پی اس فور – قیمت خرید کنسول بازی پلی استیشن 4

قبل از آنکه به دنبال نکات مهم در راهنمای خرید کنسول بازی باشید، بهتر است بدانید در حال حاضر پر فروش ترین و قدرتمند ترین کنسول های بازی در جهان چه کنسول هایی بوده و چه ویژگی هایی دارند. پلی استیشن ۴  یا PS4، ایکس باکس و نینتندو سوییچ از بهترین و محبوب ترین دستگاه های کنسول بازی هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد و خاص خود را دارند. در این بخش از راهنمای خرید کنسول پلی استیشن 4 بیشتر آشنا می شویم.

کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Slim کد Region 2 CUH-2216A ظرفیت 500 گیگابایت

 

خرید پلی استیشن 4

کنسول های بازی PS4 را شاید بتوان معروف ترین انواع کنسول در راهنمای خرید کنسول بازی دانست که هر کسی حداقل نام آن را بارها شنیده است. این کنسول بازی ساخته برند ژاپنی سونی است که اولین محصول خود را در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد. در کنار تغییرات کوچک و بزرگی که در این دسته از کنسول های بازی ایجاد شده بود، دسته های بازی تغییرات چشمگیری نسبت به مدل های پیشین و مدل های موجود در بازار داشت.

از دیگر ویژگی های دسته های بازی پلی استیشن ۴ بلندگوهای کوچکی است که روی آن قرار گرفته و در مواقع خاصی شما صدای بازی را علاوه بر تلویزیون از آن ها نیز می شنوید. اما یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی PS4 در راهنمای خرید کنسول بازی حسگرهای حرکتی است که روی دسته ها طراحی شده است. در واقع این حسگرها می توانند هرگونه لرزش دست شما را به بازی وارد کنند. چطور؟

تصور کنید در لحظه حساسی از بازی برای فرار از شخصیت منفی بازی در گوشه ای مخفی شده اید، لرزش دسته ها در دستان شما به فضای بازی منتقل شده و باعث می شود قاتل بتواند شما را سریع تر پیدا کند!! در راهنمای خرید کنسول بازی ps4 حتما با گزینه های PS4 Pro و PS4 Slim نیز مواجه خواهید شد که بهتر است تفاوت های آن ها را نیز بدانید. پلی استیشن های پرو مخصوص تلویزوین هایی هستند که قابلیت پخش تصاویر ۴k با کیفیت فوق العاده را در اختیار شما قرار می دهند.

در واقع این نوع از کنسول ها توانایی نمایش تصاویر فوق حرفه ای در تلویزوین های ۴k را دارند. اما در صورتی که تلویزیون شما کیفیتی پایین تر از ۴k  داشته باشد، کیفیت تصاویر نوع ps4 Pro با نوع ساده آن تفاوتی نخواهد داشت. نوع اسلیم این کنسول بازی نیز تنها نسخه بهبود یافته و ارتقا یافته ای است که تفاوت های چندان زیادی با نوع معمولی آن ندارد.

قیمت پی اس فور

از آن جایی که تمام کنسول‌های به فروش رسیده دست دوم هستند، قیمت‌گذاری دقیق این مدل‌ها کار آسانی نیست. بسیاری از افراد کنسول‌هایشان را با قیمت‌های دلخواه خود برای فروش می‌گذارند و این قیمت به سالم بودن خود کنسول و وسایل جانبی آن نیز بستگی دارد.

اما در صورت سالم بودن کنسول، برای خرید سری ۱۲ باید انتظار قیمتی بین ۴ میلیون تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را داشته باشید. در انتها پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید کنسول‌های دست دوم حتما از سالم بودن کنسول و یا تعمیرات صورت گرفته اطمینان حاصل کنید.

قیمت پلی استیشن 4 اسلیم

همان طور که پیش تر ذکر شد، پلی استیشن 4 اسلیم در هر دو ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه می شود و بر این اساس قیمت پی اس 4 اسلیم متفاوت است در نتیجه قیمت پلی استیشن 4 اسلیم ۱ ترابایتی حدودا ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر هستند. قیمت پی اس فور اسلیم مدل ۵۰۰ گیگابایتی نیز در حال حاضر در بازار ایران در بازه قیمتی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به فروش می‌رسد و قیمت ps4 slim 1tb دو دسته به مراتب گرانتر است . با گشت و گذار در بازار و سایت‌های خرید و فروش کالا، متوجه شدیم که قیمت  ps4 slim دست دوم ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت نیز با قیمت‌های حدودی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا حتی ۶ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده‌اند . از آنجایی که بازار کنسول‌های دست دوم هیچ منطقی ندارد، انتظار هر قیمت عجیب و غریبی را داشته باشید اما در هر صورت توصیه ما این است قبل از خرید کنسول حتما آن را از نزدیک بررسی کنید.

 

قیمت پلی استیشن 4 پرو 

با بالا رفتن نرخ دلار و گرونی‌های اخیر، قیمت ps4 pro حدودا بین ۷ تا ۸ میلیون تومان برایتان آب خواهد خورد که رقم واقعا قابل توجهی است. اگر بخواهید هزینه کمتری کنید، می‌توانید به فکر خرید مدل‌های دست دوم باشد که در صورت سالم بودن کنسول، محدوده ۶ میلیون تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معقولانه است. اما از یاد نبرید که تنها یک سال تا پایان نسل هشتم باقی مانده و اگر می‌خواهید نسل بعد هم کنسول یکی از دو شرکت مایکروسافت یا سونی را خریداری کنید، شاید دیگر خرید مدل پرو چندان منطقی نباشد.

 

اگر قصد خرید کیبور کامپیوتر گیمینگ حرفه ای را دارید میتوانید سری به مقاله راهنمای خرید بهترین مارک کیبورد کامپیوتر مکانیکی گیمینگ بزنید و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.