27 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

اتاق خواب یکی از قسمت‌های مهم خانه است که می‌توان با دکوربندی مناسب، آن را به محلی برای آرامش تبدیل کرد و یا برعکس با چیدمانی نامناسب، باعث تأثیرات بد در روحیه‌ شد. از تزیین اتاق با ریسه گرفته تا استفاده از نقاشی‌های خودتان، با کمی خلاقیت می‌توان تغییرات زیادی در دکوراسیون ایجاد کرد. ما در ادامه، چند ایده و روش کلی ارائه می‌دهیم که تزیین اتاق خواب با وسایل ساده را به شما یاد می‌دهد.

رنگ اتاق خواب

ترکیب رنگ - تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

اگر زیاد دنبال دردسر نیستید، می‌توانید برای اضافه کردن رنگ به اتاق از لوازم جانبی و کارهای هنری رنگی کمک بگیرید.

۸ رنگ از بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب

رنگ اتاق خواب و انتخاب یک ترکیب رنگ صحیح و اصولی نقش زیادی در به آرامش رسیدن شما در زمان استراحت دارد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برخی رنگ‌ها از نظر روانشناسی به عنوان رنگ در اتاق خواب، روح و روان‌تان را به هم می‌ریزند و خواب‌تان را مختل می‌کنند. در  مجله کوروش همراه ما باشید تا به شما ۵ رنگ آرام‌بخش اتاق خواب را برای بزرگسالان  و بچه‌ها معرفی کنیم. 

بهترین و بدترین رنگ‌ها برای اتاق در دکوراسیون داخلی و معماری اتاق خواب خواب کدامند؟ راهنمای انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب  براساس روانشناسی رنگ‌ها بهتر می‌تواند در انتخاب رنگ این اتاق به شما کمک کند.

با ۵ رنگ اتاق خواب مناسب برای بزرگسالان از نظر روانشناسی رنگ ها آشنا شوید.

۱- آبی؛ آرام بخوابید

رنگ آبی برای انتخاب رنگ اتاق خواب بزرگسالان

 

رنگ آبی در انواع و اقسام تناژها بهترین رنگ برای اتاق خواب یا رنگ کمد دیواری اتاق خواب شماست. براساس علم روانشناسی رنگ‌ها، طیف‌های مختلف رنگ آبی به خاطر ایجاد احساس آرامش و خونسردی در شما کیفیت خواب شما را به بالاترین درجه ممکن و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسانند. طبق آمار میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.

۲- زرد؛ گرم و نرم

رنگ زرد برای اتاق خواب بزرگسالان

 

زرد یک رنگ گرم و آرامبخش و از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب است. به نظر می‌رسد کسانی که در اتاق خواب‌هایی به رنگ زرد می‌خوابند سریع‌تر به خواب می‌روند و به طور میانگین ۷ ساعت و چهل  دقیقه می‌خوابند. ترکیب رنگ‌های زرد و آبی و زرد و سبز برای اتاق خواب یک انتخاب ترکیبی ایده‌‌آل است. علاوه بر این رنگ استخوانی هم برای اتاق خواب انتخاب خوبی است.

۳- سبز؛ آرام‌بخش و طبیعی

رنگ سبز رنگ آرام‌بخش و طبیعی برای اتاق خواب

 

طیف‌های مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب کیفیت و کمیت خواب را بهبود می‌بخشند. سبز زیتونی و سبز چمنی بهترین گزینه‌ها از میان تناژهای مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب هستند به خصوص برای آن‌هایی که سبز را به آبی ترجیح می‌دهند. طبق علم روانشناسی رنگ‌ها میانگین خواب در یک اتاق خواب سبز ۷ ساعت و سی و شش دقیقه است.

 

۴- نقره‌ای؛ شیک و لوکس

رنگ نقره‌ای شیک و لوکس برای اتاق خواب

 

اگر به دنبال یک رنگ شیک و لوکس برای اتاق خواب‌ یا حتی رنگ درب اتاق خواب می‌گردید به گزینه «نقره‌ای» فکر کنید. رنگ نقره‌ای باعث می‌شود سریع‌تر به خواب بروید و بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی است که معمولا طول می‌کشد تا خواب‌شان عمیق شود و زیاد در رختخواب وول می‌خورند. میانگین ساعات خواب کسانی که در اتاق خواب نقره‌ای می‌خوابند ۷ ساعت و سی و سه دقیقه است.

۵- نارنجی؛ هضم راحت غذا و یک خواب راحت

حتما بخوانید  مهم‌ترین نکات کلیدی برای انتخاب رنگ کفپوش پارکت، لمینت و … خانه و محل کار

رنگ نارنجی برای انتخاب رنگ اتاق خواب بزرگسالان

طیف‌های مختلف رنگ گرم نارنجی از جمله بهترین انتخاب‌ها برای رنگ اتاق خواب بزرگسال، رنگ اتاق دخترانه و حتی پسرانه و رنگ اتاق خواب نوجوان محسوب می‌شوند. علاوه بر این رنگ نارنجی به هضم بهتر غذا، بهبود عملکرد معده و نیز آرام کردن درد معده و در نتیجه یک خواب راحت کمک می‌کند. میانگین ساعات خواب در یک اتاق نارنجی ۷ ساعت و بیست و هشت دقیقه است.

اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب فضایی است که اغلب افراد بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می کنند از این رو بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب حساسیت لازم را به خرج دهید. در ادامه طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان و نوجوان را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این دیزاین های داخلی مورد توجه تان قرار بگیرند. 

دیزاین اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در رده سنی جوان و نوجوان کار نسبتا دشواری است از این رو بهتر است در هنگام انتخاب طراحی داخلی اتاق خواب برای دختران از نظر و سلیقه آن ها نیز استفاده کنید و ترفندهایی را به کار ببرید تا بتوانید طراحی داخلی بی نظیر و شیکی برای اتاق خواب فرزند خود داشته باشید.

27 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

27 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

27 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

اتاق خواب عروس

در هر خانه ای اتاق خواب حکم مکانی برای آرامش و رهایی از استرس های روزانه را دارد و از همین رو نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق خواب اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند. اهمیت چیدمان دکوراسیون اتاق خواب وقتی بیشتر حس می‌ شود که برای افرادی باشد که اولین منزل مشترک خود را تجربه می‌کنند و دکوراسیون منزل مشترک زوج های جوان اهمیت بسیار زیادی دارد و باید نکات مختلفی را برای طراحی دکوراسیون و تزئینات اتاق خواب عروس ایرانی در نظر گرفته باشید تا نتیجه کار سرشار از انرژی و حس مثبت باشد.

با توجه به اینکه علم دکوراسیون داخلی روز به روز گسترده‌ تر می‌شود، حتی افراد معمولی هم سعی می‌کنند از قوانین و اصول دکوراسیون داخلی برای چیدمان منزل خود آگاه شوند و از آن ها استفاده کنند. خیلی از عروس و داماد ها هم برای چیدمان اولین منزل مشترک خودشان تصمیم می گیرند این اصول و قوانین را مطالعه کنند و برای چیدمان منزل خود آن ها را به کار گیرند.

اصول چیدمان دکوراسیون اتاق خواب عروس

برای چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها باید موارد مختلفی مد نظر قرار گرفته شود که از جمله آنها می توان به نورپردازی اتاق خواب عروس و رنگ دکوراسیون و سرویس چوب و تعداد قطعات آن، پرده و تزئینات اشاره کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که باید برای اتاق خواب عروس به آن توجه داشته باشید این است که بین عناصر مختلف اتاق خواب طوری ارتباط برقرار کنید که فضای گرم تر و صمیمی تری برقرار شود.

 اگر این شاخص ‌ها را برای چیدمان اتاق خواب عروس ایرانی در نظر بگیرید می توانید زیباترین و منحصر به فردترین خانه و اتاق خواب عروس را داشته باشید.

 شاخص های مهمی همچون نورپردازی، رنگ دکوراسیون، شکل پرده ها و تزئینات و سرویس چوب می تواند در اتاق خواب عروس تاثیر زیادی داشته باشد و باید ارتباط بین قسمت های مختلف در اتاق خواب طوری باشد که یک فضای گرم و صمیمی و عاشقانه و البته اصولی را فراهم کند و هارمونی که در فضا وجود دارد هر بیننده ای را مجذوب خود کند.

اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس

 کاغذ دیواری اتاق خواب

اتاق خواب خانه شما به عنوان یکی از خصوصی ترین فضا ها دارای اهمیت بسیار بالایی است و باید در دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان آن دقت و توجه لازم را به کار برد. به گونه ای که شما به عنوان کاربر اتاق خواب در انتخاب رنگ و اجزای آن باید بر اساس نیازتان تصمیم بگیرید. فضای خواب شما مکانی برای کسب آرامش و استراحت است.  به همین دلیل توجه به برخی نکات در خرید کاغذ  دیواری و انتخاب آن برای اتاق خواب ضروری است.

مدل پرده اتاق خواب

یکی از تاثیرگذارترین عناصری که نقش موثری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد پرده ها هستند. وجود پرده ها در دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر زیبایی بخشیدن در ایجاد حریم نقش زیادی دارد.انتخاب جنس پرده تاثیر مستقیمی با سبک دکوراسیون شما و میزان حریم فضای شما دارد.

در انتخاب رنگ پرده مخصوصا برای اتاق خواب باید دقت زیادی کنید، زیرا رنگ ها تاثیر زیادی در میزان آرامش فضای داخلی شما دارد، برای فضایی مانند اتاق خواب انتخاب رنگ های ملایم و آرامش بخش بسیار مناسب است.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است و سبک کلاسیک دارد از والان استفاده کنید اما اگر اتاق خواب شما کوچک است و سبک کلاسیکی ندارد بهتر است از پرده های ساده استفاده کنید.مدل پرده های جدید اتاق خواب را  در ادامه خواهید دید.

پرده اتاق خواب, مدل پرده اتاق خواب
مدل های پرده اتاق خواب,مدل پرده اتاق خواب جدید

کناف اتاق خواب

یکی از قسمت هایی که در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی منازل تأثیر بسیار زیادی دارد ، دیوارها و سقف ها هستند و از این رو طراحان و معماران داخلی دست به کار شدند تا با طراحی های مختلف در روی سقف ها و دیوارهای خانه ها ، باعث زیباتر شدن فضای آن شوند.

یکی از مواردی که در زیباسازی بیشتر سقف های خانه ها به کار می رود ، استفاده از سقف های کاذب یا کناف ها است که هم سرعت عمل گروه طراحان را بالا می برد و هم هزینه ‌هایی که برای گچ کاری استفاده می شده کاهش پیدا می‌کند . پس این کار هم مقرون به صرفه است و هم جذابیت بالایی دارد و با یک نورپردازی زیبا در داخل کناف ها می توانید جذاب ترین فضاها را در قسمت ‌های مختلف خانه به وجود آورید.

استفاده از کناف ها  در چند سال اخیر در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده و این به دلیل قابلیت بالای کناف ها در اجرای طرح های متنوع در خانه و سقف ها توسط آن ها است .

 یکی از قسمت های خانه که بیشترین تاثیر را در آرامش و روحیه افراد دارد و می تواند در زیبایی کلی دکوراسیون داخلی منزل شما تاثیرگذار باشد اتاق خواب است که کناف اتاق خواب می‌تواند در طرح‌ های مختلفی تولید شده باشد و شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه‌ ای که در اختیار دارید و همچنین فضای در دسترس ، طرح کناف اتاق خواب خود را مشخص کنید . کناف ها این قابلیت را در اختیار طراحان قرار داده اند که تمام خلاقیت ها و ایده های ذهنی خود را روی سقف و دیوارها پیاده کنند و فضای منحصر به فرد و جدیدی را در اتاق خواب ایجاد کنند.

 کناف ها در واقع صفحاتی هستند که روکش گچی دارند اما به اندازه سقف های گچ کاری شده در آن ها گچ به کار نمی رود و از این رو قیمت آن ها متناسب تر است و برای ساخت کناف ، مخلوط گچ را به همراه هوا و به صورت فشرده بین دو سطح مقوایی قرار می‌ دهند که باعث می ‌شود کناف ها وزن خیلی سبکی داشته باشند و قیمت مناسبی داشته باشند.

بهترین مدل کناف اتاق خواب+نمونه

 

بهترین مدل کناف اتاق خواب+نمونه

اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه اصلا سخت نیست! اگر چند راهکار ساده را در نظر بگیرید. میزان استقلال طلبی در پسران نوجوان به مراتب بیشتر است. در خانواده های ایرانی معمولا اتاق جداگانه برای پسرها فراهم می کنند. دکوراسیون اتاق خواب جوانان ایرانی در صورتی که شیک و مدرن و دلخواه خود نوجوانان باشد، می تواند عاملی باشد که پسر نوجوان فضای امن خود را در بیرون از خانه جست و جو نکند.

اغلب نوجوانان برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه شیک به رنگ های سرد یا خنثی برای دکوراسیون اتاق خواب خود علاقه مندند. رنگ اتاق خواب پسرانه اسپرت معمولا شامل آبی، سبز، مشکی، بژ و طوسی است. البته این یک قانون غیرقابل تغییر نیست. رنگ های شاد را فقط به نام دخترها نزدند! پس اگر به رنگ های گرم مثل قرمز و زرد و نارنجی علاقه دارید بدون هیچ خجالتی از این رنگ ها در طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید. طبق اصول کلی دکوراسیون رنگ دیوار و کفپوش را از بین سفید یا رنگ های خنثی انتخاب کرده بقیه اجزا مثل روتختی، پرده و فرش را با رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید.( پرده پذیرایی جدید و شیک 2021 )

27 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

27 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

27 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

27 مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.