جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

مکانیکی یکی از پیشه هایی است که در هر شرایطی،برای افرادی که مالک خودرو هستند کار راه انداز می باشد.برای داشتن یک تعمیرگاه مکانیکی یا خودرو نیاز به یک سری از ابزارآلات ضروری می باشد و برخی از ابزارها نیز هستند که بنا به نیاز و در طول زمان استفاده خواهند شد.اما برخی از این ابزارها و وسایل هستند که شما آن ها را در هر تعمیرگاه خودرویی می بینید.

در یک تعمیرگاه خودرو شما به یک جک بالابر نیاز دارید.این جک یک استفاده بهینه از فضا را مقدور می کند.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

جک سوسماری

جک سوسماری،نیز برای خودروهایی که نیاز به بالابردن کامل ندارند کاربردی و ضروری است.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

پایه جک

پایه جک نیز برای زمانی که جک دچار مشکل شود و به پایین رها نشود و به کاربر آسیب نرساند،کاربرد دارد.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

آچار

هر تعمیرکاری بدون آچار هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.آچارها تنوع زیادی دارند و به دلیل تنوع پیچ و مهره ها در انواع قطعات،به همین دلیل باید انواع آچارهای کاربردی در یک مکانیکی پیدا شود.

این آچار های شامل انواع آچار بکس،پیچگوشتی،آچارهای یکسر،جغجغه ای،آلن ها،آچار گشتاور یا ترکمتر  و…. می شود.حداقل باید در سایزهای کوچک،متوسط و بزرگ استفاده شوند.می توانید از آچارها به صورت ست یا تکی استفاده کنید.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

انواع انبر

شامل انبرقفلی،انبردست،دمباریک و سیم چین و سیم لخت کن نیز در یک مکانیکی کاربردی می باشند.

چکش سرگرد و پلاستیکی نیز از ابزاری هستند که حتما باید در مکانیکی ها پیدا شوند.

داشتن انواع چراغ بنابر استفاده برای دید بهتر نیز ضروری می باشد.

زیر سینی نیز برای جمع کردن مایعات و روغن زیر خودرو به کار می رود.

دستگاه عیب یاب نیز می تواند بدون اتلاف وقت و خطاهای انسانی به راحتی عیب خودرو را تشخیص دهد.

برای تعویض لاستیک تایر خودرو در مواردی که دیگر کارآیی ندارد نیز یک دستگاه مخصوص وجود دارد،دستگاه تعویض لاستیک.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

جعبه ابزار

بهترین و ایده آل ترین حالت برای نگه داری ابزار،داشتن یک جعبه ابزار با طبقه بندی مناسب و چرخ دار ضروری می باشد.جعبه ابزارها می توانند تنوع زیادی داشته باشند اما باید دسترسی به ابزار در آن ها راحت باشد و زمان زیادی برای پیدا کردن ابزار صرف نشود.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

گریس پمپ دستی

گریس پمپ دستی نیز برای گریس کاری ها بسیار ضروری و کاربردی می باشد.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

دستگاه پولی کش و دستگاه ساکشن روغن موتور که برای تعویض روغن موتور می باشد نیز از ابزارهای مهم در مکانیکی می باشد.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022
جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

دستگاه تنظیم باد لاستیک نیز به کار می آید.

مولتی مترها برای مدارها و سیستم های کامپیوتری خودرو و برای تشخیص ولتاژ به کار می روند.

دستگاه بالانس نیز ضروری نیست ولی در جهت تکمیل ابزارآلات شما کمک کننده می باشد.

برای باز کردن پیچ های خراب باید از اهرم استفاده شود.

انواع بکس بادی،کمپرسور،بنا به استفاده مکانیک کمپرسورها و …. نیز در تعمیرگاه ها قابل استفاده هستند.

حالا یک سری ابزارهایی را معرفی می کنیم که ضروری نیستند اما با استفاده از آن ها می توان سرعت انجام کار را زیاد کرد و مکانیکی را به شیوه ای مدرن تر انجام داد.

چراغ ها بخش ضروری در یک مکانیکی هستند اما یک نوع چراغ به صورت شارژی هست که قابلیت چرخش 200 درجه و قابلیت تنظیم شدت نور را دارد.این درحالی است که در ایران در مکانیکی به شیوه سنتی از لامپ ها با شدت نور ثابت استفاده می شود.

این چراغ در کم ترین حالت ی تواند در هر بار شارژ 45 ساعت کار کند.البته تنوع این چراغ ها زیاد است و ممکن است شما انواع دیگری را در بازار پیدا کنید اما نکته مهم در مورد استفاده از آن ها شدت نور و زاویه تابش و چرخش نور می باشد که کار را برای یک تعمیرکار خودرو به خصوص در زیر ماشین ساده تر می کند.

یک نوع رابط هست که به وسیله آن می توانید انواع آچار را به فضاهایی که دسترسی سختی دارند رساند.در واقع امکان کار با دست در آن نیست.این رابط از یک طرف به قطعه کار و از طرف دیگر به آچار مربوطه متصل می شود تا به وسیله آن بتوان پیچ و مهره را محکم کرد.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

داشتن یک جعبه کامل از انواع سوکت و آچار بکس نیز ضروری است اما نکته مهم این است که در انواع جدید این ابزارها دارای سطح ضد لغزش هستند و دارای شماره های حک شده روی بدنه می باشند.

یک ابزاری هست که برای از بین بردن زنگ زدگی و پریدگی روی قطعات خودرو از آن استفاده می شود.این ابزار از نوع بادی است و دارای سری ها یا شاخک های مختلف که با زدن ضربه با سرعت بالا زنگ زدگی را به خصوص قطعات بیرون زده را از بین می برد.این وسیله صدا ی زیادی دارد.که البته این در مکانیکی مسئله عجیبی نیست.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

این ابزار به راحتی می تواند مهره یا پیچ را شکسته و از قطعه جدا کند بدون اینکه به قطعه مربوطه صدمه ای وارد شود.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

نوعی از انبرها هستند که برای کار با قطعات ریز مناسب هستند چرا که شما می توانید در زمان استفاده از آن ها قطعه کار را به درستی و راحتی ببینید.

نوعی انبردست با سری پلاستیکی می باشد که به وسیله آن به راحتی می توان سیم کشی های پلاستیکی را بدون آسیب نگهدارید و یا حرکت دهید.( خرید آسان و ارزان جدیدترین ابزار کشاورزی)

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022

نوعی از آچار گشتاور نیز می باشد که دارای نمایشگر دیجیتال می باشد.به وسیله این آچار شما می توانید گشتاور و میزان دور آچار را تعیین کند و بدون دغدغه باز و بسته کردن پیچ یا مهره را انجام دهید.همچنین مشکل در کار و همچنین پایان کار روی صفحه نمایشگر مشخص می شود.

با داشتن یک صفحه مگنتی می توانید به راحتی پیچ و مهره های خود را نگهداری کنید به خصوص در حین کار،تا از گم شدن آن ها جلوگیری شود.

در تعمیر خودرو معمولا از زیر پایی با جنس چوب یا یک جعبه محکم استفاده می شود اما در شرایط خاص امکان به هم خوردن تعادل وجود دارد.این نوع زیرپایی برای کار روی کامیون و… کاربرد دارد.این نوع زیرپایی روی چرخ نصب می شود و امکان تنظیم ارتفاع را دارد.

جدیدترین ابزار مکانیکی در سال 2022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.