راهنمای خرید و قیمت پرینتر چندکاره لیزری

برای خرید یک پرینتر مناسب، باید المان‌های زیادی را مورد توجه قرار دهید. از کارایی و سرعت چاپ گرفته تا کیفیت چاپ و ظرفیت ماهانه‌ای که می‌توان از پرینتر انتظار داشت.پرینترها هم از جمله ماشین‌هایی هستند که از گذشته تاکنون تغییرات چشمگیری داشته‌اند. امروزه یک پرینتر چندکاره، فضایی کمی از میز کار را اشغال کرده و این امکان را به شما می‌دهد که به جای داشتن چند ماشین، با یک پرینتر چندکاره، تمام کارهای اداری خود را انجام دهید.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M428fdw

اما مصرف پرینترهای چندکاره، تنها به ادارات محدود نمی‌شود و عده‌ای، حتی در خانه هم به وجود یک پرینتر چندکاره نیاز دارند.

خرید پرینتر لیزری

در دنیای امروز خرید پرینتر لیزری باب شده است. با وجود تلفن های همراه هوشمند و یا در دسترس قرار گرفتن ابزارهای مختلف برای ذخیره اطلاعات دیگر کمتر کسی به فکر چاپ کردن اسناد و مدارک خود می ­افتد چرا که به راحتی می­توان این اسناد را برای همیشه ذخیره کرد. با این حال هنوز هم استفاده از پرینترها کاربرد زیادی داشته و در بیشتر مواقع فرد احتیاج دارد تا اسناد مورد نظر خود را پرینت بگیرد. اما با توجه به تغییرات فراوان دنیای تکنولوژی پرینترهایی با کارکرد های مختلف به بازار عرضه شده اند که نوع و کار آن ها با یکدیگر متفاوت است. پرینترهای لیزری در انواع گوناگونی به بازار عرضه شده که در عین ساده بودن پیچیدگی هایی نیز دارند. در این راهنما سعی داریم شما را با انواع پرینترهای لیزری آشنا کنیم تا با توجه با نوع کار خرید پرینتر لیزری مناسبی را انجام دهید.

راهنمای خرید پرینترهای چند کاره

قبل از آنکه برای خرید پرینترهای چند کاره اقدام کنید، ابتدا باید نیاز‌ها و انتظاراتی که از دستگاه دارید را در نظر بگیرید. حجم کاری روزانه شما در چه حد است؟ چقدر امکان دارد از قابلیت‌هایی، مانند فکس و کپی و اسکن استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید پرینتر چندکاره رنگی بخرید؟ می‌خواهید بدون هیچ زحمتی، راحت و بدون دردسر فایل‌ها را از گوشی هوشمند خود به پرینتر بفرستید؟ می‌بینید، در هنگام خرید باید گزینه‌های زیادی را در نظر بگیرید. ابتدا به این سوالات پاسخ داده و سپس با در نظر گرفتن جواب برای خرید اقدام کنید. با پاسخ به این سوالات، انتخابی صحیح خواهید داشت و پرینتری با قیمتی مناسب خواهید خرید.

نکته‌ای که همواره در هنگام خرید پرینتر، باید رعایت کنید توجه به قیمت‌ها و هزینه‌های ملزومات مصرفی است. نباید تنها قیمت خرید پرینتر‌ها را در نظر بگیرید. در حالت کلی پرینتر‌های جوهری، به دلیل ساختار و تکنولوژی ساده بسیار ارزان‌تر از پرینتر‌های لیزری هستند. اما باید بدانید، این قانون در مورد قیمت خرید کارتریج جوهری صدق نمی‌کند. کارتریج‌‌های جوهری، بسیار گران قیمت و البته کم ظرفیت هستند.

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید پرینتر لیزری یا جوهری، تک کاره یا چندکاره باید در نظر بگیرید، قابلیت اتصال بیسیم است. با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید اسناد و فایل‌های خود را از طریق گوشی هوشمند یا لپ تاپ بدون هیچ سیم و کابلی به پرینتر فرستاده و کپی بگیرید. علاوه بر این، با پرینتر وایرلس دار شما قادر هستید دستگاه را بین چند کاربر و سیستم به اشتراک بگذارید.

در نظر داشته باشید که، شما می‌خواهید سال‌ها از این پرینتر استفاده کنید. بنابراین باید از برند و کمپانی شناخته شده خرید خود را انجام دهید، تا در مواقع حساس و ضروری از گارانتی بهره برده و یا در هنگام تعویض قطعات، بخش‌های سالم را به آسانی پیدا کنید.

اگر حجم کاری شما بالا است، باید ظرفیت و سینی کاغذ را در نظر بگیرید. اگر زمان برای شما اهمیت دارد و روزانه حجم بسیاری از اسناد را بایگانی می‌کنید، به سرعت چاپ در دقیقه دقت کنید.

  • درست است که پرینتر‌های لیزری، سرعت چاپ بسیار بالایی دارند. اما پرینتر‌های جوهری، در چاپ عکس‌ها با کیفیت بیشتری عمل می‌کنند.
  • تک رنگ در مقابل رنگی، به عبارت دیگر اگر فقط می‌خواهید اسناد و متون را با پرینتر چندکاره چاپ کنید باید پرینتر تک رنگ را انتخاب کنید. اما اگر به پرینت‌های رنگی نیاز دارید، باید پرینتر‌های رنگی را برگزینید.
  • هزینه مواد مصرفی که شامل کارتریج و کاغذ استاندارد می‌شود را در نظر بگیرید.
  • هنگامی که فایل یا عکسی را اسکن می‌کنید، اسکنر مقداری اطلاعات از فایل جمع آوری می‌کند که به آن Bit depth یا عمق بیت می‌گویند. هرچه میزان این عدد بالاتر باشد، اسکن نیز بهتر خواهد بود.
  • مقدار حافظه را نیز بررسی کنید، زیرا این مقدار هرچه قدر بالاتر باشد، سرعت چاپ نیز بالاتر خواهد بود.
  • Dpi یا رزولوشن نیز، به معنای وضوح و کیفیت چاپ است. حداقل وضوح باید حداقل در حدود ۶۰۰ dpiباشد.

‌قیمت پرینترهای چندکاره لیزریHP

HP Color LaserJet Pro M479fdw

درست است که چاپگر‌های لیزری، متون را با کیفیتی بی نظیر چاپ می‌کنند اما برخی از مدل‌های چاپگر‌ جوهری نیز، در این زمینه حرفی برای گفتن دارند. پرینتر HP OfficeJet Pro 9015، از نظر چاپ متون مانند یک پرینتر لیزری عمل می‌کند. علاوه بر این با قابلیت پرینت، کپی، اسکن و فکس شما را نیز شگفت زده خواهد کرد. این پرینتر از ویژگی چاپ بی سیم برخوردار بوده و به شما امکان پرینت بی دردسر اسناد و عکس‌ها را از طریق گوشی هوشمند می‌دهد.

سرعت پرینت رنگی و مشکی پرینتر HP OfficeJet Pro 9015، به ترتیب ۲۲ و ۱۸ برگ در دقیقه بوده و همین موضوع آن را برای شرکت‌هایی با حجم کاری متوسط مناسب می‌کند.

HP Color LaserJet Pro M479fdw

برای شرکت‌هایی با حجم کاری متوسط، پرینتر HP Color LaserJet Pro M479fdw یک گزینه عالی خواهد بود. این پرینتر چهارکاره با قابلیت چاپ رنگی، از ویژگی چاپ دو رو به صورت خودکار برخوردار بوده و در دسته پرینتر‌های وایرلس دار قرار می‌گیرد. تمامی این ویژگی‌های مثبت سبب شده، پرینتر HP Color LaserJet Pro M479fdw، از نظر قیمت بالاتر از سایر پرینتر‌های چندکاره باشد.

HP LaserJet Pro M148fdw

اگر به دنبال یک چاپگر کارآمد، برای شرکتی با حجم کاری کم یا متوسط هستید HP LaserJet Pro M148fdw به شما پیشنهاد می‌شود. این پرینتر چهارکاره لیزری، تک رنگ بوده و سرعت چاپ آن به حداکثر ۳۰ برگ در دقیقه می‌رسد. این پرینتر با قابلیت چاپ دو رو به صورت خودکار، پروسه پرینت را برای شما ساده و سریع خواهد کرد. نکته دیگر اینکه رزولوشن چاپ در این پرینتر به حدود ۱۲۰۰*۱۲۰۰ dpi می‌رسد.قیمت روز پرینترهای چندکاره را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

قیمت انواع پرینترهای سه کاره HP

برند HP یکی از برترین‌های تولیدکننده پرینتر است. محصولات اچ پی در سراسر جهان در کشورهای مختلف استفاده می‌شود. این محصولات، با کیفیت بالایی که دارند توانسته‌اند سهم بزرگی از بازار ماشین‌های چاپی را احاطه کنند. در ادامه به معرفی پرینترهای سه کاره اچ پی خواهیم پرداخت.

  • پرینتر اچ پی مدل Pro MFP M130a
  • پرینتر اچ پی مدل MFP M577dn
  • پرینتر اچ پی مدل MFP M26nw
  • پرینتر اچ پی مدل Pro MFP M28a
  • پرینتر اچ پی مدل Pro MFP M26a
  • پرینتر اچ پی مدل MFP M725dn
  • پرینتر اچ پی مدل Pro MFP M180n
  • پرینتر اچ پی مدل Pro MFP M428dw
  • پرینتر اچ پی مدل MFP M436dn
  • پرینتر اچ پی مدل Pro MFP M176n
  • پرینتر اچ پی مدل P26NW
  • پرینتر اچ پی مدل Pro M435NW
  • و …

قیمت روز پرینترهای سه کاره HP را در ادامه خواهید دید.راهنما و خرید اینترنتی هدفون، هدست و هندزفری جی بی ال را در این مقاله دنبال کنید.

قیمت پرینترهای چندکاره اپسون Epson

برای انتخاب و خرید یک پرینتر مناسب باید مواردی نظیر نوع کاربر، سرعت، کیفیت، تکنولوژی چاپ، سایز چاپ و پورت های ارتباطی آن را در نظر بگیرید؛ که قیمت آن بر اساس این ویژگی ها تعیین میگردد. در مورد پرینترهای اپسون هم به این صورت بوده که قدرتمند ترین مدل آن تا 90 میلیون تومان نیز به فروش میرسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.