قیمت خرید آجر یوگا + نحوه تمرین با آجر یوگا

این یک حقیقت است؛ تنها چیزی که برای یوگا کردن به آن نیاز دارید بدن‌تان و کمی وقت آزاد است. اما اگر واقعاً می‌خواهید پیشرفت کنید، لوازم جانبی یوگا قطعاً کمک کننده و تاثیرگذار خواهند بود. آجرهای یوگا این روزها بسیار جذاب و پرطرفدارند چون کاربردهای مختلف و جنس‌های متنوعی دارند از جمله چوب، فوم و چوب‌پنبه.

آجر یوگا به انجام حرکات کمک و کشش‌ها را طولانی‌تر می‌کند و در آنجایی که بیشترین نیاز را دارید، از شما حمایت خواهد کرد. ما این راهنما را تهیه کرده‌ایم تا به شما در انتخاب مناسب‌ترین آجر یوگا کمک کنیم. این راهنما را بخوانید تا چگونگی استفاده از آجر یوگا را یاد بگیرید، انوع مختلف آنرا بشناسید و با محصولات برگزیده که از فروشگاه های اینترنتی انتخاب کرده‌ایم آشنا شوید.

قیمت خرید آجر یوگا + نحوه تمرین با آجر یوگا

تمرین با آجر یوگا

آجر یوگا مکعب مستطیل کوچک از جنس فوم، چوب‌پنبه، لاستیک یا چوب است که به عنوان تکیه‌گاه از آن برای کمک به انجام برخی از حرکات یوگا استفاده می‌شود. برای ورزش با آجر یوگا اگر آجر را زیر دستان خود قرار دهید آنرا می‌توان به عنوان ادامه دست تلقی کرد و می‌توانید زمین را به خود نزدیک کنید اما این تنها کمک آجر به شما حین تمرین نیست.

از آجر یوگا همچنین می‌توان برای حمایت از پشت، لگن، سر و یا هر اندام دیگری هنگام استقرار آرام بدن در یک حرکت استفاده کرد. هنگامی که بدن در حرکت مستقر شد، می‌توانید آجر را بردارید، البته اگر بخواهید بیشتر در عمق حرکت فرو روید.

یکی از بزرگترین مشکلات ورزشکاران یوگا به خصوص مبتدیان این رشته ورزشی این است که قبل از دستیابی به ترازبندی صحیح، بیش از حد به خود فشار می‌آورند. آجر یوگا هر نوع فشار و بیش‌رسی را حین یادگیری ترازبندی راحت و صحیح از سوی ورزشکار، محدود می‌کند.

خرید آجر یوگا

سایز آجر را متناسب با انعطاف پذیری و سایز دست خود انتخاب کنید

چند عامل، تعیین کننده سایز ایده‌آل آجرند و اگر سایز آجری برای شما مناسب بود الزاماً قرار نیست برای فرد دیگری نیز مناسب باشد. اول از همه باید میزان انعطاف‌پذیری خود را در نظر بگیرید. اگر یوگا را تازه آغاز کرده‌اید و بدن‌تان انعطاف‌پذیری چندانی ندارد، آجر بزرگ انتخاب کنید. چنین انتخابی باعث خواهد شد که هنگام استفاده از آجر به عنوان تکیه‌گاه، حرکات یوگا را راحت‌تر انجام دهید.

نکته دومی که باید در نظر داشت سایز دستان‌ شماست. باید قادر باشید قسمت رویی آجر را سفت در درست بگیرید تا اینکه بتوانید به آن تکیه کنید پس اگر دستان کوچکی دارید، آجر کوچک‌تر انتخاب کنید.

قیمت خرید آجر یوگا + نحوه تمرین با آجر یوگا

ورزشکاران حرفه‌ای یوگا معتقدند که سایز ایده‌آل آجر یوگا باید (20 در 12 در 7.5 سانتی‌متر) باشد اما در نظر داشته باشید که این صرفاً یک اظهار نظر کلی است.

اگر خیلی انعطاف ندارید و نیازمند نزدیک کردن زمین به خود هستید، از آجر (20 در 15 در 10 سانتی‌متر) استفاده کنید که عریض‌تر است. از سوی دیگر آجری با ابعاد (20 در 15 در 5 سانتی‌متر) کوچک‌تر و برای افرادی که دست‌های کوچک دارند مناسب‌تر و راحت‌تر است. این آجرهای باریک‌تر همچنین برای اینکه روی‌شان بنشینید ایده‌آل‌اند و به صاف و تراز بودن پشت کمک می‌کنند.

هر جنسی مزایای خاص خود را دارد

در ابتدا آجرهای یوگا چوبی بودند اما امروزه از مواد مختلفی تهیه می‌شوند که هر یک موافقان و مخالفان خود را دارند.

آجر چوبی بادام‌ترین است

قیمت خرید آجر یوگا + نحوه تمرین با آجر یوگا

قبل از ورود فوم و چوب‌پنبه به صحنه، از چوب برای تهیه آجر یوگا استفاده می‌شد. آجرهای چوبی معمولاً از چوب بامبو، توس، افرا یا کاج تهیه می‌شود که چوب همه این درختان محکم و بادوام است. به واسطه ثبات، آجر چوبی برای انجام حرکات کششی عمیق یوگا (که بیشتر عضلات را درگیر می‌کنند) عالی هستند که می‌توان در حالت ایستاده به آن تکیه کرد یا اینکه برای تعادل بیشتر از آن کمک گرفت.

نقطه ضعف آجرهای چوبی لغزنده شدن به واسطه تعریق ورزشکار است. اگر حین انجام حرکات سریع وینیاسا یوگا عرق کنید و قطرات عرق روی آجر چوبی بچکد قطعاً لغزنده خواهد شد. با توجه به اینکه چوب ماده سفت و سختی است به همین دلیل مناسب یین‌یوگا نیست. قطعاً دراز کشیدن روی چوب آن‌هم در شرایطی که باید چند دقیقه در یک وضعیت ثابت بمانید راحت نخواهد بود.

چوب‌پنبه سبک، ضد لغزش و سازگار با محیط زیست است

قیمت خرید آجر یوگا + نحوه تمرین با آجر یوگا

آجر چوب‌پنبه‌ای بسیار نرم‌تر و سبک‌تر از آجر چوبی است. چوب‌پنبه رطوبت را جذب می‌کند به همین دلیل نباید نگران چکیدن قطرات عرق روی آجر و لغزنده شدن آن شوید. البته پس از مدتی بوی بدی خواهد گرفت و به همین دلیل دوام آن به اندازه دوام آجر چوبی نخواهد بود. همچنین براثر استفاده زیاد ممکن است ترک بخورد و بشکند.

با این حال، چوب‌پنبه ساختار واقعاً محکمی دارد بدون آنکه سفتی آن به اندازه چوب یا نرمی آن را مانند برخی از انوع فوم حس کنید. آجر چوب‌پنبه‌ای هم محکم است و هم به شما کمک می‌کند که تقریباً در هر حرکتی احساس حمایت کنید. چوب‌پنبه همچنین بیشترین سازگاری را با محیط زیست در مقایسه با گزینه‌های دیگر دارد چون از پوست درختی تهیه می‌شود که مجدداً قابل پرورش است.

آجر فومی سبک، نرم و انعطاف پذیر است

قیمت خرید آجر یوگا + نحوه تمرین با آجر یوگا

شکل های مختلف آجر مناسب حرکات خاص هستند

شکل استاندارد آجر یوگا مکعب مستطیل است اما آجرهایی هم وجود دارند که منحی یا گرد هستند. آجرهای مکعب مستطیل به عنوان آجر استاندارد مناسب استفاده عمومی برای حمایت از بدن در حرکات مختلف هستند اما کارایی آنها برای حرکات ایستاده مانند لانج‌ها و حرکاتی که در آنها به طرف جلو خم می‌شوید بسیار بیشتر است.

آجرهای منحنی یا گرد بیشتر مناسب حمایت از پشت و ستون فقرات حین حرکات درازکش مانند «پاها روی دیوار» یا «نشستن صحیح به صورت درازکش» هستند. این آجرها کاملاً گودی کمر را پر می‌کنند که انجام حرکت در مجموع راحت‌تر می‌شود.

بسته تک آجری استاندارد بازار اما بسته دو آجری ایده‌آل است

برای انجام بیشتر حرکات یوگا به یک آجر نیاز است اما وجود دو آجر در یک بسته امتیازی عالی به شمار می‌آید. اگر بسیار مبتدی هستید، برخورداری از دو آجر بهتر از یک آجر است چون می‌توانید آجرها را روی هم بگذارید تا ارتفاع بیشتری ایجاد شود.

وجود دو آجر برای انجام حرکات مشخص، زمانی که نیاز به توزیع یکنواخت وزن دارید بسیار مفید است مانند لانج‌ها یا کبراهای کم ارتفاع. وجود دو آجر باعث حفظ تعادل، هم‌ترازی و راحتی می‌شود تا اینکه در نهایت هر دو آجر را با هم حذف کنید.

قیمت آجر یوگا

کیفیت مواد اولیه آجر یوگا تعیین کننده اصلی ثبات این محصول است. آجر یوگای بی کیفیت و البته ارزان به هیچ وجه قابل اعتماد نیست چرا که هر لحظه امکان سقوط ورزشکار می رود. ورزشکار نمی تواند به چنین آجر یوگایی اعتماد کند، در نتیجه همواره در استرس و ترس از افتادن ورزش می کند!

در هنگام خرید آجر یوگا به هیچ عنوان سراغ محصولات ارزان تر نروید. چرا که ارزانی یک محصول قطعا از بی کیفیتی مواد اولیه و پروسه تولید آن نشات می گیرد.

 

تا اینجا با چند نکته برای انتخاب و خرید آجر یوگا آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند آجر یوگا، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این آجرها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.( آموزش یوگا مبتدی در خانه )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.