لنت ترمز چانگان
لنت ترمز چانگان توسط شرکت های مختلفی تولید و تامین می شود. در واقع 17 کارخانه و شرکت این محصول را تولید می کنند. از انجایی که خود این خودرو چینی است بنابراین قطعات یدکی این خودرو نیز چینی هستند.
لنت ترمز چانگان CS35
برند رالدک با طراحی و تولید لنت ترمز چانگان CS35 و همچنین لنت چانگان برای بقیه خودروهای این برند که توسط استاندارد های خود شرکت چانگان تست شده اند. لنت با کیفیت و فیمت مناسب به شما عرضه می دهد. با توجه به حجم زیادی از اجناس تقلبی که در بازار وجود دارد باید بدانید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و برای خرید لنت ترمز با کیفیت برای چانگان شما باید هزینه بکنید تا هنگام رانندگی امنیت خود و سرنشینان ماشین را تامین بکنید. برخی از فروشگاه های انلاین لنت چانگان CS35 را با همان قیمت چراغ برق تهران درب منزل شما تحویل می دهد و همچنین با ضمنانت اصالت کالا به شما تحویل می دهد تا از اصل بودن آن اطمینان خاطر داشته باشید.
قیمت لنت ترمز چانگان cs35
به دلیل این که هنگام ترمز گیری در این ماشین نیز بیشترین فشار روی چرخ های جلو است بنابراین شما بسته به رانندگی خود نیاز به تعویض زودتر لنت چرخ های جلو چانگان CS35 دارید. البته با خرید لنت ترمز رالدک می توانید در کنار قیمت مناسب و عملکرد فوق العاده سیستم ترمز, عمر و دوام لنت رالدک را نیز مشاهده کنید.
لنت ترمز جلو چانگان CS35
لنت جلو چانگان شاسی بلند CS35 الیگ کاملا با شرایط اقلیمی ایران سازگاری دارد و همچنین کاملاً بیصدا میباشند و ترمز گیری عالی در تمام مواقع برای شما به ارمغان می آورد. این مدل لنت برای مدل های 2007 تا 2009 مورد استفاده قرار میگیرد. لنت های الیگ مطابق با قوانین استانداردی اروپا و امریکا میباشد. کلیه تست های لنت بر اساس استاندارد ۵۸۶ ملی ایران انجام میشود که این تست ها شامل تست سایش و تست برش و تست چسبندگی و همچنین تست سختی می شود . سختی یک لنت با کیفیت باید بین ۴۰ الی ۸۰ راکول اس باشد در صورتی که سختی کم باشد لنت زود خورده میشود و غیر قابل استفاده است و در ضمن درجه حرارت آن به شدت بالا میرود و اگر درجه سختی زیاد باشد لنت به سرعت از بین میرود و همچنین به دیسک و یا کاسه چرخ خودروی شما آسیب وارد میکند.
لنت ترمز جلو چانگان شاسی بلند CS35 الیگ با توجه به فناوری های جدید به گونه ای طراحی شده که در سطوح مختلف آسفالت و در شرایط آب و هوایی مختلف بالاترین کیفیت ترمز گیری را شامل شود.شرکت الیگ برای اینکه از میزان و امکان کنترل خودرو توسط رانندگان اطمینان حاصل کند چندین بار محصولات شرکت خود را با دستگاه های تست دینامومتر تست میکند. مشکلی که اغلب شرکت های تولیدی لنت ترمز ایجاد میشود ترمزگیری نرم است.ترمزگیری نرم با ورود جریان هوا در سیستم ترمز امکان پذیر است. برای رفع این مشکل باید بدانیم هوا چگونه وارد سیستم ترمز می شود، برای حل این مساله باید هر چهار لنت هواگیری شوند. در لنت ترمز جلو چانگان شاسی بلند CS35 الیگ از بروز این مشکل جلوگیری شده است.
تعویض لنت چانگان cs35
قدم اول: ماشین رو از زمین بلند کنید
ابتدا لازمه که لاستیکها رو باز کنید تا به لنت ترمز دسترسی داشته باشید. اگه تابحال پنچرگیری کرده باشید، این مرحله براتون آشنا خواهد بود.
با آچار چرخ، پیچهای روی چرخ رو شل کنید (پیشنهاد میشه این کار رو بصورت ردیفی انجام بدین، یعنی اول پیچهای دو چرخ جلو یا دو چرخ عقب رو شل کنید..
بعد برید سراغ ردیف بعدی). اگه قبل از بلند کردن ماشین پیچها شل نشده باشند، باز کردن پیچهای چرخ توی هوا فقط باعث چرخیدن چرخها میشه.
وقتی تمام پیچها رو شل کردید نوبت میرسه به بالا بردن ماشین با جک؛
دفترچه ماشین میتونه راهنماییتون کنه که کجا جک رو قرار بدید
که به بدنه ماشین آسیب نرسه. وقتی نقطه مناسب برای قرار دادن جک رو پیدا کردید، شروع کنید به بالا بردن ماشین.
بعد نوبت به قرار دادن پایههای جک زیر قسمتهای محکم بدنه خودرو میرسه. آروم جک رو پایین بیارید تا بدنه ماشین بدرستی
روی پایهها وایسه. الان شما میتونید پیچ چرخها رو باز کنید و لاستیکها رو جدا کنید.
قدم دوم: مجموعه کالیپر و لنتهای قدیمی ترمز رو جدا کنید
الان شما باید به روتور و مجموعه کالیپر ترمز، دسترسی داشته باشید. با استفاده از آچاربکس، پیچهای پشت مجموعه کالیپر رو باز کنید.
حالا مجموعه کالیپر رو از روی روتور بلند کنید. توجه کنید که مجموعه باید هنوز به خط ترمز متصل باشه.
هرگز کالیپر را از خط ترمز آویزون نکنید.
به آرامی مجموعه کالیپر رو بروی روتور قرار بدید. حواستون باشه که جای مجموعه کالیپر امنه و نمیافته.
اگه مجموعه کالیپر بیفته، خط ترمز ماشین پاره خواهد شد که هزینه زیادی برای تعمیر روی دستتون میذاره.
در این مرحله، میتونید لنت ترمز رو از روتور جدا کنید. بدون فشار لنت ترمز را خارج کنید
و دقت کنید که به گیرهها یا روتور صدمهای وارد نشه.
به نحوه جدا شدن لنت هم توجه کنید تا بتونید براحتی لنت جدید رو جا بندازید.
قدم سوم: لنت ترمزها رو تعویض کنید
حالا که لنت ترمزهای قدیمی رو درآوردید، نوبت جا انداختن لنتهای جدید میشه. اول پشت لنتهای جدید رو با گریس ترمز چرب کنید.
این کار باعث میشه موقع ترمز گرفتن، صدای خش خش از لنتها خارج نشه.
دقت کنید که روی لنتها گریس مالیده نشه وگرنه عملکرد ترمزگیری لنتها کاهش پیدا میکنه.
حالا که پشت لنتها رو با گریس ترمز چرب کردید، میتونید اونا رو جایگزین لنتهای قدیمی کنید. اگه دفعه اولتونه که دارید
این کارو میکنید، پیشنهاد میدیم لنتها رو یکی یکی روی روتور قرار بدید تا در جایگیری اونا دقت بیشتری صرف شه.
اگه حالا فکر میکنید زمان یا حال تعویض لنت ماشینتون رو ندارید، میتونید از خدمات تعویض لنت آچاره استفاده کنید.
قدم چهارم: مجموعه کالیپر ترمز رو تنظیم کنید
وقتی لنتها رو سوار روتور کردید، نوبت به تنظیم کردن مجموعه کالیپر میشه. مجموعه کالیپر الان روی لنتها سوار نمیشه و باید دوباره تنظیم شه.
اول یکی از لنتهای قدیمی رو داخل مجموعه کالیپر و مقابل پیستون بزرگ گرد قرار بدید. بعد تکه پلاستیکی پهن ترمز رو در طرف دیگر کالیپر قرار بدید.
دستگیره ابزار ترمز رو بچرخونید تا پیستون مجموعه کالیپر به حالت کاملا آزاد برگرده.
حالا میتونید مجموعه کالیپر را روی لنتهای جدید بذارید و با آچار بکس پیچها رو محکم کنید.
قدم پنجم: لاستیکها رو جا بندازید
قبل از جا انداختن لاستیکها همهی پیچها و اتصالات رو بررسی کنید و مطمئن بشید که سفت و محکم باشند. حالا میتونید لاستیکها رو جا بندازید
و پیچها رو با دست محکم کنید تا لاستیک در جای خودش قرار بگیره. سپس جک رو زیر ماشین قرار بدید
و ماشین رو از روی پایههای جک بلند کنید. حالا میتونید ماشین رو به آرومی روی زمین قرار بدید.
وقتی ماشین روی زمین قرار گرفت، میتونید پیچ رو با آچار چرخ محکم کنید. دقت داشته باشید که موردی را از قلم ننداخته باشید.
اگه آچار جغجغه در دسترستون هست، برای محکم کردن پیچ چرخها ازش استفاده کنید.
اگه این دفعه اولیه که لنت ترمز ماشین رو عوض میکنید، پیشنهاد میکنیم در محله اطراف یک دور بزنید و ترمزها رو چک کنید.
اگه صدای خاصی از لاستیکها خارج شد، پیشنهاد میدیم ماشین رو دوباره باز کنید و بررسی کنید.
تعویض لنت ترمز شاید کمی سخت و دلهرهآور به نظر برسه، اما مطمئن باشید که از پسش برمیاید و پس از چند بار در این کار کاملا خبره میشید.
اگه هنوز فکر میکنید زمان یا حال تعویض لنت ماشینتون رو ندارید، پیشنهاد میکنیم از خدمات تعویض لنت آچاره استفاده کنید.
قیمت لنت ترمز چانگان
لنت ترمز های اصلی یا به عبارتی دارای استاندارد OE جهانی باید حتما فاقد ماده سرطان زای ASBET باشد،این ماده باعث نرمی لنت و گیرایی آن میشود به همین دلیل کارخانه های بی نام نشان ازین مواد استفاده میکنند،شرکت های OE از طریق فرمول های خاص و هزینه بر به این ویژگی میرسند و این باعث تفاوت قیمت لنت اصلی با لنت تقلبی میشود.دیگر ویژگی لنت تولید لنت بروی شاسی خام میباشد،شرکت های متقلب شاسی های مستعمل لنت ترمز را از بازار جمع آوری میکنند و مواد نو را با چسب صنعتی روی آن پرس میکنند اما فرایند تولید لنت اصلی کاملا متفاوت است،اول شاسی مختص لنت تولید و مواد اصلی بصورت لایه لایه به شاسی تزریق میشود،پس از اتمام این فرایند لنت ترمز در خال کوره های حرارت بالا متراکم میشوند،این عمل باعث یکدست شدن مواد لنت ترمز با شاسی میشود ، این ویژگی مانع ترک لنت یا کنده شدن آن در ترمز های قوی و داغ شدن دیسک میشود، در لنت های تقلبی این حالت یک اتفاق سادست و براحتی در یک شرایط پیک لنت ترک برداشته و حتی از شاسی کنده میشود.قیمت انواع لنت ترمز چانگان را در ادامه در قسمت محصولات خواهید دید. (خرید بهترین مارک لنت ترمز ماکسیما)
قیمت لنت عقب چانگان
لنت ترمز عقب چانگان CS35 مارک ام اچ کو
فرمولاسیون مختص خودرو چانگان cs35
پلیت فولادی تقویت شده با پوشش پودری پلیمری
عاری از هرگونه ترکیبات آزبست
حداکثر ایمنی
دوام بالا و عملکرد بهینه شده
ترکیبی از رشته های فولاد و کربن سرامیکی
نصب و تعویض بسیار راحت
حداقل تولید صدا و ارتعاش
بهبود ترزگیری
میزان اصطکاک کنترل شده و پایدار
عملکرد مناسب در گستره نمایی بالا
قیمت لنت عقب چانگان cs35 حدود 3600000 ریال میباشد.