گاز صفحه ای – قیمت بهترین مارک گاز صفحه ای ارزان

یکی از مهم‌ترین بخش‌ های یک آشپزخانه که در واقع قلب آشپزخانه محسوب می‌شود، اجاق‌گاز است. امروزه که خانه‌ ها به مرور کوچک‌ تر می‌شوند، اجاق‌گازهای حجیم و به اصطلاح مبله جایی در میان آشپزخانه ندارند. با توجه به گسترش و تنوع در تولید و فروش اجاق‌ گاز صفحه ای نکاتی را در راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی در این مقاله برای شما تهیه کرده ایم. در این مطلب اجاق‌ گاز های صفحه ای را از نظر جنس بدنه، تعداد شعله‌ ها، محل قرارگیری شعله‌ ها، ابعاد و نکات ایمنی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اجاق گاز صفحه ای مستر هوم مدل EE01

انواع  گاز صفحه ای استیل البرز

همانطور که میدانید اجاق گاز های رومیزی به دو گروه برقی و گازی تقسیم می شوند. ما در این مقاله کوشش میکنیم تفاوت ها را توضیح دهیم.

اجاق گاز صفحه ای برقی

گازبرقی یا به غلط مصطلح اجاق گاز های صفحه ای برقی همانطور که از نامش مشخص است با برق کار میکنند و به گاز شهری اتصال ندارند. این گروه از اجاق ها برای مناطقی که دسترسی به گاز میسر نیست مناسب میباشد. قیمت اجاق گاز های برقی بالاتر از اجاق های گازی است و عمدتا از کیفیت بالاتری برخوردارند.

اجاق گاز صفحه ای گازی

اجاق گازهای صفحه ای گازی با توجه به شکل ظاهری و جنس صفحه به سه گروه تقسیم می شوند.  ما در ادامه راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی کوشش میکنیم این سه گروه را توضیح دهیم.

اجاق گاز صفحه ای استیل 

این دسته از اجاق‌ گاز ها دارای آلیاژ های گوناگون هستند و به اشکال متنوعی نیز یافت می‌شوند اما بیشتر به دو صورت استیل ساده و استیل آجدار موجودند. سهولت در تمیز کردن با در نظر گرفتن استفاده از مواد شوینده استاندارد (موادی که به استیل آسیب نمی‌زنند) که عموماً در راهنمای استفاده از خود محصول خریداری‌ شده گنجانده شده است، توجه مصرف‌ کنندگان را به خود جلب کرده است. البته همان‌طور که انتظار می‌رود اجاق‌ گاز های استیل آجدار با توجه به برآمدگی‌ هایی که در سطح خود دارند زمان بیشتری را برای تمیز کردن خواهند گرفت. شما میتوانید با استفاده از فیلتر سمت راست یا پایین سایت برند و تعداد شعله را انتخاب نمایید.

اجاق گاز صفحه ای اخوان شیشه ای

اجاق‌ گاز های تو کار شیشه‌ ای که شیشه آن در دو رنگ سفید و مشکی ساخته می‌شوند، بسیار متنوع هستند. این اجاق‌ گاز ها با شیشه‌ های نشکن و مقاوم در برابر حرارت ساخته می‌شوند که برخلاف تصورات عموم به‌ راحتی شکسته نمی‌شوند. نکته مورد توجه در استفاده از اجاق‌گازهای صفحه ای شیشه ای نظافت آن‌ ها است. هر چند بسیاری از شیشه‌ های مورد استفاده در این اجاق‌ گاز ها به صورتی ساخته شده‌اند که به‌ راحتی تمیز می‌شوند، برای استفاده ماندگار و بهینه‌ تر، لازم است که اجاق‌ گاز شیشه ای‌تان را به صورت مرتب پس از طبخ غذا تمیز کنید. شما میتوانید برای مشاهده و خرید اجاق گاز رومیزی کلیک کنید و با استفاده از فیلتر سمت راست یا پایین سایت نوع شیشه، برند و تعداد شعله را انتخاب نمایید.

اجاق گاز صفحه ای استیل و شیشه ای

در قسمت وسط این اجاق گاز ها از شیشه و دور تا دور آن از استیل استفاده می‌شود. اجاق گاز های توکار شیشه و استیل ظاهر زیبا و منحصر به‌ فردی به آشپزخانه شما می‌بخشند.قیمت گاز صفحه ای این مدل بر خلاف زیبایی معمولا از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

برای خرید گاز رومیزی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

برای خرید گاز صفحه ای ارزان باید جنس بدنه ، تعداد شعله های اجاق گاز صفحه ای ، محل قرار گیری شعله بزرگ (پلوپز) و اندازه اجاق گاز توجه کرد. هر یک از این موارد به صورت تخصصی و و ویژه در ادامه توضیح داده میشود پس با ما همراه باشید.

جنس بدنه

اجاق‌گازهای رومیزی اغلب در سه حالت استیل، شیشه، و ترکیب شیشه و استیل موجود هستند که پیشتر توضیح داده شد. رنگ اجاق گازهای صفحه ای اغلب استیل است اما در طراحی های جدید شیشه مشکی و یا سفید مد شده است. البته رنگ های خاص و طرح های سفارشی هم مثل آینه ای، لعابی، سرامیکی و صفحه لمسی موجود است که با توجه به توضیحات و سلیقه خود در آشپزخانه میتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین سر شعله ها و قطعات اصلی اجاق گازها به دو نوع اجاق گاز ساخت ایران و اجاق گاز ساخت ایتالیا تقسیم می شوند. اجاق گازهایی که سرشعله و قطعات ایتالیایی دارند با صفحه ساخت ایران تولید می شوند لذا شما میتوانید با هزینه کمتر نسبت به اجاق گاز خارجی از کیفیت بالای این اجاق گاز ها استفاده کنید.

تعداد شعله های اجاق گاز صفحه ای

اجاق‌ گاز های رومیزی معمولاً از تک شعله تا شش شعله موجود هستند که انواع دو شعله، چهار شعله و پنج شعله در آشپزخانه‌ها رایج‌تراند. باید توجه داشت که در هنگام خرید اجاق‌گاز تعداد شعله بر اساس میزان استفاده، حجم پخت‌و‌پز و نوع طبخ غذا انتخاب شود. مصرف‌کنندگان ایرانی بیشتر اجاق‌گازهای چهار‌شعله و پنج‌شعله را ترجیح می‌دهند. اجاق گاز رومیزی ۵ شعله، به راحتی برطرف کننده نیاز یک خانواده کوچک تا بزرگ در آشپزخانه خواهد بود. برای نصب این اجاق باید برش با اندازه مناسب روی صفحه کابینت ایجاد شود. برای انتخاب تعداد شعله ها از فیلتر سایت استفاده کنید.

شعله بزرگ (پلوپز)

یکی از نکته‌های حائز اهمیت در هنگام خرید بهترین مارک گاز صفحه ای محل قرارگیری شعله بزرگ آن است. شعله بزرگ اجاق‌گاز در وسط یا کنار قرار می‌گیرد و ترکیب چینش شعله‌ها در برندها و مدل‌های مختلف، متفاوت است. اگر از ظروف و قابلمه‌های بزرگ برای پخت‌و‌پز استفاده می‌کنید و هم‌زمان ظروف دیگری نیز به کار می‌برید، یا بهتر بگوییم در آشپزخانه شما پخت‌وپز زیادی صورت می‌گیرد، بهتر است شعله بزرگ را در کنار اجاق گاز در نظر بگیرید تا فضای اشغال شده توسط ظروف بزرگ، مزاحمتی در کار با دیگر شعله‌ها ایجاد نکند. مسئله دیگر این است که اگر شعله بزرگ را در کنار اجاق‌گاز انتخاب می‌کنید، حفظ فاصله با سایر وسایل روی کابینت یا محل قرارگیری اجاق‌گاز از نظر ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است.  میتوانید برای انتخاب محل شعله پلوپز از فیلتر سایت استفاده کنید.

اندازه اجاق گاز صفحه ای اخوان

ابعاد اجاق‌ گاز های رومیزی معمولاً از ابعاد استاندارد برای عرض اجاق‌گاز پیروی می‌کند، مگر در شرایط خاص که در شکل ظاهری آن‌ها تغییر ایجاد می‌شود. اجاق‌ گاز رومیزی معمولاً در اندازه عرضی ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سانتی متری تولید می‌شوند ولی با توجه به طراحی قسمت‌های گوناگون، این ابعاد متغیر است. یک نکته دیگر در انتخاب اجاق گاز، توجه به اندازه هود است. فراموش نکنید که اندازه هود و اجاق گاز شیشه ای شما باید با هم تناسب داشته باشند.

معایب اجاق گاز صفحه ای  :

یکی از مهمترین مسائل در رابطه با اجاق گازهای شیشه ای که هنگام انتخاب و خرید ذهن خریدار را به خود مشغول می کند ، صفحه شیشه ای این گازهاست ، قابل ذکر است این شیشه ها اکثرا سکوریت شده هستند و تحمل حرارت بسیار بالا را دارند و با قرار دادن وزن زیاد قابلمه ها به راحتی نمی شکنند و تنها از ناحیه لبه شیشه ضربه پذیر هستند که پس از شکستن باید به قطعات زیادی تقسیم شوند.

 

اگر قصد خرید اجاق گاز طرح فر را دارید میتوانید سری به مقاله لیست قیمت بهترین مارک اجاق گاز طرح فر بزنید و اجاق گاز مناسب منزلتان را خریداری نمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.