قیمت خرید بهترین ویدئو پروژکتور ارزان خانگی

چند سالی است که ویدئو پروژکتورها راه خود را به خانه‌ها باز کرده‌اند و امروز می‌توان از آن‌ها به عنوان یک وسیله خانگی نیز یاد کرد. بیشترین استفاده این دستگاه در منازل، به کاربرد آن در ایجاد یک سینمای خانگی باز می‌گردد.

اما ویدئو پروژکتورهای خانگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟ چه تفاوتی با هم نوع اداری خود دارند ؟

بهترین برندهای تولید کننده ویدئو پروژکتورهای خانگی کدامند ؟ این‌ها سوالاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

اگر به دنبال یک راهنمای خرید ویدئو پروژکتور مناسب و جامع می‌باشید؛ چند دقیقه‌ای از وقت باارزش خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.

قیمت انواع ویدئو پروژکتور

[digikala11636667350]

ویدئو پروژکتور اوپتوما مدل X343e UK

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی

برای اینکه بتوانید بهترین ویدئو پروژکتور خانگی را انتخاب کنید ؛ باید فاکتورها و ویژگی‌های مختلفی را در نظر گرفته و با آن‌ها به خوبی آشنا شوید. در ادامه به مهم‌ترین فاکتورها در زمینه خرید ویدئو پروژکتور خانگی خواهیم پرداخت:

روشنایی

روشنایی یا شدت  نور اولین و مهم‌ترین فاکتور در زمینه خرید ویدئو پروژکتور مناسب به شمار می‌رود. میزان روشنایی یک ویدئو پروژکتور با واحدی به نام انسی لومن سنجیده می‌شود. اگر به دنبال یک سینمای خانگی مناسب و با کیفیت می‌گردید؛ بهتر است روشنایی دستگاه ویدئو پروژکتور خود را بین 2000 تا 2500 آنسی لومن در نظر بگیرید.

به طبع و با توجه به ماهیت یک سینمای خانگی، شما به دنبال ویدئو پروژکتورهایی خواهید بود که کیفیت تصویرشان در نور پایین، در بهترین حالت قرار داشته باشد ( در هنگام تماشای فیلم و یا بازی‌های مهیج کامپیوتری، معمولا چراغ‌ها خاموش شده و روشنایی به کمترین میزان خود خواهد رسید ) .

کیفیت تصویر

یکی دیگر از فاکتورهای حیاتی و مهم در زمینه انتخاب یک ویدئو پروژکتور خانگی ، کیفیت تصاویری است که روی پرده به نمایش در خواهند آمد. اساسا کیفیت تصویر یک صفحه نمایش را با دو عامل رزولوشن  و کنتراست مورد سنجش قرار می‌دهند:

رزولوشن همان تعداد پیکسل‌های تولید شده بر روی صفحه نمایش می‌باشد و آن را به صورت یک عبارت که از دو عدد مجزا تشکیل شده است؛  بیان می‌کنند. این دو عدد به ترتیب بیانگر تعداد پیکسل های تولید شده در طول صفحه نمایش و تعداد پیکسل‌های موجود در عرض آن می‌باشند. برای مثال رزولوشن 720*1280 بیانگر این است که تصاویر در این صفحه نمایش به صورت HD به نمایش درخواهند آمد.

رزولوشنی که می‌توانید برای ویدئو پروژکتور خانگی خود در نظر داشته باشید 1080 ( FULL HD ) و یا 2160 ( 4K ) می‌باشند.

شاخص دیگری که در زمینه سنجش کیفیت تصاویر در ویدئو پروژکتورها مورد بررسی قرار می‌گیرد کنتراست است .

کنتراست به معنی اختلاف میان سفیدترین و سیاه‌ترین تصویر تولید شده بر روی صفحه نمایش است.

اگر خیلی علاقه‌ای به معنی دقیق این کلمه ندارید و صرفا به دنبال آن‌ هستید که بدانید چه کنتراستی برای یک ویدئو پروژکتور خانگی مناسب است؛ باید عرض کنیم که هر چه کنتراست بالاتر باشد؛ انتخاب بهتری برای یک سینمای خانگی خواهد بود.

ویدئو پروژکتور ارزان قیمت

در بعضی از تبلیغات، ویدئو پروژکتورهای ارزان‌تری (بین 300 تا 500 دلار) به‌عنوان مدل‌هایی خارق‌العاده برای سینمای خانگی معرفی می‌شوند.

باید توجه داشته باشید که این مدل‌ها رزولوشن بسیار پایینی دارند و عموماً کیفیت تصویر آن‌ها بسیار کم است.

ازآنجایی‌که این مدل‌ها نمی‌توانند کیفیت مطلوب برای پخش فیلم را ارائه بدهند، ما چنین ویدئو پروژکتورهایی را عرضه نمی‌کنیم.

قیمت انواع ویدئو پروژکتور

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت ویدئو پروژکتور تأثیر فرآوان دارد و از ویژگی های کاربردی این دستگاه ها نیز به شمار می رود، میزان درخشندگی رنگ ها در تصاویر نمایشی توسط این دستگاه است.

میزان روشنایی که از منبع نور اصلی ویدئو پروژکتور منتشر می شود با واحد لومن اندازه گیری شده و برای رنگ های سفید و سایر رنگ ها در طیف گسترده به کار می رود.

دومین عامل تأثیر گذار در قیمت ویدئو پروژکتور، نسبت کنتراست رنگ ها در تصاویر نمایشی با این دستگاه است.

نسبت کنتراست در واقع تفاوت بین نقاط روشن و تاریک موجود بر روی پرده نمایش را بیان می کند.

مقایسه بین روشن ترین نقطه و تاریک ترین نقطه در صفحه نمایش به صورت یک نسبت مشخص می شود که همان کنتراست تصویر نام دارد. 

اگر قصد خرید تلویزیون برای منزلتان را دارید پیشنهاد میکنیم سری به مقاله راهنمای خرید بهترین مارک تلویزیون بزنید و محصول مورد نیازتان را بصورت اینترنتی و آسان خریداری نمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.