قهوه جوش – قیمت خرید قهوه جوش دستی دیجی کالا

قهوه اسپرسو یکی از بهترین و پرمصرف‌ترین قهوه‌هاست. امروزه تهیه‌ی اسپرسو به روش‌های مختلف و با دستگاه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. یکی از روش‌های تهیه‌ی اسپرسو به وسیله‌ی قهوه جوش رو گازی یا همان موکاپات می‌باشد. معروف‌ترین برند تولیدکننده‌ی قهوه جوش در جهان، کمپانی ایتالیایی بیالتی می‌باشد.

قهوه جوش بیالتی مدل موکا کد S2019

طرز تهیه قهوه با قهوه جوش رو گازی :

جهت تهیه‌ی قهوه به وسیله‌ی موکاپات ابتدا دستگاه را باز نموده و محفظه‌ی پودر قهوه را از محفظه آب جدا نمایید، سپس مقداری آب درون محفظه آب ریخته ( درست تا زیر سوپاپ کنترل فشار )، حال محفظه پودر قهوه را برداشته  آن را پر از پودر قهوه کرده و سپس سطح آن را با انگشت صاف نمایید.

سپس محفظه‌ی پودر قهوه را سر جای خود قرار داده و موکاپات را محکم ببندید. موکاپات خود را روی گاز قرار داده و منتظر شوید تا قهوه از لوله‌ی خروجی خارج شده و درون محفظه قهوه بریزد.

سعی کنید شعله‌ی گاز را قبل از اینکه قهوه تا دهنه‌ی لوله‌ی خروج قهوه بالا بیاید خاموش کنید تا در انتها قهوه آرام آرام درون محفظه‌ی قهوه بیاید.

حال قهوه‌ی شما آماده است، آن را با لذت نوش جان کنید!

نکات مهم و قابل توجه :

  • اگر به تازگی موکاپات تهیه نموده‌اید و برای اولین بار است که می‌خواهید از آن استفاده کنید حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که دستگاه‌های قهوه ساز حتما باید قبل از استفاده برای بار اول شستشو شوند. بدین منظور تمام فرایند ذکر شده در بالا را جهت تهیه قهوه انجام دهید فقط این بار محفظه‌ی قهوه را پر از پودر قهوه نکنید و نصف یا کمتر در آن قهوه بریزید و پس از اتمام کار حتما قهوه بدست آمده را دور بریزید، سپس شروع به تهیه قهوه و نوشیدن آن کنید.
  • پس از تهیه‌ی قهوه و قبل از ریختن آن در فنجان، حتما فنجان را ابتدا پیش گرم کنید، بدین منظور ابتدا فنجان را با آب جوش پر کنید و بگذارید آب چند دقیقه درون آن بماند سپس آن را خالی کنید. پس از انجام این کار قهوه را درون فنجان بریزید.
  • قبل از تهیه‌ی قهوه به درجه‌ی آسیاب آن دقت کنید. درجه‌ی آسیاب مخصوص اسپرسو باید Fine Grind باشد، یعنی نه خیلی زبر ( Coarse ) مانند فرانسه و نه خیلی نرم  ( Extra Fine ) مانند قهوه ترک.
  • درجه‌ی آسیاب قهوه برای موکاپات نسبت به اسپرسوساز برقی باید زبرتر باشد.
  • پس از تهیه‌ی قهوه سعی کنید آن را بلافاصله مصرف کنید زیرا بعد از سرد شدن قهوه ترکیبات شیمیایی تغییر می‌کند و خواص اصلی آن از بین می‌رود.

نحوه خرید قهوه جوش مناسب:

خرید هر وسایلی بستگی به نیاز و سلیقه ی شما دارد و در خرید آنها باید نکات مختلفی را رعایت کنید تا بتوانید وسایل با کیفیت و با جنس مناسب بخرید. در خرید قهوه جوش نیز باید نکاتی را رعایت کنید برای مثال اگر قصد خرید  قهوه جوش را دارید . چون امروزه قهوه جوش ها در انواع مدل ها تولید شده اند باید تعداد افراد خانواده ی خود را نیز در نظر بگیرید. چون معمولا این قهوه جوش ها با تعداد فنجان دسته بندی شده اند و با توجه نیاز خود باید تعداد فنجان قهوه ای که از قهوه جوش میخواهید انتخاب و خرید کنید.بعضی از قهوه جوش ها طوری طراحی شده اند که میتوانید در مسافرت نیز از آن برای درست کردن قهوه استفاده کنید درست کردن قهوه در این قهوه جوش ها بسیار کار آسانی است. به راحتی و در کمترین زمان میتوانید قهوه برای خود درست کنید. این قهوه ساز ها از 5 قسمت تشکیل شده اند.محفظه ی قهوه ,فیلتر قهوه,سبد پودر قهوه,سوپاپ کنترل فشارمخزن آب,قسمت های یک قهوه جوش میباشد.این قهوه جوش ها که دارای یک سوپاپ کنترل فشار هستند در صورتی که قهوه نتواند به خروجی برود و از قهوه جوش خارج شود این سوپاپ به بیرون می آید و فشار قهوه جوش را کم میکند این سوپاپ ها مانند سوپاپ های زودپز ها عمل میکند. 

قهوه جوش عربی (الدله)

ظرف مسی اغلب طلائی رنگ است که مردم عرب آن را “دله”خطاب می‌کنند. این ظرف که حکم قهوه جوش را دارد در اکثر مراسم رسمی و غیررسمی این مردم استفاده می‌شود. مردم عرب همچون دیگر مردم کشور ایران فرهنگ خاص خود را دارند.

دله قهوه یکی از اشیاء و ابزارهای فرهنگی مردم عرب است که در مراسم‌های رسمی چه در کشورهای عربی در مراسم بین‌المللی و حتی در برگزاری‌های هیئت دولت در خوزستان، و بازدیدشان از مردم عرب ایران، همواره از این وسیله در پذیرایی‌ها به عنوان نماد فرهنگی استفاده شده‌است.

هنگامی که قهوه آماده سرو باشد آن را در ظرف کوچکتری به نام «دله» که شبیه همان «گم گم» است ریخته و سپس این مراسم آئینی شیوه خاص فرد توضیع کننده آن ادامه می‌یابد. این فرد دله را در دست چپ و فنجان مخصوص قهوه نوشی (که فنجانی بدون دسته‌است و فنیان خوانده می‌شود) را در دست راست گرفته، از سمت راست مجلس شروع به سرو قهوه می‌کنند.قیمت خرید دله قهوه مسی، قیمت قهوه جوش و قهوه جوش دستی را در قسمت محصولات مشاهده خواهید کرد.بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی را در این مقاله مشاهده و خریداری کنید.

توجه نمایید که در ادامه قهوه جوش دستی دیجی کالا ،قیمت قهوه جوش گازی و قیمت قهوه جوش دستی یکنفره جهت اطلاع دقیق از قیمت روز و خرید اینترنتی قرر داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.