قیمت خرید انواع شیرجوش مسی و فلزی

شیر جوش یکی از ظروف پرکاربرد در هر آشپزخانه ایرانی است که همانند نامش می توان از آن برای جوشاندن شیر و یا حتی گرم کردن دیگر مایعات سرد و همچنین انواع و اقسام سوپ های رقیق استفاده نمود. متاسفانه در کشورمان بسیاری از مردم شیر جوش ها را با قهوه جوش ها اشتباه می گیرند و از آنان استفاده های نادرست می کنند که سبب کاهش عمر مفید این قبیل از ظروف برایشان می شود. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با یکسری از نکات مهم در خصوص خرید شیر جوش آشنا نماییم .

قیمت خرید انواع شیرجوش مسی و فلزی

هر شیر جوشی شامل چه قسمت‌هایی می‌شود:

  • در شیرجوش: همه‌ی شیرجوش‌هایی که در بازار موجودند، دارای در نمی‌باشند. اما وجود درب بر روی شیرجوش باعث می شود که مایعات درون آن خیلی سریع گرم شوند و بخار ایجاد شده در آن، مایعات را زودتر به نقطه‌ی جوش برساند. از بین جنس‌های مختلف در شیرجوش، بهتر است به سراغ درب شیشه ای بروید، چون محتویات درون ظرف را می‌بینید. فقط مراقب باشید که اگر از شیرجوش فقط برای جوشاندن شیر بهره می‌گیرید، درِ موجود بر روی آن باعث سر رفتن شیر نشود.
  • دسته شیرجوش: مهم‌ترین قسمت شیرجوش دسته‌ی آن است که باید از استحکام بالایی برخوردار باشد و طراحی آن به اصطلاح دست و پا گیر نباشد. همچنین در اثر حرارت مستقیم شعله خیلی داغ نشود. مطرح ترین جنس دسته‌ی شیرجوش، تفلون می‌باشد که نسبت به جتس‌های دیگر کمتر گرم می‌شود. طول دسته‌ی این محصول هم نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد. چون بلندی دسته آزادی عمل را از شما می‌گیرد و نمی‌توانید کار کنید. اگر دسته هم کوتاه باشد، ممکن است هنگام کار کردن، دستتان به بدنه بخورد و بسوزد.
  • بدنه شیرجوش : بدنه ی شیرجوش باید به نحوی باشد که گرمای شعله را به صورت کاملا یکنواخت پخش کند و مایعات رقیق را کاملا گرم کند و آنها را گرم هم نگهدارد. جنس‌های مختلفی برای بدنه‌ی شیرجوش وجود دارد، که در زیر به آنها اشاره‌ای مختصر خواهیم کرد:

آلومینیوم: این جنس هم وزن مناسبی دارد و هم اینکه گرما را به صورت یکنواخت پخش می‌کند. منتهی هنگام کار کردن با آن مراقب باشید که در معرض ظروف اسیدی قرار نگیرد، چون تخریب می‌شود. دوام این جنس نسبت به سایر جنس‌ها کمتر است و هنگام استفاده دقت داشته باشید، چون خیلی داغ می‌شود.

استیل ضدزنگ: این جنس برای خرید شیرجوش بسیار مناسب است و دوام و کیفیت بالایی هم دارد. به هیچ وجه زنگ می‌زند و به علت براق بودن و درخشندگی خاصی که دارد، بسیار زیبا خواهد بود. اگر به سراغ خرید شیر جوش استیل ضدزنگ بروید، تا مدت زیادی به شیرجوش نیازی نخواهید داشت.

مسی: شیر جوش مسی سرعت انتقال حرارت بالایی دارد و گرما را خیلی زود از دست نمی‌دهد، در عین حال خط خطی هم نمی‌شود. اگر به گرم بودن بالا و سریع مایعات علاقه دارید، خرید این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فقط عزیزان‌ ممکن است حین جوشش شیر درون ظرف مسی، واکنش شیمیایی رخ دهد.

سرامیکی: خط و خش در جنس سرامیکی هم پدید نمی‌آید، چون کف آن حالت نچسب دارد و مانع از ایجاد خط می‌شود. معمولا لایه‌ای از فلز سرامیک بر روی این ظروف وجود دارد که باعث می‌شود شستن آنها به راحتی صورت گیرد.

پیرکس :ظروف پیرکس نسل جدیدی از ظروف شیشه ای است با این تفاوت که نسبت به شیشه های معمولی، در برابر شوک های حرارتی از مقاومت بالایی برخوردار است. با این حال قرار دادن این ظروف روی شعله مستقیم توصیه نمی شود و اگر تمایل به این کار دارید بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید.شیر جوش پیرکس یکی از محصولات پرطرفدار به ویژه در آشپزخانه ها و قنادی ها است.

خرید شیرجوش

  • همیشه به وجود یک برامدگی بر روی لبه ظرف شیر جوش خود توجه کنید و از خرید ظروفی که فاقد این زائدگی بر روی لبه های خود هستند، اجتناب کنید که انتقال مایعات از درون آن ها کمی سخت می شود!
  • برخی از شیر جوش ها دارای دو لبه در دو سمت مختلف خود برای انتقال مایعات از درونشان می باشند؛ این ظروف قابلیت استفاده برای تمامی افراد چپ دست و راست دست را ایجاد می نماید.

قیمت شیر جوش مسی

  • قیمت شیر جوش با در نظر گرفتن تمامی نکات مذکور از سوی تولید کنندگان تعیین می شود.عوامل مختلفی چون جنس، مدل، کیفیت و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام نمایید.
  • یادتان باشد برخی از شیر جوش های بسیار کوچک ممکن است بر روی شعله گاز خانه و یا محل کارتان به درستی قرار نگیرند؛ پس به سراغ خرید مدل های خیلی کوچک آنان نیز نروید!

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید شیر جوش توجه شما را به 25 مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این شیر جوش ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.همچنین اگر قصد خرید ظرف آجیل خوری را دارید ما پیشنهاد میکنیم سری به مقاله قیمت خرید ظرف آجیل خوری ارزان بزنید و محصول مورد نیاز خود را به صورت آسان و اینترنتی خریداری نمایید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.