آموزش و نحوه نصب پایه دیواری تلویزیون

اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید و یا دوست ندارید تلویزیون تان را روی میز قرار دهید، وصل کردن ان بر روی دیوار بهترین روش جایگذین است. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه نصب پایه دیواری تلویزیون را آموزش دهیم تا بتوانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید. لطفا تا انتهای محتوا ما را همراهی نمایید.

چگونه پایه دیواری تلویزیون را نصب کنیم؟

برای نصب براکت تلویزیون مراحل زیر را دنبال کنید:

 

1-پایه دیواری مناسب را انتخاب کنید

بطور کلی سه نوع پایه دیواری پرطرفدار در بازار وجود دارد:

  • براکت متحرک یا شیبدار: این نوع از براکت‌ها بر روی دیوار نصب می شوند و امکان شیب دار کردن تلویزیون به سمت بالا و پایین را به شما می دهند. این نمونه پرمصرف ترین نوع پایه دیواری به شمار می روند.
  • براکت ثابت: ارزان ترین نوع پایه دیواری، براکت ثابت می باشد. اگر می خواهید تلویزیون تان در فاصله کمی از دیوار نصب شود، براکت ثابت گزینه مناسبی برای این کار می باشد.
  • براکت بازویی همه کاره: براکت های بازویی از نظر طریقه استفاده، تعداد بازو، حداکثر و حداقل فاصله از دیوار و وزن به انواع مختلفی تقسیم می شود. این نوع براکت ها کارایی زیادی دارند. از تنظیم فاصله تلویزیون از دیوار گرفته تا چرخش آن به چپ و راست.

با توجه به شناخت انواع براکت، می توانید پایه دیواری موردنظرتان را که با فضای منزل یا محل کار تناسب دارد انتخاب کنید.

2-موقعیت تلویزون بر روی دیوار را مشخص کنید

درمرحله بعدی محل قرار گرفتن تلویزیون بر روی دیوار را مشخص کنید. تلویزیون باید در سطح چشم شما نصب شود. اگر تلویزیون را بالاتر از این سطح قرار دهید، مثلا بر روی شومینه، باعث می شود در طولانی مدت دچار گردن درد شوید.

علاوه بر این، در مواقعی که تمایل دارید در حالت دراز کشیده تلویزیون نگاه کنید، اگر آن را در یک سطح بالا روی دیوار نصب کنید، مجبور می شوید گردن تان را به عقب بکشید که این بار هم باعث فشار بر روی مهره های گردن و گردن درد خواهید شد.

3-اتصال پایه دیواری

پایه دیواری را به پشت بخوابانید و شاخک های آن را با پیچ های مخصوص که در جعبه براکت قرار دارند، به پشت تلویزیون متصل کنید. سپس صفحه اصلی براکت را در محل موردنظر بر روی دیوار قرار دهید و با استفاده از متر و تراز روی پایه دیواری، مطمئن شوید که براکت تعادل خوبی دارد. محل های موردنظر جهت سوراخ کردن دیوار را علامت گذاری کنید.

حالا محل های علامت گذاری را سوراخ کرده و صفحه اصلی براکت را به دیوار پیچ کنید. اگر پایه دیواری تان سنگین است، از یک نفر برای نگه داشتن آن کمک بگیرید. در نهایت، تلویزیون را با استفاده از شاخک های وصل شده به صفحه اصلی متصل کنید. بعنوان حسن ختام کار، پیچ زیر شاخک را برای ثابت شدن تلویزیون سفت کنید.

قیمت انواع پایه دیواری تلویزیون

[digikala91628236651]

در ادامه به بررسی سه نمونه از پایه های دیواری تلویزیون می پردازیم

1-    پایه دیواری تلویزیون تی وی جک مدل W3 مناسب برای تلوزیون 30 تا 65 اینچ

آموزش نصب پایه دیواری تلویزیون

مشخصات

ابعاد            40*40 سانتی‌متر

وزن             6930 گرم

جنس             ورق آهن

طول صفحه      56 سانتی متر

عرض صفحه  20 سانتی متر

طول شاخک   44 سانتی متر

این براکت یکی از محبوب ترین مدل های پایه دیواری موجود در بازار است. امکان چرخش در تمام زوایا، جنس بسیار محکم، مقاوم و بدون لرزش از مزیت های آن می باشد. تنها ایرادی که می شود از آن گرفت، فاصله 5 سانتی متری تلویزیون از دیوار است که ممکن است برخی از افراد آن را نپسندند.

 

    2-پایه دیواری متحرک مدل L2 مناسب برای تلویزیون های 36 تا 55 اینچی

آموزش نصب پایه دیواری تلویزیون

مشخصات

ابعاد         55 سانتی‌متر

وزن           3000 گرم

جنس             فلز

قابلیت حرکت   بله

نوع حرکت     در مسیر عمودی تا 16 درجه

 

این پایه دیواری از جنس فلز ساده است که رنگ پودری باکیفیتی دارد. ضخامت خوب ورق آن توانایی نگه داشتن یک تلویزیون 40اینچی را دارد. البته امکان تغییر ارتفاع ندارد. زاویه آن فقط نسبت به دیوار بصورت بالا و پایین تغییر می کند.

 

3-پایه دیواری تلویزیون مدل TAK43 مناسب برای تلوزیون 22 تا 43 اینچ

آموزش نصب پایه دیواری تلویزیون

مشخصات

ابعاد             30 *15*10 سانتی‌متر

وزن                3000 گرم

جنس                   ورق آهن , فلز

قابلیت حرکت         بله

توضیحات حرکت حرکت تمام جهت/ زاویه بالا و پایین – چپ و راست

اگر بدنبال پایه دیواری برای تلویزیون هستید، این مدل گزینه خوبی است. این پایه دیواری قابلیت چرخش زیادی دارد: چرخش افقی و عمودی. اتصالات آن پیچ و مهره هستند. البته مقاومت زیادی ندارد.

در این محتوا کلیاتی از چگونگی نصب پایه دیواری تلویزیون را برایتان شرح دادیم. در ادامه لیستی از باکیفیت ترین پایه های دیواری و براکت تلویزیون موجود در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. تمامی این محصولات از لحاظ کیفیت و دوام امتحان خود را پس داده اند. با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.