مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و دل dell

در این مقاله سعی براین داریم تا لپ‌تاپ های دو برند محبوب ASUS و Dellرا با هم مقایسه کنیم. نام‌های تجاری معمولاً ازمواردی محسوب می‌شوند که می‌توانند تصمیم نهایی ما را در خرید رقم بزنند. زمانی که همه آیتم ها برای شما کمرنگ هستند، این نام برند است که در آخرین گام شما را به انتخاب بهتر سوق می‌دهد.داشتن آگاهی بیشتر در مورد برندها می‌تواند در تصمیم گیری درست شما کمک شایانی داشته باشد. آیا در فکر انتخاب لپ‌تاپی از برندهای Dell و یا ASUSهستید؟ ما به مقایسه لپ تاپ asus و لپ تاپ dell می پردازیم و هر آنچه این دو برند ارائه می‌دهند، بررسی می کنیم تا به شما در انتخاب بهتر و اصلح تر یاری ‌رسانیم پس با پنداریم همراه باشید .

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و دل dell

ASUS 

ASUS یک شرکت چند ملیتی ست که در سال 1989 در تایوان تاسیس شد. چهار بنیانگزار ایسوس قبلاً به عنوان مهندس سخت افزار در شرکت ASER مشغول به کار بودند.

ASUS به غیر از لپ تاپ، قطعات الکترونیکی و سخت افزارهای تلفن همراه را نیز تولید می‌کند. این امکان وجود دارد تا قطعات الکترونیکی ساخته شده درASUS را در محصولات تجاری دیگر نیز مشاهده کنید.

اجزای لپ‌تاپ ASUS

شما در ASUS با تنوع زیادی از لپ‌تاپ ها مواجه می‌شوید، که به نظر می‌رسد اکثراً چهار هسته ای می‌باشند. این تعداد هسته حتی در لپ‌تاپ های با قیمت پایین تر این شرکت دیده می‌شود. این مورد جزو آیتم های برتری ASUS نسبت به لپ‌تاپ های برندهای هم رده آن محسوب می‌شود. جدای این بحث ها همه برندهای معتبر علاقه‌مندند تا یک قدم در میدان رقابت با سایر برندها جلوتر باشند. برای دستیابی با این موضوع شرکتASUS اقدام به تولید دو محصول شاخص به نام های ROGZephyrus و ZenBook کرده است.

از ویژگیهای منحصربفرد ROGZephyrus ، لولاهای ابتکاری ست که زاویه دید عالی به کاربر ارائه می‌دهد. ASUS همچنین GPU Nvidia MAX-Q را به منظور افزایش عملکرد گرافیکی لپ‌تاپ در اختیار گیمرها قرار داده است و در نتیجه لپ‌تاپی پرقدرت را برای بازی بازان حرفه ای روانه بازار کرده است.

ASUS برای لپ‌تاپZenBook خودGDDR5 SDRAM را به همراه Nvidia GTX 1050 Graphics ارائه کرده است. همچنین ZenBook ، از صفحه نمایش لمسی 4k full HD LED بهره می‌برد و یک screen pad عالی را به جای پد لمسی و قدیمی جایگزین کرده است.

طراحی لپ‌تاپ های ASUS

شرکت ASUS در طراحی لپ‌تاپ بسیار دقیق و موشکافانه عمل می‌کند.لپ تاپ های ASUS نگاه خیره کننده شما را می‌دزدد و در کنار آن عملکرد عالی نیز ارائه می‌دهد. ASUS در طراحی لپ‌تاپ های خود به دنبال طراحی براق و شیک مینیمالیستی می‌باشد. البته برای این طراحی از مواد با کیفیت بهره می‌برد که همین امر سبب می‌شود تا ظاهری گران به لپ تاپ هایش ببخشد.

برخی از مشتری هی لپ‌تاپ های ASUS ظاهر براق لپ‌تاپ های این شرکت را نقطه ضعف آن می‌دانند، چون براین عقیده اند که این طراحی سبب می‌شود که خط و خش روی لپ‌تاپ، دیده شود. مدل های شاخص ASUS یعنی ROGZephyrus و ZenBook نمونه های خوبی برای طراحی عالی این شرکت هستند. هر دو این لپ‌تاپ ها شیک، باریک و سبک می‌باشند.

قیمت لپ‌تاپ‌های ASUS

بودجه شما هر چقدر هم باشد، ASUS دارای یک لپ‌تاپ ایده ال و خوش قیمت برای شما می‌باشد. دامنه قیمت لپ‌تاپ های شرکت ASUS از قیمت پایین شروع می‌شود و تا قیمت های بالا که عموماً جزو لپ‌تاپ های پیشرفته هستند ادامه پیدا می‌کند.

قیمت لپ‌تاپ های پیشرفته ASUS ، یعنی ROGZephyrus را با 3000 دلار و ZenBook را با 2000دلار می‌توانید خریداری کنید. 

افتخارات و نظرکاربران لپ‌تاپ های ASUS

ASUS در طی سالهای گذشته جوایز زیادی را برای محصولات خود دریافت کرده است. اخیراً بیشترین جایزه های قابل توجه شرکت ASUS برای سری های ROG بوده است. در سال 2019 شرکت ASUS شش جایزه بهترین انتخاب و یازده جایزه طراحی و نوآوری را در جوایز کامپیوتکس از آن خود کرد. این جوایز برای لپ‌تاپ هایZENBOOK ، VIVO BOOK ، ROG Zephyrus ، سری ROG Strick و ASUS Mini بوده است.

شما در هنگام سرچ در موتورهای جستجو مطمئناً بسیاری از مدل های ASUS را در ده لیست برتر لپ‌تاپ های برند های مختلف خواهید دید. بیشتر مدل های لپ‌تاپ های ASUS دارای امتیاز ستاره بالا در آمازون و سایر سایت های فروش هستند. این امتیازات از طریق بازخورد مشتری های لپ‌تاپ های ASUS به این برند تعلق گرفته است. پس می‌توان به راحتی احساس رضایت کاربران لپ‌تاپ های ASUS را درک کرد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و دل dell

 Dell

Dell در حوزه لپ‌تاپ یکی از مشهورترین هاست. این شرکت برای بسیاری از مشاغل لپ‌تاپ های متنوع و به‌روزی ارائه داده است. البته در کنار این، شرکت Dell لپ‌تاپ های بسیار خوبی نیز برای کاربران خصوصی ارائه کرده است.

اجزای لپ‌تاپ های Dell

کیفیت اجزای موجود در لپ‌تاپ های Dell در رابطه مستقیم با قیمت لپ‌تاپ می‌باشد. هرچه قیمت بالاتر باشد، مشخصات آن نیز بهتر می‌باشد. لپ‌تاپ های Dell از پردازنده ای AMD و Intel بهره می‌برند. شرکت Dell نیز مانندبرندهای روز دنیا به دنبال مسیر خاص خود برای رقابت با سایر برندها می‌باشد و برای سبقت گرفتن دو مدل لپ‌تاپ شاخص خود به نام های XPS 15 و Alien ware 17R5 را روانه بازار کرده است.

این دو مدل لپ‌تاپ پیشرفته از کمپانی Dell از پردازنده های 6 هسته ای و گرافیک Nvidia GForce GTX بهره می‌برند. مدل Alienware 17R5 دارای تقویت کننده توربو و فناوری صفحه نمایش IPS می‌باشد. لپ‌تاپ XPS15 شرکت Dell از آیتم های صفحه نمایش بدون بازتاب نور و باتری 6 سلولی پشتیبانی می‌کند. این باتری پرقدرت تا 9 ساعت شارژ را ساپورت می‌کند.

لپ‌تاپ های Dell در طراحی کمی خسته کننده هستند. بله، خشن بودن در عملکرد در ظاهر نیز کاملاً عیان است و مطمئناً شما با دیدن یک لپ‌تاپ Dell نمی‌گویید: وای، چه لپ‌تاپ زیبایی؟ اگر شما به دنبال یک لپ‌تاپ گران قیمت تر Dell مانند لپ‌تاپ های سری XPS و یا Alienware باشید، می‌توانید روی جذابیت بیشتر لپ‌تاپ حساب باز کنید.

قیمت لپ‌تاپ های Dell

لپ‌تاپ های شرکت Dell تمام محدوده های قیمتی از پایین تا بالاترین ها را در بازار پوشش می‌دهند. Dell برای کسب و کار خانگی، دانشجو یا حرفه‌ای، لپ‌تاپ با قیمت ایده‌ال و کاملاً رقابتی ارائه می‌دهد.

از chromeBook در حدود قیمت 300 دلار تا Alienware 17 در حدود 2200 دلار می‌توانید از لپ‌تاپ های شرکت Dell بهره ببرید.

افتخارات شرکت Dell

Dellیک شرکت برجسته است که نه تنها با تولید محصول با کیفیت، بلکه به دلیل اخلاق تجاری خود بر سر زبانها افتاده است. این شرکت جوایز متعددی را دریافت کرده است که دلیل این جوایز، 1-بهترین مکان برای کار در سال 2019 توسط کمپ حقوق بشر، 2- اخلاقی ترین شرکت ، 3- جایزه حفظ محیط زیست می‌باشد. این همه جوایز شرکت Dell را شامل نمی‌شود. Dell همچنین جوایزی بابت بازیافت، نوآوری و تنوع دریافت کرده است.

از آنجا که کمپانی Dell دارای تنوع زیاد در لپ‌تاپ های خود می‌باشد، با سرچی کوتاه متوجه می‌شوید که ویژگیهای لپ‌تاپ های Dell در اکثر ده لیست برتر در مورد لپ‌تاپ وجود دارد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و دل dell

جمع بندی

هر دو شرکت Dell و ASUS، لپ‌تاپ های کاربردی و با کیفیتی را ارائه می‌کنند. شما با انتخاب ASUSیک سرو گردن از لحاظ زیبایی و ظرافت بالاتر از لپ‌تاپ Dell قرار خواهید گرفت. اما وقتی صحبت از خدمات پس از فروش می‌شود ASUSنمی‌تواند در مقابل لپ‌تاپ Dellحرفی برای گفتن داشته باشد. در هنگام مقایسه قیمت نیز برند ASUSدر هر دو مدل شاخص خود از لپ‌تاپ Dell گران تر می‌باشد. ولی این دلیل نمی‌شود که شما فقط به دلیل فاکتور قیمت از خرید لپ‌تاپ ASUS منصرف شوید. چون این کمپانی به شما با هر بودجه ای لپ‌تاپ مناسب تان را ارائه می‌دهد. البته که از بابت کیفیت و عملکرد، در مدل های با قیمت پایین تر نیز شرکت ASUS خیالتان را راحت کرده است.

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ ساخته شده به صورت سفارشی هستید این برند Dell است که می‌تواند بهترین و کاربردی ترین آیتم ها و حتی رنگ دلخواه شما را در کنارهم برای شما آماده تحویل کند. اگر هدف شما یک لپ‌تاپ مناسب تیپ شخصیتی شما و نیازهای محاسباتی تان است، بدون شک شرکت Dellبهترین انتخاب برای شماست. البته که در صورت بروز مشکل احتمالی نیز می‌توانید روی پشتیبانی جانانه این شرکت حساب کنید.

 

در این مطلب ما به مقایسه لپ تاپ asus و لپ تاپ dell پرداختیم در ادامه این مطلب لیستی از لپ تاپ asus و لپ تاپ dell قرار داده شده است شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی هر محصول اطلاعات بیشتری از آن را مشاهده کنید و نسبت به خرید اینترنتی محصول مورد نظرتان اقدام نمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.