قیمت خرید 22 مدل لنت ترمز سمند جلو و عقب

 

 

تعداد کمی از مالکین خودرو هستند که واقعا با کارکرد اجزا و قطعات مختلف اتومبیل اشنایی داشته باشند. شاید بصورت مختصر و مبهم وظیفه برخی قطعات را بدانند. اما نمی توانند بصورت دقیق و کامل وظیفه هر قطعه از وسیله نقلیه را بیان کنند.

برای اینکه خودرویتان عملکرد خوبی داشته باشد، بهتر است با انواع قطعات از جمله لنت ترمز بیشتر آشنا شوید. در این محتوا قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره لنت ترمز و چگونگی انتخاب یک لنت مرغوب برای خودروی سمند ef7 را در اختیارتان قرار دهیم.

لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز اتومبیل است که کار شکل دهی نیروی اصطحکاک را برعهده دارد. بعبارت ساده تر برای توقف خودرو نیاز به ایجاد نیروی اصطحکاک است و لنت های ترمز این نیرو را تولید می کنند. در حقیقت، لنت روی دیسک چرخ فشرده می شود و سایش بین این دو نیروی اصطحکاک لازم برای کاهش سرعت اتومبیل و توقف آن را فراهم می آورد.

خرید لنت ترمز سمند

بهترین لنت ترمز جلو سمند ef7 ایساکو

یک لنت ترمز خوب بایستی مقاومت بالایی در برابر گرما و دمای بالا داشته باشد. اگر ضریب اصطحکاک لنت ها بالا باشد، مقاومت بهتری از خود نشان می دهد. البته در کنار مقاومت بالا باید از مواد نرمی نیز ساخته شده باشد تا راحت تر روی دیسک بچسبد و سروصدای کمتری تولید کند.

در انتخاب بهترین لنت ترمز سمند ef7 باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • نوع خودرو

هر خودرو لنت ترمز مخصوص به خود را دارد. در دفترچه راهنمای خودرو می توانید لنت مناسب اتومبیل تان را پیدا کنید. و یا اگر کمی فنی هستید، می توانید چرخ ها را باز کرده و با نگاه کردن به لنت تان متوجه نوع و شکل آن شوید.

قیمت لنت ترمز اصلی و ارجینال سمند کمی بالا است اما در عوض، از بروز مشکلات و هزینه های سنگین بعدی جلوگیری می کنید. بنابراین بهتر است یکبار هزینه کنید و تا مدت ها بهره ببرید!

  • کاربرد خودرو

اگر از خودروی تان برای سواری استفاده می کنید و با سرعت معمولی می رانید، لنت ترمز معمولی برایتان مناسب است. اما تاکسی های سمند که در مسیرهای پرترافیک شهری تردد دارند و یا باری بیش از ظرفیت خودرو حمل می کنند نیاز به لنتی دارند که تحمل فشار زیاد را داشته باشد.

  • مسیرهای تردد

در انتخاب لنت به مسیرهایی که بیشتر در آنها تردد می کنید، توجه داشته باشید. بعنوان مثال اگر مسیرتان کوهستانی و شیبدار است و یا دائما در ترافیک هستید، نیاز به لنتی دارید که پرتوان باشد. یعنی لنتی که با داغ کردن بازهم قدرت ترمزگیری داشته باشد و زود دچار فرسودگی نشود.

اگر مسیر ترددتان خیابان های هموار و بدون دست انداز است و با سربالایی و سراشیبی تند روبرو نیستید، لنت های معمولی نیز کارتان را راه می اندازد. لنت های نیمه فلزی گزینه مناسبی هستند.

  • شرایط جوی محیط

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که هوا به شدت سرد یا گرم است، جنس لنت بسیار مهم می باشد. بعنوان مثال لنت های نیمه فلزی در سرما عملکرد ضعیفی دارند و ترمزگیری شان دچار مشکل می شود. لنت های ارگانیک نیز در هوای گرم خوب عمل نمی کنند.

  • توجه به سیستم ترمز خودرو

اگر سیستم ترمز خودروی شما abs است باید از لنت های باکیفیت استفاده کنید. در اتومبیل های معمولی لنت روی دیسک می چسبد و چرخ ها قفل می شوند. به همین دلیل، لنت دیرتر خورده می شود. اما در اتومبیل هایی با سیستم ترمز abs در هرلحظه، لنت چندین بار با دیسک در تماس قرار می گیرد و بعد آزاد می شود. همچنین قفل شدن سیستم فرمان در زمان ترمزگیری اتفاق نمی افتد. بنابراین برای خودروهایی که ترمز absدارند، انتخاب لنت معمولی ایده خوبی نیست.

  • سرعت رانندگی

اگر عاشق رانندگی با سرعت بالا هستید، لنت های ترمز اتومبیل تان بیشتر از راننده های با احتیاط داغ می کنند. در نتیجه احتمال خوردگی و تخریب لنت هم بیشتر می شود. بنابراین حتما از لنت باکیفیت و مرغوب استفاده کنید که اگر داغ شد، زود خنک شود. در اینصورت است که ترمز و توقف خودرو بسرعت ممکن می شود.

  • وزن خودرو

خودروهای سواری سنگین مانند سمند نیاز به لنت عقب باکیفیت دارند. زیرا این مدل وسایل نقلیه ترمز قویتری می خواهند. در سرعت های بالا، در زمان ترمزگیری حرارت زیادی تولید می شود بنابراین باید لنت قوی و مقاومی وجود داشته باشد که بتواند سیستم ترمز را تقویت کند و در مقابل حرارت دوام بیاورد.

 

قیمت لنت ترمز سمند

برای اطلاع از قیمت لنت جلو سمند و خرید آن می توانید از مزایای خرید آنلاین استفاده کنید و محصول خود را در هر کجای ایران که هستید، تحویل بگیرید.

در ادامه لیستی از چند نمونه لنت ترمز باکیفیت و مرغوب سمند موجود در بازار ایران برای شما عزیزان قرار داده ایم. شما می توانید با کلیک روی محصول موردنظر، اطلاعات بیشتری درباره آن مشاهده کنید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.