بهترین ورزش پلانک برای لاغری شکم

ورزش پلانک چیست ؟ورزش پلانک یکی از جدیدترین ورزش های نسل امروز است که در این متن به فواید آن خواهیم پرداخت این ورزش به دلیل سادگی که دارد بسیار شایع است و پلانک یکی از بهترین شکل های کاهش وزن است چون در کمترین زمان شما نتیجه بزرگی می گیرید و پلانک باعث تقویت ماهیچه های ستون فقرات می شود و بدون اینکه فشاری بر ستون فقرات و مفصل وارد شود ماهیچه می سازد.

بهترین ورزش پلانک برای لاغری شکم

چطور ورزش پلانک را انجام دهیم ؟

مبتدی ها باید بدن خود را به طور افقی بالا تر از سطح زمین نگه دارند و از انگشتان پا و کف دست تان به عنوان پشتیبان استفاده کنند نگه داشتن وزن بدن برای تقویت هسته بدن می تواند در شکل های چندگانه انجام شود. در حالی که کف دست به عنوان تکیه گاهی برای نسخه اصلی استفاده می شود، همیشه می توانید از آرنج به عنوان تکیه گاه استفاده کنید در حالی که پلانک را اجرا می کنید نفس عمیقی بکشید به شما کمک می کند که بیشتر عرق کنید و زودتر چربی بسوزانید. اگرچه مربیان باشگاه برای پلانک بدنسازی پیشنهاد می کنند که مبتدیان این کار را در روزهای متناوب به مدت یک دقیقه در مجموعه ها انجام دهند، به ورزشکارها گفته می شود تا زمان خود را افزایش دهند تا زمانی که به شبکه عملکرد پنج دقیقه ای ثابت برسند.

بهترین زمان برای ورزش پلانک

رکورد این ورزش، متعلق به فردی است که توانسته تا ۸ ساعت پلانک انجام دهد. با توجه به شگفت‌انگیز بودن این رکورد، آیا انجام حرکت پلانک برای مدت زمان طولانی‌تر، تأثیر بیشتری بر عضلات قسمت میانی بدنمان دارد؟ پاسخ به این سؤال منفی است. طبق نظر کارشناسان و متخصصان انجام حرکت پلانک بیش از ۲ دقیقه هیچ تأثیر اضافه‌ای برای بدن ندارد.

پلانک یک تمرین اصلی است و نباید به صورت یک تمرین فرعی استفاده شود. بنابراین بهتر است آن را مانند سایر تمرینات بدن‌سازی با تکرار و در ۳ تایم ۳۰ تا ۶۰ ثانیه‌ای انجام دهید؛ در صورت امکان می‌توانید تا دو دقیقه نیز در حالت پلانک بمانید اما زمان بیش از آن تأثیر چندانی بر عضلات میانی بدن و استقامت شما نخواهد داشت.

ورزش پلانک برای چیست؟

تقویت هسته بدن:

ناحیه اصلی تمرکز در پلانک، بخش میانی بدن ( دور کمر و شکم ) است ایجاد پلی میان قسمت فوقانی و تحتانی بدن ، ورزش خوبی است در صورتی که می خواهید قسمت های شکم را لاغر کنید تاثیر پلانک در لاغری شکم بسیار زیاد است زمانی که بدن خود را بالاتر از سطح زمین بر روی آرنج و انگشت خود نگه می دارید، فشار بر روی ماهیچه های شکم وارد می شود و هسته بدن را تقویت و چربی را می سوزاند.وزنه بردارها عاشق اجرای پلانک هستند به طوری که به آن ها کمک می کند تا نیم تنه بالایی خود را بلند کنند.

ورزش پلانک برای بهبود ژست :

با در نظر گرفتن این که با پلانک به طور معمول وزن بدن خود را بالاتر از سطح زمین روی چهار دست و پا نگه می دارند، زانو را جایگزین انگشتان پا می کند،برای نخاع شما بیش ترین فایده را دارد چون بدن بدون خمیده شدن پایدار می ماند نه تنها ماهیچه های پشت شما را تقویت می کند بلکه صاف می ایستد. سه ست پلانک برای یک دقیقه هر روز کافی است تا حالت بدنی شما را بهبود بخشد و به شکل V دل خواه را به کمر بدهد.

این کار به سوزاندن چربی اضافی کمک می کند. آن هم چنین به شما کمک می کند کمر و ستون فقرات خود را نسبت به آسیب های وارد شده تقویت شوند همچنین پلانک کمک می کند که بتوانید بهتر بایستید و ژست درست تری داشته باشید و قوت ماهیچه ها تاثیر مثبتی روی شانه ها ، گردن ، کمر و سینه می گذارد.

ورزش پلانک برای بهبود تعادل بدن:

آیا تا به حال به ذهن شما خطور کرده است که برای بسیاری دشوار است که وزن بدن خود را هنگام ایستادن روی یک پا متعادل کنند؟ خوب پاسخ اولیه به این سوال این است که هسته آن ها بسیار ضعیف است. پلانک ها نه تنها هسته را تقویت می کنند بلکه به شما کمک می کنند تعادل بدن خود را متعادل نگه دارید و این کار را برای شما آسان می سازد که اشکال هنری مانند باله یا حتی کاپوئرا را انجام پلانک قوت ماهیچه های شکمی را بالا میبرد و همچنین تعادل بهتری ایجاد می کند که بتوانید در فعالیت های دیگر ورزشی موفق باشید.

پلانک برای کاهش آسیب ستون فقرات و نخاع :

 آیا حرکت پلانک برای دیسک کمر ضرر دارد ؟ انجام پلانک به شما اجازه می دهد تا ماهیچه ها را بسازید در عین حال مطمئن شوید که فشار زیادی بر ستون فقرات و باسن خود وارد نمی کنید. طبق گفته شورای ورزش انجام این کار به طور مرتب نه تنها باعث کاهش درد کمر می شود، بلکه ماهیچه های شما را تقویت می کند و حمایت قوی از کل بدن را به ویژه در مناطق دور کمر تضمین می کند.

لاغری با پلانک:

پلانک ها راهی عالی برای چالش کشیدن تمام بدن است، زیرا انجام دادن آن ها هر روز کالری بیشتری نسبت به دیگر ورزش های شکمی سنتی، مانند دراز نشست و …، خواهد داشت. ماهیچه هایی که شما با انجام این تمرین هر روز تقویت می کنید، مطمئن خواهند شد که انرژی بیشتری را حتی وقتی نشسته باشید، خواهید سوزاند. این به خصوص در صورتی مهم است که بیشتر روز خود را در مقابل یک کامپیوتر صرف می کنید.

هم چنین، انجام ورزش روزانه 10 تا 1 دقیقه ای قبل و یا بعد از کار نه تنها متابولیک را افزایش می دهد بلکه همچنین تضمین می کند که نرخ متابولیک تمام روز بالا باقی می ماند (بله، حتی زمانی که شما خواب هستید) در واقع پلانک نسبت به ورزش های دیگر کالری بیشتری می سوزاند و باعث کاهش وزن می شود و انرژی بیشتری می سوزاند و در نتیجه متابولیسم را بالا می برد.

ورزش پلانک برای تقویت ذهن :

ورزش پلانک تاثیر ویژه ای بر اعصاب ما می گذارد و آن ها را به وسیله ای عالی برای بهبود وضعیت کلی تبدیل کرده است. چطور؟ خوب، آن ها گروه های ماهیچه ای هستند که در فشار و تنش در بدن نقش دارند. فقط به این فکر کنید:شما روی صندلی خود، در خانه و یا محل کار، تمام روز بنشینید؛ عضلات ران شما به خاطر خم شدن به مدت چند ساعت سنگین می شوند؛ و تنش در شانه های شما به دلیل اینکه مجبور به بی تحرکی تمام روز می شود، افزایش می یابد. اینها همه شرایطی هستند که استرس زیادی بر روی ماهیچه ها و اعصاب دارند. خبر خوب این است که پلانک نه تنها مغز را آرام می کنند بلکه می توانند اضطراب و علائم افسردگی را درمان کنند اما تنها در صورتی که آن را جز برنامه روتین قرار دهید.

ورزش پلانک برای تقویت پا :

پلانک جانبی یک ژست بدن است خیلی زیاد کار می کنید، و پاهایتان در برابر آسیب استثنا نیستند. پاهایتان به خصوص پای حامی را درگیر کنید تا به شما کمک کنند خود را بالا نگه دارید می خواهید هسته بدن کار کند، اما شما نمی خواهید همه کارها را خودتان انجام دهید. درست مانند بازوها، زانوی حامی را قفل نکنید چون قطعا بیش از خوب شدن آسیب خواهید دید.

 

تا اینجا با با چند نکته در رابطه با ورزش پلانک آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند وسیله برای لاغری شکم، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این وسیله ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.(آموزش 25 حرکت ورزش در خانه ( به همراه فیلم ))

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.