قیمت خرید دستگاه گیرنده دیجیتال تلوزیون ارزان

دیجیتال واژه‌ای انگلیسی است و عباتست از دستگاهی که تغییرات ناپیوسته دارد و فقط می‌تواند دو مقدار به صورت عدد یا رقم داشته باشد. سامانه‌ای است که داده‌ها در آن با مقدار گسسته‌ی صفر و یک مشخص می‌شوند، اما در سامانه‌ی آنالوگ داده‌ها با مقادیر پیوسته ارائه می‌گردند. دیجیتال اساس سیستم‌های رایانه‌ای است و امروزه تلویزیون، ضبط‌ و‌ پخش و رسیور ماهواره نیز دیجیتالی هستند.

قیمت خرید دستگاه گیرنده دیجیتال تلوزیون ارزان

دیجیتال تلویزیون که در ایران به نام رسیور یا گیرنده معروف است و به انگلیسی Set Top Box نامیده می‌شود، یک سامانه‌ی اطلاعاتی و شامل تیونر ورودی است و خروجی را به تلویزیون متصل می‌کند. گیرنده‌ی دیجیتال برای پشتیبانی تلویزیون‌های ماهواره‌ای، زمینی، اینترنتی و کابلی به کار می‌رود.

خرید گیرنده دیجیتال

توجه به کیفیت محصول: اگر تنها کمی در بازار ایران به گشت و گذار مشغول شوید، با مدل ها و نوع های گوناگونی از گیرنده های دیجیتالی مواجه می شوید که هم از قیمت های مختلفی برخوردار می باشند و هم دارای کیفیت بالا و یا پایینی هستند. یکی از مهمترین مواردی که باید به هنگام انتخاب و خرید یک گیرنده دیجیتالی به آن توجه داشته باشید، کیفیت به کار رفته در ساخت آن است. با اینکه شما قادر به دیدن قطعات درونی و کیت های به کار رفته در این نوع محصولات نخواهید شد و حتی اگر هم بتوانید این قطعات الکترونیکی را مشاهده کنید از آن ها سر در نخواهید آورد، اما می توانید با بررسی پنل پشتی دستگاه و تعداد ورودی ها و خروجی ها و همچنین دکمه های تعبیه شده برای آن به خوبی متوجه سطح کیفی محصول مورد نظرتان شوید.

قدرت دریافت سیگنال: از دیگر نکات قابل توجهی که در تهیه یک گیرنده دیجیتال باید به آن توجه کنید، قدرت دریافت سیگنال توسط آن است. اگر محصولی که خریداری کرده اید از قدرت کمی در این حیطه برخوردار باشد؛ قطعا شما را کلافه و با مشکلات همچون عدم دسترسی به تمامی کانال ها و یا خرید یک آنتن قوی که قطعا از قیمت بالایی نیز برخوردار است، روبرو می کند. به همین خاطر بهتر است به سراغ خرید دستگاه هایی بروید که موفق شده اند تا به امروز امتحان خود را پس دهند؛ یعنی گیرنده های دیجیتالی فراسو و یا ایکس ویژن!

قدرت پردازنده دستگاه: یکی از جدی ترین مواردی که بر روی قیمت این نوع از دریافت کننده های دیجیتالی موثر است، قدرت پردازنده و توانایی آن در نمایش تصاویر دریافتی از منبع می باشد. معمولا گیرنده دیجیتالی که از قدرت پردازنده بالایی نیز برخوردار باشد با قیمت بیشتری نیز در بازار به فروش می رسد که البته برای درک درست این موضوع این راهی جز امتحان کردن آن نیست؛ مثلا اگر محصول مورد نظر شما بتواند ظرف مدت زمانی ۲ تا ۳ ثانیه ای دستورات شما را انجام دهد از قدرت پردازندگی بالایی برخوردار است.

کیفیت تصاویر: بطور کلی کیفیت تصویر گیرنده های دیجیتالی به دو دسته HD و FULL HD تقسیم می شود که با توجه به ساپورت همین میزان از کیفیت از سوی تلویزیون های موجود در بازار، خیلی لازم نیست در خصوص تطابق کیفیت محصول خود با نمایشگر خانگی تان جستجو کنید! اما بد نیست بدانید اگر دارای تلویزیون های قدیمی و یا به اصطلاح آنالوگی هستید، باید حتما گیرنده ای را خریداری کنید که از قابلیت تبدیل صدا و صوت به RF برخوردار باشد.

قیمت گیرنده دیجیتال: در حال حاضر تقریبا اغلب دستگاه های گیرنده دیجیتال در یک بازه قیمتی ثابت قرار گرفته اند و تنها برخی از آنان به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر و متنوع تر همچون داشتن مدیاپلیر و یا خروجی USB و غیره دارای قیمت های بالاتری هستند. لازم به ذکر است که تفاوت قیمت تنها بسته به وجود همین امکانات جانبی بر روی گیرنده های دیجیتالی است و هر نوع تبلیغ دیگر که سبب افزایش قیمت آن ها شود، کاملا تقلبی و دروغی می باشد!

گیرنده دیجیتال تلوزیون

گیرندهٔ دیجیتال تلویزیون که در ایران به آن رسیور یعنی گیرنده هم می‌گویند، (به انگلیسی: STB: Set-Top Box)، یک دستگاه سامانهٔ اطلاعاتی است که معمولاً دارای یک تیونر تلویزیون برای ورودی است و خروجی را به تلویزیون می‌دهد، این دستگاه سیگنال‌ها را از یک منبع خارجی مانند کابل اترنت، ال ان بی، کابل کواکسیال یا حتی آنتن سادهٔ آنالوگ دریافت می‌کند و سپس آن‌ها را رمزگشایی و برای تلویزیون می‌فرستد، گیرندهٔ دیجیتال یا رسیور در انواع گوناگونی برای پشتیبانی و استفاده از تلویزیون ماهواره‌ای، تلویزیون زمینی، تلویزیون اینترنتی و تلویزیون کابلی تولید می‌شوند، در ایران به‌طور معمول به گیرنده‌های دیجتال تلویزیون زمینی همان «گیرندهٔ دیجیتال» گفته می‌شود در حالی‌که به گیرنده‌های دیجیتال تلویزیون ماهواره‌ای «رسیور» می‌گویند.

برای دریافت تلویزیون اینترنتی نیاز به یک گیرندهٔ دیجیتال مخصوص تلویزیون اینترنتی است که قابلیت ارتباط دو-سویه و رابط شبکه داشته باشد.

گیرنده دیجیتال مارشال

مدل «ME-903» از گیرنده‌دیجیتال‌های «مارشال» (Marshal) است که برای تلویزیون‌های فاقد قابلیت DVB-T طراحی شده است. با این‌که امروزه تقریبا تمامی تلویزیون‌های موجود در بازار داری گیرنده‌دیجیتال داخلی هستند، همچنان در منازل مدل‌های قدیمی‌تری یافت می‌شوند. این محصول دارای تیونر DVB-T2 است. این گیرنده‌دیجیتال با قابلیت PVR امکان ذخیره‌کردن برنامه‌های تلویزیونی را روی فلش‌مموری‌ها فراهم می‌کند. درنتیجه می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه‌تان را روی حافظه‌های جانبی ذخیره کرده و هر زمانی که مایل بودید تماشا کنید. اتصال این گیرنده به تلویزیون از طریق درگاه کامپوزیت یا پورت HDMI انجام می‌شود. درصورتی که از درگاه HDMI استفاده کنید، کیفیت‌تصویر بهتری خواهید داشت. این مدل از تصاویر Full HD نیز پشتیبانی می‌کند. درحال حاضر فرستنده‌ی صداوسیما بعضی از شبکه‌ها را باکیفیت تصویر HD ارائه می‌کند. درنتیجه تصاویر را با بهترین کیفیت ممکن دریافت خواهید کرد. از طریق پورت USB تعبیه‌شده در این مدل نیز می‌توانید فلش‌مموری خود را متصل کرده و فایل‌های خود را به گیرنده انتقال دهید. ME-903 از فرمت‌های صوتی و تصویری رایج پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند به راحتی از تمامی فایل‌های خود استفاده کنند. ریموت‌کنترل این گیرنده، دارای دکمه‌های میان‌بر رنگی است و امکان انجام تنظیمات را با سرعت و راحتی زیادی فراهم می‌کند. ( راهنما و خرید انواع کولر گازی )
قیمت خرید دستگاه گیرنده دیجیتال تلوزیون ارزان
گیرنده دیجیتال ارزان قیمت

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید گیرنده دیجیتال آشنا شدیم. در ادامه لیستی از گیرنده دیجیتال ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. همه این گیرنده‌های دیجیتال از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می توانید تصاویر و قیمت دستگاه دیجیتال و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.