قیمت خرید بهترین لاستیک سمند ایرانی و خارجی

سمند در ادبیات فارسی به اسبی گفته می‌شود که رنگی متمایل به زرد دارد. این خودرو به عنوان اولین خودرو ایرانی در سال 1381 به تولید انبوه رسیده و در طول بیش از 15 سالی که از تولید آن می‌گذرد در انواع مختلف ef7، سمند ال ایکس و سمند سورن نیز طراحی شده و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین لاستیک برای سمند پرداخته و با نقد و بررسی بهترین برندهای لاستیک ایرانی و خارجی به راهنمای خرید لاستیک سمند بپردازیم.

قیمت خرید بهترین لاستیک سمند ایرانی و خارجی

سایز لاستیک سمند

سایز رینگ سمند یا سایز لاستیک خودرو عددی است که در دفترچه راهنما هر خودرو درج شده و توصیه می‌شود مالک لاستیک مناسب با سایز رینگ را برای خودرو خود خریداری کند.  لاستیک استاندارد این خودرو سایز 185/65/15 می‌باشد. اما اگر می‌خواهید از لاستیک پهن برای سمند استفاده کنید می‌توانید سایز 195/60/15 یا 205/60/15 را جایگزین خودرو سمند خود کنید.

قیمت لاستیک سمند

لاستیک بارز سمند 

لاستیک بارز سایز ۱۵ مناسب برای ماشین‌هایی مثل سمند و تندر، با پهنای رینگ ۱۸۵ میلیمتر به بازار عرضه می‌شود و قیمت آن ۵۲۵هزار تومان است. و اگر ماشینتان رینگ پهن داشته باشد، باید سراغ لاستیک ۲۰۵.۶۰.۱۵ بروید که برند بارز آن را ۷۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده.آنطور که در مشخصات این لاستیک آمده، عمر مفید آن حدود ۶۰ هزار کیلومتر است.

لاستیک کویر تایر سمند

کویر تایر سایز ۱۵ به درد ماشین‌هایی مثل سمند می‌خورد. این لاستیک‌ها با مشخصات ۱۸۵.۶۵.۱۵ در بازار ۶۲۵ هزار تومان قیمت دارند. لاستیک‌های رینگ پهن کویر خیلی گران‌تر هستند. لاستیک ۲۰۵.۶۰.۱۵ در بازار تقریبا ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. عمر لاستیک‌های کویر تایر حدود ۶۰ هزار کیلومتر تخمین زده می‌شود.

لاستیک یزد تایر سمند

اگر ماشین‌هایی مثل زانتیا، سمند، تندر ۹۰ و دنا سوار می‌شوید، باید از لاستیک سایز ۱۵ استفاده کنید. لاستیک یزد تایر با مشخصات ۱۸۵.۶۵.۱۵ در بازار ۵۷۵ هزار تومان قیمت دارد و اگر ماشینتان رینگ پهن داشته باشد، باید سراغ لاستیک ۲۰۵.۶۰.۱۵ بروید که برند یزد تایر آن را ۷۵۰هزار تومان قیمت‌گذاری کرده. عمر مفید انواع لاستیک یزد تایر موجود در بازار حدود ۶۰ هزار کیلومتر تخمین زده می‌شود.

لاستیک رودستون سمند

چرخ‌های بزرگ‌تر، لاستیک‌های سایز ۱۵ لازم دارند بنابراین سایز لاستیک سمند ef7 نیز 15 است. لاستیک رودستون کره در بازار با مشخصات ۱۸۵.۶۵.۱۵ حدود ۱,۵۵۰ هزار تومان است. اگر دنبال لاستیک پهن‌تر می‌گردید باید سراغ لاستیک رودستون با مشخصات ۲۰۵.۶۰.۱۵ بروید که ۱,۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

لاستیک گلدستون سمند

لاستیک گلدستون سایز۱۵ با مشخصات ۱۸۵.۶۵.۱۵ حدود 435 هزار تومان قیمت دارد. اگر ماشینتان رینگ پهن‌تری داشته باشد باید سراغ لاستیک ۲۰۵.۶۰.۱۵ بروید که قیمت لاستیک گلدستون سمند حدود 535 هزار تومان برای هر جفت لاستیک‌ هزینه دارد.

قیمت لاستیک سمند دولتی

قیمت لاستیک در بازار توسط دلال و واسطه‌ها تعیین می‌شود قیمت لاستیک دولتی با قیمت آزاد بسیار متقاوت است لاستیک دولتی در سایز رینگ ۱۵ و با پهنای ۱۸۵ میلیمتر به قیمت حدودی ۵۹۰ هزار تومان عرضه میشود که اختلافی حدودا ۱۰۰ هزار تومانی با نرخ ازاد دارد که برای رانندگان تاکسی که مدام برای تعویض تایر هزینه میکنند در بلند مدت رقم زیادی می باشد.

خرید اینترنتی لاستیک سمند

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید لاستیک سمند آشنا شدیم. در ادامه لیستی از انواع بهترین لاستیک برای سمند در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این لاستیک ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.(قیمت خرید 25 مدل لاستیک پراید ایرانی و خارجی)

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.