قیمت فرش ماشینی 12 متری + مشخصات کامل

شاید بتوان گفت فرش 12 متری متداول ترین فرش ماشینی است که در خانه های ایرانی بسیار پرطرفدار است.

طول و عرض این فرش به ترتیب 4 و 3 متر می باشد. قیمت فرش ماشینی 12 متری همواره در بازار فرش مورد توجه مشتریان قرار می گیرد چرا که انتخاب نخست بسیاری از خریداران فرش است. اما قیمت فرش بر حسب اندازه شانه و تراکم متفاوت است.

قیمت فرش ماشینی 12 متری + مشخصات کامل
فرش ماشینی 12 متری

قیمت انواع فرش ماشینی ۱۲ متری

[digikala11639470836]

قیمت فرش ۱۲ متری را می توان قیمت اصلی فرش دانست، چرا که اولین طراحی هر نقشه از قالی بر روی فرش های ۱۲ متری انجام شده و قیمت گذاری سایر سایزها نیز بر اساس آن قیمت گذاری می شود.

فرش های 12 متری موجود در بازار تنوع گوناگونی دارند و دامنه آنها از فرش 500 شانه تراکم 1000 تا فرش 1500 شانه تراکم 4500 را در بر می گیرد.

با این حال زمانی که قیمت فرش مطرح می شود، معمولا منظور قیمت فرش های 700، 1000 ، 1200 و 1500 با این ابعاد است زیرا فرش های ماشینی قدیمی با دستگاه CRT تولید می شدند به صورت فرش 500 شانه تراکم 1000 بودند که در نوع خود جزء بهترین و با کیفیت ترین تولیدات کارخانه های فرش به شمار می رفتند. 

فرش 500 شانه تراکم 1000 در واقع مرغوب ترین نوع فرش ماشینی در این رده کیفیتی محسوب می شود.

امروزه فرش طرح 700 شانه با تراکم 2100 بافته می شود که در واقع دستگاه بافندگی آن به روز شده و همان فرش 500 شانه 12 متری قدیمی است که تراکم آن افزایش داده شده تا به فرش 700 شانه نزدیک شود و به همن دلیل نیز نام فرش طرح 700 شانه گرفته است. قیمت فرش 700 شانه بر حسب تراکم، جنس الیاف و تعداد رنگ زمینه متغییر است .

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۷۰۰ شانه

فرش های ۷۰۰ شانه رتبه چهارم در زمینه قیمت قرار می گیرد و به خاطر قیمت پایین تر، پر فروش ترین فرش های ماشینی است. تراکم این نوع فرش ها از ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ می باشد ولی به صورت معمولی ۲۵۵۰ می باشد.

فرش های ۷۰۰ شانه نیز در بازار در دو نوع کف ساده و گل برجسته می باشد.

قیمت فرش ماشینی 700 شانه 12 متری = بین 5/200/000 تومان تا 5/300/000 تومان

قیمت فرش ماشینی 500 شانه 12 متری = بین 4/100/000 تومان تا 4/150/000 تومان

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۰۰۰ شانه

فرش ۱۰۰۰ شانه نیز در رتبه سوم از لحاظ قیمت قرار می گیرد و مثل فرش های ۱۲۰۰ شانه، به صورت گل برجسته و کف ساده وجود دارد. خاب این فرش از ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ بیشتر است. تراکم فرش های ۱۰۰۰ شانه ۳۰۰۰ می باشد.

قیمت فرش ماشینی 12 متری 1000 شانه = بین 5/800/000 تومان تا 5/900/000 تومان

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه در رتبه دوم از نظر قیمت قرار می گیرد و با تراکم ۳۶۰۰ بافته می شود. این فرش ها در دو نوع کف ساده و گل برجسته در بازار وجود دارد. خاب این فرش های از ۱۵۰۰ شانه بیشتر است.

قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه  = بین 6/200/000 تومان تا 6/300/000 تومان

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۵۰۰ شانه

فرش های ۱۵۰۰ در حال حاضر گرانترین فرش ماشینی در بازار ایران است چرا که آخرین تکنولوژی بافت عرضه شده در صنعت فرش های ماشینی است. این فرش ها دارای تراکم ۴۵۰۰ بوده و بیشتر به صورت گل برجسته در بازار عرضه شده است.

فرش های ۱۵۰۰ شانه به خاطر تراکم بسیار بالا، بسیار نازک هستند و اصطلاحاً خاب کمتری از سایر فرش ها دارند. همچنین نگهداری از فرش های ۱۵۰۰ زحمت بیشتری دارد.

قیمت فرش 1500 شانه 12 متری = بین 8/200/000 تومان تا 9/300/000 تومان

قیمت فرش 12 متری 1200 شانه نیز به طور محسوسی از فرش های 700 و 1000 شانه بیشتر است اما به همان نسبت از قیمت فرش 12 متری 1500 شانه پایین تر می باشد. بهترین این نوع فرش، فرش 1200 شانه تراکم 3600 است که از الیاف صد در صد اکریلیک هیت ست شده بافته شده باشد.

فرش 1500شانه از نظر ظرافت، زیبایی و چشم نوازی سرآمد فرش‌های‌ موجود در بازار و همچنین شبیه‌ترین نوع فرش ماشینی به فرش دستباف است.

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری بر چه اساسی تعیین می شود؟

قیمت فرش دوازده متری در کل بر اساس چند آیتم مشخص می شود:

  • مواد اولیه که شامل نخ خاب، نخ پود و نخ تار می گردد.
  • دستگاه بافت که شامل انواع ماشین آلات ۱۵۰۰، ۱۲۰۰،  ۱۰۰۰ ، ۷۰۰ شانه و… می باشد و می تواند اصلی یا تبدیل شده باشد.
  • نیروی انسانی که شامل مزد بافنده، کمک بافنده، بوبین پیچ و سایر کارگران خط تولید و بسته بندی، کارمندان و.. می شود
  • بخش تکمیل شامل کناره دوزی، آهار و بسته بندی است.

همچنین هزینه های حمل و نقل، انبار، استهلاک ماشین آلات بافت و سود فروش مدت نیز بی تاثیر نیست.

مواد اولیه فرش ماشینی

مواد اولیه از مهمترین عواملی است که علاوه بر قیمت فرش، بر طول عمر آن تاثیر مستقیم دارد. فرش های آکریلیک به مراتب از انواع فرش های بی سی اف، پلی استر، ورژن و… ارجحیت دارد.

البته فرش های آکریلیک زیاد پرز می دهد اما با توسعه فناوری، تکنولوژی هیت ست کردن فرش های آکریلیک به کمک آمد و امروزه فرش های آکریلیک هیت ست شده بسبار پرزدهی کمی دارند و پس از مدتی همان هم تمام می شود. همانطور که بیان شد فرش های آکریلیک نسبت به سایز مواد از قیمت بالاتری برخوردار است.

دستگاه بافت فرش ماشینی

بر اساس دستگاه بافت شانه و تراکم فرش مشخص می شود. در حال حاضر انواع فرش های ماشینی به صورت ۱۵۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۵۰۰ شانه، ۴۴۰ شانه، ۳۵۰ شانه و ۳۲۰ شانه موجود می باشد.

اگر چه تراکم فرش ها قابل تغییر است ولی به صورت نورمال تراکم فرش ها با شانه های ذکر شده به ترتیب ۴۵۰۰ ، ۳۶۰۰ ، ۳۰۰۰ ، ۲۵۵۰ ، ۱۰۰۰ ، ۹۰۰ ، ۷۰۰ و ۶۰۰ می باشد.

طبیعی است که هرچه فرش شانه و تراکم بالاتری داشته باشد، قیمت فرش 12 متری بیشتر شود .

تکمیل و بسته بندی فرش ماشینی

تکمیل و بسته بندی جزء آخرین مرحله های تولید فرش ماشینی است و جزء عوامل موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی می باشد.

برندینگ فرش ماشینی

برند یکی از مهمترین عامل ها در تعیین قیمت قالی 12 متری می باشد. اگرچه خرید از برندهای معروف و مشهور خوشایند است، اما توجه داشته باشید که باید هزینه های تبلیغاتی که در برند شدن آن محصول صرف شده را شما پرداخت کنید.

سایر عوامل

سایر عوامل موثر در قیمت شامل نیروی انسانی، حمل و نقل و همچنین هزینه های انبارداری می باشد. ضمن اینکه نباید واسطه ها و دلالان را فراموش کنیم.

تا اینجا با قیمت فرش ماشینی 12 متری مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند فرش ماشینی ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم.

همه این فرش های ماشینی از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید. ( قیمت حراج تابلو فرش ماشینی و دستباف ارزان)

1 نظر
  1. فرید امیری می گوید

    میخوام فرش سفارش بدم راهنماییم کن چه جوری سفارش بدم ممنون میشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.