مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و ایسر acer

در دنیای پیشرفته ی امروزی دو نام آشنای ایسوس (Asus) و ایسر (Acer) در دنیای لپ تاپ رقابت تنگاتنگی را در عرضه ی محصولات آغاز نموده اند. این دو شرکت با عرضه ی لپ تاپ های قدرتمند و جذاب ،انتخاب را برای کاربران دشوار ساخته اند.

در این جا با شما هستیم تا با مقایسه لپ تاپ ایسوس (asus) و لپ تاپ ایسر (acer) انتخاب را برای شما آسان تر کنیم. پس در فروشگاه اینترنتی پنداریم با ما همراه باشید.

قیمت لپ تاپ ایسوس Asus

[digikala31639677915]

قیمت لپ تاپ ایسر Acer

[digikala61639677983]

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و ایسر acer

 لپ تاپ acer

در بررسی‌هایی که امسال از محصولات ایسر منتشر شد، 4 تا از نوت بوکهای این برند4 ستاره را دریافت کردند. 6 دستگاه دیگر سه ستاره‌ای شدند و بدتر از همه دو مدل Aspire V5 به دلیل باتری‌های ضعیفشان سر از فهرست توصیه نشده‌ها در آوردند.

پشتیبانی

ایسر از آن کمپانی‌هایی است که در سالهای اخیر در زمینه پشتیبانی پیشرفتهایی کرده است. اخیرا، کمپانی یک پرتال جدید به نام Acer Community روی وبسایت خود ایجاد کرده که به کاربران کمک می‌کند به یکدیگر در حل مشکلاتشان در مواجهه با دستگاه یاری برسانند، اما اگر این برند بخواهد خود را در زمره بهترین‌ها در این حیطه قرار دهد، باید روی رسانه اجتماعی و آموزش نمایندگان تلفنی خود کار کند.

طراحی

ایسر در ساخت لپ‌تاپ‌های زیبا و دوست داشتنی، برند توانایی است. بهترین مثال هم  Acer Aspire S7 با آن بدنه آلومینیومی براق و سفید و درپوش گوریلا گلسش است. این کمپانی با ارئه طرحی به نام Ezel، تلاش کرد که به کاربرانش امکان تنظیم صفحه را در زوایای مختلف بدهد. اگرچه، این سازنده هنوز هم مدلهایی پلاستیکی و ناموفق از نظر طراحی مثل Aspire V3-551 و کروم بوک C720 نیز تولید می‌کند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و ایسر acer

کیبورد و تاچ پد

ایسر اغلب لپ‌تاپ‌هایش را مجهز به کیبوردهای محکمی می‌کند که تایپ را برای کاربران آسوده می‌کند. البته برخی از سیستمهای ارزان قیمتش مثل C720 کروم بوک و اسپایر V5-122p، دارای کیفیت خوبی نیستند. تاچ پد هم در برخی از دستگاه‌ها محکم و استوار نبوده و در برخی از مدلها مثل اسپایر V3-722G در درک برخی از حرکات مشکل داشته است.

مثلا یکی از پر سر و صداترین کانورتیبل‌های این برند به نام اسپایر R7، یکی از بدترین تایپها و راهبری‌های سال را با قرار دادن تاچ پد بالای کیبورد و نبود فضایی برای استراحت دستها ارائه می‌دهد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و ایسر acer

صفحه نمایش و صدا

این کمپانی مشهور به سیستمهای ارزانش است، و بسیاری از لپ‌تاپ‌هایش هنگام تست، دارای صفحه نمایش‌های تار در زمان زاویه دار شدن و صدای کم عمق بودند. در بسیاری از موارد(اسپایر M5)، صدایی فلزی در زمان بالا بودن ولوم تیز شده و آزار دهنده می‌شود. به طور کل نوت بوکهای ایسر صدایی بلندتر از نوت بوکهای معمول تولید می‌کنند.

در حالی که می‌توان با قاطعیت صفحات نمایش سه مدل Acer Aspire R7, Aspire S7 و Travelmate P645 را تحسین کرد، در S7 صدا کمی با حالت خفگی به گوش می‌رسد. به طور کل صفحات نمایش لپ‌تاپ‌های ایسر تیره و تارتر از نوت بوکهای دیگر بوده و در آزمایش انجام شده از مقدار 242 lux تنها به مقدار 203 lux رسیدند.

نوآوری

ایسر برای یکی از هایبریدهایش طرحی بسیار جالبی خلق کرده است. ایسر R7 با Ezel Hinge متحرکش  دارای سه مود صفحه شامل پد، دیسپلی و ازل است. گرچه تغییر دادن جای تاچ پد و انتقال آن به بالای کیبورد یک نقطه ضعف حساب می‌شود. البته اسپایر S7 هم با درپوش گوریلا گلس، از طراحی جالب توجهی برخوردار است.

ارزش و حق انتخاب

از کروم بوکها تا هایبریدها و هر چه در این میان قرار می‌گیرد، ایسر از آن سازنده‌هایی است که از همه جور قیمتی لپ‌تاپ دارد. از اسپایر E1 400 دلاری گرفته تا اسپایر S7 1500 دلاری و حتی کروم بوک C720 200 دلاری این کمپانی، نشان می‌دهد که ایسر در این حیطه از متوسط بالاتر قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار

نرم‌افزارهای سال 2014 ایسر، تمرکزشان بر روی ارائه ملزومات مفید است. نوت بوکهای جدیدتر مثل S7 دارای Clear.fi Photo, Clear.fi Media و Docs هستند که مدیریت فایلها را ساده‌تر می‌کند.

برنامه جالب ایسر کلاود به شما امکان می‌دهد که محتوای لپ‌تاپتان را با تلفن هوشمند یا تبلتتان به اشتراک بگذارید. بعلاوه ماشینهای بیزینسی مثل TravelMate P645  برنامه‌های مفیدی مثل ProShield  را برای امنیت پیشرفته و Office Manager  برای دیدن تمام لپ‌تاپ‌های موجود در شبکه‌اتان ارائه می‌دهند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و ایسر acer

لپ تاپ asus

برند همیشه خلاق و دوست داشتنی که هنگام خرید لپ‌تاپ باید حتما سری به مدلهای زیبایش بزنید.

بررسی‌ها

با سه نوت بوک 4 ستاره‌ای و 4 نوت بوک 3.5 ستاره‌ای، ایسوس در سال گذشته نتایج بالا تر از متوسط و خوبی را از خود نشان داده است. در واقع نمایش این کمپانی چنان خوب بوده است که در طول یک سال توانسته 3 ستاره ارتقا داشته باشد.

از دوست داشتنی‌های این برند می‌توان به  Zenbook UX301 با در پوش گوریلا گلس و صفحه UHD اشاره کرد. اگرچه وجود محصولاتی چون  U38N  با 2.5 ستاره این کمپانی را کمی عقب‌تر از جایگاهی که شایسته است نگه داشته است.

پشتیبانی

ایسوس با ایجاد تغییر در وب سایت خود و بهره‌وری از رسانه اجتماعی در طول یکسال گذشته پیشرفت خوبی از خود نشان داده است. اگر چه هنوز هم در زمینه پشتیبانی کمی لنگ می‌زند.

نمایندگان این شرکت در پاسخگویی به پرسشها مشکل داشته و سه تماس گرفته شده با مرکز پشتیبانی به طور میانگین  27 دقیقه و 39 ثانیه طول کشید.

طراحی

در حالی که بسیاری از کمپانی‌ها علاقه زیادی به ماندن در گذشته دارند، ایسوس کاملا متفاوت و خلاقانه عمل کرده است. این کمپانی در پوش  Taichi 21 را به صفحه دوم لمسی تبدیل کرد و از این محصول یک هایبرید دو صفحه و خلاقانه ساخت.

Zenbook UX301  هم از دست شاسی آلومینیومی کلاسیک خود رها شده و آن را با در پوش با دوام گوریلا گلس به رنگ آبی تیره عوض کرد. بعلاوه این کمپانی 3 نوت بوک N550jv, VivoBook S500CA و Q200 و نوت بوک ارزان قیمت  X550CA را با طرح زن بوک ولی از جنس پلاستیک برای آنهایی که می‌خواهند بودجه کمتری مصرف کنند، به بازار عرضه کرد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و ایسر acer

کیبورد و تاچ پد

با وجود چند استثنا، کیبوردهای در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های ایسوس از بازخورد لمسی خوبی برخوردارند. طرح دکمه‌ها مناسب است و فضای مناسبی را برای حرکت دست ارائه می‌دهد.

تاچ پدها هم اغلب صحیح و و روان کار می‌کنند، اما در برخی از سیستم‌ها مثل  ASUS UX51Vz تاچ پد مشکلاتی در رابطه با شناخت حرکات دارد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و ایسر acer

صفحه نمایش و صدا

مدلهای پیشرفته ایسوس مثل Taichi 21، Zenbook UX51Vz  و  Zenbook UX301، دارای صفحه نمایش‌هایی زیبا، بار نگهای دقیق و رزولوشن بالا هستند. اما مدلهای دیگر چنگی به دل نمی‌زنند.

مثلا، صفحه نمایش 768×1366 پیکسلی XX50CA، تصاویر را کمی دانه‌دار نشان می‌دهد. صفحه نمایش 11.6 اینچی Q200 هم با همان رزولوشن در زمره صفحه نمایشهای تار قرار می‌گیرد. با این وجود لپ‌تاپ های ایسوی با میانگین 241 لوکس تقریبا همسطح میانگین 242 لوکس دیگر لپ‌تاپ‌ها حرکت می‌کنند.

Taichi 21  و  Q200 از نظر صدا از باقی سیستمهای این برند بهتر عمل کرده‌اند، اما صدای تولید شده از U38N  و Transformer Book TX300 به قیمت یک امتیاز کمتر نسبت به سال گذشته برای این کمپانی تمام شد. به طور کل و به صورت میانگین لپ‌تاپ های ایسوس صدایی برابر با 86 دسیبل تولید کرده که از میزان میانگین 85 دسیبل یک دسیبل بیشتر است.

نوآوری

برای دومین سال متوالی ایسوس برای ریسک پذیر بودنش در تولید دستگاه‌های دو صفحه‌ای مثل تاییچی 21 امتیاز گرفت.

این کمپانی با وجود ZenBook UX51Vz-XB31 با رزولوشن 1620×1880 پیکسل، از مرز پیکسلی صفحات نمایش در لپ‌تاپ ها فراتر رفت. بعلاوه مدل Transformer Book TX300 با سخت افزار کم‌نظیری چون  پردازشگر Core i7 و حافظه داخلی 128 گیگابایت  و صفحه نمایش فول اچ دی و  13.3 اینچی، جز مدلهای مورد علاقه ماست.

علاه بر این، Transformer Book Duet  را هم فراموش نکنید، لپ‌تاپی که برای کاربرانش دو سیستم عامل ویندوز 8 و اندروید را فراهم می‌کند.

ارزش و حق انتخاب

ارجحیت کیفیت به کمیت، این داستان ایسوس است. شاید این کمپانی در 12 ماهه اخیر تعدادی نوت بوک را روانه بازر کرده باشد، اما در میان محصولات جدیدش لپ‌تاپهایی چون  N550JV با قیمت 1000 دلار و Zenbook UX301 Ultrabook با قیمت 1973 دلار به چشم می‌خورند.

بعلاوه این سازنده برای باز ی دوستها هم یک لپ‌تاپ مخصوص گیم به نام G750 تولید کرده است. البته در میان این مدلها جای یک لپ‌تاپ خوب کاری خالی است.

نرم‌افزار

از نظر نرم‌افزار لپ‌تاپ های ایسوس مجهز به مجموعه‌ برنامه‌های نه چندان لازم تا خیلی لازم هستند.  مثلا در Zenbook UX301 با 20 برنامه خیلی خوب مثل Splendid Technology مواجه می‌شوید که برای تنظیم صفحه نمایش عالی است. WebStorage  ایسوس هم 5.5 که برای تنظیم صفحه نمایش عالی است.

به نام ده باشد، اما در میان محصولات جدیدش مثل .5 دسیبل یک دسیبل بیشتر است.در  گیگابایت حافظه رایگان برای کاربران فراهم می‌کند. ویژگی Instant Connect هم رابط بین تلفنهای اندرویدی و لپ‌تاپ ایسوسی شماست.

مقایسه لپ تاپ ایسوس asus و ایسر acer

در این مقاله به مقایسه لپ تاپ asus و لپ تاپ acer پرداختیم قبل از خرید حتما در مورد محصولی که میخواهید بخرید تحقیق کنید یا میتوانید از دوستان و کسانی که در این عرصه اطلاعاتی دارند کمک بگیرید.

در ادامه این مطلب لیستی از لپ تاپ asus و لپ تاپ acer قرار داده شده است شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی هر محصول اطلاعات بیشتری از آن را مشاهده کنید و نسبت به خرید اینترنتی محصول مورد نظرتان اقدام نمایید .

پیشنهاد میکنیم در ادامه مقالات سایت پنداریم، پیشنهاد میکنیم مطلب راهنمای خرید دوربین عکاسی را مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.