قیمت خرید 25 بهترین هارد اکسترنال ارزان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال، یکی از کارهایی که اهمیت بالایی دارد و بسیار ضروری و مورد استفاده می باشد، ذخیره سازی اطلاعات است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی همواره یکی از بزرگترین عامل‌ها در خرید کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی گوشی و تبلت بوده است. یکی از بهترین راهکارها برای ذخیره سازی و جا به جایی و انتقال اطلاعات در حجم بالا، خرید هارد اکسترنال می باشد. با استفاده از بهترین هارد اکسترنال می توانیم عکس، فیلم و دیگر اطلاعاتی که برای ما ارزش و اهمیت دارند را نگه داری کنیم. در این مقاله قصد داریم نکاتی جهت خرید بهترین هارد اکسترنال ارزان و مناسب برای شما را بررسی نماییم.

 

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال همان هارد اینترنال کامپیوتر می باشد که پوشش و پورت متفاوت دارد. هارد اکسترنال شامل یک دیسک داخلی ( HDD یا SSD ) و یک جعبه برای پوشش این دیسک می باشد. این محصول دارای یک پورت USB است که از طریق آن می توان به کامپیوتر، لبتاپ، تلویزیون و … متصل شد.

خرید هارد اکسترنال

انواع هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال دو نوع اصلی دارند که به شرح زیر می باشند:

  • هارد اکسترنالPortable :

مدل Portable یا قابل حمل هارد اکسترنال یا قابل حمل، اندازه کوچکی دارد و راه ارتباطی آن از طریق یک پورت USB می باشد. کاربرد هارد اکسترنال پرتابل بیشتر برای ذخیره سازی و انتقال اطلاعات با حجم کم می باشد.

  • هارد اکسترنالDesktop :

این مدل هارد اکسترنال در اندازه های بزرگتری به بازار عرضه می شوند و بسیار سنگین هستند و حجم زیادی هم دارند. این مدل هارد اکسترنال بیشتر در زمینه ذخیره سازی و بپشتیبان گیری از حجم زیادی از اطلاعات، به کار گرفته می شود.

 

نکات خرید هارد اکسترنال:

هاردهای اکسترنال ویژگی های زیادی دارند که با توجه به آنها باید مناسبترین مدل را برای خود انتخاب نمایید.

  1. ظرفیت هارد اکسترنال:

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هارد اکسترنال ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات آن می باشد. هرچقدر ظرفیت هارد بیشتر باشد وزن آن سنگین تر و قیمت آن بیشتر است. هارد اکسترنال با حجم های مختلفی ( 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت و … ) در بازار موجود می باشد و شما باید با توجه به نوع نیاز و اندازه اطلاعاتی که می خواهید ذخیره سازی کنید، مناسبترین مدل را خریداری نمایید.

  1. سرعت هارد اکسترنال:

در داخل هارد یک بازوی متحرک و یک دیسک گردان وجود دارد. زمانی که دیسک می چرخد بازوی متحرک در طول و عرض دیسک حرکت می کند و اطلاعات را به اصطلاح می خواند و یا می نویسد. منظور از سرعت هارد اکسترنال سرعت چرخش دیسک آن است که می تواند 5400 دور در دقیقه، 7200 دور در دقیقه و یا بیشتر باشد. حال هرچقدر سرعت هارد بیشتر باشد اطلاعات سریعتر نوشته یا خوانده می شوند و قیمت هارد نیز بیشتر می باشد.

  1. کابل و پورت هارد اکسترنال:

کابل هارد اکسترنال برای کاهش احتمال ایجاد نویز و آسیب در اطلاعات و همچنین افزایش سرعت انتقال اطلاعات، کوتاه ( 20 الی 30 سانتیمتر ) می باشد. اکثر هاردهای موجود در بازار دارای کابلی با پورت های USB3 و یا USB2 می باشند که سرعت انتقال اطلاعات با کابل USB3 بیشتر می باشد. مدل هایی از هارد اکسترنال با کابل پورت Type C تولید و عرضه می شوند که به دلیل استفاده زیاد از این مدل پورت در اکثر گوشی ها و دستگاه های هوشمند، این امکان را به شما می دهد که بتوانید به دستگاه های زیادی هارد خود را متصل نمایید.

  1. امنیت هارد اکسترنال:

اگر اطلاعاتی که قصد ذخیره سازی آنها در هارد اکسترنال را دارید از اهمیت حیاتی و بالایی برخوردارند، می توانید هارد اکسترنالی را خریداری نمایید که قابلیت رمزگذاری نرم افزاری دارد.

  1. کیفیت و مقاومت هارد اکسترنال:

بهترین هارد اکسترنال از نظر مقاومت و کیفیت ساخت، مدل ضدضربه و ضدآب آن می باشد. در ساخت پوشش این مدل هاردها از مواد درجه یک و محکم در مقابل ضربه استفاده می شود و تمام منفذها و راه های ورود آب گرفته می شود.

 

خرید و قیمت هارد اکسترنال

قیمت هاردهای اکسترنال با توجه به مدل انها و ویژگی هایشان متفاوت می باشد. یکی هارد اکسترنال ارزان از ظرفیت و سرعت کم و کیفیت ساخت پایین یا متوسطی برخوردار است، اما هرچقدر ظرفیت و سرعت هارد بالاتر باشد و کیفیت کابل و بدنه آن بهتر باشد، قطعا قیمت آن بالاتر است. می توانید هارد اکسترنال مدنظر خود را از سایت های فروش اینترنتی مانند دیجی کالا خریداری نمایید. با وارد کردن جمله “دی جی کالا هارد اکسترنال” در جستجوگر، می توانید مدل های مختلفی از این محصول را مشاهده و خریداری نمایید.

 

امیدواریم با نکاتی که ارائه شد بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه لیستی از قیمت خرید 25 بهترین هارد اکسترنال ارزان و باکیفیت موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. می توانید با کلیک بر روی هر تصویر یا آیتم مورد نظر، اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.