خرید انواع فرش آشپزخانه و گلیم آشپزخانه ارزان

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های هر خانه ای شناخته می شود و انتخاب وسایل مناسب برای آن حائز اهمیت است. فرش آشپزخانه از مهمترین عناصری است که می تواند جذابیت این فضا را افزایش داده و باید با دقت انتخاب شود. اغلب افراد ترجیح  می دهند در آشپزخانه خود فرش پهن کنند و از آنجایی که سلیقه ایرانی زبانزد است داشتن فرشی مناسب می تواند آشپزخانه را زیباتر نشان دهد.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که فرش آشپزخانه چی بخرم؟ باید موارد متعددی همچون رنگ و طرح آن را مدنظر داشته و مدلی را انتخاب کنید که با دکوراسیون این بخش همخوانی کامل را داشته و علاوه برآن از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد. از آنجایی که آشپزخانه محلی برای طبخ غذا بوده و بیشتر با روغن و چربی سروکار داریم فرش آن باید به گونه ای باشد که به راحتی قابل شستشو بوده و وزن کمی نیز داشته باشد.

جنس مناسب فرش برای آشپزخانه

همانطور که گفتیم فرش به دلایل کارایی و خصوصیات مشخص این مکان ممکن است زیاد نیاز به شستشو پیدا کند. بنابراین در ابتدای امر بهتر است اگر برای آشپزخانه‌ی خود به دنبال قالی هستید، به فکر انتخاب فرش ماشینی باشید. چرا که شستشوی فرش‌های دست‌باف بسیار پردردسر است.

نکته‌ی بعدی داشتن الیاف پولیستر و نایلون در فرش است. شاید اگر بخواهید برای مکان دیگری فرش تهیه کنید تنها به دنبال فرش با الیاف نخی باشید اما این نکته‌ برای فرش آشپزخانه خصوصیت مثبتی محسوب می‌شود. چرا که این الیاف رطوبت را کمتر به خود جذب می‌کنند و رنگ‌دهی ندارند. بنابراین نگرانی از خیس شدن آن‌ها کمتر است. بهتر است فرش سبک و کم‌وزنی انتخاب کنید تا حمل و نقل و جابجایی برای شستشوی آن راحت‌تر انجام شود.

پرزهای کوتاه هم در فرش یک مزیت به حساب می‌آیند. چرا که نظافت فرش‌های پرز بلند آن هم در فضایی مثل آشپزخانه که ممکن است روزانه حجم زیادی ذارت مواد غذایی و خوراکی روی زمین بریزد کار راحتی نیست.

بهتر است پوشش کف آشپزخانه از نوعی نباشد که راحت روی کف‌پوش لیز بخورد و زیر پا جمع شود. چون این اتفاق می‌تواند برای تردد زیاد اعضای خانواده در آشپزخانه مشکل ایجاد کند. با این اوصاف به نظر گلیم‌ فرش‌ها نیز علاوه بر فرش ماشینی انتخاب خوبی برای آشپزخانه هستند. داشتن الیاف پولیستر، پرزهای کوتاه، شستشو و نظافت راحت، وزن کم و ثبات نسبی روی سرامیک همگی از مزایای این نوع فرش هستند. برخلاف قالی و قالیچه‌های دست‌باف که هیچ یک از این خصوصیات را ندارند.

خرید انواع فرش آشپزخانه و گلیم آشپزخانه ارزان

 

قیمت فرش آشپزخانه

هنگام خرید فرش آشپزخانه جدید باید به قیمت آن نیز توجه بیشتری داشته باشیم. با توجه به اینکه استهلاک آن در اثر شستشوی مداوم بالاست و نیاز به تعویض در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری دارد بهتر است انتخاب فرش آشپزخانه ارزان را در نظر بگیریم.

همچنین شرایط آشپزخانه ممکن است به فرش لطمات جبران ناپذیری مانند سوختگی یا پارگی وارد کند که درصورت بالا بودن قیمت فرش ضرر مالی وارده‌ی ناشی از این اتفاقات بیشتر می‌شود. بنابراین باز هم گلیم‌ فرش‌ها و جاجیم‌ها انتخاب‌هایی در اولویت هستند. می‌توانید به قالیچه‌های ماشینی هم که الیاف پولیستر دارند و قیمت‌شان کمتر است فکر کنید، بخصوص که این قالی‌ها انتخاب بهتری برای آشپزخانه هستند.

خرید انواع فرش آشپزخانه و گلیم آشپزخانه ارزان

 

انتخاب رنگ فرش برای آشپزخانه

نکته مهم دیگر در انتخاب فرش آشپزخانه، رنگ فرش است. در نظر داشته باشید که این فضای پرتردد و ترافیک، بیش از حد معمول در معرض کثیف شدن قرار دارد. بالاتر نیز به احتمال پاشیدن و ریختن ذرات غذا و مواد خوراکی و در نتیجه لک شدن فرش اشاره کردیم.

اگر رنگ فرش روشن باشد ممکن است با انواع شوینده‌های موقت مانند شامپو فرش هم نتوان از شر لکه‌های باقی مانده از ذرات غذا و انواع خوراکی‌ها خلاص شد. مثل لک زردچوبه که در آشپزخانه‌های ایرانی به وفور یافت می‌شود.

اما درصورت تیره‌تر بودن رنگ فرش آشپزخانه نیاز نیست تا فرا رسیدن زمان شستشو دیدن لک واضحی روی فرش را تحمل کنید. اگر فضای آشپزخانه‌تان کوچک است و می‌خواهید با رنگ روشن فرش فضا را بازتر کنید یا رنگ‌های تیره با سبک و رنگ دکور آشپزخانه شما همخوانی ندارد می‌توانید از فرش‌های روشن‌تر با نقش و نگار بیشتر و شلوغ‌تر کمک بگیرید. همچنین رنگ تیره کف‌پوش آشپزخانه، فرشی با رنگ روشن‌تری می‌طلبد و کف‌پوش روشن نیز بالعکس.

خرید انواع فرش آشپزخانه و گلیم آشپزخانه ارزان

 

ابعاد فرش برای آشپزخانه

قطعا ابعاد فرش را در درجه اول ابعاد آشپزخانه تعیین می‌کند. اما سوال مهمی که پیش می‌آید این است:

پوشاندن بخشی از آشپزخانه یا کل آن؟

اینکه فرش کاملا کناره‌های آشپزخانه را بپوشاند بهتر است یا با دیوارها و کابینت‌ها فاصله داشته باشد؟

در بهترین حالت، اگر در آشپزخانه از فرش استفاده می‌کنید بهتر است از کابینت‌هایی که سینک ظرف‌شویی و گاز روی آن‌ها تعبیه شده است فاصله داشته باشد. نکته‌ مهم دیگر اینکه اگر از میز نهارخوری استفاده می‌کنید بهتر است فرش آشپزخانه در اندازه‌ای باشد که کاملا زیر میز و صندلی‌ها را بپوشاند و حتی از اطراف جا به اندازه بیرون آمدن صندلی‌ها از کناره‌های میز هم باقی بماند.

اگر در وسط آشپزخانه جزیره دارید می‌توانید تنها در سمتی که گاز و سینک وجود ندارد از فرش استفاده کنید. اما اگر تمایل به فرش کردن تمام فضا دارید بهتر است از دو تکه فرش شبیه به هم کمک بگیرید. مواردی هم هست که از پوشش‌های مقاوم به رطوبت مانند موکت‌های پولیستری با بافت متراکم در ابعاد کوچکتر برای کناره سینک و اجاق گاز استفاده می‌شود. می‌توانید از این روش به تنهایی استفاده کنید یا در کنار فرش اصلی و مرکزی آشپزخانه از آن‌ها بهره ببرید.

خرید انواع فرش آشپزخانه و گلیم آشپزخانه ارزان

 

انواع فرش‌های آشپزخانه

فرش در  آشپزخانه علاوه بر مزیت‌های بسیاری که برای آن ذکر شد یک نکته مثبت دیگر هم دارد. اینکه می‌تواند وسیله‌ای باشد که با هزینه نه چندان زیاد حال و هوای آشپزخانه شما را تغییر دهد. برای ایجاد این تغییرات می‌توانید از انواع فرش‌هایی که این روزها مخصوص آشپزخانه‌ها بافته می‌شوند استفاده کنید.

مدل‌ فرش آشپزخانه از نوع ماشینی فانتزی و سه‌بعدی در ابعاد کوچک به تازگی وارد بازار شده‌است که طرح و نقش‌هایی مناسب آشپزخانه دارند. فرش فرهی تنوع زیادی در این سبک فرش‌های آشپزخانه دارد. می‌توانید این طرح و نقش‌ها را هماهنگ با دکور سنتی یا مدرن خود انتخاب نمایید. اگر از آشپزخانه بزرگی برخوردارید حق انتخاب‌های بیشتری در این قسمت خواهید داشت. چرا که در این صورت برای استفاده از برخی طرح و نقش‌ها که ممکن است فضا را گرفته یا شلوغ کنند محدودیت ندارید.

فرش‌ آشپزخانه مدرن همواره مستطیل یا مربع نیستند. گاهی گرد، بیضی یا با اشکال میوه‌ای و فانتزی بافته می‌شوند. فرش‌های گرد آشپزخانه در فضای بزرگتر نمای زیباتری دارند. بنابراین این نوع فرش آشپزخانه یا انواع فرش فانتزی آشپزخانه‌ سه بعدی برای آشپزخانه های مدرن یا تلفیقی و بزرگ انتخاب بهتری هستند.

خرید انواع فرش آشپزخانه و گلیم آشپزخانه ارزان

 

انتخاب بین فرش یا موکت در آشپزخانه

درباره فرش و گلیم آشپزخانه و گلیم‌فرش آشپزخانه و جاجیم نکاتی را یادآوری کردیم. اما در این میان جای موکت‌های مخصوص آشپزخانه خالی ماند. یکی از انتخاب‌های مناسب برای پوشش کف آشپزخانه موکت‌هایی است که به تازگی تنوع بسیاری هم در آن‌ها دیده می‌شود. موکت‌های پرز کوتاه، از آنجا که چندان روی سرامیک و کف‌پوش‌های احتمالا لیز آشپزخانه حرکت نمی‌کنند، برای آشپزخانه‌شما انتخاب خوبی هستند. همچنین به واسطه وزن کمی که دارند، جابجایی‌شان سخت نیست بنابراین مشکلی برای شستشو هم ندارند.

نکته دیگر قیمت مناسب این موکت‌ها است. به طوری که می‌توان در بازه‌های زمانی کوتاه حتی آن‌ها را به راحتی تعویض کرد. نظافت‌شان راحت است و به دلیل پرز‌های کوتاه مشکل نفوذ ذرات غذا و مواد خوراکی بین بافت‌های آن‌ها کمتر ایجاد می‌شود. طرح‌ها و نقش‌های این موکت‌ها نیز تنوع خوبی دارند. طرح‌های متناسب با فضای آشپزخانه در آن‌ها خیلی بیشتر دیده می‌شود.

حتی گاهی اوقات برخی از این موکت‌های مخصوص آشپزخانه از اطراف با یک پوشش لاستیکی کادربندی می‌شوند که مانع از حرکت آن‌ها روی سرامیک‌ها و سنگ‌ها شود. بنابراین اگر به دنبال فرش برای آشپزخانه یا پوششی مناسب برای آشپزخانه‌تان هستید حتما سراغ انتخاب‌های موجود در این دسته‌ی جذاب و کارآمد هم بروید.

 

تا اینجا با با چند نکته در رابطه با انتخاب و خرید فرش و گلیم آشپزخانه آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند فرش آشپزخانه ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این فرش ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید. ( قیمت فرش ماشینی 9 متری + مشخصات کامل )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.