قیمت خرید 27 مدل لگو پسرانه و دخترانه (شهر، ماشین و …)

 

 

امروزه به دلیل رشد و گسترش تکنولوژی (گوشی‌های موبایل و تبلت‌های پیشرفته)،کودکان در طول شبانه‌روز مشغول انجام بازی‌هایی نامتناسب با سن خود توسط این وسایل می شوند. اما وظیفه‌ی والدین فراهم ساختن محیط‌های سالم برای رشد خلاقیتهای ذهنی و جسمی فرزندان است. برای تقویت مهارتهای ذهنی کودکان، بازی لگو بهترین گزینه می باشد. با توجه به این مقدمه، شاید شما عزیزان هم به فکر این باشید که در اولین فرصت به سراغ خرید لگو برای فرزند دلبندتان بروید. در این مقاله سعی داریم انواع مختلف اسباب بازی لگو را معرفی نموده و همچنین نکاتی برای خرید لگو ارائه دهیم.

 

لگو چیست؟

لگو، نوعی اسباب بازی است که در سال 1932 در کشور دانمارک به تولید رسیده است. LEGO به معنای خوب بازی کردن است. این اسباب بازی شامل قطعات کوچک رنگارنگ است که عموماً از جنس کائوچو یا پلاستیک بوده و می‌توان با متصل کردن آن‌ها به هم، اجسام گوناگونی ساخت.

 

نکات مهم هنگام خرید لگو

برای انتخاب و خرید لوگوی مناسب کودک خود نکاتی را باید توجه فرمایید از جمله:

  1. سن کودک:

حتما هنگام خرید لگو به رده‌ی سنی که روی جعبه‌ی آن درج شده است، توجه نمایید و متناسب با رده‌ی سنی کودک خود نسبت به خرید یک مدل خاص اقدام کنید.

 

  1. علایق کودک:

با توجه به پسر یا دختر بودن کودک و همچنین علایق او (مانند رنگ، شخصیت کارتونی و …) نوعی از لگو را انتخاب نمایید که بازی با آن باعث نشاط و شادی و پرورش خلاقیتش شود. لگو کلاسیک جزو دسته ای از لگوهاست که تقریبا همه کودکان به آن علاقه دارند.

 

  1. جنس لگو:

جنس این اسباب بازی معمولا از کائوچو و یا پلاستیک فشرده می‌باشد که بسیار محکم و بادوام هستند و انعطاف خوبی دارند. با جستجو می توانید راجب مواد اولیه ای که در ساخت این محصول به کار می رود اطلاعات کسب نمایید و با آگاهی کامل لگویی را انتخاب کنید که جنس آن با کیفیت بوده و حساسیت زا برای کودک نباشد.

 

  1. کیفیت ساخت لگو:

به دلیل اینکه کودک قرار است ساعت‌ها در طول روز با این محصول بازی کند و سرگرم شود کیفیت ساخت آن باید به گونه ای باشد که به کودک آسیب نزند. برای مثال قطعات لگو نباید گوشه هایی تیز داشته باشند.

 

  1. اندازه قطعات لگو:

لگویی رو انتخاب نمایید که قطعات آن متناسب با سن و درک کودک باشد. به میزانی که سن کودک کمتر باشد ، قطعات لگو باید بزرگتر و محدودتر باشد .بعضی کودکان به اقتضای سنشان اشیا را می بلعند، از این رو از خرید لگو با قطعات خیلی کوچک و ریز خودداری کنید.

 

  1. قیمت لگو:

عواملی چون جنس، کیفیت، تعداد قطعات و… بر روی قیمت این اسباب بازی اثرگذار هستند. شما باید با توجه به بودجه و درآمد خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.

لگو پسرانه دخترانه

انواع لگو

اسباب بازی لگو با توجه به جنسیت، رده سنی و اندازه قطعات در انواع مختلف در بازار موجود است.

  1. لگو مخصوص کودکان:

منظور از کودک در این عبارت کودکان زیر 7 سال می‌باشد. حل کردن لگو در این مدل بسیار راحت است و معمولا دارای قطعات بزرگی است که کودک نمی‌تواند آنها را ببلعد. لگو کودکان با توجه به جنسیت آنها در دو مدل پسرانه و دخترانه با طرح های متنوع در بازار موجود می باشد.

الف) چند مدل لگو پسرانه عبارتند از:

  • لگو بتمن و لگو ماشین بتمن : قطعات این لگو از روی کارتون بتمن که جزو کارتونهای محبوب پسربچه ها می باشد، الهام گرفته و طراحی و تولید شده اند.
  • لگو جنگ ستارگان: قطعات این لگو با توجه به شخصیتهای فیلم و کارتونی به همین نام طراحی و تولید می گردند.
  • لگو ماشین: قطعات این محصول به گونه ای می باشند که امکان ساخت مدلهای مختلف ماشین را دارند.

ب) چند مدل لگو دخترانه عبارتند از:

  • لگو داستان اسباب بازی: قطعات این لگو از روی کارتون محبوب داستان اسباب بازی ساخته شده است.
  • شهر لگو: مجموعه ای از قطعات مختلف که امکان ساخت یک شهر در مقیاس کوچک را فراهم می آورد.

 

  1. لگوی مخصوص نوجوانان:

به دلیل افزایش رشد ذهنی و خلاقیت نوجوانان بخاطر بالا رفتن سن آنها و توانایی حل پازل و لگوهای مختلف، باید به سراغ لگوهای ۱۰۰۰ تکه و یا بیشتر بروید تا ذهن او را برای حل مسائل مختلف تقویت نمایید.

 

  1. لگوی مخصوص بزرگسالان:

این لگو به دلیل تعداد قطعات بالا ( ۳۰۰۰ به بالا) مناسب بزرگسالان خواهد بود. قطعات لگو در این مدل، دارای پیچیدگی در ساخت و به اصطلاح حل آن می باشند که به گونه‌ای آنها را به چالش می‌کشاند.

با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد، می توانید لگو مورد نظر خود را خریداری کنید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از 27 نمونه لگو ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. می توانید با کلیک کردن روی عکس لگو یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.