کتونی نایک جردن jordan – کفش نایک جردن

بدون تردید ایر جردن یکی از محبوب ترین و نمادین ترین برند های کتانی در دنیاست، که به وسیله کمپانی نایک و مایکل جردن خلق شد. این لیبل برای دهه ها ، طرفدارانش را با سبک ها و رنگ های فراموش نشدنی آن وفق داده است. در این مطلب پنداریم محبوب ترین و بهترین کتانی های ایر جردن را که تا به حال ساخته شده اند را معرفی می کنیم.

کتونی نایک جردن jordan - کفش نایک جردن

بدون شک در حال حاضر برند نایک یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده لباس و لوازم ورزشی در سراسر دنیاست، از همان ابتدای زمان تاسیس این برند طراحی و خلاقیت‌های نوآورانه به خصوص در زمینه کفش باعث شد که این شرکت به یکی از ماندگارترین و مشهورترین برندهای تولید کننده لوازم ورزشی تبدیل شود.

خاصیت کشش کفش

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که سری کفش نایک ایر جردن با آن ها مطرح شدند خاصیت کشسانی بالای آن ها می باشد. طبق بررسی های انجام شده بر روی این کفش متخصصان امتیاز 9.5 از 10 را به خاصیت کشش این کفش داده اند.

از قسمت انتهایی کفش نایک ایر جردن تا قسمت جلویی آن ما شاهد سیستم کشسانی فوق العاده ای هستیم که در جهت های مختلف از کنار، جلو و پشت نیز بهترین خاصیت الاستیکی را دارد.

قابلیت کشسانی بسیار بالا در این کفش هم در محیط های داخل سالن و هم در خارج از سالن عملکرد بسیار خوبی دارد.

سیستم کوسن (راحتی کفش)

استفاده از کوسن های نرم در کفش جردن نایک به خوبی استفاده از بالشتک ها نیست. برای اینکه راحتی بیشتری را در ایرجردن  تجربه کنید پیشنهاد می کنیم که حتما از یک کفی نرم و راحت در قسمت داخلی کفش استفاده کنید تا به جذب شوک های وارده از سطح زمین کمک کند.

متریال به کار رفته در ایرجردن

استفاده از چرم برای تولید لایه رویه کفش و همچنین بهره گیری از یک نوع لاستیک بسیار مقاوم برای تولید زیره کفش سبب شده است که وزن این کفش بیشتر شود. در هنگام تست کفش شاید شما متوجه وزن نسبتا بالای این مدل نشوید اما در هنگام تمرین شاید اندکی سنگین بنظر برسد. نکته اصلی در این کفش این است که چرم به کار رفته در رویه این کفش سبب افزایش مقاومت قسمت رویه آن می شود.

تناسب کفش با پا

تناسب یا فیت بودن پا در کفش نایک جردن بسیار خوب است، البته گفتنی است که پس از مدتی که از این کفش استفاده می کنید ممکن است احساس کنید که قسمت پشتی آن اندکی شل تر شده است. علت این شل شدگی نیز گرمای و فشار وارد شده به آن قسمت از کفش می باشد که در سری کفش های مخصوص بسکتبال طبیعی است.برای اینکه دچار این مشکل نشوید می توانید پس از هر بازی بند های کفش را دوباره تنظیم کنید.

تهویه هوا در air Jordan

امکانات زیادی برای تهویه در این مدل وجود دارد که از ان ها می توان به سوراخ های تعبیه شده در قسمت رویه کفش اشاره کرد. گفتنی است که زبانه این کفش نیز خودش به تهویه هرچه بهتر هوا در کفش کمک می کند

پشتیبانی

کفی اصلی کفش نایک جردن تخت است در صورتی که شما می خواهید پشتیبانی بهتری از پایتان صورت بگیرد می توانید از یک کفی با قوس بیشتر استفاده کنید.

بهترین و محبوب ترین کتانی های نایک ایر جردن

ایر جردن 4 امینم – کارهارت

این همکاری سه جانبه باورنکردنی بین برند کفش ورزشی ، رپر معروف امینم و برند کارهارت انجام شد. تنها ده جفت از این نسخه در سال 2015 به عنوان خیریه برای عموم مردم حراج شدند. این کتانی ها بسیار نادر و گران قیمت اند.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن مدل ایر جردن امینم

ایر جردن 4 UNDFTD

این کفش ها با همکاری خرده فروشان UNFTD مستقر در لس آنجلس ساخته شده اند. ایر جردن UNFTD یکی از مطلوب ترین و نادرترین کتانی های ایرجردن در همه زمان هاست. این استایل تبلیغاتی در ابتدا در سال 2005 برای حراج در دسترس بود و امروز نیز با مبالغ گزافی به فروش می رسد.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن مدل undftd

 

ایر جردن 1 Shattered Backboard

یک شیوه نسبتا جدید در زمینه کتانی های کلاسیک که در سال 2015 عرضه شد. ایر جردن 1 Shattered Backboard به یاد زمانی که مایکل جکسون با یک دانک تخته سبد بسکتبال را شکست الهام گرفته و طراحی شده ، و سبک طراحی آن نارنجی ، سیاه و سفید برجسته است.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن

ایر جردن 1 Black Toe

هیچ چیز نمی تواند بر اصل غلبه داشته باشد و ایرجردن 1 دقیقاً همین را بیان می کند. در ابتدا در سال 1985 عرضه شد و این اولین کفش با امضا مایکل جردن بود. این ترکیب رنگی از این کتانی اولین بار در همین ایرجردن 1 به کار رفت و همچنان در بین طرفداران خرید کفش ایر جردن محبوبیت فراوانی دارد.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن

ایر جردن 1 رویال

ترکیب رنگی در کتانی های رویال ایر جردن ، یکی از ترکیب های رنگی کلاسیک این برند است. این نمونه نخستین بار در سال 1985 عرضه شد و در سالهای 2001 ، 2013 ، 2015 و 2017 مجددا عرضه شد. این کتانی ها امروزه یکی از بهترین و محبوب ترین محصولات برای خرید کتونی نایک ایر جردن برای کلکسیونر های ایر جردن است.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن مدل ایر جردن رویال

ایرجردن 6 Space Jam

ایر جردن 6 Space jam مشهور است که توسط مایکل جردن در هر دو بازی پلی آف NBA 1995 و فیلم اسپیس جم پوشیده شده. اما تا سال 2000 امکانِ داشتن این کتانی براق، برای عموم مردم وجود نداشت. از آن زمان به بعد ، این سبک مجددا عرضه شد.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن

ایر جردن 8 bred

رنگ سیاه و قرمز ، این ترکیب رنگی Bred همیشه در بین طرفداران محبوب است ، به ویژه هنگامی که با یک سبک عالی مانند ایرجردن 8 جفت شده باشد. بنابراین جای تعجبی نیست که این ترکیب که برای اولین بار در سال 1997 فروخته شد ، در طی سالیان اخیر با عرضه مجدد ، فروش قابل توجهی داشته باشد.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن 8

ایر جردن 4 Military Blue

آبی خاص این مدل یک ترکیب رنگی کلاسیک برای ایر جردن 4 است. از سال انتشار اولیه این مدل در سال 1989 ، این سبک در سال های 2012 و 2016 دو بار مجددا عرضه شد. امروز ، آنها را به راحتی می توانید در بازارهای فروش کفش نایک جردن اصل مجددا پیدا کنید.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن

ایر جردن 6 Black Infrared

از زمان انتشار آن در سال 1991 ، کفش های جردن 6 با ترکیب رنگی خود جلوه بسیار فوق العاده ای داشته است. یکی از محبوب ترین آنها ، سبک Black Infrared است. این کفش با طراحی مشکی مات و حرکتی جسورانه از رنگ قرمز نئونی براق، استایل بی نظیری دارد.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن مدل اینفرارد

ایر جردن 3 White Cement

ایر جردن 3 در سال 1988 عرضه شد و طرفداران خاصی را با طراحی منحصر بفرد به خود جذب کرد. مطمئناً ترکیب رنگی white cement ترکیبی نمادین را داراست. این مدل دارای یک چرم سفید در رویه و جزئیات چاپی چشم نواز است.

بهترین محبوب ترین نایک ایر جردن

ورود اولین ایر جردن‌ها به دنیای بسکتبال

ایر جردن (Air Jordan) که گاهی به اختصار AJ نامیده می‌شود، یک مارک آمریکایی از محصولات و کفش‌های بسکتبال برند محبوب نایک می‌باشد. ایر جردن در اواخر سال 1984 به طور اختصاصی برای بازیکن مشهور آمریکایی مایکل جردن (Micheal Jordan) تولید شد. کتونی‌های ایر جردن توسط طراحان فوق‌العاده‌ای مانند پیتر مور (Peter Moor)، تینکر هتفیلد (Tinker Hatfield) و بروس کیلگور (Bruce Kilgore) طراحی شده‌اند.

همانطور که میدانید، سری کتانی های ایر جردن همیشه در اختیار همگان بوده است. بلافاصله پس از اینکه مایکل جردن از کتونی Air Jordan 1 استفاده کرد، انجمن ملی بسکتبال آمریکا (NBA) استفاده از این کفش را ممنوع کرد؛ زیرا آن کتونی‌ها دارای رنگ‌هایی بودند که خلاف آیین نامه بود. اما به هرحال مایکل جردن، ایر جردن 1 را در بازی پوشید و در نتیجه به ازای هر بازی 5000 دلار جریمه شد.

آن موقع این مدل کتونی با استقبال زیادی از طرف مردم روبه رو شد و تمامی چشم ها به خاطر کفش بسکتبالی ایر جردن 1 اصلی به سمت مایکل جردن بود. از این رو کمپانی نایک وقتی این حجم از خوشحالی و رضایت مردم را دید به فکر روانه کردن این محصول جدید به بازار شد که این یک فرصت استثنائی برای بازاریابی و محبوبیت بیشتر این برند بود. با این وجود، نایک با تمام خوشحالی جریمه های مایکل را پرداخت کرد. دراین میان نیز مایکل جردن برای محبوبیت بیشتر کتونی‌های جردن، با کمپانی نایک همکاری کرد.

قبل از رویت آرم Jumpman، نایک ایر جردن 1 دارای نشان دو بال کشیده شده بود که بین آنها یک توپ قرار داشت و بالای این تصاویر نوشته Air Jordan به چشم میخورد. کمپانی نایک در 7 مه 1985 آرم یا لوگوی Wings را به عنوان یک علامت تجاری ثبت کرد. 

مپانی نایک پس از درخشش کفش Air Jordan 1 با چالشی جدی روبه رو شد. سوال آنها این بود که چگونه میتوانند محبوبیت کتونی‌های ایر جردن را حفظ کنند؟

کتانی ایر جردن که همراه با نام مایکل جردن بر سر زبان‌ها بود، رشد زیادی از محبوبیت را در کشور خود آغاز کرده بود. به همین دلیل برای شناخته شدن در سطح جهان، نایکی برای تولید Air Jordan II به ایتالیا رفت.

بروس کیلگور (Bruce Kilgore) که هواپیمای Air Force One را نیز طراحی کرده بود، ایر جردن 2 را به عنوان اولین آرم معروف Swoosh نایک معرفی کرد. در این کفش ایر جردن 2، نوشته “Nike” در پشت پاشنه کتونی حک شده بود. نایک ایر جردن 2 که در میان علاقه‌مندان کفش و کتانی به عنوان لوکس‌ترین کفش بسکتبال شناخته شد، راه را برای پیدایش Air Jordan III باز کرد.

قبل از به بازار آمدن Air Jordan III، کتونی‌های ایر جردن فقط مخصوص بسکتبال بودند. اما هتفیلد می‌دانست که برند جردن در حال پیشرفت است. از آنجا که Air Jordan II از عناصر لوکس ایتالیایی ساخته شده بود، اما برند جردن به دنبال متریال هایی دیگر مانند چرم های مناسب برای استفاده در رویه کفش بود.

کفش ایر جردن 3 اولین کفشی بود که دارای نشان ورزشی معروف Jumpman بود. این تصویر طرحی از پرش‌های انفجاری مایکل جردن است بر روی زبانه این کتونی نیز حک شده است. سرانجام، در قسمت پاشنه کفش از فناوری نایک ایر استفاده شده بود این اولین کفشی بود که دارای یک لایه پلی اورتان (Polyurethane) معروف به PU برای سیستم لایه گذاری بود. مایکل هنگامی که در چهارمین بازی آل استار (All Star) بازی می‌کرد، کفش ایر جردن 3 را به پا داشت که به طور میانگین در هر باز توانست 35 امتیاز را کسب کند. سرانجام، کفش بسکتبالی ایر جردن 3 برای اولین بار در سال 1994 مجدد تولید شد.

پس از موفقیت و محبوبیت ایر جردن 3، تینکر هتفیلد یکی از راحت‌ترین کفشهای سری ایر جردن را به نام Air Jordan IV را به این کمپانی تحویل داد. دومین مدل لوگوی Jumpman بر روی زبانه این کتونی به خوبی قابل مشاهده است که در زیر آن کلمه “Flight” (به معنی پرواز) نیز نوشته شده است. لایه میانی و زبانه Air Jordan IV همانند Air Jordan III می‌باشد.

برند ایر جردن برای اولین بار در کتونی Air Jordan IV رویه مش (Mesh) و چرم نبوک (Nubuck) را معرفی کرد که این متریال‌ها سبب افزایش قابلیت تنفس کفش شده‌اند. قسمت‌های مختلفی در این کتونی ایر جردن جدید دارای پلاستیک است. یک تکه پلاستیک مثلثی شکل در پشت کفش قرار دارد که به نبوک قسمت پاشنه متصل شده است. همچنین یک زبانه پلاستیکی مانند که بر روی آن نوشته “Nike Air” به چشم میخورد نیز این کتونی را شبیه به ایر جردن 3 کرده است.

ده سال بعد از ارائه نسخه اصلی، کمپانی نایکی Air Jordan IV را در سال 1999 مجدد تولید کرد که به محض ورود به بازار فروخته شدند. مایکل جردن با پوشیدن کفش ایر جردن 4 به پنجمین بازی متوالی خود در آل استار (All-Star) راه پیدا کرد و برای سومین سال متوالی عنوان قهرمان لیگ را از آن خود کرد.

Air Jordan V در فوریه 1990 با قیمت 125 دلار به بازار عرضه شد. در قسمت لای میانی این کفش طرحی همانند دندان‌های کوسه به چشم میخورد که تینکر هتفیلد آن را از هواپیمای جنگ جهانی P-51 Mustang الهام گرفت.

هتفیلد لایه میانی این کفش را از ایر جردن 3 و ایر جردن 4 (Air Jordan III و Air Jordan IV) و رویه مِش را نیز از ایر جردن 4 الهام گرفته است. در زبانه کفش نیز لوگوی Jumpman به صورت برجسته دیده می‌شود. مورد دیگری که باعث شده ایر جردن 5 از سایر کتونی‌های قبلی متفاوت باشد قسمت مچ کفش است که کمی بلندتر از ایر جردن‌های قبلی می‌یاشد که برای پشتیبانی و در عین حال انعطاف پذیری بیشتر صورت گرفته است.

خرید کفش نایک ایر جردن ارزان

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید کفش نایک ایر جردن آشنا شدیم. در ادامه لیستی از انواع کفش نایک ایر جردن به همراه قیمت کتونی نایک جردن، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این کفش ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.( قیمت خرید بهترین کتونی نایک اورجینال )

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.