پایه دیواری تلویزیون از کجا بخرم؟

 

امروزه بیشتر ما اپارتمان نشین هستیم و معمولا متراژ ساختمان هایمان کوچک است. به همین منظور بهتر است تا حد امکان استفاده بهینه ای از فضای منزل را داشته باشیم. نصب تلویزیون بر روی دیوار با استفاده از پایه دیواری تلویزیون یکی از روش های استفاده مفید از فضاهای کم است.

براکت های تلویزیون نه تنها فضایی را اشغال نمی کنند، بلکه زیبایی و شیک بودن خاصی را به محیط منزل یا محل کار می بخشند.

شاید برایتان این سوال پیش بیآید که پایه تلویزیون را از کجا بخریم؟ در این محتوا قصد داریم به سوال شما پاسخ دهیم. اما قبل از آن بهتر است با انواع پایه دیواری آشنا شوید تا با اطلاعات کافی اقدام به خرید آن نمایید. پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

معرفی انواع پایه دیواری تلویزیون

پایه های تلویزون از نظر طراحی و کاربرد به چند دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • پایه دیواری ثابت

پایه دیواری ثابت با امکان ثابت نگه داشتن تلویزیون بر روی دیوار طراحی و تولید شده است. اگرچه این نوع براکت برای هر نوع تلویزیون با هر نوع اینچ طراحی شده اند، اما برای تلویزیون هایی با حداکثر 55اینچ مناسب تر هستند.

این نوع پایه دیواری از سه قطعه فلزی تشکیل شده اند. یک قطعه برای نصب شدن بر روی دیوارو دو قطعه دیگر برای اتصال به تلویزیون هستند که مانند بازو آن را به اصطلاح بر دوش خود ثابت نگه می دارند. این دو قطعه در ابعاد و سایزهای متنوع طراحی و تولید شده اند و برای نمایشگرهایی با ابعاد 42 تا 70 اینچ کارایی دارند.  قطعه ی اصلی پای دیواری را می‌توان به راحتی و بدون متخصص به دیوار وصل کرد.

دو بازویی که به تلویزیون متصل می شوند، پیچ چرخان دارند و براحتی می توان زاویه بالا یا پایین صفحه نمایش را تغییر داد.

سوراخ هایی که بر روی این پایه دیواری تعبیه شده است، دست شما را در تنظیم ارتفاع باز نگه داشته است. علاوه بر این، می توانید متناسب ا اینچ تلویزیون تان آن را بزرگ یا کوچکتر کنید.

پایه دیواری ثابت با انواع مدل های تلویزیون های LED وLCD تناسب دارند. همچنین تمام برندهای تلویزیون از جمله سامسونگ، سونی، ال جی، پاناسونیک و… را می توان به این نوع براکت متصل کرد.

 

  • پایه دیواری متحرک

این پایه دیواری بر خلاف  براکت های ثابت، امکان حرکت درهمه جهات را دارد. به همین دلیل به آن پایه دیواری متحرک گفته می شود. همچنین، این نوع پایه دیواری می تواند به سمت بالا و پایین حرکت کند. بنابراین می توان گفت این نوع پایه دیواری هیچ محدودیتی در جهت حرکت ندارد و در تمامی زوایا قابل حرکت و تنظیم است. بازوی این براکت قابلیت جمع شدن را دارد و شما می توانید با تنظیم  و حرکت آن در جهات بالا، پایین، چپ و راست ، بهترین زاویه را برای صفحه نمایشگر خود انتخاب کنید.

بعبارت دیگر با استفاده از پایه دیواری متحرک می توانید تلویزیون را در جهات ۹۰ درجه ی عمودی و ۱۸۰ درجه افقی بچرخانید و یا آن را از دیوار فاصله بدهید. این پایه دیواری که دارای بدنه مقاوم فلزیست و برای تلویزیون های ۳۲ اینچ و کوچکتر از ۳۲ ساخته شده، توانایی تحمل وزن این اندازه از تلویزیون ها را دارد. این براکت برای انواع برندهای سونی، سامسونگ و ال جی با اندازه ۳۲ و کوچکتر از ۳۲، مناسب می باشد.

 

  • پایه دیواری سقفی

این نوع پایه فقط برای نصب تلویزیون بر روی سقف استفاده می شود و دارای اینچ و اندازه های مختلف است . همچنین، می تواند بطور کامل به اطراف بچرخد و دارای شیب جهت تنظیم نمای دید را دارد. پایه دیواری سقفی اکثرا در محل هایی مانند فروشگاهها که محل نصب مناسب روی دیوار وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

پایه دیواری تلویزیون از کجا بخریم؟

چند نکته در زمان خرید پایه دیواری تلویزیون

1-برای خرید پایه دیواری مناسب، بایستی ابعاد طول و عرض تلویزیون تان و نیز فاصله دو عدد مهره سمت چپ و راست، بالا و پایین پشت آن را اندازه بگیرید تا بتوانید براکتی مناسب با ابعاد تلویزیون تان خریداری کنید.

2-به طور کلی، پایه های دیواری از یک صفحه اصلی که به دیوار وصل می شود و دو عدد شاخک که به پشت تلویزیون پیچ می شوند، تشکیل شده اند. اندازه شاخک ها باید با عرض تلویزیون تناسب داشته باشد تا شاخک ها از لبه ی آن بالا نزنند و ظاهر معقولی داشته باشند. همچنین، فاصله دو مهره سمت چپ و راست تلویزیون تان نباید از اندازه صفحه اصلی بیشتر باشد. با رعایت این نکات می توانید به راحتی و بدون نیاز به تست براکت تلویزیون مورد نیازتان را انتخاب و خریداری کنید.

 

در ادامه لیستی از پایه های دیواری تلویزیون را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این براکت ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر،قیمت روز و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.