25 مدل چیدمان مبل راحتی، سلطنتی و ال در سال 1401

در ابتدا شاید کار سختی به نظر رسد و نحوه چیدمان مبل راحتی خیلی آسان نباشد. ولی بدانید با اندکی تفکر، دقت و خلاقیت می توانید به سادگی از پسش برآیید.

چیدمان مبلمان راحتی 7 نفره

اگر به خوبی با چیدمان مبلمان 7 نفره آشنا باشید در نهایت طراحی زیبایی را خواهید داشت در واقع متفاوت بودن مستلزم دیدگاه متفاوتی نیز می باشد. به کار بردن چیدمان مبل به صورت خطی خیلی خوشایند و جالب نمی باشد.

یک جاهایی دیگر نیاز نیست از ست کامل مبلمان راحتی برای دیزاین داخلی استفاده کنید.

یک کاناپه 3 نفره به همراه یک مبل تک و یا دو مبل تک نیز می تواند تاثیر بسزایی بر محیط داشته باشد.

ست مبل راحتی به شکل یک کاناپه 3 نفره یک کاناپه 2 نفره و دو عدد مبل تک می باشد و شما می توانید با توجه به ابعاد اتاق نشیمن و نیازتان، هر تکه از این ست را به کار برید و تمامی این موارد را به هنگام خرید مبل راحتی لحاظ کنید.

مدل چیدمان مبل

برای ساختن فضایی هماهنگ و زیبا باید تعادل را جهت ست نمودن لوازم منزل رعایت کنید و انجام دادن کارها مطابق با قوانین دکوراسیون در اولویت می باشد.در نتیجه می توان گفت هنر و دقت شما با چیدمان مبلمان بیشتر به چشم خواهد آمد.

اینکه اتاق نشیمن تان چه شکلی داشته باشد، به هنگام چیدمان و دیزاین بسیار مهم می باشد.

در ساخت خانه های امروزی اتاق پذیرایی به سبک مربع و یا مستطیل می باشد که البته هر سبکی مزیت و معایب خاص خود را دارا بوده که باید به هنگام دکور با دقت بیشتری باید عمل کرد تا به دور از اشتباه بهترین و زیباترین چیدمان را برای منزل  خود رقم زنید.

چیدمان مبل در پذیرایی مربع

برای چیدمان فضاهای مربع شکل در ابتدا سعی نمایید از رنگ های هماهنگ و مشابه کمک بگیرید و نقطه کانونی را پیدا کنید. منظور از نقطه کانونی نقطه ایی می باشد که تلویزیون و یا گاها شومینه در آن قرار می گیرد و بعد از تعیین آن نقطه ست مبلمان تان را روبروی نقطه کانونی چیدمان کنید.

اصولا مبلمان را به صورت کلاسیک و مدرن و خطی و یا زاویه دار در این فضاها می چینند. استفاده از رنگ های شاد را برای نشیمن های کوچک و همچنین طراحی صحیح نورپردازی را هیچگاه فراموش نکنید.

چیدمان مبل 7 نفره شیک

دکوراسیون مدرن

دیزاین مدرن اتاق پذیرایی

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل

برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل نیز باید قوانین خاصی را در نظر گرفت زیرا همیشه در این سبک ها طول اتاق بیشتر از عرض آن می باشد.

مشخص نمودن مسیری برای رفت و آمد از جمله مشکلات اساسی برای این محیط ها به حساب می آید در واقع باید مانع قرارگیری وسایلی همچون میز و مبل در راه عبوری نشیمن شوید. توجه کنید هر چه سقف فضا بلندتر باشد اتاق شما باریک تر نشان داده می شود.

برای زیباتر دیده شدن فضاهای مستطیل شکل، چیدمان مبلمان در انتهای اتاق می باشد. تا آنجایی که برایتان مقدور باشد از قرار دادن صندلی های اضافه در کنار ست مبلمان تان خودداری نمایید زیرا باعث شلوغ به نظر آمدن فضا می شوید و این اصلا خوشایند نخواهد بود.

چیدمان مبل ال

اگر شما جزو آن دسته از خانواده های هستید که فضای منزل بسیار کوچکی دارید مجبور هستید تا از ترفند های دکوراسیون استفاده کنید تا فضا را بازتر و زیباتر جلوه دهید. برای این کار نیاز دارید تا با قوانین طراحی دکوراسیون آشنا باشید و همچنین از مبلمان و وسایل مورد نیاز برای این چیدمان استفاده کنید که یکی از انواع این وسیله ها مبل های ال هستند که جزو دسته مبل راحتی محسوب می‌شود که می‌تواند کمک زیادی در زیبایی منزل شما بکند.

ترکیب مبل های ال شکل با دیگر مبلمان ها

هنگامی که از مبل های ال شکل در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می کنید نباید نگران مبل های دیگر در کنار آن‌ها باشید زیرا مبل های ال شکل یک قسمت هایی را در کنار خود به وجود می‌آورند که می‌توانید مبل های دیگری در کنار آن ها قرار دهید و همچنین برای میزهای غذاخوری هم در کنار آنها جا هست.

مبل ال راحتی پارچه ای توسی زرد

چیدمان مبل ال به صورت جدا

در  بین انواع مبل های ال شکل دسته ای هم وجود دارد که قابلیت جدا شدن اجزا در آنها وجود دارد و این مبل‌ها نسبت به آن دسته از مبل ها که قابلیت جدا شدن ندارند و یک سره و ثابت هستند انعطاف بیشتری دارند و اگر که شما مجبور به تعویض منزل شوید می توانید آن را با توجه به فضای خانه جدید بچینید و باعث می شود که نیاز نباشد برای هر فضایی مبل جدید تهیه کنید.

مبل های ال شکل و فضایی دوستانه

اگر شما علاقمند هستید که فضای خانه را طوری طراحی کنید که محیط دوستانه گرم و صمیمی داشته باشد می توانید از مبل های ال شکلی که در محصولات سایت آف دکور برای شما عرضه شده است استفاده کنید که باعث می‌شود افراد در محیط در فاصله‌ی کمتری از همدیگر قرار بگیرند و باعث ایجاد صمیمیت در فضا می شود.

استفاده حداکثری از فضا در طراحی دکوراسیون داخلی خانه با مبل ال

هنگامی که شما از مبل های ال شکل برای طراحی فضای داخلی محیط استفاده می کنید در واقع در حال استفاده از حداکثر پتانسیل فضا هستید زیرا این مبل‌ها به خاطر عدم فاصله بین قسمت های مختلف مبل های تکی می توانند از حداکثر فضا استفاده کنند.

مبل ال راحتی چرمی کرمی نارنجی

چیدمان مبل ال باکس دار
چیدمان مبل ال در خانه های کوچک
چیدمان مبل ال یو
مدل مبل ال برای خانه های کوچک
چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل

چیدمان مبل و تلوزیون

جایگاه تلویزیون در دکوراسیون منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار است, برای انتخاب مناسب ترین جایگاه تلویزیون این نکات مهم را در نظر بگیرید.

انتخاب مناسب ترین جایگاه تلویزیون

قرار دادن تلویزیون در مکان پر رفت و آمد ممنوع

برای انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون مکان پر رفت و آمدی را انتخاب نکنید . بهتر است تلویزیون را در قسمتی قرار دهید که رفت و آمد کم باشد تا در آرامش بیشتری تلویزیون نگاه کنید پس هیچگاه تلویزیون را کنار ورودی آشپزخانه یا نزدیک درب ورودی قرار ندهید.

نکات مهم انتخاب جایگاه تلویزیون در خانه

زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون

بهترین حالت برای چینش مبلمان ، زاویه مستقیم مبلمان با صفحه تلویزیون است. بهتر است دکوراسیون نشیمن توسط مبلمان طوری باشد که در اطراف تلویزیون یک فضای محصور و دنج به وجود آوریدتا با لذت بیشتری به تماشای برنامه های محبوب خود بنشینید.

 جایگاه تلویزیون و مبل در دکوراسیون اتاق نشیمن

همچنین بهتر است مبلمان را در فاصله مناسب با تلویزیون قرار دهید و جایگاه مبلمان را باید نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون خود در نظر بگیرید زیرا نزدیکی مبل به تلویزیون چشم شما را آزار می دهد.

سعی کنید تلویزیون را در راستای محور اصلی و کشیدگی اتاق قرار دهید. به این شکل شما می توانید چیدمان بهتری برای مبلمان اتاق پذیرایی خود داشته باشید.و همچنین تاثیر گذاری بیشتری را در اتاق پذیرایی و تلویزیون خود مشاهده کنید.

قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور

وضعیت قرارگیری تلویزیون نسبت به منبع نور نکته ای است که اهمیت بسیار دارد. در بخش دنیای مد نمناک اشاره کرده ایم که برای این منظور تلویزیون را پشت به پنجره قرار ندهید زیرا گذاشتن تلویزیون جلوی پنجره به دلیل ضد نور بودن سبب تاریک شدن صفحه تلویزیون و اذیت شدن چشم شما با نور مستقیم می شود.

قرارگیری تلویزیون در فضایی با دید کافی

تلویزیون خود را در مکانی قرار دهید که از همه قسمت ها برای تماشای تلویزیون دید داشته باشید و نبایدهیچ مبل و صندلی را پشت به تلویزیون قراردهید.

تلویزیون را در کجای خانه قرار دهیم؟

قرار دادن تلویزیون کنار منبع گرمایشی ممنوع

زمستان ها با سرد شدن هوا بهترین مکان برای استراحت و نشستن کنار شومینه است بنابراین اگر در فضای داخلی منزل شما شومینه وجود دارد، بهتر است تلویزیون را در مجاورت شومینه قرار ندهید زیرا استراحت در این مکان سبب می شود فاصله کم با تلویزیون داشته باشیم و برای چشم آسیب رسان است. همچنین نباید منبع گرمایشی مانند رادیاتور و شوفاژ را در پشت تلویزیون قرار دهیم.(چیدمان اتاق خواب 2021)

1 نظر
  1. محمد می گوید

    سلام جالب بود، تو سایت دکورسبا هم یه طرح مبلمان دیدم تو پروژه های دکوراسیونشون خیلی جذاب بود اونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.