بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب

همانطور که می دانید قرار گرفتن طولانی مدت پوست صورت در برابر خورشید باعث آفتاب سوختگی، پیری زودرس، کک و مک، و نیز تخریب و آسیب رساندن به پوست می شود. کرم های ضد آفتاب یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کنند که از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کرده و نیز از پیری زودرس جلوگیری می کند. اما آیا می دانید کدام کرم ضد آفتاب بهتر است؟ بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب کدام است؟آیا می دانید کدام کرم ضد آفتاب را با توجه به پوست خود  و  نوع منطقه زندگی خود خرید کنید؟

کرم ضد آفتاب رنگی مدیلن SPF60 مناسب پوست چرب

با توجه به انواع گوناگون کرم های ضد آفتاب خارجی و ایرانی و نیز  مارک های مختلف، خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب بسیار سخت و مشکل است پس بهتر است ویژگی های و خصوصیات یک کرم ضد افتاب خوب و مناسب پوست خود را بشناسید و بعد اقدام به خرید کرم ضد آفتاب کنید.

 ویژگی یک کرم ضد آفتاب خوب چیست؟

یک کرم ضد آفتاب خوب باید بتواند از پوست در برابر تمامی اشعه های خورشید محافظت کند. در واقع باید حاوی  UVB و  UVA باشد.  همانطور که می دانید این اشعه ها باعث بیماری های پوستی و نیز سرطان پوست می شود. بسیاری از کرم های ضد آفتاب تنها در برابر UVB آفتاب از پوست محافظت می‌کنند و متاسفانه اشعه UVA خورشید به پوست نفوذ می کند. بهتر است در مورد اشعه UVB و  UVAبیشتر بدانید:
اشعه UVB بر روی لایه سطحی پوست اثر گذاشته و باعث آفتاب سوختگی می شود.
اشعه UVA باعث به وجود آمدن چین و چروک پوستی و نیز پیری زودرس می شود.
یکی از ویژگی های بهترین ضد آفتاب، درج کلمه Broad Spectrum (طیف وسیع) بر روی جعبه کرم می باشد. این کلمه نشان دهنده این است که کرم ضد آفتاب در برابر هر دو اشعه خورشید از پوست شما محافظت می کند.
از ویژگی های دیگر کرم ضد آفتاب خوب ماندگاری و دوام آن می باشد. کرم ضد آفتاب باید حاوی مواد و ترکیباتی باشد که در برابر آب و تعریق بسیار مقاوم باشد.در ادامه به بررسی و مقایسه بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب می پردازیم. اگر پوست مختلط دارید در این مقاله بهترین ضدآفتاب مناسب پوست مختلط را تهیه نمایید.

علائم پوست چرب

1- پوستتان بیش از 2 بار در روز نیاز به شستشو دارد.

2- با زدن مرطوب کننده به پوست، احساس سنگینی می‌کنید.

3- پوست شما همیشه براق به نظر می‌رسد و منافذ آن بسیار بزرگ و قابل مشاهده هستند.

4- منافذ زیادی در پوستتان دارید ( پوست شما بافت پوست پرتقال مانندی دارد)

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب 

افراد با پوست چرب برای اینکه از ضخیم شدن پوست، ایجاد منافذ درشت، ایجاد آکنه و جوش و نیز براق بودن پوست جلوگیری کنند باید از ضد آفتاب های فاقد روغن گیاهی و یا اسیدهای چرب ستفاده کنند.
بهتر است قبل از خرید بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب ترکیبات روی جعبه کرم ضد آفتاب را مطالعه کنید که حاوی:
– SPF 30 یا بالاتر و بر پایه ضد آب باشد.
– ضد آفتاب حاوی آنتی اکسیدان باشد.
– دارای خاصیت مات کنندگی پوست باشد
– از پوست در برابر آکنه محافظت کند
– مخصوص پوست های چرب باشد
– قدرت مهار کردن باکتری های تولید کننده آکنه داشته باشد
– خاصیت کنترل چربی پوست را داشته باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.