قیمت خرید 27 زیرانداز ورزشی و مت یوگا

اگر علاقه مند به انجام ورزش هایی برای تمدد اعصاب و آرامش هستید و دوست دارید که ورزش یوگا را نیز امتحان کنید باید قبل از انجام آن ملزومات این ورزش را فراهم کنید. در ابتدا شما به یک زیرانداز ورزشی که به مت یوگا معروف است نیاز دارید که باید دارای کیفیت قابل قبول و متناسب با نیازتان باشد. این مت همانند اندازه های دیگر دارای طول و عرض و جنس متنوعی  است و از موادی با کیفیت بالا ساخته شده است بنابراین اگر قصد خرید مت یوگا را دارید و می خواهید بهترین مت یوگا را انتخاب کنید این مطلب برای شماست!

قیمت خرید 27 زیرانداز ورزشی و مت یوگا

بهتر است در ابتدا با توجه به فرم بدن تان تصمیم‌ گیری کنید چرا که انتخاب یک مت مناسب به فرم و خصوصیات بدنی شما وابسته است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دچار درد مفصلی می شوند بهتر است مت یوگایی که انتخاب می‌کنید ضخامت بیشتری داشته باشد چرا که ضخیم تر و یا آن هایی که دارای یک بالشت کوچک هستند به شما احساس راحتی داده و باعث می شود تا در هنگام ورزش در مفاصل-تان احساس درد نداشته باشید. اندازه یک مت استاندارد در حدود ۳ الی ۶ میلیمتر است در صورتی که خواستار راحتی بیشتر هستید باید تشک ضخیم تری را انتخاب کنید و همینطور اگر شما فردی قد بلند هستید بهتر است تشکی با طول مناسب را خریداری کنید چرا که اندازه تشک های استاندارد ۱۷۲ سانتی متر بوده و اگر قد شما بلند باشد احتمالا این فضا برای تان کافی نیست بنابراین اگر قدتان از ۱۷۰ سانتی متر بلند تر است باید انتخاب تان یک مت با طول بیشتر باشد علاوه بر این بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر دچار بیماری و شرایط خاص هستید باید در انتخاب یوگا دقت بیشتری به کار ببرید. به طورمثال برای کسانی که مشکلاتی در ناحیه زانو دارند پیشنهاد ما یک یوگای ضخیم به نسبت معمول است تا در هنگام انجام یوگا دچار احساس ناراحتی در این نواحی نشوند.

نوع یوگا شما کدام است؟

همانطور که گفتیم نوع یوگایی که شما انجام می دهید یکی از نکات کلیدی در انتخاب مت یوگا است. اگر تازه به یوگا روی آورده اید می توانید در ابتدا یک مت با کیفیت معمولی خریداری و استفاده کنید چرا که شاید پس از مدتی احساس کردید که یوگا ورزش دلخواه تان نیست و دیگر تصمیم به ادامه آن نداشته باشید. برای خرید یک یوگا مت با قیمت بالاتر و مرغوب تر کمی صبرکنید و اجازه دهید که بدن شما با تمرین ها هماهنگ شده و به شما بگوید چه نوع  زیراندازی نیاز دارید، آن زمان می‌توانید زیراندازی را خریداری کنید که نیازهای شما را پاسخ دهد.

زیرانداز مناسب برای یوگا با توجه به نوع تمرینی که انجام می دهید متفاوت است. اگر سبک یوگای شما وینیاسا است، لازم است که تشک یوگا شما کشش بیشتری داشته باشد، چرا که این سبک یوگا حرکات پیچیده ای دارد و نیاز است تا فرد بتواند دست ها و پاهای خود را به شکل ثابت نگه دارد.

بیشتر تمرین هایی که در سبک یوگا یین  انجام می شود به صورت نشسته روی زمین انجام می شود و لازم است تا مت یوگا نرم باشد و کمتر کشش آن مورد اهمیت است.

یکی دیگر از سبک های یوگا که انتخاب تشک در آن نکته ای پراهمیت است تمرین هایی است که در اتاق-هایی با حرارت زیاد انجام می شود. مت یوگایی که در این کلاس ها به کار می رود دارای طراحی خاص خود است. در طراحی این تشک ها این موضوع مورد توجه قرار گرفته است که زمانی که بدن عرق می-کند تشک لغزنده نشود و همچنان بتوان حرکات یوگا را به راحتی روی آن انجام داد.

قیمت خرید 27 زیرانداز ورزشی و مت یوگا

جنس مناسب یوگا مت

 نکته‌ای که در انتخاب جنس یوگا مت وجود دارد این است که از تشک هایی با جنس pvc استفاده نکنید. آزمایشاتی که جدیدا انجام شده  نشان می دهد که لی وینیل کلراید و یا اصطلاحاً pvc ازدست موادی است که سرطان زا هستند و همچنین بازیافت این مواد بسیار دشوار است.  ‏pvc از رایج ترین موادی است که در تولید یوگا مت استفاده می شود اما طرفداران این نوع تشک ها بسیار کم هستند. زمانیکه تشک یوگای شما قدیمی می شود و دیگر کارایی قبل را ندارد لازم است که آن را دور بیندازید، پس اگر برای شما مهم است به محیط زیست خود آسیب نزنید و همچنین به سلامتی خود اهمیت می دهید از این تشک ها استفاده نکنید.

استفاده از تشک های لاستیکی 

تشک هایی که که با استفاده از لاستیک طبیعی ساخته می شوند طرفداران بیشتری نسبت به تشک های pvc دارند. این نوع از تشک ها نسبت به تشک های پی وی سی کمتر دردسترس هستند اما با کمی وقت گذاشتن و جستجو به سادگی آن را پیدا می کنید. تشک های لاستیکی برای افراد تازه کار انتخاب بسیار مناسبی است، چراکه هم قیمت پایین و به صرفه ای دارد و هم به سادگی پیدا می شوند.

قیمت خرید 27 زیرانداز ورزشی و مت یوگا

استفاده از زیرانداز یوگا پددار

تشک های پددار نسبت به انواع تشک هایی که تا اینجا نام برده شد تا حد زیادی راحت تر و نرم تر هستند. این نوع تشک ها از دو لایه تشکیل شده است: یک لایه میانی که جنس آن از فوم است، و روکش بیرونی که می توانید آن را تعویض کنید. این تشک ها به دلیل راحتی، در انجام حرکات  نشسته یا خوابیده بسیار مناسب هستند و نسبت به سایر تشک ها قسمت زیادی از بدن را پوشش می دهند. اما نکته‌ قابل توجه در این نوع زیرانداز میزان کشش پایین در آن ها است. این ویژگی سبب می شود که هنگام انجام بعضی از حرکات یوگا تعادل کافی را نداشته باشید و از روی تشک لیز بخورید و به زمین اصابت کنید. از دیگر مشکلات یوگا مت پددار عدم امکان شستشوی کامل آن ها است، در این نوع تشک ها صرفاً لایه بیرونی قابل شستشو است و فوم داخلی نباید شسته شود.

استفاده از مت یوگا پنبه ای

بیشتر اشخاصی که تمرین های یوگا را انجام می دهند زیراندازهای پنبه ای را نسبت به انواع دیگر ترجیح می دهند. این نوع تشک ها از پنبه طبیعی ساخته شده و میزان عرق بیشتری داخل تشک نفوذ کرده و جذب آن می شود. این ویژگی سبب می شود تا این تشک ها هر روز نیاز به شستشو داشته باشند. اما نگران نباشید چراکه تشک های پنبه ای به راحتی شسته می شوند. از ویژگی‌های خوب این تشک ها نرمی بالای آن ها همراه با میزان کشش بیشتر نسبت به یوگا مت پددار است.

استفاده از یک مت یوگای ضد لغزش

این نوع زیراندازها برای استفاده افرادی که ب شکل حرفه ای یوگا کار می کنند طراحی شده است. طراحی خاص این تشک های ضد لغزش یا مت یوگا چسبنده این امکان را فراهم می کند که در موقعیت های متفاوت بتوان حرکت کرد. تشک های یوگای چسبنده در مقایسه با تشک های عادی میزان کشش بالاتری دارند و همچنین چسبندگی آن ها بسیار بیشتر از تشک های عادی است. این امر سبب می‌شود تا بتوانید حرکات یوگا را به راحتی و بدون نگرانی از آسیب دیدگی انجام دهید.

قیمت مت یوگا

 قیمت مت ورزشی با توجه به جنسشان با یکدیگر متفاوت بوده مثلاً متی از جنس پی وی سی که ضخامتی در حدود ۳میلیمتر که دارای پد یا اصطکاک اضافی نیست گزینه ای با قیمت بسیار کم برای تان محسوب می-شود اما باید این موضوع را در نظر داشت که احتمالا عمر مصرفی کمی هم دارد بنابراین اگر می خواهید این ورزش را به صورت جدی ادامه دهید بهتر است یک مت ورزشی با کیفیت بسیار بالا تهیه کنید و در این مورد هزینه اضافی برای آن محسوب نمی شود چرا که راحتی زیادی را برای شما به ارمغان می آورد و عمر مفید خوبی نیز دارد در ادامه مطلب می توانید با مشاهده محصولات به قیمت زیرانداز ورزشی دسترسی پیدا کنید.

مت ورزشی دیجی کالا

تا اینجا با با چند نکته در رابطه با خرید مت ورزشی آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند مت یوگا ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این زیراندازها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید. (12 حرکت ورزش باسن ( کوچک و بزرگ شدن ))

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.