مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و سونی sony

در دنیای پیشرفته ی امروزی دو نام آشنای ایسوس (Asus) و سونی (sony) در دنیای لپ تاپ رقابتی را در عرضه ی محصولات آغاز نموده اند. این دو شرکت با عرضه ی لپ تاپ های قدرتمند و جذاب ،انتخاب را برای کاربران دشوار ساخته اند.در این جا با شما هستیم تا با مقایسه لپ تاپ ایسوس (asus) و لپ تاپ سونی (sony) انتخاب را برای شما آسان تر کنیم.در این مقاله قصد داریم به بررسی و مشخصات فنی لپ تاپ sony vaio vpcf1 از برند سونی و لپ تاپ VivoBook S533JQ Core i7 از برند ایسوس بپردازیم پس در فروشگاه اینترنتی پنداریم با ما همراه باشید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و سونی sony

لپ تاپ sony

SONY VAIO VPCF1 بررسی و مشخصات فنی :

Sony vaio vpcf1 یکی از با کیفیت ترین لپ تاپ های تولید شده توسط این شرکت است که با ویژگی های خاص خود می تواند نیازهای مختلف مشتریان را برآورده نماید.شرکت سونی از جمله محبوب ترین برند های تولید کننده ی لپ تاپ در جهان است که از هر روزه سعی می کند با توجه به فناوری های روز دنیا، محصولات یا کیفیت تری را تولید نماید.در ادامه ی مطلب به یکی از مناسب ترین لپ تاپ های سونی از نظر قیمت و کیفیت می پردازیم.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و سونی sony

Sony vaio vpcf1 یکی از تولیدات شرکت سونی است که از چرخه ی تولید خارج شده است و تمامی مدل های ارائه شده از این لپ تاپ تولیدات سال های قبل شرکت هستند.البته این موضوع باعث نمی شود تا امکانات Sony vaio vpcf1 را بسیار پایین تر از لپ تاپ های امروزی بدانیم و در بسیاری از موارد می توان آن را با لپ تاپ های قدرتمند سایر برند ها مقایسه نمود.کارشناسان نمایندگی سونی وایو معتقدند استفاده از امکانات مناسب و همچنین ساختار ارگونومیک دستگاه باعث شده است تا استقبال مشتریان برای خرید این محصول بسیار زیاد شود.البته در این مسیر قیمت بسیار مناسب و اقتصادی دستگاه نیز می تواند عاملی دیگر برای جذب مشتریانی باشد که هنوز هم برایشان قیمت لپ تاپ در اولویت قرار دارد.کیفیت و دوام لپ تاپ Sony vaio vpcf1 به گونه ای است که اگر بعد از سال ها به خوبی از آن مراقبت نمایید می توانید به عنوان یک لپ تاپ دست دوم مناسب آن را به فروش برسانید.

ساختار و بدنه دستگاه

با توجه به اینکه لپ تاپ جز لوازم شخصی افراد می باشد، همواره سعی می شود تا در انتخاب لپ تاپ به ظاهر آن نیز توجه شود.ظاهر خوش ساخت لپ تاپ Sony vaio vpcf1 در کنار وزن 2.9 کیلو گرمی باعث شده است تا افراد در هنگام کار کردن با این لپ تاپ نهایت لذت را ببرند.ساختار مناسب صفحه کلید، جنس محکم و البته ظریف بدنه، ضخامت بسیار کم و … از دیگر ویژگی هایی هستند که در اصول ارگونومیک دستگاه رعایت شده اند تا بتوانند متناسب با نیاز مشتری کارایی داشته باشند.

صفحه نمایش SONY VAIO VPCF1

یکی از مهم ترین قسمت های هر لپ تاپ، اندازه ی صفحه ی نمایش آن است.هر چند امروزه شاهد تولید لپ تاپ های پرقدرت با صفحه نمایش کوچک هستیم، اما بزرگی صفحه نمایش با رزولوشن  مناسب می تواند در بالا رفتن سطح رضایت مشتریان تاثیر زیادی بگذارد.Sony vaio vpcf1 با بهره گیری از صفحه نمایش 16.4 اینچی LED و همچنین رزولوشن 1600*900 پیکسل می تواند تصاویر را با کیفیت مناسبی نمایش دهد.

ویژگی های عمومی دستگاه

به گزارش نمایندگی رسمی sony vaio  در ایران با توجه به اینکه لپ تاپ های سونی همواره به عنوان یکی از پرقدرت ترین لپ تاپ ها در عرصه کارایی شناخته می شوند، انتظار می رود Sony vaio vpcf1 نیز از پردازنده ی قوی در ساختار خود استفاده نماید.سرعت بالای اجرای انواع نرم افزار و یا بازی در لپ تاپ Sony vaio vpcf1 از طریق پردازنده ی با قدرت شرکت اینتل یعنی Core i7 720QM 1.6 up to 2.8ghz 6m cache اجرایی شده است.در کنار این پردازنده ی قوی، شرکت سونی این لپ تاپ خود را به دو کارت گرافیک  مجهز نموده است.کارت گرافیک اول یعنی  Mobile Intel pm55 Express  برای بهتر انجام دادن کار های سبک مانند وب گردی استفاده می شود.کارت گرافیک با مشخصات  Nvidia Geforce 310m 512mb up to 3gb  یک گیگابایتی نیز باعث می شود تا بتوانیم به راحتی با این لپ تاپ بازی نموده یا کارهای گرافیکی یا طراحی سنگین انجام دهیم.از دیگر مشخصات ظاهری و فنی دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

رم 4 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء تا 8 گیگابایت

حافظه ی داخلی 500 گیگابایت

بلوتوث داخلی

چراغ پس زمینه صفحه کلید

دوربین

پورت های USB و کابل HDMI

جک هدفون

باتری لیتیومی پرقدرت با دوام و کارایی بالا

آیا خدمات مختلف لپ تاپ SONY VAIO VPCF1 هنوز ارائه می شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که شرکت سونی از جمله معتبرترین و معروف ترین شرکت ها در زمینه ی خدمات پس از فروش انواع لپ تاپ های خود مانند Sony vaio vpcf1 که از رده ی تولیدات شرکت خارج است نیز می باشد.بنابراین اگر لپ تاپ Sony vaio vpcf1 را خریداری نموده اید و دچار نقص شده است یا قصد ارتقاء امکانات آن را دارید می توانید به راحتی با مراجعه به مراکز معتبر این کار را انجام دهید.

 

لپ تاپ asus

VivoBook S533JQ Core i7 بررسی و مشخصات فنی :

شرکت ایسوس لپ تاپ های سری VivoBook با قیمت مناسبی در قیاس با مشخصات سخت افزاری آن ها به بازار عرضه می کند. در سال جاری به خانواده S سری VivoBook یک لپ تاپ جدید با نام S533JQ اضافه شد که از لحاظ سخت افزاری تقریبا بی شباهت با سری ZenBook نیست و از وزن و قیمت مناسب تری نیز برخوردار است.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و سونی sony

لپ تاپ ایسوسVivoBook S533JQ Core i7 دارای بدنه ای از جنس آلومینوم است که علاوه بر زیبایی، باعث استحکام بیشتر آن می شود. این لپ تاپ ایسوس از ابعاد 359x233x16 میلی متر و وزن 1.8 کیلوگرم بهره می برد که با توجه به این مشخصات، این لپ تاپ بسیار مناسب برای کاربرانی است که مجبور به حمل لپ تاپ خود هستند. در پنل جلویی لپ تاپ ویووبوک S533JQ یک نمایشگر 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FullHD و صفحه نمایش مات قرار گرفته است. این لپتاپ ایسوس از قابلیت نمایشگر لمسی پشتیبانی نمی کند.

لپ تاپ Asus VivoBook S533JQ از مشخصات سخت افزاری خوبی برخوردار است. پردازنده مرکزی به کار رفته در آن از نوع اینتل و از سری پردازنده های نسل دهم Core i7 است. این پردازنده دارای فرکانس 1.3 تا 3.9 گیگاهرتز و حافظه کش 8 مگابایتی است. برای ذخیره سازی داده ها، از یک حافظه ذخیره ساز SSD M2 NVMe PCIe با ظرفت 512 گیگابایت استفاده شده و همچنین این لپتاپ ایسوس به حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4 مجهز شده است. برای اجرای بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی، لپ تاپ ایسوسVivoBook S533JQ از پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX350 GDDR5 با حافظه اختصاصی 2 گیگابایت بهره می برد.

دیگر مشخصات:

لپ تاپ ویوبوک S533JQ مجهز به پورت های USB 3.0، USB 2.0، USB-C و درگاه HDMI است. همچنین این لپ تاپ ایسوس از نور پس زمینه صفحه کلید، حسگر اثر انگشت و درگاه SD Card پشتیبانی می کند. باتری به کار رفته در لپ تاپ Asus VivoBook S533JQ از نوع لیتیوم-پلیمر 3 سلولی بوده که دارای ظرفیت 50 وات در ساعت است. این نوع لپ تاپ در دسته بندی کاربری عمومی-مالتی مدیا قرار می گیرد.

 

در این مقاله به مقایسه لپ تاپ asus و لپ تاپ sony پرداختیم قبل از خرید حتما در مورد محصولی که میخواهید بخرید تحقیق کنید یا میتوانید از دوستان و کسانی که در این عرصه اطلاعاتی دارند کمک بگیرید.در ادامه این مطلب لیستی از لپ تاپ asus و لپ تاپ sony قرار داده شده است شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی هر محصول اطلاعات بیشتری از آن را مشاهده کنید و نسبت به خرید اینترنتی محصول مورد نظرتان اقدام نمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.