قیمت خرید انواع کاسه آشپزخانه

کاسه یکی از ظروف غذاخوری است که تقریبا در هر اشپزخانه ای یافت می‌شود. کاسه آشپزخانه در رنگ و جنس های مختلف تولید و عرضه می شود. برخی از این ظروف از نظر زیبایی ظاهر مناسب پذیرایی از مهمان می باشند و کاربرد رسمی دارند. این در حالی است که برخی دیگر کاربرد غیررسمی دارند.

کاسه آشپزخانه کاربردهای زیادی دارد و می توان از آن برای تکمیل یک چیدمان عالی در میز شام و ناهار استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم نکات مفیدی در رابطه با خرید کاسه آشپزخانه در اختیار شما قرار دهیم تا در زمان خرید با اطلاعات کافی اقدام به خرید این محصول نمایید. پس ما را تا انتهای مطلب همراهی نمایید.

 

کاربرد کاسه آشپزخانه

کاسه ساختاری دایره مانند دارد که داخل آن گود است و دارای لبه است. از کاسه برای سرو کردن غذاهای ابکی مانند انواع آش ها مانند آش رشته، آش دوغ، آش ترخینه و نیز یکی از محبوب ترین غذاهای خوشمزه ایرانی یعنی آبگوشت استفاده می شود.

مدل های کوچک تر کاسه آشپزخانه نیز در بازار وجود دارد که به آنها پیاله می گویند. از پیاله برای سرو ماست یا ترشی استفاده می شود.

خرید کاسه آشپزخانه

انواع کاسه آشپزخانه از نظر جنس

کاسه آشپزخانه از جنس های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شود.

  • کاسه سفالی:

کاسه سفالی از جنس سفال است که بعد از حرارت دیدن در کوره، لعاب داده شده و طرح ها و نقوش متنوعی بر روی آن با دست ترسیم می شود. کاسه سفالی یکی از قدیمی ترین انواع ظروف غذاخوری است که ظاهری سنتی و وزن نسبتا زیادی دارد. البته استحکام این نوع کاسه کم است.

  • کاسه سرامیکی:

کاسه سرامیکی نوعی کاسه سفالی است که در ساخت آن از ترکیب ماده‌ی شیشه ای با خاک رس استفاده می شود. این نوع کاسه در مقایسه با نوع سفالی اش استحکام و دوام بیشتری دارد. قابلیت قرار دادن در ظرفشویی، ماکروویو و فریزر را نیز دارد. البته در برابر تغییرات دمای شدید آسیب پذیر است و ممکن است ترک هایی روی بدنه‌ی آن ایجاد شود.

  • کاسه چینی:

این نوع کاسه با ماشین ظرفشویی شسته می شود، سطحی غیرقابل نفوذ دارد و زیبا و ظریف است. این نوع کاسه در ماکروویو و فر نیز قابل استفاده است.

  • کاسه لومینارک:

لومینارک نوعی شیشه شفاف و محکم است که مقاومت خوبی در مقابل گرما یا داغی انواع غذا دارد. کاسه لومینارک بدلیل شفافیت خوبی که دارد، گزینه مناسبی برای سرو سالاد است. بهتر است تا جاییکه امکان دارد برای شستن کاسه لومینارک از شوینده های ملایم استفاده شود و بعد از آبکشی با یک دستمال نخی تمیز خشک گردد تا همیشه درخشان و بدون لک باقی بماند. برای آگاهی از قیمت کاسه آبگوشتی لومینارک می توانید نگاهی به فهرست محصولات ما که در انتهای این مطلب آورده شده است، بیندازید.

  • کاسه ملامین:

جنس کاسه ملامین از پلاستیک است. این نوع کاسه سبک، خشک و غیرمنعطف است. بدلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد، برای استفاده در بیرون شهر و پیک نیک گزینه مناسبی است.

  • کاسه استیل:

یکی از مقاوم ترین انواع کاسه، کاسه استیل می باشد. این نوع کاسه نسبتا سبک است. بدلیل استحکام خوب و وزن کم یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای استفاده در بیرون منزل و پیک نیک می باشد.

  • کاسه آرکوپال:

کاسه آبگوشت خوری یا سوپ خوری آرکوپال یکی از زیباترین ظروف آشپزخانه است که زیبایی و کیفیت را با هم دارد. جنس این کاسه از آرکوپال و مقاوم در برابر ضربه است.شما می توانید این ظروف را به راحتی با ماشین ظرفشویی بشویید بدون اینکه نگران کم رنگ شدن طرح روی کاسه باشید.

  • کاسه مسی:

مس یکی از بهترین و مفیدترین متریال در ساخت ظروف غذاخوری از جمله کاسه آشپزخانه است. در طب سنتی، تاکید زیادی بر استفاده از ظروف غذاخوری مسی شده است. این نوع کاسه استحکام بسیار خوبی دارد اما کمی سنگین می باشد.

  • کاسه بامبو:

یکی دیگر از موادی که اخیرا در ساخت کاسه آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، بامبو است. بامبو گیاهی است که سازگار با محیط زیست است. به همین دلیل، در سالهای اخیر خرید ظروف غذاخوری بامبو به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. ماندگاری بالا، وزن کم و مقاومت در برابر حرارت، لکه و بوی نامطبوع از دیگر مزیت های کاسه بامبو می باشد.

 

راهنمای خرید کاسه آشپزخانه

در زمان خرید کاسه آشپزخانه می بایست به نکات زیر توجه داشت:

1-جنس بدنه

در زمان خرید کاسه آشپزخانه باید به جنس ظرف موردنظر توجه داشته باشید و جنسی را تهیه کنید که با نیاز شما تناسب داشته باشد. بعنوان مثال اگر زیبایی ظرف برای شما اهمیت بیشتری دارد، ظروف چینی، لومینارک یا آرکوپال انتخاب مناسبی هستند. علاوه بر این، جنس کاسه نشان دهنده میزان مقاومت و دوام آن نیز می باشد.

2-گنجایش مناسب

حجم کاسه های آشپزخانه متفاوت است.در زمان خرید کاسه با توجه به نیاز خود، حجم مناسب را انتخاب نمایید.

3-تعداد

کاسه ها در مدل های تکی، چهارتایی و شش تایی که به یک دست کامل معروف هستند، دسته بندی می شوند. شما می توانید متناسب با نیازتان از مدل تکی یا یک ست کامل استفاده کنید.

4-قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی

بسیاری از کاسه های آشپزخانه قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را دارند. این ویژگی  یک مزیت محسوب می شود، مخصوصا زمانیکه مهمان دارید. بنابراین در زمان خرید حتما این مورد را در نظر داشته باشید.

5-قابلیت قرار گرفتن در ماکروویو

قابلیت قرار گرفتن در ماکروویو یکی دیگر از ویژگی هایی است که بایستی در زمان خرید کاسه به آن توجه داشته باشید. ظروف آشپزخانه ای که این ویژگی را داشته باشند، امکان گرم کردن سریع غذا بدون نگرانی از سوختن آن را برای شما فراهم می آورند.

6-قیمت

قیمت کاسه آشپزخانه یکی از فاکتورهای اساسی در زمان خرید و انتخاب آن است. بعنوان مثال قیمت کاسه آبگوشتی آرکوپال یا چینی بدلیل ظرافت و زیبایی خاصی که دارند، در مقایسه با انواع دیگر آن بالاتر است. این در حالی است که کاسه ملامین قیمت ارزان تری دارد.

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش شد نکات مفید در رابطه با خرید کاسه آشپزخانه را برای شما بیان کنیم. همچنین ما برای راحتی خرید شما اقدام به جمع آوری فهرستی از پرفروش ترین و با دوام ترین مدل های کاسه از معتبرترین فروشگاه آنلاین ایران کرده ایم. تمامی این مدل ها در انتهای همین مطلب برای شما به اشتراک گذاشته شده است تا شما از بین آنها محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

لازم بذکر است با کلیک کردن روی محصول موردنظر به صفحه مربوط به همان محصول منتقل می شوید و می توانید اطلاعات و عکس های کامل تری از محصول مشاهده کنید. همچنین با خواندن نظرات کاربران و اطلاع از میزان رضایت آنها، با اطمینان بیشتری اقدام به خرید نمایید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.