وسایل لازم برای خانه تکانی در عید نوروز

در گذشته خانه تکانی نوروز به‌دلیل نبود امکانات رفاهی دشوارتر بود، اما کاری پیچیده به حساب نمی‌آمد. تمام روند خانه تکانی در شستن و گردگیری و پاک‌کردن خلاصه می‌شود.در این مطلب فهرست کاملی از تمام وسایلی که برای خانه تکانی عید نوروز در روزهای پایانی سال نیاز دارید ارائه کرده‌ایم. با تهیه این وسایل می‌توانید خانه تکانی بی‌عیب‌ونقصی داشته باشید.پس با پنداریم همراه باشید .

وسایل لازم برای خانه تکانی در عید نوروز

مواد شوینده و پاک کننده

مواد شوینده انواع بسیار مختلفی دارند. هر یک از آنها برای منظور خاصی طراحی شده‌اند. اما شما با خرید پاک‌کننده همه‌کاره با یک تیر چندنشان می‌زنید. پاک کننده های جندکاره ضدعفونی‌کننده هم هستند و برای پاک‌کردن همه سطوح مناسب‌اند. آنها می‌توانند باکتری‌ها و میکروب‌ها را از سطوح مختلف از بین ببرند.

مواد سفیدکننده‌

سفیدکننده برای سفیدکردن پارچه‌های سفید، کاسه روشویی، کاسه توالت و نظایر آنها مناسب است. هنگام استفاده از آن تهویه مناسب را در محیط ایجاد کنید.

اسپری شیشه‌شو

شیشه‌شوها اسپری‌هایی هستند که بدون ایجاد بخار یا مه شیشه‌ها را تمیز می‌کنند. اگر به اسپری‌ها حساسیت دارید و عطسه‌تان می‌گیرد، از دستمال‌های تمیزکننده شیشه استفاده کنید. این دستمال‌ها فقط مخصوص شیشه هستند.

براق کننده

جلادهنده‌ها برای براق‌کردن اثاثیه چوبی، دسته‌های مبلمان و نظایر آنها به کار می‌روند. اگر مبلمان‌تان کمی قدیمی شده است، با برق‌انداختن آنها با جلادهنده می‌توانید ظاهری نو به آنها ببخشید.

اگر در منزل لوازم آشپزخانه استیل دارید، از براق‌کننده استیل استفاده کنید. البته براق‌کننده‌ای که بر پایه روغن باشد، بهتر می‌تواند سطوح استیل ضدزنگ را براق و تمیز کند. یادتان باشد، ممکن است براق‌کننده‌های بر پایه آب برای برخی از انواع سطوح استیل مناسب نباشند. اگر از این براق‌کننده استفاده می‌کنید، بیش‌ازحد آن را روی سطوح اسپری نکنید.

جرم‌گیر

زنگ‌زدگی، رسوبات آهکی و معدنی یا به‌اصطلاح جرم، در هر جایی که آب باشد، تشکیل می‌شود. این جرم‌ها را در اطراف شیرآلات، موزاییک‌ها و نظایر آنها می‌بینید. آنها بسیار سخت هستند و با قوی‌ترین شوینده‌ها هم پاک نمی‌شوند. بنابراین به مایع جرم‌گیر نیاز دارید. به‌اندازه مناسب از مایع جرم‌گیر را روی شیرآلات، موزاییک‌های دستشویی و حمام بریزید و به آن زمان بدهید، بعد با آب سرد بشویید. متوجه خواهید شد که همه رسوبات و جرم‌ها به‌راحتی از بین خواهند رفت.

نکته احتیاطی بسیار مهم: هرگز و هرگز مایع سفیدکننده (نظیر وایتکس) یا هر مایع شوینده دیگری را با جرم‌گیر مخلوط نکنی چون گازی خطرناک تولید می‌شود که ممکن است به خفگی و مرگ بینجامد.

چربی‌زدا

آشپزی در خانه باعث می‌شود همیشه روی دیوارها، پره‌های پنکه‌سقفی و سایر سطوح مشابه چربی جمع شود. ازبین‌بردن چربی‌ها با محلول‌های عادی واقعا دشوار است. بنابراین یک چربی‌زدا لازم دارید. چربی‌زدا قوی است و می‌تواند چربی‌ها را به‌خوبی پاک کند. فقط یادتان باشد حتما آن را به‌خوبی پاک کنید و نگذارید بیش‌ازحد روی سطح باقی بماند زیرا ممکن است رنگ آن را از بین ببرد. هنگام کارکردن با این محصول حتما تهویه مناسبی را داشته باشید.

شامپو فرش

فرش‌های رنگ روشن خیلی راحت لک برمی‌دارند و نمای نازیبایی پیدا می‌کنند. مخصوصا لک چای یا جوهر که به‌سادگی پاک نمی‌شود. شامپو فرش به‌خوبی می‌تواند فرش‌هایی را که قصد شستن آنها را ندارید تمیز کرده و لکه‌های آن را پاک کند. بنابراین اگر در منزلتان فرش دارید، شامپو فرش هم تهیه کنید. البته شامپو فرش برای مبلمان پارچه‌ای هم کاربرد دارد.

پودر یا مایع لباسشویی

برای شستن پرده‌ها، ملافه‌ها و سایر وسایل شستنی در ماشین لباسشویی به پودر یا مایع آن نیاز خواهید داشت. اگر دستمال یا پارچه‌های ظریفی دارید که نمی‌خواهید در ماشین بیندازید و ترجیح می‌دهید آنها با دست بشویید، پودر یا مایع لباسشویی دستی را فراموش نکنید.

حوله و دستمال

هنگام خانه تکانی عید نوروز هر چند تا حوله و دستمال داشته باشید باز کم می‌آورید، بنابراین به تعداد کافی حوله و دستمال حاضر کنید. ترجیحا بهتر است از جنس میکرو فیبر باشند. این پارچه‌ها فوق‌العاده جاذب هستند و رد پرز را باقی نمی‌گذارند.حوله‌های ۱۰۰٪ نخی برای پاک‌کردن شیشه‌ها و ظروف شیشه‌ای عالی هستند. دستمال یا حوله یک‌بار مصرف هم می‌تواند عالی باشد.

ماسک صورت

ماسک را می‌توانید در هنگام گردگیری برای جلوگیری از ورود گردوخاک به دهان و بینی‌تان استفاده کنید. بااین‌حال یادتان باشد در هنگام کارکردن با موادی که بوی تندی دارند حتما تهویه مناسبی را برقرار کنید. در چنین مواردی ماسک کمکی نمی‌کند و حتی نفس‌کشیدن را برایتان دشوار می‌کند.

دستکش

درهنگام خانه تکانی حتما از دستکش استفاده کنید. چرا می‌خواهید بی‌دلیل پوست دستتان را اذیت کنید، مخصوصا وقتی با موادشیمیایی سروکار دارید؟ دنبال دردسر نروید و ایمنی را رعایت کنید.برای خانه تکانی معمولا دستکش نیتریل بلند کفایت می‌کند، اما اگر کارهایی دارید که فکر می‌کنید به دستکش ظریف‌تری نیاز دارید، می‌توانید دستکش‌های یک‌بار مصرف را هم علاوه بر نیتریل بخرید.

اسکاچ

حداقل یک بسته پنج‌تایی از آن را بگیرید. هرگز از اسکاچ سیمی برای سطوح صیقلی مانند صفحه اجاق گاز استفاده نکنید. به‌راحتی آنها را خش می‌اندازد. این اسکاچ برای تمیزکردن میز پیشخوان، صفحه اجاق‌گاز، درون لوازم آشپزخانه مانند یخچال و فر، سطوح حمام و توالت، ظروف شیشه‌ای و هر چیزی که فکرش را بکنید عالی است.

طی

طی‌ها برای کف سرامیکی و پارکت یا موزاییک بسیار مناسب هستند. حین خرید طی باید حواستان را جمع کنید چون انواع مختلفی دارد. برخی از آنها با رشته‌های الیاف هستند و برخی دیگر اسفنج دارند. برخی از انواع آن لاستیکی هستند و آب را جمع می‌کنند. مدلی از طی که رشته‌های جاذب آب و یک سطل دارد که می‌توانید در آن آب و کف بریزید واقعا کارتان را راحت می‌کند.

مسواک و فرچه و برس

مسواک برای تمیزکردن درزهای باریک مانند درز بین کاشی‌ها و موزاییک‌های حمام و توالت و تمیزکردن دوغاب آنها مفید است. همچنین تمیزکردن ریل پنجره‌ها با مسواک راحت‌تر می‌شود.

برس برای کشیدن شامپو فرش و تمیزکردن سطح کاشی و موزاییک لازم است.

فرچه‌های دسته‌بلند برای تمیزکردن توالت و توالت فرنگی کاربرد دارند.

بخارشو

بخارشو ضروری نیست، ولی استفاده از آن برای تمیزکردن سنگ‌های آنتیک دیوارها و گردوغباری که لای درزهای آنها هست، برای تمیزکردن پرده‌ها و درزهای مبلمان که تمیزکردن آنها دشوار است و البته برای تمیزکردن کف عالی است. اگر امکان تهیه خرید بخارشو برایتان فراهم است، این کار را انجام دهید؛ زیرا با کمک آن، خانه تکانی وقت و انرژی بسیار کمتری از شما می‌گیرد.

جاروبرقی

مسلما بدون جاروبرقی حتی نمی‌توان خانه تکانی عید نوروز را شروع کرد. اگر جاروبرقی با پاکت کار می‌کند، به تعداد کافی از آن تهیه کنید تا لنگ نمانید. اگر لوازم جاروبرقی مانند سری‌ها یا میله آن خراب یا شکسته شده‌اند، حتما یدک آنها را تهیه کنید چون حتما به کارتان می‌آیند.

ماشین لباسشویی

اگر در منزل لباسشویی دارید و خیلی وقت است آن را سرویس نکرده‌اید، قبل از خانه تکانی این کار را انجام بدهید. مخصوصا اگر حجم شستنی‌هایتان زیاد است، زیرا ممکن است به ماشین فشار وارد شود.

جمع‌کننده موی حیوان خانگی

اگر حیوان خانگی دارید و در خانه فرش پهن کرده‌اید، احتمالا می‌دانید که حتی جاروبرقی هم نمی‌تواند موهای آنها را از لای پرز فرش بیرون بکشد. این ابزار شبیه طی است و دو مخزن دارد که آب تمیز را از آب کثیف جدا می‌کند و فناوری گرمایشی دارد که سریع فرش‌ها را خشک می‌کند. این ابزار هم میکروب‌ها و آلودگی را از بین می‌برد و هم موی حیوانات را جمع می‌کند. نازل آن جداشدنی است و می‌توانید پس از اتمام کار آن را بشویید. نوع ساده غلتکی آن هم در بازار موجود است.

 

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید ابزارهای لازم برای خانه تکانی را خریداری نمایید‌. ما برای سهولت کار شما، لیستی از تمام این ابزارهای نام برده شده ارزان، با کیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم تا شما با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم،بتوانید محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.