۸ فنجان

البته باز هم تاکید می‌کنیم که برای مقدار دقیق و کافی غذا برای سگتون حتما باید با دامپزشک مشورت کنید.

چون هر نژاد سگی نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی ممکنه داشته باشه. مثلا نژادهای خالصی مثل پاگ و فرنچ بولداگ مستعد برخی آلرژی‌های غذایی هستن و هر ماده غذایی رو نباید بخورن.

غذای خانگی سگ شیتزو: شیتزوها سگهایی کوچولو و عروسکی هستن که برای تامین انرژی روزانه و حفظ سلامتی به رژیم غذایی باکیفیت و مناسب نیاز دارن. سگ شیتزو برای سلامت و تقویت ماهیچه‌ها به پروتئین نیاز داره و برای حفظ انرژی روزانه هم به کربوهیدرات نیاز داره. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا به درخشش و سلامت پوست و موهای زیبای شیتزوها کمک می‌کنن و کلسیم هم به استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کنه.

قیمت خرید 25 غذای سگ و توله سگ

آیا غذای خانگی می‌‌تونه جایگزین غذای تجاری برای سگ‌ها بشه؟

این سوالیه که ذهن هر صاحب سگی رو به خودش مشغول کرده. خیلی از ما دوست داریم برای سگمون آشپزی کنیم اما نگرانیم که مواد غذایی کافی به بدنش نرسه و در دراز مدت اثر نامطلوبی روی سلامتی سگ بذاره.

مهمترین مزیت غذای تجاری اینه که فرمولاسیون دقیقی دارن و تموم نیازهای تغذیه‌ای سگ‌ها رو در نظر گرفتن. بنابراین دادن غذای تجاری راحتترین راه برای تغذیه سگه و دامپزشکان هم غذای تجاری (غذای خشک و غذای کنسروی) رو پیشنهاد می‌کنن.

اما اگه به هردلیلی دنبال تهیه دستور غذای خانگی برای سگ ها هستید باید اطلاعاتتون رو بالا ببرید و در این مورد حتما با دامپزشک هم مشورت کنید.

تهیه غذای خانگی سگ تنها در صورتی که بالانس مواد غذایی رو رعایت کنید و تمام مواد مورد نیاز بدن سگ‌ها رو در غذا استفاده کنید قابل قبوله و حتی می‌تونه جایگزین غذای تجاری هم بشه.

نکته : الزامات غذای توله سگ با سگ بالغ تفاوت های زیادی دارد. آن‌ها باید مواد مقوی غذایی جهت رشد سریع خود دریافت کنند. توله سگ فقط به غذایی که منحصرا برای توله سگ اختصاص یافته نیاز دارد. همچنین تعداد دفعات تغذیه توله سگ در روز به سن توله سگ شما بستگی دارد.توله‌ها به سرعت در حال رشد هستن و در عرض تنها چندماه از یه توله سگ کوچولو و بامزه به سگی بزرگ و بالغ تبدیل می‌شن. به همین دلیل برای تهیه غذای خانگی برای توله سگ بهتر است بدانید که توله ها به پروتئین، چربی و انرژی بیشتری نیاز دارن و غذای توله سگ باید به خوبی پاسخگوی نیازهای تغذیه‌ای توله در سن رشد باشه.

قیمت خرید 25 غذای سگ و توله سگ

معرفی غذای خشک سگ

غذای خشک سگ در واقع از ترکیب شدن مواد غذایی مختلف اعم از:

  • پروتئین ها
  • کربوهیدرات ها
  • چربی ها
  • ویتامین ها
  • مواد معدنی
  • و اسید های چرب ضروری

تهیه می شود و سپس این مواد بصورت خمیر درآمده و با قرار گرفتن در داخل فر، بصورت بیسکوییت هایی قهوه ای رنگ با ارزش های غذایی مختلف بسته به دستور پخت و تهیه آنان از سوی برندهای گوناگون فعال در این زمینه تولید می شوند. این نوع از غذاها اصولا چیزی بین ۶ تا ۱۰ درصد رطوبت دارند.

ناگفته نماند استفاده از غذاهای خشک برای ارضای حس گرسنگی سگ ها سبب تیز شدن دندان ها، تنفس بهتر آنان و همچنین جلوگیری از ایجاد جرم بر روی دندان هایشان می شود و در یک کلام، سلامت جسمانی سگتان را تضمین می کند.

نکات مهم هنگام خرید غذای خشک سگ

نژاد سگ: اولین نکته در خصوص خرید غذای خشک سگ توجه به نوع و نژاد این حیوان نجیب و باوفا است. سگ ها نیز همچون دیگر حیوانات از تنوع نژادی بسیاری خصوصا در عصر فعلی ما برخوردار هستند و به طبع با توجه به نژاد خود از یکسری عادت های غذایی خاصی نیز تبعیت می کنند و در یک کلام هر سگ خانگی از یک ذائقه غذایی بخصوصی برخوردار است و به همین خاطر باید با در نظر گرفتن نژاد حیوان و مشورت با یک متخصص تغذیه حیوان جهت خرید غذای آن اقدام نمود.

  • غذای سگ مالتیز : یک برنامه رژیم غذایی با کیفیت بالا برای اطمینان از سلامتی طولانی مدت سگ های مالتیز ضروری است. این نکته نیز حائز اهمیت است که سگ های مالتیز اغلب سیستم گوارشی حساسی دارند و مستعد ابتلا به انواع آلرژی ها و حساسیت های غذایی هستند. بهترین غذای سگ برای سگ های مالتیز، غذاهایی است که حاوی پروتئین های با کیفیت، چربی های سالم و سایر مواد قابل هضم می باشد.
  • غذای سگ شیتزو : سگ شیتزو به دلیل جثه کوچکی که دارد باید تغذیه خاصی داشته باشن و از غذاهایی استفاده کند که مخصوص سگ ها تهیه شده است ، مثلا باید غذاهایی بخورند که اندازه آنها با فک و دندانهای کوچک آنها سازگاری داشته باشد .سگ‌ شیتزو تریر متابولیسم بالایی داره و در مقایسه با سگ‌های بزرگ به انرژی بیشتری در روز نیاز دارد. سگ‌های عروسکی مثل شیتزو تریر مستعد هیپوگلیسمی یا افت قند خون هستن و نباید مدت طولانی گرسنه بمونن؛ به همین دلیل باید مقدار روزانه غذای سگ شیتزو تریر رو در ۲ یا ۳ وعده بهش بدید.از طرفی این سگ‌ها مستعد چاقی هم هستن و اگه بیش از حد بهشون غذا بدید دچار اضافه وزن و مشکلات سلامتی می‌شن. غذای مناسب برای نژاد شیتزو تریر باید نیازهای تغذیه‌ای سگ به ویتامین و مواد معدنی و پروتئین و … رو تامین کنه و هم از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کنه.
  • غذای سگ آشپیتز : اشپیتزها می‌تونن از نوع عروسکی مثل اشپیتز ژاپنی یا از گونه‌های بزرگتر مثل هاسکی باشن. با توجه به اندازه‌ی سگتون غذایی که انتخاب می‌کنین باید متفاوت باشن. محصولاتی که توی بازار هست بر اساس جثه و اندازه‌ی سگ طبقه‌بندی شدن.علاوه بر این چون میزان کالری مورد نیاز بر اساس جثه و فعالیت سگتون مشخص می‌شه خوبه که با دامپزشک در مورد میزان غذایی که در هر وعده به اشپیتزتون می‌دین متفاوت باشه. مثلا اگه سگتون یه فینیش اشپیتز بالغ هست باید روزانه ۱.۷۵ الی ۲.۵ پیمانه غذای خشک بخوره در حالی که یه اشپیتز ژاپنی روزانه به  ۱ پیمانه غذای خشک احتیاج داره.

سن سگ: فاکتور مهم دوم در هنگام انتخاب غذای خشک سگ مربوط به سن و سال آن می شود. سگ ها در سنین مختلف خود نیاز به تامین یک سری از مواد غذایی جهت افزایش سوخت و ساز و همچنین رشد بهتر جسمانی خود دارند و به همین خاطر بایستی برای تهیه کردن یک غذای تر و یا خشک سگ حتما به سن آن نیز توجه لازم را داشت.

محتویات بسته غذایی: کسانی که از سگ در خانه و یا محل کار خود استفاده می کنند باید بدانند که توجه به محتویات درج شده بر روی بسته های خشک غذایی مخصوص سگ ها از جمله نکات مهمی است که حتما باید خرید خود را با مطالعه آن انجام دهند؛ زیرا همانطور که گفتیم سگ ها بر حسب نژاد و سن خود نیاز به رعایت یکسری رژیم غذایی خاص دارند و تنها راه پیروی از این رژیم نیز توجه به محتویات و میزان مواد تشکیل دهنده موجود در هر یک از این بسته های غذایی می باشد. دوستان عزیز توجه داشته باشید که حتما بر روی بسته غذایی انتخابی تان عبارت تهیه شده از گوشت مرغ (chicken meat) و یا گوشت گوساله (beef meat) درج شده باشد.

میزان فعالیت: حواستان باشد که تنها غذا دادن به سگ ها لطف بحساب نمی آید و بایستی شما روزانه برنامه های تمرینی و فعالیت های کم و زیاد خاصی با توجه به سلامت و تناسب اندام سگتان برای او در نظر بگیرید تا به اصطلاح حیوان، خرفت نشود! سپس بر حسب همین میزان فعالیت های جسمانی نیز برای او غذایی با میزان کالری مناسب را تهیه نمایید.

وزن خالص غذا: حتما به وزن خالص غذای خشک سگ خود توجه داشته باشید. امروزه بازار شاپ حیوانات پر شده از برندهای مختلف داخلی و خارجی که هر یک با خصوصیات و قیمت های خاصی اقدام به تولید و عرضه محصولاتشان به بازار مصرفی کشورمان را کرده اند. در این بین یقینا محصولات خارجی از قیمت بیشتری برخوردار هستند اما باز توصیه می کنیم شما با توجه به وزن خالص غذای موجود در هر بسته خوراکی که چه تولید کشورمان باشد و چه نباشد؛ غذای مورد علاقه سگتان را تهیه نمایید.

جثه حیوان: یک سگ بزرگ نیاز به غذای زیاد و یک سگ کوچک نیاز به غذایی کم دارد؛ این یک نکته کاملا ساده و معمولی است که شاید بسیاری از صاحبان سگ حتی تا به امروز نیز به آن فکر نکرده و صرفا در هر وعده غذایی با پر کردن و یا نیمه پر کردن ظرف غذای حیوان خود، اطمینان از سیر شدن او می کردند! در هنگام خرید غذای خشک سگ خود حتما به میزان اشتها و بزرگی و کوچکی جثه وی توجه لازم را داشته باشید تا بدانید که باید به سراغ چه بسته هایی با چه میزان وزن غذایی در داخلشان بروید.

حساسیت های غذایی: حتما سعی کنید با مشورت دامپزشک و یا متخصص تغذیه حیوانات به حساسیت های غذایی سگ خود اشراف پیدا کنید تا بدانید که باید برای او چه نوع غذایی را تهیه کنید و وی نیز به خوردن چه غذاهایی علاقه دارد و از خوردن کدام نوع مواد غذایی نیز اجتناب می کند و حاضر است گرسنگی بکشد اما لب به آن غذا نزند. ناگفته نماند تغذیه خوب سگ شما باعث حس بهتر و شاداب تر حیوان نیز خواهد شد.

تاریخ انقضاء محصول: یک نکته دیگر که معمولا خریداران بسته های غذایی خشک حیوانات به آن توجه نمی کنند و با خرید محصول، بعدها متوجه می شوند که از زمان مصرف محصول غذایی آنان چیزی باقی نمانده است، توجه به همین موضوع است. اگر غذای مورد پسند سگتان را از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری می کنید حتما به تاریخ انقضاء و تاییدیه های گرفته شده برای آن توجه کنید و اگر هم از روش های حضوری برای خرید غذای حیوان خود اقدام می کنید، حتما به تاریخ تولید و انقضاء بسته غذایی توجه کنید. معمولا فروشندگان بسته هایی که دارای تاریخ های نزدیک تر هستند را در جلوی قفسه های خود قرار می دهند و تولید جدیدتر را پشت آنان پنهان می کنند.

قیمت غذای سگ: ما در این مطلب به معرفی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت غذای خشک سگ برایتان پرداختیم و حال این شما هستید که باید با در نظر گرفتن تمام نکات فوق و همچنین میزان بودجه ای که برای خرید این قبیل از محصولات مناسب حیوان خانگی تان در بازار قرار گرفته است، خرید خود را انجام دهید.

 

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید غذای سگ و توله سگ توجه شما را به چند مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این محصولات از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.( قیمت خرید باکس حمل سگ )

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.