قالب های ساده یا کلاسیک

این قالب ها معمولا در سه شکل دایره، مربع و مستطیل تولید می شوند استفاده از این قالب برای کیک های تزئین شده و طبقاتی مناسب بوده به علت جنس و اندازه های متفاوتی که در این قالب موجود است. البته این مدل برای سایر کیک ها مثل کیک های عصرانه، کیک های باقلوا ،کیک های میوه ای و … نیز استفاده می شوند.

قالب کیک حلقه ای (bundt cake)

اگر به دنبال یک کیک خانگی بسیار خوشمزه وساده هستید که نیاز به تزئین ندارد این مدل کیک را به شما پیشنهاد می کنم. دو خصوصیت بارز این کیک ۱- وجود حفره خالی: که حرارت علاوه بر کف و روی کیک از وسط قالب به کیک وارد می شود.  ۲- داشتن دیواره های طرح دار: به دلیل شکل دار بودن دیواره، کیک شکل زیبایی به خود می گیرد و به تزئین نیاز ندارد.

این مدل کیک به خاطر رطوبت بیش تر و حجم بالای آرد سنگین تر به قالب با این خصوصیات نیاز دارند.

قالب آنجل کیک (tube pan)

این قالب در مرکز دارای لوله ای بلند بوده و دیواره های آن عمود ،ساده و بلند هستند که برای کیک های لطیف و با میزان بالای سفیده تخم مرغ و آرد و چربی کم مناسب اند.

کیک آنجل به دلیل کمبود گلوتن و کاهش استحکام نیاز به قالب سبک و دیواره بلند دارند. قالب کیک آنجل را با قالب کیک حلقه ای اشتباه نگیرید.

قالب کیک کمربندی

این قالب برای کیک یا دسرهای که بافت شکننده و ظریف دارند طراحی شده، که شامل یک کف متحرک با دیواره قفل دار است دستور پخت هایی مثل کیک بدون آرد، کیک بستنی، چیزکیک را باید با این قالب تهیه کنید.قیمت انواع قالب کمربندی کیک را در قسمت محصولات خواهید دید.

قالب لوف یا قالب نان

این قالب مستطیلی با دیواره های بلند بوده که برای تهیه انواع کیک صبحانه مثل کیک خرما، کیک چای یا پخت نان مانند نان موز  مناسب است عمق زیاد و پهنای کم در این قالب سبب تفاوت در بافت کیک نسبت به قالب گرد ساده خواهد شد.در ادامه جهت سهولت خرید و اطلاع کامل از انواع قالب کیک دیجی کالا و قیمت قالب کیک به معرفی این محصول پرداخته ایم.برای خرید بهترین یخچال فریزر ها با برندهای مطرح بازار به این مقاله مراجعه کنید.