قیمت خرید انواع پالس اکسیمتر خون

پالس اکسیمتر (Pulse Oximeter) دستگاهی است که از آن برای سنجش و تعیین میزان ضربان قلب در دقیقه و همچنین درصد اکسیژن موجود در خون استفاده می شود. این دستگاه قابلیت استفاده چه در مراکز پزشکی و چه در خانه و محل کار تک تک شما مردم عزیز را دارد و می توان به کمک آن متوجه تمام فعل و انفعالاتی که در داخل سیستم متابولیک بدن در حال جریان است، شد. در ادامه این مطلب با پنداریوم همراه شوید تا شما را با نکاتی مهم در خصوص خرید پالس اکسیمتر آشنا نماییم.

قیمت خرید انواع پالس اکسیمتر خون

دستگاه پالس اکسیمتر

دستگاه پالس اکسیمتر یا دستگاه سنجش اکسیژن خون درصد اشباع اکسیژن ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد. درصد اکسیژن اشباع(SpO2) در انسان سالم در محدوده ۹۵ درصد به بالا قرار دارد. به طور معمول در مقابل آهستگی و کندی ضربان قلب و یا اشباع اکسیژن کمتر از ۹۰ درصد دستگاه آلارم می دهد.

 

هیپوکسمی به زمانی اطلاق می شود که سطح اکسیژن خون کاهش می یابد که می تواند به دلایل قلبی و عروقی، مشکلات تنفسی و ریوی، آپنه تنفسی، تغییر ارتفاع و کاهش اکسیژن خون و … باشد. به طور معمول استفاده از پالس اکسیمتر برای بیمارانی که ازدستگاه اکسیژن ساز استفاده می کنند توصیه می شود.

 خرید پالس اکسیمتر

انتخاب نوع: نخستین نکته در خصوص خرید پالس اکسیمتر توجه به نوع آن می باشد. همانطور که گفتیم این مدل از دستگاه های پزشکی و سلامتی در دو نوع ثابت و انگشتی در بازار موجود می باشند که البته نوع مخصوص نوزاد آن نیز امروزه طراحی و تولید شده است؛ با تمام این ها شما باید به دنبال دستگاهی باشید که بتوانید به کمک آن در هر لحظه زمانی و مکانی از اتفاقات درونی بدن خود اطلاع حاصل نمایید.

میزان دقت دستگاه: نکته دوم در خصوص انتخاب و خرید پالس اکسیمتر توجه به میزان دقت آن است. یادتان باشد تمام کارایی این دستگاه منوط به مشخص کردن هرچه دقیق تر میزان اکسیژن در خون و تعیین ضربان قلب شما در دقیقه می باشد که اگر برای انجام این دو فرآیند دستگاه شما از دقت بالایی برخوردار نباشد هیچ به کارتان نخواهد آمد!

قابلیت تعیین ضربان قلب: تعیین ضربان قلب در دقیقه و برآورد میانگین آن در یک بازه زمانی خاص از جمله ماموریت های نهفته شده در این نوع از دستگاه های پزشکی و سلامتی می باشد که باید بتوانند در هر مدل و برندی که هستند آن را به نحو احسنت انجام دهند.

پارامترهای نمایش دهنده: امروزه دستگاه های پالس اکسیمتر از صفحه نمایشگرهای دیجیتالی برخوردار هستند و قادرند ظرف مدت زمان کوتاهی به محض اتصال به بدن شما، پارامترهای مختلفی از جمله: ساعت و تاریخ، سنجش سرعت، دمای بدن، ضربان قلب، کرنومتر، SpO2 (میزان اکسیژن موجود در خون)، میان کالری مصرفی و غیره را نمایش می دهد.

خاموشی خودکار: از دیگر فاکتورهای مهم در خصوص خرید این مدل از دستگاه ها، توجه به وجود سیستم خاموشی خودکار بر روی آن ها می باشد که این سیستم با توجه به بازه زمانی کاری منبع تغذیه این مدل از محصولات می تواند برایتان سبب صرفه جویی های بسیاری شود.

سیستم هشدار: برخی از پالس اکسمیترها دارای سیستم هشدار ثابت و یا منعطفی هستند که شما می توانید با تنظیم نمودن آن بر روی یک عدد مشخص، به محض بالا رفتن ضربان قلب و یا میزان کالری مصرفی و حجم اکسیژن موجود در خون از آن، با به صدا در آمدن دستگاه متوجه شرایط غیر طبیعی خود و یا بیمارانتان شوید.

انواع پالس اکسیمتر

 

  • پالس اکسیمتر انگشتی خانگی: این دستگاه به شکل یک گیره سر انگشت دست قرار می گیرد و دارای صفحه نمایش است که بر روی آن معمولا درصد اکسیژن اشباع خون، میزان ضربان قلب و درصد باتری را نشان می دهد. در بعضی از انواع این دستگاه ها با اتصال بلوتوث به کامپیوتر می توان اطلاعات را توسط نرم افزار مخصوص ذخیره کرد.

 

  • پالس اکسیمتر رومیزی: در این مدل دستگاه ها که اغلب در بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده می شوند پروب سنجش به نوک انگشت متصل شده و با کابل به دستگاه پردازنده متصل می شود. نمایشگر دستگاه میزان اکسیژن خون، ضربان و ریتم قلبی را نشان می دهد و دارای باتری داخلی شارژی هستند. مانیتور های علائم حیاتی نیز کابل پروب اندازه گیری اکسیژن خون را دارند که این مقدار را در بین پارامترهای حیاتی بیمار نمایش می دهند.

 

  • پالس اکسیمتر اطفال و نوزاد: پالس اکسیمتر اطفال معمولا به دور موچ دست و یا پا بسته می شود. بعضی از پالس اکسیمترها دارای گیره قابل تنظیم هستند که در مورد اطفال و نوزاد و همچنین بزرگسالان در سنین مختلف قابل استفاده باشند.
قیمت پالس اکسیمتر

در بازار تجهیزات پزشکی ایران انواع دستگاه های پالس اکسیمتری انگشتی، رومیزی، پایه دار و اطفال و نوزاد وجود دارد. از کشورهای سازنده این دستگاه و موجود در بازار ایران می توان به آمریکا، چین، تایوان، کره جنوبی، آلمان و … اشاره کرد که این دستگاه های پالس اکسیمتر قیمت های مختلف عرضه می شوند. در خرید دستگاه پالس اکسیمتری باید دقت کرد که برای چه نیازی و چه تعداد دفعات استفاده ای دستگاه تهیه می شود.

 

به عنوان مثال پالس اکسیمترهای چینی برای بیمار بستری در منزل که ممکن است در روز ۵ الی ۶ دفعه از دستگاه استفاده کند مناسب هستند اما برای پزشک که نیاز به تشخیص بالینی دارد پالس های حرفه ای تر رومیزی و یا پایه دار یا پالس اکسیمتر انگشتی برند معتبر مانند ریشتر توصیه می شود. 

قیمت انواع پالس اکسیمتر

 قیمت پالس اکسیمتر یا قیمت پالس اکسیمتر انگشتی ریشتر، با توجه به برند و همچنین دقت و سطح کیفی امکانات موجود در آن از سوی کمپانی های تولید کننده تعیین می شود و این شما هستید که بایستی با توجه به زمینه کاری و همچنین آپشن هایی که به دنبال آنان می گردید، یک دستگاه معمولی و یا بسیار پیشرفته را که قطعا از قیمت بالایی نیز برخوردار است، خریداری نمایید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید پالس اکسیمتر مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از برترین پالس اکسیمترهای ارزان، باکیفیت و دقیق را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این پالس اکسیمترها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.( قیمت بهترین مچ بند و پابند طبی ارزان )

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.