قیمت خرید انواع مقنعه اداری کلاسیک

 

پوشش مانتو و شلوار بهمراه مقنعه ناخودآگاه ذهن ما را به یاد استایل اداری خانم ها می اندازد. در حقیقت، مانتو، شلوار و مقنعه برای خانم های کارمند از ضروریات است. مقنعه برای پوشاندن سر و گردن خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین تاثیر را بر چهره فرد می گذارد. به همین دلیل، انتخاب مقنعه مناسب برای خانم های کارمند بسیار اهمیت دارد. اهمیت آن به قدری است که طراحان حجاب همیشه تلاش می کنند طرح های خلاقانه و در عین حال شیک و جذابی را برای مقنعه بکار ببرند. امروزه مقنعه تنوع بسیار زیادی دارد.

در این مقاله می خواهیم شما را با انواع مقنعه آشنا کنیم. اگر قصد خرید اینترنتی مقنعه اداری را دارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا محتوای ما را مطالعه کنید.

 

معرفی انواع مقنعه از نظر طراحی

1-مقنعه چانه دار

اولین مقنعه مُد شده پس از انقلاب اسلامی در ایران، مقنعه چانه دار بود. این مقنعه بدلیل داشتن یک برش اضافی در زیرگلو، برای پوشاندن زیرحلق مناسب می باشد.

2-مقنعه دانشجویی

یکی از پرکاربردترین مدل های مقنعه، مقنعه دانشجویی است. مقنعه پفکی، کله قندی و آبشاری نام های دیگر این مدل هستند. رنگ آن بیشتر مشکی، سورمه ای یا قهوه ای تیره است و معمولا در محیط های دانشگاهی یا اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

3-مقنعه کراواتی

یکی از طرح های خلاقانه مقنعه که طرفداران زیادی در بین دختران جوان دارد، مدل کراواتی است. این مقنعه یک هدبند در جلوی سر دارد که در ادامه ی آن دو بند بلند به پشت سر رفته و سپس به جلو برگشته و با یک گره کراواتی بسته می شود.

4-مقنعه لبنانی

ایده مقنعه لبنانی از نحوه روسری بستن خانم های لبنانی گرفته شده است. در این مدل با یک بُرش از جلوی مقنعه یک طرف ان را با یک بند کوچک به دکمه ای ظریف در سمت دیگر وصل می کنند. این مقنعه زیبایی خاصی به چهره می بخشد.

5-مقنعه تل دار

مدل مقنعه تل دار همانطور که از اسم آن مشخص می باشد در قسمت بالای سر برش دار است که با یک نوار بیشتر از جنس ساتن یا عایشقی ۱۲ سانتی می باشد بعنوان مقنعه تل دار استفاده می شود

6-مقنعه دراپه

در طراحی مقنعه دراپه، سه نوار رنگی از جنس پارچه ساتن یا عایشقی به یک سمت مقنعه در سمت گوش تا پایین آن دوخته می شود که در ناحیه بالای سر نقاب تل دار قرار دارد.

7-مقنعه مهمانداری

مقنعه مهمانداری نوعی از مقنعه دراپه است که مهمانداران هواپیما یا پرسنل هتل ها آن را به همراه یک کلاه استفاده می کنند.

8-مقنعه مجلسی

شاید تعجب کنید اگر بدانید که طراحان حوزه حجاب، برای مجالس و مهمانی های رسمی نیز مقنعه طراحی کرده اند! این مدل مقنعه بیشتر با پارچه های طرح دار دوخته می شود و مناسب بانوان میانسال است. شما می توانید از این مدل مقنعه که طرح های ظریف و خاصی دارد، در مهمانی ها استفاده کنید. مقنعه مجلسی علاوه بر شیک بودن، بسیار شیک و جذاب است.

مقنعه اداری کلاسیک

 

معرفی انواع مقنعه از نظر جنس

  • مقنعه نخی

مقنعه نخی جنس بسیار خنکی دارد و بدلیل وجود منافذ، هوا می تواند در آن جریان داشته باشد. بنابراین یک گزینه مناسب برای بانوان کارمند یا دانشجو که قرار است مدت زیادی روی سرشان باشد، است. البته این جنس مقنعه خیلی زود چروک می شود.

 

  • مقنعه پلاستیکی

اگر دنبال مقنعه ای هستید که ایستایی خوبی داشته باشد، قطعا انتخاب مقنعه پلاستیکی میتواند به شما کمک کند. این جنس همیشه روی سر صاف می ایستد و هیچ وقت چروک نمیشود و رنگ بندی چشم گیری هم دارد

  • مقنعه کرپ

مقنعه کرپ بیشتر در بین اساتید و مجریان اخبار طرفدار دارد زیرا ظاهر جدی تری به آنها می دهد. اگر سراغ کرپ می‌روید، آن را خیلی بلند نگیرید. چون به تن می‌چسبند.

  • مقنعه بروجرد

مقنعه بروجرد مطرح ترین مقنعه در سطح کشور است. کارخانه نساجی بروجرد از بهترین مواد و باکیفیت ترین نوع آنها که پارچه ‌ی نخی ساخته شده از پنبه می‌باشد، اقدام به دوخت مقنعه می‌نماید. نوع پنبه آن منطقه باعث می شود، رنگ پارچه مدت بیشتری مشکی بماند و رنگ آن کاملا مشکی است  و توناژ قرمزی یا سبز ندارد.

 

چند نکته در زمان خرید مقنعه

  • مقنعه ای خریداری کنید که کاملا سینه شما را بپوشاند. قواره 90سایز استاندارد مقنعه است.
  • رنگ های پرطرفدار مقنعه عمدتا مشکی، سورمه ای، قهوه ای تیره و ذغال سنگی است. با این حال، همیشه رنگ مقنعه را با رنگ مانتوی خود ست کنید.
  • مقنعه ای بخرید که سایز دور صورت آن با دور صورت شما یکی باشد. در اینصورت، مقنعه از سرتان لیز نمی خورد.

در این مقاله سعی شد تا شما را با طرح های مختلف مقنعه و جنس آنها اشنا کنیم. در ادامه لیستی از چند مدل دامن شیک  و خاص موجود در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.